Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi olet sinkku?

Vierailija
28.08.2025 |

Olen kerran eronnut ja se riitti. En halua kokea eroa uudelleen.

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 10 vuotta sinkkuna pitkän parisuhteen jälkeen. Elämä on helppoa ja oma lähtökohtani on, että seurustelun pitäisi parantaa elämääni, ei heikentää. Ei vuoroviikkosäätöä, ei exän aikataulujen kanssa pelaamista, ei perinteisiä, rajoittavia tapoja, ei idealisoituja odotuksia. 

En usko, että löydän samalla tavalla riippumatonta ihmistä ja vieläpä sellaista, joka haluaisi kanssani parisuhteeseen.

Vierailija
62/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin monta kertaa pettynyt miehiin, että ei enää jaksa kiinnostaa edes yrittää. Taidan siirtyä naisiin.

Jottä dynamiikkaas sinulla on noin väärät kriteerit kumppaninvalinnalle että toistuvasti joudut pettymään niin eihän se miesten vika ole vaan sinun. Ei niissä miehissä vikaa ole jos eivät sinulle sovi. Hyvää miestä ei vaatimuslistan kanssa löydy vaan kaikki alkaa sydämen asenteesta toista ihmistä kohtaan. Silloin kun molemmilla on palveleva asenne niin suhde on kuin taivas vaatimukset vievät suhteen hel ve ttii n. Tätä dynamiikkaa hyvin harva ymmärtää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma, köyhä, vittumainen, ei siihen muuta tarvita.

Vierailija
64/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua kokea kontroilloivaa ja väkivaltaista suhdetta uudelleen. On helpottavaa olla, kun kukaan ei ole arvostelemassa.

Vierailija
65/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut vastaan kuin kuraa, ja sitä

En ole enää valmis ottamaan vastaan. Toiveissa olisi parisuhde, mutta taitaa jäädä haaveeksi.

Toivotaan, että me kaksi hyvää voisimme joskus vielä olla thdessä paremmat. - En silti käy väittämään, että kaikki naiset, joita olen kohdannut ja joista olisin saatranut olla kiinnostunut parisuhde mielessäkin olisivat olleet pelkkää kuraa. Päinvastoin. Joskus vain tuntuu sille, että olen itse saanut jonkun kirouksen päälleni kun parisuhdekumppanin löytäminen on ja on ollut nikn epäonnidta. 

Vierailija
66/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua kokea kontroilloivaa ja väkivaltaista suhdetta uudelleen. On helpottavaa olla, kun kukaan ei ole arvostelemassa.

Kontrolloiva ja väkivaltainen suhde oli sinun oma vikasi sillä tuskin kukaan pakotti sinua valitsemaan juuri häntä puolisoksi ja elämään tuollaisessa suhteessa. Jos ei ymmärrä minkälainen ihminen valitaan elömänkumppaniksi niin ei vika siinä toisessa ole oli tämä sitten mikä hyvänsä. Älä syytä edes sitä väkivaltaista kumppania siitä että on väkivaltainen hän oli sitä varmasti ihan kokoajan vaikka varsinainen väkivalta alkoi myöhemmin. Keskity oikeisiin asioihin ja valitse paremmin ja epäterveen käytöksen alkaessa sinä itse päätät että jäätkö vai lähdetkö, turvakotiin pääsee vaikka taksilla ja poliisin voi soittaa turvaamaan lähtöä jollei muuten onnistu. Kokemasi on täysin oma vikasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut vastaan kuin kuraa, ja sitä

En ole enää valmis ottamaan vastaan. Toiveissa olisi parisuhde, mutta taitaa jäädä haaveeksi.

Toivotaan, että me kaksi hyvää voisimme joskus vielä olla thdessä paremmat. - En silti käy väittämään, että kaikki naiset, joita olen kohdannut ja joista olisin saatranut olla kiinnostunut parisuhde mielessäkin olisivat olleet pelkkää kuraa. Päinvastoin. Joskus vain tuntuu sille, että olen itse saanut jonkun kirouksen päälleni kun parisuhdekumppanin löytäminen on ja on ollut nikn epäonnidta. 

Ei se mikään kirous ole että et osaa valita oikein. Sinulla on luultavimmin trauma sisälläsi joka vaikuttaa siihen että et osaa valita kumppania suhteeseen oikein. Esimerkkinä alkoholistin lapset, suhde alkoholiin määrittää hyvin pitkälle myös parisuhteen joten sisäinen trauma määrittää parisuhteen.. 

Vierailija
68/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en enää halua elämääni miestä, joka vaatii huomiota, ruoanlaittoa, seksiä ym. asioita. Enkä kaipaa ristiriitojakaan. 

Yli kymmenen vuotta sinkkuna oleminen on muuttanut mielipiteeni täysin. Ennen sinkkuuttani olin ollut parisuhteessa yläasteikäisestä saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
69/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo vielä saanu sitä kenet haluan 😄

Vierailija
70/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sai lopulta tarpeekseen, eikä enää jaksanut katsoa happamaa naamaani ja jatkuvaa lusmuilua. Olen myöskin monisairas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin marraskuussa 5 vuotta kestäneestä suhteesta enkä ole kokenut tarvetta etsiä uutta kumppania. Viihdyn liian hyvin sinkkuna, että haluaisin vierelle ketään miestä pilaamaan onneni. 

Vierailija
72/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua kokea kontroilloivaa ja väkivaltaista suhdetta uudelleen. On helpottavaa olla, kun kukaan ei ole arvostelemassa.

Kontrolloiva ja väkivaltainen suhde oli sinun oma vikasi sillä tuskin kukaan pakotti sinua valitsemaan juuri häntä puolisoksi ja elämään tuollaisessa suhteessa. Jos ei ymmärrä minkälainen ihminen valitaan elömänkumppaniksi niin ei vika siinä toisessa ole oli tämä sitten mikä hyvänsä. Älä syytä edes sitä väkivaltaista kumppania siitä että on väkivaltainen hän oli sitä varmasti ihan kokoajan vaikka varsinainen väkivalta alkoi myöhemmin. Keskity oikeisiin asioihin ja valitse paremmin ja epäterveen käytöksen alkaessa sinä itse päätät että jäätkö vai lähdetkö, turvakotiin pääsee vaikka taksilla ja poliisin voi soittaa turvaamaan lähtöä jollei muuten onnistu. Kokemasi on täysin oma vikasi

Väkivalta on aina väkivallantekijän vika. 

Ja moni osaa esittää vakuuttavasti muuta mitä oikeasti on suhteen alussa. Varsinkin väkivaltaiset ja manipuloijat tuntuvat osaavan sen taidon, koska ei sellaisten kanssa kukaan edes aloittaisi suhdetta, jos väkivaltaisuus tai manipulointitaipumus selviäisi heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua kokea kontroilloivaa ja väkivaltaista suhdetta uudelleen. On helpottavaa olla, kun kukaan ei ole arvostelemassa.

Kontrolloiva ja väkivaltainen suhde oli sinun oma vikasi sillä tuskin kukaan pakotti sinua valitsemaan juuri häntä puolisoksi ja elämään tuollaisessa suhteessa. Jos ei ymmärrä minkälainen ihminen valitaan elömänkumppaniksi niin ei vika siinä toisessa ole oli tämä sitten mikä hyvänsä. Älä syytä edes sitä väkivaltaista kumppania siitä että on väkivaltainen hän oli sitä varmasti ihan kokoajan vaikka varsinainen väkivalta alkoi myöhemmin. Keskity oikeisiin asioihin ja valitse paremmin ja epäterveen käytöksen alkaessa sinä itse päätät että jäätkö vai lähdetkö, turvakotiin pääsee vaikka taksilla ja poliisin voi soittaa turvaamaan lähtöä jollei muuten onnistu. Kokemasi on täysin oma vikasi

Väkivalta on aina väkivallantekijän vika. 

Ja moni osaa esittää vakuuttavasti muuta mitä oikeasti on suhteen alussa. Varsinkin väkivaltaiset ja manipuloijat tuntuvat osaavan sen taidon, koska ei sellaisten kanssa kukaan edes aloittaisi suhdetta, jos väkivaltaisuus tai manipulointitaipumus selviäisi heti.

Naisten väkivaltaisuus tunnetaan vielä huonommin. Aiempi kommentti voi kieliä naispuolisen henkilön vihanhallintaongelmista. 

Vierailija
74/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta tahdostani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotileikkejä tuli kokeiltua, ei ollut minun juttu, yksin parempaa.

 

M59

Vierailija
76/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisuuteeni takia. Kukaan normaali mies tuskin haluaa vammaista naista. Ja itse en huoli vammaista. Hävettää nimittäin muutenkin. 

Vierailija
77/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua kokea kontroilloivaa ja väkivaltaista suhdetta uudelleen. On helpottavaa olla, kun kukaan ei ole arvostelemassa.

Kontrolloiva ja väkivaltainen suhde oli sinun oma vikasi sillä tuskin kukaan pakotti sinua valitsemaan juuri häntä puolisoksi ja elämään tuollaisessa suhteessa. Jos ei ymmärrä minkälainen ihminen valitaan elömänkumppaniksi niin ei vika siinä toisessa ole oli tämä sitten mikä hyvänsä. Älä syytä edes sitä väkivaltaista kumppania siitä että on väkivaltainen hän oli sitä varmasti ihan kokoajan vaikka varsinainen väkivalta alkoi myöhemmin. Keskity oikeisiin asioihin ja valitse paremmin ja epäterveen käytöksen alkaessa sinä itse päätät että jäätkö vai lähdetkö, turvakotiin pääsee vaikka taksilla ja poliisin voi soittaa turvaamaan lähtöä jollei muuten onnistu. Kokemasi on täysin oma vikasi

Väkivalta on aina väkivallantekijän vika. 

Ja moni osaa esittää vakuuttavasti muuta mitä oikeasti on suhteen alussa. Varsinkin väkivaltaiset ja manipuloijat tuntuvat osaavan sen taidon, koska ei sellaisten kanssa kukaan edes aloittaisi suhdetta, jos väkivaltaisuus tai manipulointitaipumus selviäisi heti.

Mutta sinun valinta on elätkö väkivaltaisen kanssa ja menetkö yhteen väkivaltaisen kanssa. Väkivaltaisia et voi maailmasta poistaa mutta voit valita kuuluuko ne sinun elämään. Väkivaltainen suhde on aina sen vika joka siinä suostuu elämään. Jos oppiläksyt on tehty oikein niin ei ikinä päädy yhteen väkivaltaisen kanssa. Liian nopea yhteenmuuttaminen on kuin hunajaa väkivaltaiselle sillä äkkipikainen ei jaksa odottaa. Kyllä väkivaltaisen tunnistaa kun oikeisiin asioihin osaa katsoa mutta jos kriteerit on pitkä varakas ja hienot harrastukset eikä niistä pysty luopumaan edes silloin kun hampaita keräilee lattialta nii  oma vika se on. 

Vierailija
78/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua kokea kontroilloivaa ja väkivaltaista suhdetta uudelleen. On helpottavaa olla, kun kukaan ei ole arvostelemassa.

Kontrolloiva ja väkivaltainen suhde oli sinun oma vikasi sillä tuskin kukaan pakotti sinua valitsemaan juuri häntä puolisoksi ja elämään tuollaisessa suhteessa. Jos ei ymmärrä minkälainen ihminen valitaan elömänkumppaniksi niin ei vika siinä toisessa ole oli tämä sitten mikä hyvänsä. Älä syytä edes sitä väkivaltaista kumppania siitä että on väkivaltainen hän oli sitä varmasti ihan kokoajan vaikka varsinainen väkivalta alkoi myöhemmin. Keskity oikeisiin asioihin ja valitse paremmin ja epäterveen käytöksen alkaessa sinä itse päätät että jäätkö vai lähdetkö, turvakotiin pääsee vaikka taksilla ja poliisin voi soittaa turvaamaan lähtöä jollei muuten onnistu. Kokemasi on täysin oma vikasi

Väkivalta on aina väkivallantekijän vika. 

Ja moni osaa esittää vakuuttavasti muuta mitä oikeasti on suhteen alussa. Varsinkin väkivaltaiset ja manipuloijat tuntuvat osaavan sen taidon, koska ei sellaisten kanssa kukaan edes aloittaisi suhdetta, jos väkivaltaisuus tai manipulointitaipumus selviäisi heti.

 Selviää välittömästi kun suhdetta joutuu odottamaan, äkkipikainen ei kestä odottamista, tosirakkaus kestää.. Mutta tämä ajatus "ensitreffit alttarilla" on sitä meininkiä josta kaikki järki puuttuu. Parisuhde pitää aina aloittaa järkiperustein ja vasta toissijaisesti tunne perustein. 

Vierailija
79/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole miesten mielestä kiinnostava tai viehättävä.

N43

Minä olen, mutta en kuulemma ns. Vaimomatskua. Se siitä sitten.

N43

Vierailija
80/139 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua kokea kontroilloivaa ja väkivaltaista suhdetta uudelleen. On helpottavaa olla, kun kukaan ei ole arvostelemassa.

Kontrolloiva ja väkivaltainen suhde oli sinun oma vikasi sillä tuskin kukaan pakotti sinua valitsemaan juuri häntä puolisoksi ja elämään tuollaisessa suhteessa. Jos ei ymmärrä minkälainen ihminen valitaan elömänkumppaniksi niin ei vika siinä toisessa ole oli tämä sitten mikä hyvänsä. Älä syytä edes sitä väkivaltaista kumppania siitä että on väkivaltainen hän oli sitä varmasti ihan kokoajan vaikka varsinainen väkivalta alkoi myöhemmin. Keskity oikeisiin asioihin ja valitse paremmin ja epäterveen käytöksen alkaessa sinä itse päätät että jäätkö vai lähdetkö, turvakotiin pääsee vaikka taksilla ja poliisin voi soittaa turvaamaan lähtöä jollei muuten onnistu. Kokemasi on täysin oma vikasi

Mene hoitoon , ihan oikeasti.