Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi säästät sukanvarteen, vaikka Suomen talous kaipaa kunnon piristysruisketta?

Vierailija
01.09.2025 |

Nyt jos koskaan pitäisi laittaa rahat haisemaan. Mietitkö lainkaan mitä itsekkyydestäsi seuraa? 

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluamiani tavaroita ja palveluita ei ole saatavana 

Vierailija
122/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rahhoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En säästä sukanvarteen, ostan oskakkeita ja laitan rahastoihin, lopuilla ostan ruokaa, matkoja ja hyödykkeitä.

Tarkalla rahalla kuitenkin, en tuhlaa joutavaan temu-roinaan!

OSTAKAA KOTIMASITA

Työttömänä ostan tasan tarkkaan sieltä, mistä halvimmalla saan. Homma ei toimi niin, että tuen kotimaista ja odottelen, että syntyisi työpaikka. Homma toimii niin päin, että jos saan työtä, saatan ostaa kotimaistakin.

Tyhmäkö olet?

Vierailija
124/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mitä seuraa ja säästän vimmatusti. En ajattele kun perhettäni. Sen saa minkä tilaa. Ei meitäkään kukaan auta. 

Vierailija
125/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tehty 15 v töitä valtion pienellä palkalla (yksityisellä samasta saisi 150-300 %), uskoen että omakin panos vaikuttaa siihen, millainen maa tämä kotimaamme on elää. Nyt sitten hallituspuolueemme huutelevat, että olen loiselätti. Tässä tilanteessa pitää pitää omista rahoista visusti kiinni ja jos kerran maa ei enää ole lojaali minulle, niin tuskin minunkaan voi olettaa suosivan enää kotimaista.

Vierailija
126/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin odotan että Spd vpittaa vaalit. Sitten ehkä uskaltaa rahaa käyttää. Mulla oli tavoite 30 kiloa säästössä kun hallitus vaihtuu. Nyt on 20 kiloa. Suurin osa osakkeissa.

Vierailija
127/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän yllättäviin ja suuriin ja pakollisiin menoihin ...

Tulorahoitus harvoin riittää ja velkaa en suostu ottamaan tai että laittaisin itseni rahoitusloukkoon.

...velkaorjaksi.

Vierailija
128/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata. Tuntuu vaan jotenkin turvallisemmalta, kun tileillä on rahaa. Enkä oikein tarvitse mitään. Yritän elää ekologisesti, vaikka se on ihan mahdotonta. Jos käy töissä (työmatka) ja jos syö (ruokaa)

Vierailija
129/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän, jotta on jotain, jos joudun työttömäksi. 

Vierailija
130/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sadantonnin sähkömersun, tässä minulta tarpeeksi ruisketta.

Vierailija
131/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voin ja haluan, ei kuulu sinulle eikä kenellekään. En kysele muidenkaan säästöistä. En luota keneenkään. 

Vierailija
132/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri totesin, että reilu pari tonnia tilillä ei näillä hallituksen päätöksillä ja työllisyystilanteilla riitä alkuunkaan saldoksi ja hätävaraksi, ja päätin että 50-60 euroa saa mennä kauppaan tässä kuussa sinkkutaloudessani. Ostan halvimpia tuotteita ja niin vähän kuin suinkin mahdollista. Laskin joka ikisen tavaran hinnan ja suunnittelin niin kauan ruokia, että sain summan pysymään tuossa. En hemmetti kyllä ostele mitä vain, kun jatkuvasti elämisen mahdollisuuksia kiristetään hallituksen toimilla! Ja mahdolliset oman elämän yllätykset päälle. Kyllä on tilillä oltava ainakin 3000 tai enempikin löysää rahaa, että saa yönsä nukutuksi.

Vierailija
133/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wituttaako kun et pääse wapaamatkustamaan etkä pysty määräilemään ja alistamaan kaikkia welkapalkkaorjiksesi?

Vierailija
134/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demaritorakat ei saa penniäkään minun rahojani.

Sitten kun se kuppaava syöttiläslauma on kuollut sukupuuttoon ja maassa on talousrauha sekä omaisuudensuoja, vasta sitten aukeaa lombuukin nyörit.

Omaisuuden suoja on ihmisoikeus ja meillä kyllä se on. Ei tarvitse rahojaan sängyn alle piilottaa, se on perustuslaissa määrätty. Tietysti niin halutessaan voivat keskiä jotian lisäveroja talletuksille kai. Ellei valtaan pääse jotkut äärivasarit, jotka ottaisivat haltuun koko maan kuten p-koreassa.

Vierailija
135/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitukselle kuuluu sen miettiminen, mitä seurasi sen teemistä päätöksistä. Niistä seurasi mm. se, että köyhät, pienituloiset ja jopa keskituloiset laittavat rahansa nyt sukanvarteen.

Vierailija
136/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen työtön ja saan tukia sekä osa-aikatyön palkan niin olen laittanut haisemaan osamaksujen muodossa. Kaikista maksuista selviän.

Vierailija
137/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ensisijaisesti itseäni, perhettäni ja omaa hyvinvointiani. Nyt kun tämä Suomi niminen hyvinvointivaltio on tullut päätökseensä ja jokainen vastaa itsestään, ei tulisi mieleenkään tuhlata yhtään mihinkään vaan kaikki mikä irtoaa menee suoraan säästöön. En todellakaan luota tämän maan päättäjiin ja heidän viisauteensa ohjata tätä laivaa oikeaan suuntaan, itsekkäitä hyvävelinepotistinenänkaivajia lähes kaikki päättäjät meillä tällä hetkellä. 

Vierailija
138/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demaritorakat ei saa penniäkään minun rahojani.

Sitten kun se kuppaava syöttiläslauma on kuollut sukupuuttoon ja maassa on talousrauha sekä omaisuudensuoja, vasta sitten aukeaa lombuukin nyörit.

Omaisuuden suoja on ihmisoikeus ja meillä kyllä se on. Ei tarvitse rahojaan sängyn alle piilottaa, se on perustuslaissa määrätty. Tietysti niin halutessaan voivat keskiä jotian lisäveroja talletuksille kai. Ellei valtaan pääse jotkut äärivasarit, jotka ottaisivat haltuun koko maan kuten p-koreassa.

Kyllä on omaisuudensuoja tasan siihen hetkeen asti kunnes paska osuu tuulettimeen ja sairastut tai jäät työttömäksi. Sen jälkeen olet pelkkää vapaata riistaa. 

Vierailija
139/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän, koska haluan varmuuden tulevaisuuteen. Eikä kiinnosta pätkän vertaa tämän maan talous enää. Menköön konkurssiin. Lapset vielä käy koulunsa loppuun. Onneksi valmistuvat aloille, jotka ovat kansainvälisiä. Ainoa riski on, että eläke jää saamatta, mutta elän sitten jossain halvassa maassa perinnöillä ja säästöillä. Siihen asti temutan kaiken tarpeellisen ja mun puolestani tämä läpi saa jäädä. Tukehtukoon tänne keskenään vinkumaan "köyhän" asiasta. Voivat sitten myöntää toisilleen etuja ja hillotolppia mun puolestani. Siihen asti revin kaiken irti täältä ja myös lapseni saamalla maksuttoman yliopistokoulutuksen ja opintotuet. 

Vierailija
140/142 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näet vaivaa muiden rahankäytöstä tai käyttämättömyydestä? Paljonko rahaa itse hassaat "yhteiseen hyvään"?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi