Onko 4 päivää New Yorkissa liian lyhyt aika? Lento on kuitenkin niin pitkä ja aikaerokin vielä.
Kommentit (28)
Kyllä siinä ehtii ihan hyvin nähdä jopa nykin kokoista kaupunkia, mutta aika raskasta muuten tehdä noin lyhyt reissu.
On. Katso mitä haluat nähdä ja laske. Itse olen ollut joka krt 7 päivää perillä plus lennot.
2 krt olen ollut kk
On, siinä ei ehdi toipua aikaerosta, minimi viikko paikan päällä.
Tiiä sitä mikä on kellekkin lyhyt ja mikä pitkä. Toiset lähtee muutenkin viikon lomille ja toisten mielestä ei viikoksi voi minnekkään mennä, vähintään kaksi viikkoa pitää olla. Mulla itselläni on nyt aikaero päällä. Aamulla loppui yövuorot. Eikä huomenna auta voivotella vaan pitää kolata, käydä kaupassa, paketoida lahjoja yms. Eli toki sitä voi lähteä pariksi päiväksi nyy jorkkiin, joko voivottelee väsymystä hotellin sängyssä tai tekee ja menee. Riippuu onko tekijä, vai valivali ei jaksa tyyppi.
Itse olin 5 yötä ja kyllä se 4 täyttä päivää oli ihan tarpeeksi. En edes keksinyt mitä muuta olisi voinut tehdä.
Mä olin kolmen yön pysähdyksen matkalla Kaliforniaan. Kerkesi siinä jo paljon nähdä, mutta vähintään viikkoa suosittelen jo matkarasituksen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
On, siinä ei ehdi toipua aikaerosta, minimi viikko paikan päällä.
Länteen päin se aikaero ei ole ongelma koska saa nukkua pitkään ja silti herää varhain aamulla siellä. muutenkaan ei terve ihminen juurikaan kärsi aikaerosta.
t. Aasiassa ja amerikassa matkaillut.
Olisin vähintään viikon luultavasti kaksikin tai olisin sen toisen viikona vaikka Vegasissa.
Kyllä tuo on tehtävissä. Länteen päin mentäessä jet lag ei ole niin paha. Heräät eka aamuna vaan todella aikaisin...
New Yorkissa on vähän tiukempi elämäntahti kuin täällä Suomessa, joten kolmen päivän jälkeen kaipaat jo rauhallisempaa tunnelmaa.
Kerran lensin Miamiin kahdeksi päiväksi, koska alaikäinen lapseni pitl viedä sinne äidilleen, eikä saattamispalvelu tuolla erää ollut mahdollinen. Eli 3 yötä Nykissä on ihan pikku juttu siihen verrattuna.
Jos et ehdi olla pidempää niin sitten tuo on hyvä. Ymmärrettävää että ei pysty aina mihinkään 2 viikon reissuihin. Toki jos mahdollista, niin muutama päivä tuohon lisää olisi hyvä kun pitkät lennot, aikaero ym. Mutta mieluummin lähtisin 3 yöksi kun olisin lähtemättä jos on tilaisuus kuitenkin lähteä.
No en lähtisi. Olin siellä viikon ja olisi voinut olla vielä pitempäänkin.
En lähtisi. Ei mitään järkeä lähteä toiselle puolelle maailmaa ja käydä siellä kääntymässä.
Turhaa kärsiä aikaerosta. Noin lyhyelle reissulle kääntäisin vuorokausirytmin ameriikan aikavyöhykkeelle jo kotimaassa.
En todellakaan lähtisi. Viikko ihan minimi.
Mikä järki matkustaa useita tuntia vain kolmeksi yöksi?
No etsinä siellä neljää päivää ole turistina. Mihin aikaan tulet tulopäivänä ja milloin lähdet lähtöpäivänä?
Olin kerran 4 yötä ja mainiosti ehti nähdä kaiken mikä vain tuli mieleen. Olisin varmaan tylsistynyt jos pitempi reissu olisi ollut.
NYC ei muuten ole niin hieno kuin elokuvista voisi luulla, ei juurikaan amerikkalaisia, vain tulijoita. ne nähtävyydetkin vähän niin ja näin. Korkeat rakennukset toki vaikuttavia ja empire staten katolla kannattaa käydä.
No en todelakaan lähtisi New Yorkiin vaan pitkäksi viikonlopuksi. Kolme yötä eli esim. perjantaista maanantaihin. Kaksi päivää menee jo niihin matkoihin ja kaksi päivää jää New Yorkiin. En vaivatuisi kahden päivän takia noin pitkälle matkalle.
En lähtis. Paikan päällä aikaa siis vain 2päivää.