Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemmikin kuolema ja parisuhde

Vierailija
30.08.2025 |

Vanha kissani alkoi reilu vuosi sitten sairastella. Asiaa tutkittiin eläinlääkärissä parisen kuukautta, mutta kissa meni lopulta niin huonoon kuntoon, että päädyin eläinlääkärin suosituksesta eutanasiaan.

Se oli erittäin rankkaa aikaa. Oli ajankäytöllistä ja taloudellista haastetta, koska eläinlääkärissä asioidaan keskellä päivää, hoitotoimenpiteitä piti tehdä monta kertaa päivässä ja halpaakaan se ei ollut. Ja tämä kaikki ihan valtavan stressin ja huolen alaisena. Laihduin tuona aikana paljon.

Surin kissaa kauan ja suren edelleen. Se oli minun paras ystäväni ja auttanut kaikissa omissa ongelmissani. Koko ajan on sellaisia pohdintoja, että teinkö tarpeeksi vai teinkö kenties liikaa, kun ystäväni joutui olemaan kipeänä.

Olen parisuhteessa ja asumme yhdessä. Kissan olin ottanut yksin ennen parisuhteen alkua. Tunnen katkeruutta siitä, miten kumppanini suhtautui minun kriisiini. Hän vaikutti välipitämättömältä, ei koskaan tarjoutunut auttamaan, eikä lohduttanut, vaan antoi minun itkeä yksin toisessa huoneessa. Pari päivää kissan kuoleman jälkeen ilmoitti, ettei hän halua meille enää uutta kissaa. Edellistä oli kuulemma sietänyt, koska se oli ollut minulla jo ennen suhteen alkua.

Minulla on tämän seurauksena mennyt maku kumppaniini, vaikka suhteessamme on paljon hyviäkin asioita. Tämä suru ja katkeruus on aiheuttanut sen, etten oikein välittäisi nähdä häntä enää saati koskea. Välillä unelmoin siitä, että eroan ja hankin itselleni kaksi kissaa. Olen kissaihminen ja huomannut, että kissan/kissojen seura on olennaista hyvinvoinnilleni.

Onko kellään vastaavia kokemuksia? Mihin päädyit?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Incelien mielipide kävi selväksi. Olisiko muita?

Ap

Vierailija
2/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi miehen kanssa, joka ei pidä eläimistä. Ottaisin uuden kissan ja mies luiskaan! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä sua olenkaan, vaikka luokittelen itseni kissaihmiseksi. (mulla on ollut 4 kissaa elinaikanani) Elämä nyt vaan on luopumista. Ethän ota uusia vanhempiakaan, jos ne kuolee.

Jos haluat uuden kissan, otat sen, jos kumppani ei sitä hyväksy, hän tekee omat johtopäätöksensä.

Vierailija
4/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi miehen kanssa, joka ei pidä eläimistä. Ottaisin uuden kissan ja mies luiskaan! 

Minä pidän eläimistä, varsinkin kissoista. En tule silti ikinä ottamaan lemmikkiä.

Vierailija
5/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveetä! Ja otan osaa suruusi. Ei ole kiva kun puolisolta ei löydy empaattisuutta sun suruusi. Mulla itsellä vanhat kissat ja mitä vaan voi tapahtua milloin vaan. Enkä tiedä miten kestän kissojeni menetyksen.  Sinulla on kumminkin oikeus surra niin kauan kun haluat ja siltä tuntuu, muitten ja varsinkaan sen puolisosi mielipiteellä ei ole väliä. Jaxuhalit sinulle.

Vierailija
6/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näetkö näitä inceleitä jatkuvasti ympärilläsi? 

Vierailija
7/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sua olenkaan, vaikka luokittelen itseni kissaihmiseksi. (mulla on ollut 4 kissaa elinaikanani) Elämä nyt vaan on luopumista. Ethän ota uusia vanhempiakaan, jos ne kuolee.

Jos haluat uuden kissan, otat sen, jos kumppani ei sitä hyväksy, hän tekee omat johtopäätöksensä.

Olet kissaihminen, mutta et ymmärrä sitä, että minua on jäänyt harmittamaan se, ettei kumppanini millään tavalla halunnut olla tukena? Vähän vaikea kyllä uskoa.

Ap

Vierailija
8/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otatko ahteriin?

Otan.

Ap

Hyvä, että olet tunnistanut, mitä haluat. Kirjoitapa tuo jollekin senssipalstalle, äläkä uhriudu

Ap (oikea)

Vierailija
9/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudut kissaasi kuin lapseen, mikä ei ole normaalia aikuiselle ihmiselle. Henkinen kehityksesi on jäänyt pikkalapsen tasolle. Olisiko itsetutkiskelun paikka?

Anteeksi mitä!? Mikä sinun mielestäsi on "normaalia"? Ensinnäkin, oletko psykologi tai psykiatri? Toiseksi, missä on empaattisuutesi? Jäikö se sinne äidin essun alke aikoinaan. V#ttu näitä ihmisiä nykyään.

Vierailija
10/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kissaihminen, mutta et ymmärrä sitä, että minua on jäänyt harmittamaan se, ettei kumppanini millään tavalla halunnut olla tukena? Vähän vaikea kyllä uskoa.

Ap

Ehkä olet vähän yksinkertainen kun et usko että on monenlaisia ihmisiä. Eivät kaikki kissaihmiset ole kuin sinä.

Vierailija
11/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Internetissä incel-henkistä kirjoittelua näkee paljon.

Ap

Vierailija
12/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Näen. Ne tunnistaa aina siitä että ovat joko eri mieltä mun kanssa tai en vaan pidä heistä.

Ap

Vierailija
13/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä! Jos miehet on tälläisiä i#iootteja mitä antavat täällä ymmärtää itsestään, niin mikä vaan muu eläin on parempi.

Vierailija
14/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtaudut kissaasi kuin lapseen, mikä ei ole normaalia aikuiselle ihmiselle. Henkinen kehityksesi on jäänyt pikkalapsen tasolle. Olisiko itsetutkiskelun paikka?

Älä nyt soopaa puhu. lemmikki on tärkeä ja rakas

Olet kylmä ihminen 🙄

Ikinä en olisi miehen kanssa, joka ei pidä eläimistä

Vierailija
15/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä! Jos miehet on tälläisiä i#iootteja mitä antavat täällä ymmärtää itsestään, niin mikä vaan muu eläin on parempi.

Sama täällä! Jos naiset on tälläisiä i#iootteja mitä antavat täällä ymmärtää itsestään, niin mikä vaan muu eläin on parempi.

Vierailija
16/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kylmä ihminen 🙄

Miksi aina luullaan että ei pidä eläimistä tai jopa inhoaa eläimiä jos ei halua lemmikkiä?

Vierailija
17/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ehkä en jatkaisi sellaisen miehen kanssa.

Sinun pitää ajatella omaa hyvinvointiasi ja kun kissa on tärkeä, tee päätös sen mukaan

Vierailija
18/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kylmä ihminen 🙄

Miksi aina luullaan että ei pidä eläimistä tai jopa inhoaa eläimiä jos ei halua lemmikkiä?

Minä pidän norsuista mutten sellasta haluais tai edes pystyis ottaa lemmikiksi.

Vierailija
19/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveetä! Ja otan osaa suruusi. Ei ole kiva kun puolisolta ei löydy empaattisuutta sun suruusi. Mulla itsellä vanhat kissat ja mitä vaan voi tapahtua milloin vaan. Enkä tiedä miten kestän kissojeni menetyksen.  Sinulla on kumminkin oikeus surra niin kauan kun haluat ja siltä tuntuu, muitten ja varsinkaan sen puolisosi mielipiteellä ei ole väliä. Jaxuhalit sinulle.

Kiitos sinulle. <3

Vierailija
20/68 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä kun tästäkin tullut tuollainen sana, saman tyylinen kuin 'narsisti' tai 'persu'. Aina kun jollain on erilainen tai jotenkin väärä mielipide, niin on heti joku helvetin 'incel'.

Parisuhteessa tehdään päätökset yhdessä eikä lähdetä sooloilemaan. Joka asiasta keskustellaan ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi