Odotuksia avioliitolta
Millasia odotuksia sinulla on avioliitolta ja tulevalta puolisoltasi? Vastauksia mielellään niiltäkin joilla avioliitto tai edes suhde ei ole tällä hetkellä ajankohtainen.
Mainitse myös ikäsi ja sukupuolesi.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellää naisista ole kuin varallisuuteen liittyviä odotuksia? Kukaan haluu seksiä ja rakkautta? M31
Ei nykynaiset halua seksiä.
Heitä pitää hoivata ja hemmotella kuin pientä lasta. Naisen tehtävä on luoda kotiin "lämpöä ja tunnelmaa". Nainen tekee metatyöt, mies fyysiset työt.
Paskan marjat. Nainen käy töissä siinä missä mieskin. Suomessa ei ole mitään "kodinhengettäriä".
Naiset tekevät mitä haluat. Joku voi olla työtön ilman miestä ja lapsiakin.
Sellaista miestä ei kannata ottaa, eikä edes kuunnella, joka ei kunnioita naisen luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellää naisista ole kuin varallisuuteen liittyviä odotuksia? Kukaan haluu seksiä ja rakkautta? M31
Heitä pitää hoivata ja hemmotella kuin pientä lasta. Naisen tehtävä on luoda kotiin "lämpöä ja tunnelmaa". Nainen tekee metatyöt, mies fyysiset työt.
Paskan marjat. Nainen käy töissä siinä missä mieskin. Suomessa ei ole mitään "kodinhengettäriä".
Joo käy töissä ja siksi miehen euro on naisen 80 senttiä. Miehelle jää se 20 senttiä millä maksaa yhteinen koti.
Helvettiäkö valkkaat tollasia kullankaivajia? Ihan oma moka. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole maininnut lapsia ja omaa perhettä.
Se on toissijainen asia avioliitossa. Jos avioliitto perustetaan lapsikärjellä se tekee koko asetelmasta hyväksikäyttävän (= tarvitsen sinua jotta voin saada tämän kolmannen ihmisen). Tämä ei ole avioliitto. Avioliitto = haluan sitoutua sinuun ikuisuudeksi ja mitä ympärillämme tapahtuu on toissijaista.
En itse lähtisi edes treffeille miehen kanssa joka johtaa lapsikärjellä. Vuokrapilluja saa ukrainasta, ja nainen ei tarvitse miestä saadakseen lapsen, kun siemenkauppa käy.
Ei miehet lapsikärjellä lähekkää kun ne on naisten juttuja. Minuutti hinnoteltu pillu onki parempi ja halvempi ko avioliitossa saatu.
Lastentekoon tarvitaan molemmat, ei ole mikään naisen projekti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo käy töissä ja siksi miehen euro on naisen 80 senttiä. Miehelle jää se 20 senttiä millä maksaa yhteinen koti.
Helvettiäkö valkkaat tollasia kullankaivajia? Ihan oma moka. :D
Niin on se harmi kun 99% naisista pilaa 1% maineen
Vierailija kirjoitti:
Haluan päästä tästä yksin pärjäämisestä pienessä vuokrakuutiossa. Ei mulla oo varaa koskaa tehä mitää kivaa. Jos olis puoliso niin vois sisustaa ja käydä lomareissuilla ja ulkona syömässä. Koiranki vois hankkia sitten kun olis joku joka sitä ulkoiluttais aamusin.
N29
Onpa tätä kovasti alapeukutettu. Minusta pointti on kyllä ihan validi, että monella yksinasuvalla on taloudellisesti aika tiukkaa, ja henkisestikin aina vaan yksin pärjääminen voi olla tosi raskastsa. Joku nainen tässä ketjussa sanoi kouluttautuneensa DI:ksi jotta pystyisi hyvin yksin elättämään itsensä, mutta jos oma kiinnostus on enemmänkin vaikka hoitoala, niin voi olla aika kurjaa elämä jos väkisin vastoin kaikkia kiinnostuksiaan ja taipumuksiaan menee tekniselle alalle vain että tienaisi tarpeeksi elääkseen yksin mukavasti. Ja kun niitä hoitajia ja muita pieni/keskituloisia tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on toissijainen asia avioliitossa. Jos avioliitto perustetaan lapsikärjellä se tekee koko asetelmasta hyväksikäyttävän (= tarvitsen sinua jotta voin saada tämän kolmannen ihmisen). Tämä ei ole avioliitto. Avioliitto = haluan sitoutua sinuun ikuisuudeksi ja mitä ympärillämme tapahtuu on toissijaista.
En itse lähtisi edes treffeille miehen kanssa joka johtaa lapsikärjellä. Vuokrapilluja saa ukrainasta, ja nainen ei tarvitse miestä saadakseen lapsen, kun siemenkauppa käy.
Ei miehet lapsikärjellä lähekkää kun ne on naisten juttuja. Minuutti hinnoteltu pillu onki parempi ja halvempi ko avioliitossa saatu.
Lastentekoon tarvitaan molemmat, ei ole m
Ei miestä siihen tarvita ja eikä ne haluakkaan siihe hommaan. Naiset ei tartte ko sperman lastentekoon.
"Niin on se harmi kun 99% naisista pilaa 1% maineen"
Saanen epäillä sinulla olevan kokemusta 99% naisista. 😇
Edes tuo 1% ei olisi realistinen määrä kokemuksia. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan päästä tästä yksin pärjäämisestä pienessä vuokrakuutiossa. Ei mulla oo varaa koskaa tehä mitää kivaa. Jos olis puoliso niin vois sisustaa ja käydä lomareissuilla ja ulkona syömässä. Koiranki vois hankkia sitten kun olis joku joka sitä ulkoiluttais aamusin.
N29
Onpa tätä kovasti alapeukutettu. Minusta pointti on kyllä ihan validi, että monella yksinasuvalla on taloudellisesti aika tiukkaa, ja henkisestikin aina vaan yksin pärjääminen voi olla tosi raskastsa. Joku nainen tässä ketjussa sanoi kouluttautuneensa DI:ksi jotta pystyisi hyvin yksin elättämään itsensä, mutta jos oma kiinnostus on enemmänkin vaikka hoitoala, niin voi olla aika kurjaa elämä jos väkisin vastoin kaikkia kiinnostuksiaan ja taipumuksiaan menee tekniselle alalle vain että tienaisi tarpeeksi elääkseen yksin mukavasti. Ja kun niitä hoitajia ja muita pieni/keskituloisia tarvitaan.
Eikö se DI nainen vois maksaa hoitsun kulutusunelmat? Miksi miehen pitäis ne maksaa?
Vierailija:
Painu uskis vidduun. Kukaan ei missään kirkossa enää mene naimisiin.
**
MENEEPÄS. Ainakin minä ja aion laittautua nätiksi valkoisessa hääpuvussa vaikka on jo muutama liikakilo joka saattaa liittyä elämänvaiheeseen.
Minulle tuli tietyistä syistä osaksi täysin elämätön elämä. Sen haluan korjata menemällä naimisiin erään tietyn ihmisen kanssa ja viettää meille sopiva vanhuus. Mikä on sopiva on siitä kiinni missä kunnossa me vanhukset jo olemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
No se kouluttautuminen sinne hoiva-alalle on sitten valinta, jonka tekee tietäen, että luopuu ko. haaveistaan, joihin tarvitaan rahaa. :)
Tervetuloa valintojen maailmaan. Palkat ei sote-alalla tule nousemaan. Työvoima tuodaan nykyään vinkuintiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Onpa tätä kovasti alapeukutettu. Minusta pointti on kyllä ihan validi, että monella yksinasuvalla on taloudellisesti aika tiukkaa, ja henkisestikin aina vaan yksin pärjääminen voi olla tosi raskastsa. Joku nainen tässä ketjussa sanoi kouluttautuneensa DI:ksi jotta pystyisi hyvin yksin elättämään itsensä, mutta jos oma kiinnostus on enemmänkin vaikka hoitoala, niin voi olla aika kurjaa elämä jos väkisin vastoin kaikkia kiinnostuksiaan ja taipumuksiaan menee tekniselle alalle vain että tienaisi tarpeeksi elääkseen yksin mukavasti. Ja kun niitä h
Eikö se DI nainen vois maksaa hoitsun kulutusunelmat? Miksi miehen pitäis ne maksaa?
Koska miesten elämien tarkotus on palvella naisia
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoista kyllä. Olen yksi ketjuun vastannut, ja itse en erityisemmin halua lapsia. Myöskin seksi on ihan toissijainen juttu, olen elänyt vuosia ilman sinkkuna täysin tyytyväisenä, Satisfyer sanoo välillä sur-rur, mutta se riittää mulle mainiosti. Ehkä tuo on iso syy miksi en ole vakituisemmin pariutunut koskaan, että mä en oikeastaan halua niitä asioita, joiden takia perinteisesti parisuhteisiin on menty, lapsia ja seksiä. Molemmat olisi ok jos sopiva mies löytyy ja tilanne sopiva, mutta en nyt niitä ihmeemmin kaipaa. Mun kaipuut parisuhteelta on enemmän kaveruus-tyyppisiä, haluaisin elämänkumppanin jonka kanssa käydä syviä keskusteluja ja yhdessä seikkailla läpi elämän.
"Ei miestä siihen tarvita ja eikä ne haluakkaan siihe hommaan. Naiset ei tartte ko sperman lastentekoon."
Mä ainakin tykkään seksistä, mutta kaltaistes vastuuttomien mieslapsien kanssa en sitä harrasta.
Jos lapsia tulee, niin niistä kannetaan yhdessä vastuu. Lapsella on kaksi vanhempaa.
N29
"Eikö se DI nainen vois maksaa hoitsun kulutusunelmat? Miksi miehen pitäis ne maksaa?"
Sama vastaus miespuoliselle kysyjälle: Mars tekemään itse asioille jotain.
Vierailija kirjoitti:
"Ei miestä siihen tarvita ja eikä ne haluakkaan siihe hommaan. Naiset ei tartte ko sperman lastentekoon."
Mä ainakin tykkään seksistä, mutta kaltaistes vastuuttomien mieslapsien kanssa en sitä harrasta.
Jos lapsia tulee, niin niistä kannetaan yhdessä vastuu. Lapsella on kaksi vanhempaa.
N29
Ei aina ole.
t. itsellinen äiti
Todellisuus on avioliitossa karmaiseva. Mutta joku täytyy vierellä olla. Ja eihän yksinään kannata omakotitaloa hankkia.
Olisko 'vanhuksia' jotka haluaisivat lopulta mennä naimisiin jossain ohjelmassa 'Ensi treffit alttarilla' ja viettää loppuelämä yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N29
Ei aina ole.
t. itsellinen äiti
Nii joo oot niitä, joille Kela maksaa elarit. :)
Ei se mittään, mä painan töitä ja elätän sunkin lastas.
Vierailija kirjoitti:
"Eikö se DI nainen vois maksaa hoitsun kulutusunelmat? Miksi miehen pitäis ne maksaa?"
Sama vastaus miespuoliselle kysyjälle: Mars tekemään itse asioille jotain.
Miehethän niitä tekeeki mutta pitäs vielä jonku köyhän hoitsun elämäki maksaa.