Odotuksia avioliitolta
Millasia odotuksia sinulla on avioliitolta ja tulevalta puolisoltasi? Vastauksia mielellään niiltäkin joilla avioliitto tai edes suhde ei ole tällä hetkellä ajankohtainen.
Mainitse myös ikäsi ja sukupuolesi.
Kommentit (223)
En odota mitään hyvää naisilta ja pysynkin itekseni.M28
Vierailija kirjoitti:
En odota mitään hyvää naisilta ja pysynkin itekseni.M28
Hyvä päätös. Noin negatiivisen ihmisen on syytäkin pysytellä itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
ALLA OLEVA KUULUU OSASTOON JOSTA EN HALUA TIETÄÄ YHTÄÄN MITÄÄN:
Vierailija
29.08.2025 | 09:31
Odotan nalkutusta, mykkäkouluja, pihtausta ja pettämistä. En aio avioliittoon edes tähdätä vaan pysyn sinkkuna.
M29
*
TÄMÄN SIJASTA HALUAN SITÄ MISTÄ KIRKOSSA SANOTAAN 'TAHDON'. OLEN JO IÄKÄS MUTTA TOIVOISIN VIELÄ MENEVÄNI NAIMISIIN ERÄÄN HENKILÖN KANSSA JOTTA MEISTÄ TULISI 'ME' JA KAIKKEA SITÄ MITÄ SE PITÄÄ SISÄLLÄÄN.
Painu uskis vidduun.
Kukaan ei missään kirkossa enää mene naimisiin.
- ystävällinen ja rakkaudellinen kohtelu
- läsnäoloani kunnioitetaan ilman h uoraamista
- minusta huolehditaan emotionaalisesti ja taloudellisesti
Siinäpä se. Toki on vielä syvempiäkin juttuja, jotka kuuluvat avioliittoon, mutta jätän ne minun ja aviomiehen välille.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mielikuva siitä että puolisoni kanssa saamme yhdessä rakentaa kotia, matkustella, harrastaa ja käydä vaelluksilla. Yhteiset koti illat sohvalla takkatulen lämmössä kirjaa lukien puolison kainaloon käpertyneenä. Lisäksi tietäisin että joku minua aina odottaa kotiin ja pitää minusta huolta jos olen ollut ulkona kavereiden kanssa ja aamulla kotiin tullessa on pää kipeänä.
N21
"Pitää huolta?" Etsitkö itsellesi isää?
Tuo kainaloon käpertyminen lukemaan on myös täysin utopistista. Tulet pettymään.
Ei naisilla oo mitään annettavaa miehille nykyään niin miksi kukaan sellasen kanssa haluais naimisiin. Naiset vaan vaatii ja odottaa miehiltä kaikkea mahollista eikä mikään lopulta riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotan, että mies huolehtii perheestä, hoitaa pihatyöt, huoltaa auton jne. Joskus yllättäisi minut hemmottelemalla jollakin kivalla esim laittamalla hyvää ruokaa.
Lopeta Pasi toi lapsellinen pelleily.
En ole Pasi vaan Mari ja nämä nyt vaan on mun odotuksia eikä mitään lapsellista pelleilyä.
No mitä sä Mari sillä aikaa teet, kun mies huolehtii perheestä, hoitaa pihatyöt ja autot jne.? Ja odotat vielä jotain hemmottelua siihen päälle? :D
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole maininnut lapsia ja omaa perhettä.
Se on toissijainen asia avioliitossa. Jos avioliitto perustetaan lapsikärjellä se tekee koko asetelmasta hyväksikäyttävän (= tarvitsen sinua jotta voin saada tämän kolmannen ihmisen). Tämä ei ole avioliitto. Avioliitto = haluan sitoutua sinuun ikuisuudeksi ja mitä ympärillämme tapahtuu on toissijaista.
En itse lähtisi edes treffeille miehen kanssa joka johtaa lapsikärjellä. Vuokrapilluja saa ukrainasta, ja nainen ei tarvitse miestä saadakseen lapsen, kun siemenkauppa käy.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se. Toki on vielä syvempiäkin juttuja, jotka kuuluvat avioliittoon, mutta jätän ne minun ja aviomiehen välille.
Mitäs tää h uoraaminen on? Harvassa on avioliitot missä sellasta tapahtuu
En aio mennä avioon, vaikka joskus kumppanin löytäisin. Niin monet tarinat kuullut ja lukenut siitä, miten pahimmillaan jo muutaman kuukauden sisään toinen on pettänyt tai viheltänyt pelin poikki. Ei se ole mikään taikasidos joka vahvistaa suhteen tai tekee rakkaudesta jotenkin todellisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellää naisista ole kuin varallisuuteen liittyviä odotuksia? Kukaan haluu seksiä ja rakkautta? M31
Ei nykynaiset halua seksiä.
Heitä pitää hoivata ja hemmotella kuin pientä lasta. Naisen tehtävä on luoda kotiin "lämpöä ja tunnelmaa". Nainen tekee metatyöt, mies fyysiset työt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mielikuva siitä että puolisoni kanssa saamme yhdessä rakentaa kotia, matkustella, harrastaa ja käydä vaelluksilla. Yhteiset koti illat sohvalla takkatulen lämmössä kirjaa lukien puolison kainaloon käpertyneenä. Lisäksi tietäisin että joku minua aina odottaa kotiin ja pitää minusta huolta jos olen ollut ulkona kavereiden kanssa ja aamulla kotiin tullessa on pää kipeänä.
N21
"Pitää huolta?" Etsitkö itsellesi isää?
Tuo kainaloon käpertyminen lukemaan on myös täysin utopistista. Tulet pettymään.
On todella paljon miehiä, jotka eivät kelpaa avioliittoon. Heitä ei yksinkertaisesti naida, eli mitään pettymyksiä ei tule kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on toissijainen asia avioliitossa. Jos avioliitto perustetaan lapsikärjellä se tekee koko asetelmasta hyväksikäyttävän (= tarvitsen sinua jotta voin saada tämän kolmannen ihmisen). Tämä ei ole avioliitto. Avioliitto = haluan sitoutua sinuun ikuisuudeksi ja mitä ympärillämme tapahtuu on toissijaista.
En itse lähtisi edes treffeille miehen kanssa joka johtaa lapsikärjellä. Vuokrapilluja saa ukrainasta, ja nainen ei tarvitse miestä saadakseen lapsen, kun siemenkauppa käy.
Ei miehet lapsikärjellä lähekkää kun ne on naisten juttuja. Minuutti hinnoteltu pillu onki parempi ja halvempi ko avioliitossa saatu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi sitä, että naisen täytyy tehdä perverssejä seksuaalisia palveluita tai mutiloida kehoaan, jotta mies voi leikkiä siittävänsä useita kertoja, nautinto- eikä parittelutarkoituksessa. Haluan säilyttää hedelmällisyyteni ja jos mies arvostaa hedelmätöntä naista eli sellaista jota saa siittää ja joka ei siitä hedelmöity, niin sitten ehkä joku seksirobotti voisi olla hänelle parempi kumppani. Tai toinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi sitä, että naisen täytyy tehdä perverssejä seksuaalisia palveluita tai mutiloida kehoaan, jotta mies voi leikkiä siittävänsä useita kertoja, nautinto- eikä parittelutarkoituksessa. Haluan säilyttää hedelmällisyyteni ja jos mies arvostaa hedelmätöntä naista eli sellaista jota saa siittää ja joka ei siitä hedelmöity, niin sitten ehkä joku seksirobotti voisi olla hänelle parempi kumppani. Tai toinen mies.
Joo siitoshullu voi poistua ketjua pilaamasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellää naisista ole kuin varallisuuteen liittyviä odotuksia? Kukaan haluu seksiä ja rakkautta? M31
Ei nykynaiset halua seksiä.
Heitä pitää hoivata ja hemmotella kuin pientä lasta. Naisen tehtävä on luoda kotiin "lämpöä ja tunnelmaa". Nainen tekee metatyöt, mies fyysiset työt.
Paskan marjat. Nainen käy töissä siinä missä mieskin. Suomessa ei ole mitään "kodinhengettäriä".
Mä ainaki odotan kaikkea kivaa pervoilua mitä ei yhe illan mulkkujen kanssa voi harrastaa.
N40
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet lapsikärjellä lähekkää kun ne on naisten juttuja. Minuutti hinnoteltu pillu onki parempi ja halvempi ko avioliitossa saatu.
Aika paljon on esim. tinderissä miehiä, jotka etsivät synnyttäjiä nykypäivänä.
Mutta naisten ei kannata tuollaiseen suostua. Kuten ei tuohonkaan, että alentaa itsensä hedelmättömäksi reiäksi. Jos tällaisesta asemasta itsensä löytää niin kannattaa miettiä vaihtoehtojaan päästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi sitä, että naisen täytyy tehdä perverssejä seksuaalisia palveluita tai mutiloida kehoaan, jotta mies voi leikkiä siittävänsä useita kertoja, nautinto- eikä parittelutarkoituksessa. Haluan säilyttää hedelmällisyyteni ja jos mies arvostaa hedelmätöntä naista eli sellaista jota saa siittää ja joka ei siitä hedelmöity, niin sitten ehkä joku seksirobotti vo
Nimenomaan en ole siitoshullu, toisin kuin aika moni mies.
ALLA OLEVA KUULUU OSASTOON JOSTA EN HALUA TIETÄÄ YHTÄÄN MITÄÄN:
Vierailija
28/37|
29.08.2025 | 09:31
Odotan nalkutusta, mykkäkouluja, pihtausta ja pettämistä. En aio avioliittoon edes tähdätä vaan pysyn sinkkuna.
M29
*
TÄMÄN SIJASTA HALUAN SITÄ MISTÄ KIRKOSSA SANOTAAN 'TAHDON'. OLEN JO IÄKÄS MUTTA TOIVOISIN VIELÄ MENEVÄNI NAIMISIIN ERÄÄN HENKILÖN KANSSA JOTTA MEISTÄ TULISI 'ME' JA KAIKKEA SITÄ MITÄ SE PITÄÄ SISÄLLÄÄN.