Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotuksia avioliitolta

Vierailija
29.08.2025 |

Millasia odotuksia sinulla on avioliitolta ja tulevalta puolisoltasi? Vastauksia mielellään niiltäkin joilla avioliitto tai edes suhde ei ole tällä hetkellä ajankohtainen.

Mainitse myös ikäsi ja sukupuolesi.

Kommentit (223)

Vierailija
21/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin avioliitostani hyvää ystävyyttä, keskusteluja ja yhteisiä harrastuksia. Se kaikki toteutui. Kaikkea muuta tuli sivussa, myös ikäviäkin yllätyksiä, joten uskoisin, että sain mitä tahdoin ja myös sellaista, mitä en tahtonut.

N 59

Vierailija
22/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, että mies huolehtii perheestä, hoitaa pihatyöt, huoltaa auton jne. Joskus yllättäisi minut hemmottelemalla jollakin kivalla esim laittamalla hyvää ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole maininnut lapsia ja omaa perhettä.

Vierailija
24/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan päästä tästä yksin pärjäämisestä pienessä vuokrakuutiossa. Ei mulla oo varaa koskaa tehä mitää kivaa. Jos olis puoliso niin vois sisustaa ja käydä lomareissuilla ja ulkona syömässä. Koiranki vois hankkia sitten kun olis joku joka sitä ulkoiluttais aamusin.

N29

Jännä että miehille nuo kuvailemasi asiat on ihan mahdollisia sinkkunakin. :)

Onnistuu ne naisenakin monelta. Itse kun olen ruma nainen, tiesin jo nuorena, etten voi laskea sen varaan, että pariudun ja saan siis talouteeni toisen tulonlähteen avuksi. Niinpä kouluttauduin hyväpalkkaiselle alalle (olen DI), ja alusta asti aloin tehdä itse asioita. Ostin talon melkein heti kun valmistuin ja sain ekan työpaikan. Kpira tai välillä kaksikin on aina ollut. Teen ihan mitä haluan, yksin.

Vierailija
25/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä myönnän että ne on ehkä epärealistisia, ja se on varmaan syy miksi en ole pariutunut koskaan pysyvämmin. Mä nimittäin odotan, että mies tulisi ja antaisi mulle "elämän". Olen jotenkin tylsämielinen ihminen, ja sinkkuna vaan istua möllötän kämpässäni, yksinäisenä ja tylsistyneenä, mutta haluamatta kuitenkaan yksin mennäkään minnekään kun en nauti oikein mistään yksin (ravintolat, elokuvat, matkat jne). Silloin kun olen ollut parisuhteissa, mies on aina ollut energinen ekstrovertti, joka on vetänyt minutkin mukanaan sosiaaliseen ja aktiiviseen elämään, mistä olen kovasti nauttinut. Mutta ilmeisesti kaltaiseni ihminen on vähän kivireki vedettäväksi perässä pitkän päälle, ja se passiivisuus alkaa ärsyttää.

Apua oletko siis ns perässävedettävä, mutta vaan naispuolinen sellainen?

Mä olen ihan kyllä

Joo, taidan olla juuri tuollainen :D Ja mikä säälittävintä, olen pian jo nelikymppinen. Vieläkin odottelen prinssiä valkealla ratsulla kotiovelta hakemaan, että mun elämä voisi kunnolla alkaa. Ja pikkuisen alkaa ahdistaa, että sitä ei taida koskaan tulla, varsinkin kun ulkonäöstäkin alkaa jo näkyä, että mikään nuori tyttö en ole.

Tähän passiivisiuuteeni kuuluu myös se, etten pysty/jaksa/halua etsiä sitä puolisoa mistään, yöelämään en mene koska ei ole yhtään kaveria jonka kanssa mennä, Tinder jo konseptina ahdistaa kun on niin ulkonäkökeskeinen. Eli mä odotan että universumi tai jumala (en edes usko jumalaan) tai joku vaan arjessa tuo mun eteen Sen Oikean, jonka kanssa elää todella alkaa. No, kolme aiempaa parisuhdeviritystäni kyllä alkoi juuri noin, opiskelu- tai työkaveri, kaveruuden kautta pariksi. Silloin olin tosin paljon nätempi :D

Eli oot just ko minä :D

Minäki olin nuorena nätimpi

M45

Vierailija
26/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan, että mies huolehtii perheestä, hoitaa pihatyöt, huoltaa auton jne. Joskus yllättäisi minut hemmottelemalla jollakin kivalla esim laittamalla hyvää ruokaa.

Mitäs sinä tuot liittoon jos miehes hoitaa kaiken?

Vierailija
27/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertaa avoliittoon, niin avioliittoon tulee mukaan toisen tuleminen niin myötä- kuin vastoinkäymisessä. Avioliittoon kuuluu suurempi lupaus kuin avoliittoon. Lisäksi odotan molemmilta asennetta, että me olemme me. 

Kaikki muut odotukset, joita minulla on, eivät vaadi _avio_liittoa. Kuten läheisyys. 

n56

Vierailija
28/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan nalkutusta, mykkäkouluja, pihtausta ja pettämistä. En aio avioliittoon edes tähdätä vaan pysyn sinkkuna.

M29

Vierailija
29/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellää naisista ole kuin varallisuuteen liittyviä odotuksia? Kukaan haluu seksiä ja rakkautta? M31

Eikö nuo ole ihan itsestäänselvyyksiä?

Vierailija
30/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta Pasi toi lapsellinen pelleily.

Vierailija
31/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kellää naisista ole kuin varallisuuteen liittyviä odotuksia? Kukaan haluu seksiä ja rakkautta? M31

Näin vois luulla mutta ei ainakaan meillä niitä ole ollu avioliiton ensimmäisten muutaman kk jälkeen. Yhä naimisissa yli 10 vuotta.

N40, M39

Vierailija
32/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerro itse.

Minä en voi kertoa odotuksista koska olen jo ollut naimisissa vuosikausia.

😳 😄

Vierailija
33/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin vois luulla mutta ei ainakaan meillä niitä ole ollu avioliiton ensimmäisten muutaman kk jälkeen. Yhä naimisissa yli 10 vuotta.

N40, M39

Herranen aika, miten tuo on mahdollista? Ette ole eroa ajatelleet?

Vierailija
34/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta Pasi toi lapsellinen pelleily.

En ole Pasi vaan Mari ja nämä nyt vaan on mun odotuksia eikä mitään lapsellista pelleilyä.

Vierailija
35/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooooo oli.

Mutta ilmeisesti meillä oli miehen kanssa erilaiset käsitykset niistä. Kannattaa siis määritellä, mitä ne meidän suhteessa tarkoittaa.

Esimerkiksi itselleni rakkauteen ei kuulu valehtelu ja pettäminen. Mies taas sanoi valehdelleensa sivusuhteestaan, "koska rakastan sua enkä halunnut satuttaa".

Naimisiin oltiin menty vuosi sitten, kun tää paljastui. Eli yhtä helvetin pelleilyä miehelle koko avioliitto. Valehteli varmaan jo alttarilla luvatessaan "olla uskollinen ja rakastaa häntä niin myötä, kuin vastoinkäymisissä".

N30

Vierailija
36/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tähän ketjuun vastaa vaan miehet jotka esittää naista? :D 

Vierailija
37/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ikiaikainen tehtävä on ruokkia perheensä. Odotan, että mies ei ole tyhjätasku eikä vetelys.

N42

Vierailija
38/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N40, M39

Herranen aika, miten tuo on mahdollista? Ette ole eroa ajatelleet?

Erotaan kun lapset on muuttaneet omilleen. Ollaan lähinnä kämppiksiä. Mulla on jo tiedossa muutama joiden kanssa alkaa sitten fwb tai vastaavaan eron jälkeen, uudelleen en mene naimisiin. Tuleva exä varmaan jää yksin koska se ei ole enää kaikkein komein eikä edes sosiaalisin tyyppi, jotenki menny vuosi vuodelta surkiammaksi.

Vierailija
39/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen ikiaikainen tehtävä on ruokkia perheensä. Odotan, että mies ei ole tyhjätasku eikä vetelys.

N42

Mikä se naisen "ikiaikainen tehtävä" sitten on? Shoppailu?

Vierailija
40/223 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tähän ketjuun vastaa vaan miehet jotka esittää naista? :D 

Se että sinä oot naista esittävä mies ei tee meistä muista samanlaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme