Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kunnollisten vanhempien lapsista tulee hulttioita?

Vierailija
31.08.2025 |

Minä ja mun sisarukset ollaan hulttioita ja niin ovat myös mun isän puolen serkut. 

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikille voi tapahtua kaikkea". Ehkä siksi.

Vierailija
2/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "kunnollinen" vanhempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka on elämässään ihan menestynyt, edelleen naimisissa lastensa toisen vanhemman kanssa ja asuu omakotitalossa.

Ap

Vierailija
4/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin saada hallituksen viaksi:)

Vaikka kasvatus ja vinouma perheessä on kymmenien vuosien takaa.

Vierailija
5/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teille hulttio-elämä on normi? Kun kaikki muutkin ympärillä ovat.

Vierailija
6/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ajattelen lähes päivittäin.  Minulla on kolme lasta, joista kaksi ovat kouluttautuneet hyviin ammatteihin, ovat tasapainoisissa  parisuhteissa ja muutenkin tuntuu menevän hyvin.

Mutta tämä yksi. Ei ole tietääkseni rikollinen eikä huumeiden käyttäjä.  Täysin vain jättänyt kaiken elämästään tekemättä. Elää toimeentulotuella, ikää 32 vuotta.

Soimaan itseäni, isää jotenkin en.

Vierailija
7/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kunnollinen on esim opettajavanhempi niin siellä kotielämä on kuin pellossa, ei mitään rajoja. Ei vaan jakseta välittää.

Vierailija
8/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ajattelen lähes päivittäin.  Minulla on kolme lasta, joista kaksi ovat kouluttautuneet hyviin ammatteihin, ovat tasapainoisissa  parisuhteissa ja muutenkin tuntuu menevän hyvin.

Mutta tämä yksi. Ei ole tietääkseni rikollinen eikä huumeiden käyttäjä.  Täysin vain jättänyt kaiken elämästään tekemättä. Elää toimeentulotuella, ikää 32 vuotta.

Soimaan itseäni, isää jotenkin en.

Älä soimaa itseäsi. Aikuisella on vastuu itsestään. 

Vierailija
9/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian lepsu kotikasvatus ja / tai huonot geenit, jotka saattava hypätä jonkun sukupolven yli. Usein esim. puoliso pitää heikomman aineksen ns. pinnalla.

Todella usein suomalais vanhemmat eivät ole lastensa vanhempia, joita voisi kunnioittaa, vaan nössöjä kavereita.

Vierailija
10/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka on elämässään ihan menestynyt, edelleen naimisissa lastensa toisen vanhemman kanssa ja asuu omakotitalossa.

Ap

Jopas ahdas käsitys "kunnollisesta" vanhemmasta.. 🙄

Minun vanhempani olivat eronneet, kumpikaan ei asununut omakotitalossa, eikä toinen ollut kovin "menestynyt".

Ihan täyspäisiä ja pärjääviä kaikista meistä lapsista kuitenkin tuli.

Vierailija
11/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minun vanhempani olivat eronneet, kumpikaan ei asununut omakotitalossa, eikä toinen ollut kovin "menestynyt".

Meistä taas ei tullut yhtään samanlaisia kuin vanhemmistamme, siitä tässä lähinnä on kyse. Kukaan ei omista mitään ja kaikki ovat eronneet useamman kerran, on työttömyyttä jne.

Ap

Vierailija
12/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meistä taas ei tullut yhtään samanlaisia kuin vanhemmistamme, siitä tässä lähinnä on kyse. Kukaan ei omista mitään ja kaikki ovat eronneet useamman kerran, on työttömyyttä jne.

Ap

Vanhempanne eivät opettaneet teille omia arvojaan, eikä säästämistä, koulutuksen tärkeyttä tms?

Vai, olivatko he curling-vanhempia, eli tasoittivat elämäänne?

Geeneillä myös suuri osa. Niihin ei edes kasvatus tehoa. Mitä tiedätte isovanhemmistanne?

Vierailija
13/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa ettei lapset kasva tyhjiössä johon on asiaa vain isällä ja äidillä. Vanhemmilla on toki suurin vaikutus, mutta ihmiset on monen asian summa. Ystävät, kouluympäristö, harrastus, taloustilanne, kulttuuri ja sattumat vaikuttaa ja joku voi asettaa ns. huonolle tielle.

Meillä voi olla käsissämme vaikka täysin toivoa täynnä oleva ja hyvin kasvatettu nuori abiturientti ja silti muutaman pisteen ero pääsykokeessa ja muutama muu sattuma voi sanella eron sille, onko hän 30v päästä onnellinen vanhempi vai nisti katuojassa. Vähän melodramaattista myönnetään.

Kyllä terapiassa viimeistään aina löydetään tarvittaessa vanhemmista vikaa. Kukaan meistä kun ei ole täydellinen.

Vierailija
14/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Vanhempanne eivät ope

Eivät opettaneet oikein mitään, sitä en tiedä mitä serkkujeni vanhemmat opettivat serkuilleni. Isovanhemmat olivat ihan samalla tavalla kunnon ihmisiä.

Ap

Vierailija
15/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosk ryhmädynamiikka on sellainen. Jos yksi perheessä vie kaiken rauhan, rahan, tai vaikkapa rakkauden, muille ei jää mitään. Lapsi ei koskaan haasta vanhempaansa, ottaa vaan sen roolin mikä hänelle jätetään.

Jos perheen vanhemmat ovat kunnollisia ja voivat hyvin, ja perheen lapset kärsivät ja ovat epäkelpoja, syy löytyy siitä etteivät vanhemmat ole ymmärtäneet funktiotaan vanhempina. Ovat ehkä sellaista eläinlajia, joka synnyttää ja ajaa poikasensa välittömästi pois, kuten hyönteiset.

Vierailija
16/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit määrittelevät enemmän kuin kasvatus. Huomaat itsekin tuossa kummalta ne hulttiogeenit tulevat. Kasvatus kuitenkin vaikuttaa myös, joten kunnollisella isälläsi on käynyt tuuri sen suhteen.

Vierailija
17/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin no tämä liike on maailmanlaajuinen. Siis se, että boomerit kiristivät talouden niin, ettei heidän jälkeläisilleen ole siinä sijaa. He menevät hautaansa ja tullaan muistamaan ahneena sukupolvena, jotka söivät omien lastensa lautasilta. Ei sinun siitä tarvitse välittää, se on heidän ristinsä.

Vierailija
18/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosk ryhmädynamiikka on sellainen. Jos yksi perheessä vie kaiken rauhan, rahan, tai vaikkapa rakkauden, muille ei jää mitään. Lapsi ei koskaan haasta vanhempaansa, ottaa vaan sen roolin mikä hänelle jätetään.

Jos perheen vanhemmat ovat kunnollisia ja voivat hyvin, ja perheen lapset kärsivät ja ovat epäkelpoja, syy löytyy siitä etteivät vanhemmat ole ymmärtäneet funktiotaan vanhempina. Ovat ehkä sellaista eläinlajia, joka synnyttää ja ajaa poikasensa välittömästi pois, kuten hyönteiset.

Tässä on kyse kolmesta perheestä.

Ap

Vierailija
19/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Juu. Minuakin vanhempani ovat ennemminkin arvioineet ja arvostelleet ihmisenä, kuin opettaneet minulle asioita. Se on aika helvetin outo tilanne mielestäni. Että pitäisi jollain pyhän hengen kautta saada oppi elämään ja vanhemmat arvioivat, kelpaako se heille vai ei :D Hieman kajahtanut asetelma. Noh, molemmat ovat todennäköisesti jonkun tason narsisteja ja heidän lähipiirinsä muuttuu heidän kaltaisekseen, sillä pärjätäkseen narsistin kanssa on pakko pitää itsekin omia puoliaan.

Itse olen vetäytynyt irti molemmista, ja keskityn vain maailman asioihin enää. 

Vierailija
20/130 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku tarvitsee "mustat lampaansa".