IL: Minna Reijonen (PS) lentelee Kuopio-Hki väliä 14 000e edestä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9328fd0b-3060-4932-b978-d6caf5755…
"Koska ilmasto" on aina hyvä kortti, kun veronmaksajien rahoilla pääsee suhaan.
Kommentit (200)
Jumalauta mitä verorahoilla mässäilyä!
Hillotolpan hillot valuu suusta, kun yrittää selitellä.
14 000 euroa!
Nousiko persulla uusi valta-asema päähän?
Vierailija kirjoitti:
Päivän persu! Eilen niitä saatiin kaksin kappalein ampumarata rahoituksen ja osoitteen valehtelun muodossa.
Päivänpersuiluista ei vaan saa palstalla puhua. Eilen poistui kaikki keskustelut, myös ne joissa puhuttiin Purran vihanlietsontapuheista Oulussa.
Kohta poistuu viuh vaan tämäkin keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Jyskyttäkää itse junalla tuntikausia, kun on oltava ajoissa eduskunnassa ja kiva on päästä kotiinkin. Aika on niukin resurssi.
Ei suomalaisen kansanedustajan lentämättä jättämisellä maailma pelastu ja Finnair on ylihinnoitellut lentonsa.
Matkakulut maksetaan halvimman mukaan, jos haluaa luksusta, niin maksaa itse erotuksen. Näinhän se on meillä taviksillakin.
Vältteleekö Reijonen ravintolavaunua vai miksi junalla ei voi Kuopiosta kulkea?
Vierailija kirjoitti:
Jyskyttäkää itse junalla tuntikausia, kun on oltava ajoissa eduskunnassa ja kiva on päästä kotiinkin. Aika on niukin resurssi.
Ei suomalaisen kansanedustajan lentämättä jättämisellä maailma pelastu ja Finnair on ylihinnoitellut lentonsa.
Itsepä on tuokin pullanaama työnsä ja asuinpaikkansa valinnut.
Miettikää, jos minkä tahansa muun puolueen jäsen ilmoittaisi, ettei nakkaa paskaakaan ilmastosta. Näille persuporsaille sallitaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen bisnesluokan skumppa on aina ilmasta bisnesluokan skumppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmainen bisnesluokan skumppa on aina ilmasta bisnesluokan skumppaa.
Ei ilmainen, vaan vielä parempaa: veronmaksajan kustantama.
Eikös persujen pitänyt olla vaihtoehto vanhoille puolueille. Jotenkin vaikuttaa, että ollaan menty oikealta ohi vanhoista puolueista. Näin taantumuksellista puoluetta ei ole nähtykään. Edut rohmutaan itselle.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, jos minkä tahansa muun puolueen jäsen ilmoittaisi, ettei nakkaa paskaakaan ilmastosta. Näille persuporsaille sallitaan kaikki.
On muuten harvinaisen ylimielinen vastaus kaiken lisäksi. Mahtaa olla viehättävä ihminen tämä Minna.
Persuhan ei junalla kulje, ellei se ole tunnin juna.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun hyvässä hallitusohjelmassa on sitouduttu ilmastonmuutoksen torjuntatoimiin? Nämä yhdet eivät paapo ilmastoja, selvä. Persujahan ei koske muiden säännöt.
Persut vinkuivat vastaan oman hallituksensa ilmastolaille:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto on sitten se, ettei maakunnista hakeuduta eduskuntaan töihin, ainakaan lasten vanhemmat, koska matkustaminen käy kohtuuttoman aikaa vieväksi ja aika perheelle jää olemattomaksi.
Menisitkö itse töihin 500 km päähän jos sieltä pitäisi lähteä pe iltapäivänä junalla kotiin, saapua klo 23 ja sunnuntaina palata yöjunalla. Joka viikko.
Tähän tiedän kyllä jo vastauksen: ei menisi vauvapalstalla kukaan, kun pitävät mahdottomana työmatkaa Keravalta Helsinkiin, Sastamalasta Tampereelle tai Vantaalta uuteenkaupunkiin.
Meidän taloudessa tuollaista pendelöintiä tehtiin neljännesvuosisata, välillä toinen ja välillä toinen. Tosin paljon oli sellaista, että maanantaina mentiin suoraan töihin ja perjantaina lähdettiin suoraan töistä kotiin. Kun ottaa huomioon lomat yms, suurin osa öistä tuli vietettyä kotona eikä työpaikkakunnalla. Meillä mies käytti autoa, minä junaa. Ei mikään ongelma hoitaa.
Siis jos ei ole mitään, minkä vuoksi pitäisi olla maanantaina illalla Kuopiossa, niin itse ainakaan en lentäisi tiistaina aamulla Helsinkiin, vaan tulisin 17:45 Kuopiosta lähtevällä junalla jo sunnuntaina tai maanantaina Helsinkiin. Päivä riippuisi siitä, olisiko oltava ma Kuopiossa vai Helsingissä. Saisi nukkua rauhassa kunnon yöunet, eikä tarvitsisi tulla huonosti nukkuneena lennon jälkeen kokoukseen.
Mutta enhän mä mistään mitään tiedä, paitsi sen, että itselle tuo aamulento olisi aivan liian rasittava fyysisen terveyden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun hyvässä hallitusohjelmassa on sitouduttu ilmastonmuutoksen torjuntatoimiin? Nämä yhdet eivät paapo ilmastoja, selvä. Persujahan ei koske muiden säännöt.
Persut vinkuivat vastaan oman hallituksensa ilmastolaille:
Persujen ainut ilmastoteko oli kun känninen Immonen poistettiin lentokoneesta.
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta mitä verorahoilla mässäilyä!
Hillotolpan hillot valuu suusta, kun yrittää selitellä.
Eikös Purrakin heti ensitöikseen järjestänyt yli 30 000 euron Monopoly-ryyppybileet ministeriölleen. Rahaa on.
Mitä ihmettä varten näitä maakuntalentoja tuetaan? Hitto että tää koko maan pitäminen asuttuna -ideologia tulee kalliiksi.
Kansanedustajienkin kannattaisi ajatella mitä sanoo, ettei sano mitä ajattelee.
Kuinka moni muka lentäisi kaksi kertaa viikossa Kuopion ja Helsingin väliä huvikseen? Työtä se on ja kai sitä kotona saa käydä.