Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas minulle voiko tämä addiktio loppua kuin itsestään? Vai täytyykö tässä tosiaan pistää itsensä tosissaan koville.

Vierailija
30.08.2025 |

Itsensä uudistaminen. Olen ollut erittäin addiktoituva henkilö. Pahimmat on selätetty nikotiini, alkoholi, rahapelit. En niitä elämääni kaipaa. Pitkän ajatusprosessin aikaansaamana pystyin lopettamaan.

Sokeri tai ruoka on sitten jotain ihan omaa luokkaansa. En tarvitse sokeria päivittäin välttämättä. En tarvitse pizzaa, tai vastaavaa päivittäin. Tarvitsen olevinaan kuitenkin useita kertoja viikossa sokeria. Haaveilen kakuista, eri roskaruoasta. Ne tuovat niin paljon iloa. Rakastan sitä kun saa herkutella.

Haluan myös hyvän kropan ja jaksaa. Haluan pysyä terveenä. Haluan kovasti sitä. Tahdon olla vahva. 

Helkkari kun tätä yhtälöä eli riippuvuutta ruokaan on ollut vaikea hallita. Olen tehnyt jo paljon muutoksia. Joku osa minussa uskoo, että vielä ruoan kanssa tulee se oivallus, että pystyn lopettamaan tunnesyömisen. Tai mitä jos ei tulekaan. Täytyyhän tämä jotenkin ratkaista. Täytyykö sitten vain käydä kova taistelu päänsä kanssa ja lopettaa perkeleen voimalla.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä addiktoituvalla jää se viimeinen addiktio, eli kun kaikki muut addiktiot on selätetty, niin jää se yksi addiktio johon kaikki menneet addiktiot nivoutuvat. Harva pääsee eroon kaikesta kokonaan.

Addiktoituminen eli ehdollistuminen, kiintyminen, tottumus ei sinänsä ole ongelmallista. Oleellista on rakentaa tasapainoinen kokonaisuus asioista, mistä pitää. On hyvä että tässä kokonaisuudessa on terveellisiä asioita, mutta myös stimuloivia ja nautinnollisia asioita. Myös kuormittavia, haastavia tai kasvattavia. 

Vierailija
22/23 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolukka tappaa makeanhimon,  tutkittu juttu. Sen sisältämät molekyylit lähettää aivoille viestin, että sokeria ei enää tarvita. Itse syön: survottua puolukkaa maustamattoman jugurtin kanssa + kermaa ja hunajaa tai muuta, mikä lievittää kirpeyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoosi on ratkaisu. Vaatii vähän kärsivällisyyttä mutta on tehokas. Häipyy nälkä ja sokerin himo.