Tein ummikkona hygieniapassikokeen ja sain lähes täydet pisteet
En ole alan ihmisiä ensinnäkään, enkä ole aiemmin edes perehtynyt aiheeseen.
Ihmettelen mikä tarve tuossa on huijata.
https://www.ruokavirasto.fi/elintarvikkeet/hygieniapassi/Hygieniapassit…
Kommentit (105)
Teini teki sen yläkoulussa ilman mitään ongelmia.
Mallitestissä oli harvinaisen helpot kysymykset. Joskus käy tuuri ja tuollainen setti tulee oikeaan kokeeseen, mutta todennäköisemmin ei. Paskamaisimmassa tapauksessa noita itsestäänselvyyksiä ei ole ollenkaan ja kaikki kysymykset ovat vaikeita.
Minä sain lonkilta 34/40. Joihinkin vastasin ajatuksella, että kai tässä on pakko olla jokin kompa. Että ei tämä voi olla näin helppoa. Vastaukset tarkistettuani jouduin toteamaan, että kyllä, tämä todellakin olisi ollut näin helppoa. Yhteen vastasin ihan vain vahingossa väärin, olin mielessäni tarkoittanut toista vastausta ("ei saa viedä lemmikkejä").
Olen todella huolissani siitä, millaista porukkaa noita hygieniapasseja oikein saa, jos pelkkä tulkkausapu ei riitä. Jos edes vähän opiskelee ennakkoon ja haluaa alalle.
Itse nimittäin läpäisin tämän ihan vain peruskoulun kotitaloustuntien pohjalta. Ja niistä on 30 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lukutaidoton?
Sitten opetellaan lukemaan! Ei lukutaidoton voi työskennellä alalla, jossa on mahdollisuus olla vaikuttamassa jonkun toisen terveyteen ja henkeen.
Tein tuon testin 38/40. Oli mielestäni sen verran helppo, että pärjäsi pelkällä maalaisjärjellä. Todellakin toivon, että oikeasti alalle menijät saavat eteensä haastavamman version tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lukutaidoton?
Sitten opetellaan lukemaan! Ei lukutaidoton voi työskennellä alalla, jossa on mahdollisuus olla vaikuttamassa jonkun toisen terveyteen ja henkeen.
Häh?
Mitä ihmettä sinä sönkötät?
Ei lukutaito ole tae vastuullisesta ja osaavasta käyttäytymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Teini teki sen yläkoulussa ilman mitään ongelmia.
Oli lukenut läksynsä ja kuunnellut sen hyvän luennon ennen tenttiä.
Hyvä niin.
39/40. Eikä mitään alan koulutusta. Ihan arkijärjellä vedin vastaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on lukutaidoton?
Häh?
Mitä ihmettä sinä sönkötät?Ei lukutaito ole tae vastuullisesta ja osaavasta käyttäytymisestä.
Jos ei ole sitä lukutaitoa, niin silloin ei todellakaan mennä tuolle alalle. Niinkuin sanoit ettei lukutaito ole tae vastuullisuudesta, niin lukutaidoton on sitä vähemmän!
Minä sain täydet pisteet. Ei alan kokemusta. Itsestäänselvyyksiä kysyttiin.
Normaali aikuinen jolle on lapsena opetettu hygieniasäännöt ja perustiedot kuinka elintarvikkeita käsitellään osaa nuo unissaankin.
Mulla meni vain 1 väärin. Luulin, että lämpimät saa jäähtyä kuljetuksen aikana huoneenlämpöiseksi.
En usko, että pitsat pysyy lämpimänä kuljetuksessa pakkasella.
Tosin en kuljettele ruokia.
Tuosta saa maallikko kylmiltäänkin ihan ilman luentoa tai opetusmateriaalin lukemista lähes täydet pisteet.
Jos tuossa testissä on huijattava, niin ei todellakaan tule olla missään tekemisissä ruoan kanssa, jota tarjoillaan toisille ihmisille.
Enpä enää ihmettele miksi olen kaksi kertaa saanut ruokamyrkytyksen kahdessa eri ravintolassa.
Mutta sinun halvan ruokasi tekevät kebabmaalaiset tarvitsevat sen läpäisemiseen petollisen tulin apua. Pistää miettimään.
Tuota eniten ihmetty onko nuo kompakysymyksiä koska niin itsestään selvyyksiä ihan maalaisjärjellä.
Se ei ole aina yhtä helppo.