Miten joku voi asua ihmislaatikossa eli kerrostalossa?
Ihmettelen miten joku voi asua tuollaisissa hikisissä pierukuutioissa ihmislaatikoissa.
Itse asuisin ennemmin teltassakin. Onneksi on nykyään kuitenkin omakotitalo.
Kommentit (156)
Jos ei ole jäämässä asumaan Suomeen koko loppuiäkseen se on miltei sama, millaisessa luukussa asuu. 🖤🤏
Sulla mitään omakotitaloa ole. Avohoidossa olet äitisi kerrostaloyksiössä.
Kerrostalo on hyvä asumismuoto silloin jos onnistuu saamaan hyvät naapurit. Mutta on ihan tuuripeliä se, myös omistustalossa.
Kun istut huoneessa ja luet kirjaa, tai nukut omassa sängyssä, niin mistä tiedät, oletko kerrostalossa vai omakotitalossa? Ei meillä kuulu muita ääniä kuin liikenteen ääni.
Sama asia koskee lähiötä, jossa asuu. Jos ei ulkoile vaan kulkee autolla, niin mitä merkitystä, missä lähiössä sunto tai talo on? Ei kotona sisällä tiedä, mitä ulkopuolella on.
Unohdit kirjoittaa Ööh...
Heppatirallaa hoitamaton palstahullu. Jopa aikaisin aloitit.
Jotkut tykkää, jotkut asuu pakosta. Itse en tykkää enkä tykkää muutenkaan ihmisistä, niin olen järjestänyt asumismuotoni jo 24vuotiaana niin että asun omakotitalossa.
Arvaa vaihtaisinko kattohuoneistoni sinun syrjäseudulla pellolle rakennettuun mökkiisi? Asunnon laatu ratkaisee, ei se omakoti, rivitalo tai kerrostalo juttu.
Elämä muutenkin on ihmeellistä yksinkeraisille ihmisille.
Olet varmaan itsekkin huomannut kun teet näitä "en ymmärrä, miksi jotkut... Aloituksia
Tykkäään kerrostalokaksiostani. Olin omakotiasuja viisi vuotta ja totesin ettei ole minun elämää se.
Olen ihan kyllästynyt omakotitaloon. Aion muuttaa ihmislaatikkoon, että elämässä on enemmän aikaa oikeasti kivoille asioille, minulle rikkaruohot, remontointi, lumityöt jne. ei sitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Kun istut huoneessa ja luet kirjaa, tai nukut omassa sängyssä, niin mistä tiedät, oletko kerrostalossa vai omakotitalossa? Ei meillä kuulu muita ääniä kuin liikenteen ääni.
Sama asia koskee lähiötä, jossa asuu. Jos ei ulkoile vaan kulkee autolla, niin mitä merkitystä, missä lähiössä sunto tai talo on? Ei kotona sisällä tiedä, mitä ulkopuolella on.
No meillä sen huomaa siitä, että seinän takaa kuuluu musiikkia ja ylhäältä hyppimisen ääniä ja kolinaa. Lukeminen aika mahdotonta ilman vastamelukuulokkeita. Pahimmillaan kerrostaloasuminen voi kyllä olla aika haitarista.
Palkat on nin mitatalat että parempi olla tukien varassa ja kerrostalossa kuin käydä töissä ja asua samalaisessa vankikopissa. Mitään lainoja ei pankilta saa joten ei innosta käydä töissä.
Ei pätkätyöläisille myönnetä edes visaa, joten kohdellaan kuin rikollista ja maksukyvytöntä ihmisstä. Kaiken sen ahkeruuden ja uurastuksen jälkeen olet pankille kuin luottotiedoton paska.
Joten ei töitä ei veronmaksua enää koskaan. En mene töihin edes aseella osoitettuna.
Kuka asuu missäkin. Ok-talo asukas voi olla täysi pönttöpää ja lellutettu luuseri. Kerrostalossa lapsuutensa viettänyt mieheni on hyvin kouluttautunut ja viimeisen päälle fiksu tyyppi.
Mun kerrostalohuoneisto maksaa todennäköisesti 5 kertaa enemmän kuin sun omakotitalo. Arvaa miksi se on arvostettu korkeammalle? Tietysti joku itsemurhayksiö jonkun pikkukaupungin lähiössä on kamala, mutta kun kerrostaloja on hyvin erilaisia, kuten myös omakotitaloja.
Samanlainen pierukuutiö ja laatikko sen sinun huoneesi ja talosi on. Vain ulkoapäin se on eri näköinen.
Jos sinulla on talossasi huoneita enemmän kuin yksi eli on huoneita myös sivulla ja vielä yläkerrassakin, niin ihan sama asumiskokemus omakotitalossa on sisällä ollessa kuin kerrostalossakin, kun kersat tömistelevät sivuhuoneissa tai ylhäällä. Kerrostalossa ne on vaan perheen ulkopuolisia ihmisiä, joiden äänet välillä kuuluu.
Talossa siis vain pihalla oleminen on erilaista. Siinä on vapautta ja tilaa muihin.
No voit miettiä vaikkapa toistepäin, että mitä järkeä asua omakotitalossa vs sen vaatimat resurssit (aika, raha, vaiva).
Mulle elämä liian arvokas! Kerrostalossa tai mikälie erillistaloyhtiö tämä onkaan, jaan omistuksen riskin, mitään ääniä ei kyllä kuulu kun on hyvälaatuinen mesta, mukavat naapurit.
Sijainti erinomainen Helsingissä.
Miksi nimittelet kerrostalokotiani hikiseksi pierulaatikoksi, oletko paljonkin vajaa? Millainen rakennus omakotitalo on, jos ei laatikko? Onko se pallo vai ameebamainen ilman yhtään suoraa pintaa ja nurkkia? Eikö kukaan piere omakotitalossa ikinä koskaan milloinkaan?
Laatu? Siis jonkun mielestä omakotitalo ei voi olla laadukas? Heh heh.... Asu sä vaan siellä kattohuoneistossas, kuka tykkää mistäkin, onhan se laatikon päällä asuminen varmaan hauskaa.
Pikaisesti laskien kerrostalossa, jossa asun, asuu yhteensä 36 henkilöä ja kolme tai neljä koiraa. Taloyhtiöön kuului alunperin viisi samankokoista kerrostaloa, joten pihapiirissä asuun mahdollisesti jopa 180 ihmistä, luultavasti vähemmän, sillä saatan aliarvioida sinkkutaloudet.
Viimeksi poismuuttanutta jututin ja pienempään kerrostaloasuntoon suuntasi hän, sillä lapset ovat lähteneet jo kotoa, eikä yksi ihminen kuulemma tarvitse niin isoa asuntoa.