Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elisa Aaltola: Metsästäjät nauttivat tappamisesta!

Kommentit (294)

Vierailija
41/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän tavallaan molempia osapuolia, koska olen harrastanut metsästystä, mutta olen nykyään kasvissyöjä eettisistä syistä.

Kasvoin Itä-Suomessa maalla, ja metsästys oli tavallinen harrastus. Niinpä itsekin jossain vaiheessa aloin sitä harrastaa. En ajatellut, että nautin tappamisesta, vaan että hankin luonnonmukaisella tavalla sitä puhtainta mahdollista ruokaa, ja teen myös eettisesti paremmin kuin ostamalla tehokasvatettua lihaa. Ajattelin, että se on vain luonnon laki että saalistetaan ja tullaan saalistetuksi, eikä ihminen ole tässä sen parempi tai pahempi kuin mikään muukaan eläin. Elämän kiertoa vaan.

Jos jälkeenpäin mietin, niin kyllä minä tavallaan nautin metsästämisestä silloin, sehän on reipasta ulkoilua ja jännitystäkin on. Ja kai se on joku arkaainen vaisto, mikä saa nauttimaan ruoan hankkiisesta itselleen ja perheelleen, tulipa se ruoka sitten marjoja tai sieniä poimimalla, tai metsästämällä. Onko se s

Eihän suomipoika muuta kuin kantaa hoitaa, mutta ne muut tappavat huvikseen. Metsäkanalintujen kannat on jo hoidettu niin, ettei niitä tarvitse enää juuri hoitaa. Peuroja on ainakin 100000 liikaa, mutta ei kiinnosta kannanhoito oikein ketään. Susia pitäisi kyllä päästä tappamaan, vaikka niitä pitäisi saada lisää noita peuroja saalistamaan.

Vierailija
42/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tappaminen oli mikä tahansa elollinen kyseessä vaatii tietynlaista mielenlaatua. En itse kykenisi siihen. Mutta mitä taas metsästykseen tulee niin mieluummin syön metsästettyä lihaa tai riistaa kuin tehotaloudessa tuotettua lihaa.

Et siis liiskaa hyttysiä tai hävitä espanjan siruetanoita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa on täysin oikeassa

Vierailija
44/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän tavallaan molempia osapuolia, koska olen harrastanut metsästystä, mutta olen nykyään kasvissyöjä eettisistä syistä.

Kasvoin Itä-Suomessa maalla, ja metsästys oli tavallinen harrastus. Niinpä itsekin jossain vaiheessa aloin sitä harrastaa. En ajatellut, että nautin tappamisesta, vaan että hankin luonnonmukaisella tavalla sitä puhtainta mahdollista ruokaa, ja teen myös eettisesti paremmin kuin ostamalla tehokasvatettua lihaa. Ajattelin, että se on vain luonnon laki että saalistetaan ja tullaan saalistetuksi, eikä ihminen ole tässä sen parempi tai pahempi kuin mikään muukaan eläin. Elämän kiertoa vaan.

Jos jälkeenpäin mietin, niin kyllä minä tavallaan nautin metsästämisestä silloin, sehän on reipasta ulkoilua ja jännitystäkin on. Ja kai se on joku arkaainen vaisto, mikä saa nauttimaan ruoan hankkiisesta itselleen ja perheelleen, tulipa se ruoka sitten marjoja tai

Toivon vilpittömästi sinulle ja koko perheellesi hirvikolaria.

Vierailija
45/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörhö mikä hörhö.

Vierailija
46/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän suomipoika muuta kuin kantaa hoitaa, mutta ne muut tappavat huvikseen. Metsäkanalintujen kannat on jo hoidettu niin, ettei niitä tarvitse enää juuri hoitaa. Peuroja on ainakin 100000 liikaa, mutta ei kiinnosta kannanhoito oikein ketään. Susia pitäisi kyllä päästä tappamaan, vaikka niitä pitäisi saada lisää noita peuroja saalistamaan."

Toivon vilpittömäsi sinulle ja koko perheellesi hirvikolaria.

Vierailija
47/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nauttivat tappamisesta. Tuntemani metsästäjä käy metsästysreissuilla ulkomailla. Kun ammut jotain gnu-antilooppeja tai kirahveja, niin ei todellakaan ole kyse "kannanhoidosta". En arvosta.

Vierailija
48/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Olen hirvenmetsästäjä enkä kyllä nauti tappamisesta. Olen siellä siksi että saan olla mukana ja ulkona luonnossa koiran kanssa. Tiedän että kun hirviluvat on jaettu niin joku ne hirvet kuitenkin ampuu. Ja jos kaikki väistelisivät ampumista niin siellä ei olisi ketään metsästämässä. Hirvikolarit ja muut vahingot lisääntyisivät. Meillä myös syödään pelkästään hirvenlihaa, ei tehotuotettua ollenkaan.

Kun olen passissa, toivon ettei hirvi tulisi minun luokseni. Mutta jos se tulee niin ammun sen kyllä, muuten kaikkien muiden,  metsästäjien ja koiran, tekemä työ sinä päivänä olisi mennyt aivan hukkaan.

N46

Vierailija
49/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisivat ampua räjähtäneen perurakannan pinemmäksi. Mutta ei suinkaan, niitä ruokitaan. Miten ihmeessä se on kannanhoitoa, kun peroja pitäisi vähentää?

Vierailija
50/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuako se tälle ääliölle kuuluu mistä nauttivat? Pitäisi huoli omista asioistaan ja antaisi muiden elää miten haluaa. Siinä on tyypillin vasemmistolainen, aina sotkeutumassa muiden tapaan elää.

Vierailija
51/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha ei saavu lautaselleni ilman että elukka on tapettu ensin sitä varten.

So what?

Vierailija
52/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, nauttivat tappamisesta. Tuntemani metsästäjä käy metsästysreissuilla ulkomailla. Kun ammut jotain gnu-antilooppeja tai kirahveja, niin ei todellakaan ole kyse "kannanhoidosta". En arvosta.

Itse en hyväksy trophy huntingia. Sen sijaan suomalainen metsän- ja riistanhoito on maailman parasta. Hirvikanta on kasvanut sota-ajan n. 2000 yksilöstä n. 80000 yksilöön. Jos kanta räjähtää käsiin, tarkoittaa se muiden metsäeläinten ahdinkoa, lisää hirvikolareita sekä puuston ja turpeen tuhoja.

Tämähän ei tietenkään hyvesignaloivia luonnosta vieraantuneita eurooppaa matkailuautoilla reissaavia vihervasemmistolaisia tietenkään kiinnosta. 

Vierailija
53/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittuako se tälle ääliölle kuuluu mistä nauttivat? Pitäisi huoli omista asioistaan ja antaisi muiden elää miten haluaa. Siinä on tyypillin vasemmistolainen, aina sotkeutumassa muiden tapaan elää.

Taitaapa olla niin, ettei tuon Elisan seurasta juuri kukaan nauti.

Vierailija
54/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne villieläimet muutenkaan ikuisesti elä. Tai edes kovin vanhoiksi. Ihmisen saaliiksi joutuminen voi olla se helpoin tapa kuolla.

Vierailija
55/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lue juttua, mutta kaikki tuntemani metsätäjät nauttivat tappamisesta. Otsikko on kyllä totta.

Samoin. Kaikki joita tunnen ovat roisia ja outoja , patoutuneita.   

Vierailija
56/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kalastajat? Ovatko hekin verenhimoisia tappajia?

Vierailija
57/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on mullistava idea. Miten hän sai tuon kiinni, oliko pitkäkin jahti?

Vierailija
58/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä taas näkyy tämä aaltolan perheen järjen riemuvoittokulku. me käydään ukos kanssa ampumassa pakastimet täyteen ruokaa. jos ihminen ei olisi ikinä metsästänyt, olisi se lajina kuollut jo aikaa sitten. ei vegaanit pärjäisi luonnossa, koska heikkona jäisi itse saaliiksi.

Vierailija
59/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on.

Tunnen monta metsästäjää ja he nauttivat kaikkien elukoiden tappamisesta.

Vierailija
60/294 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Olen hirvenmetsästäjä enkä kyllä nauti tappamisesta. Olen siellä siksi että saan olla mukana ja ulkona luonnossa koiran kanssa. Tiedän että kun hirviluvat on jaettu niin joku ne hirvet kuitenkin ampuu. Ja jos kaikki väistelisivät ampumista niin siellä ei olisi ketään metsästämässä. Hirvikolarit ja muut vahingot lisääntyisivät. Meillä myös syödään pelkästään hirvenlihaa, ei tehotuotettua ollenkaan.

Kun olen passissa, toivon ettei hirvi tulisi minun luokseni. Mutta jos se tulee niin ammun sen kyllä, muuten kaikkien muiden,  metsästäjien ja koiran, tekemä työ sinä päivänä olisi mennyt aivan hukkaan.

N46

Minäkin viihdyn ulkona luonnossa koirien kanssa. Mutta metsästämään en niitäkään tietenkään laita, koska välitän niistä. Hirven ampujia on tyrkyllä niin paljon, että on lähes lottovoitto edes päästä mukaan porukkaan. Se, että joku sen kuitenkin tekee tai että hirvenliha muuten loppuu, ei ole mikään syy.