Onko yli 700€ Yhtiövastike paljon kerrostaloasunnossa Mellunkylässä?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Älytön summa. Meillä on yhtiövastike Espoossa 370€. Tuollaista yli 700€ en tajua yhtään.
Juu mullakin on hoitovastike jotain 350e siihen päälle julkisivuremontti , putket , salaojat ja muuta pientä niin lopputulos vajaa 800e . 75m2 70- luvun talo.
Asut joko 2010 luvun talossa, n.50m2 tai talo on huonosti hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Saanatunturinkatu 2 , Mellunmäki. Kolmion vastike putkirempan jälkeen.
Tuo on hyvin hoidettu taloyhtiö. Kaikki rempat on nyt tehty: katto, putki, uima-allas. Ainakaan se taloyhtiö ei hajoa käsiin.
"Jos siellä on demareita hallituksessa se näkyy siinä että keksitään kaikkea tarpeetonta ja palkallista tekemistä yhtiön ulkopuolisille. Näkyyhän se vastikkeessa tietenkin."
Eipä tarvitse olla demareita tai korkkareita tai persuja, riittää, että on ihmisiä, jotka eivät halua/kykene pihanhoitotöihin itse.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla tämä kohde:
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/helsinki/23556327
Yhtiövastike on suuri, koska asunto on entinen liikehuoneisto ja tämän "ansiosta" maksaa vastikkeet 1,5 kertoimella.
Mielestäni tämän tyyppisissä liikehuoneisto vastiketta maksavissa asunnoissa ei ole mitään järkeä.
Onko hyvin hoidettu yhtiö?
Vierailija kirjoitti:
On. Kaikki yli 200€ vastikkeet ovat tarpeettoman suuria.
Helsingin keskustassa arvoalueilla on yhtiöitä, joissa yhtiövastike on 0 eur. Taloyhtiön remontitkin hoituvat ilman osakkaiden rahapussilla käyntiä. Yhtiö omistaa katutason liiketilat ja on ajan mittaan lunastanut myyntiin tulleita huoneistoja kiinteistöstä. Lisäksi on voitu myydä rakennusyhtiölle parin lisäkerroksen rakennusoikeudet. Tällaisten huoneistojen hinnat ovat ymmärrettävästi eri luokkaa kuin Mellunmäessä.
Rakennettu 1962. Onko muuten tiileistä muurattu eikä elementeistä koottu?
Vierailija kirjoitti:
On. Kaikki yli 200€ vastikkeet ovat tarpeettoman suuria.
No sieltä tärähti taas varma mielipide. Entä jos on 150 neliötä?
Mistä sitten tietää, onko taloyhtiö hyvä? T. Noviisi asuntokauppa-asioissa.
Apinaa huijataan apinaa koijataan...
No jos asunto on n. 300 m2 niin ei, mutta jos 60 niin on, pitää tietää neliöt.
Minulla on vastike/neliö 3,92 €, sis. autopaikan, veden, lämmön, pihatyöt ja jatehuollon, vakuutuksen ja korjaukset, kaukolämpörivari.
Tuossa neliövastika on 8,86 € ja autopaikka lisäksi.tuokin on kaukolämmössä, sähkön TIETYSTI jokainen maksaa itse.
Äivän jäätävä summa! Mulla karvan verran yli 200€/kk. 68m2. Ei yhtiölainaa mun omistamiin osakkeisiin. Ei isoja remontteja tiedossa eikä tulossa. Tosin en myöskään Helsingissä asu.
Siis miten paljon joku on valmis maksamaan asumisesta?
Pelkkä hoitovastike reilusti yli 700€, siihen päälle vesi, autopaikka, sähköt ja lainan lyhennykset.
Helposti menee pari tonnia. Tai mikä siinä jos on varakas.
Silloin ei kyllä mistään Mellunkylästä kämppää osta kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vastike/neliö 3,92 €, sis. autopaikan, veden, lämmön, pihatyöt ja jatehuollon, vakuutuksen ja korjaukset, kaukolämpörivari.
Tuossa neliövastika on 8,86 € ja autopaikka lisäksi.tuokin on kaukolämmössä, sähkön TIETYSTI jokainen maksaa itse.
Jos keskimääräinen hoitovastike on pk- seudulla vähän yli 5€ neliötä, niin melkein 9€ on hulluutta.
Mellunkylässä pamahti kuulemma viime yönä
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu neliömäärästä. Tuo on paljon pienestä luukusta, vähän isosta perheasunnosta.
Vastikkeet eivät Mellunmäessä ole sen enempää tai vähempää kuin muuallakaan Helsingissä per neliö.
Ap ei kysynyt Mellunmäestä, vaan Mellunkylästä. Eikö se ole A. Lindgrenin satukirja Mellunkylän lapset. Siellä kai lähinnä somia pikkuruisia mökkeröisiä tai valtavia villoja svedumalliin. Hankala niiden vuokrista mitään sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Rakennettu 1962. Onko muuten tiileistä muurattu eikä elementeistä koottu?
Veikkaisin että 1962 on tiilistä muurattu, hyvä.
Riippuu asunnon koosta ja kunnosta.
Itse olen ihan tyytyväinen täysin remontti vapaaseen ~150m2 asuntoon ja vastike juurikin n. 700€/kk.
Nam