IL: Minna Reijonen (PS) lentelee Kuopio-Hki väliä 14 000e edestä.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9328fd0b-3060-4932-b978-d6caf5755…
"Koska ilmasto" on aina hyvä kortti, kun veronmaksajien rahoilla pääsee suhaan.
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Jyskyttäkää itse junalla tuntikausia, kun on oltava ajoissa eduskunnassa ja kiva on päästä kotiinkin. Aika on niukin resurssi.
Ei suomalaisen kansanedustajan lentämättä jättämisellä maailma pelastu ja Finnair on ylihinnoitellut lentonsa.
Etkö lukenut artikkelia. Vasemmistoliiton edustaja matkustaa juuri Kuopiosta junalla. Reijoselta ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Aika mulkku kommentti, ettei tässä kiinnosta ilmastoa pelastella. Tuon kun olisi jättänyt sanomatta ja perustellut aikataulusyillä niin olisi kuulostanut paljon fiksummalta.
Oli kyllä todella miettimättömän elämämkoulu persun kommentti. Kaikista selityksistä se valitsi sit paskimman. Sellanen "kansanedustaja", jälleen.
Mitäs kun hyvässä hallitusohjelmassa on sitouduttu ilmastonmuutoksen torjuntatoimiin? Nämä yhdet eivät paapo ilmastoja, selvä. Persujahan ei koske muiden säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Rikkooko lakia...EI. Naamat kiinni punatatit, kaikki ei asu kallion ja hakiksen slummeissa
Mehän kustannetaan edustajille asunto Helsingissä ja päälle matkat kotikuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto on sitten se, ettei maakunnista hakeuduta eduskuntaan töihin, ainakaan lasten vanhemmat, koska matkustaminen käy kohtuuttoman aikaa vieväksi ja aika perheelle jää olemattomaksi.
Menisitkö itse töihin 500 km päähän jos sieltä pitäisi lähteä pe iltapäivänä junalla kotiin, saapua klo 23 ja sunnuntaina palata yöjunalla. Joka viikko.
Tähän tiedän kyllä jo vastauksen: ei menisi vauvapalstalla kukaan, kun pitävät mahdottomana työmatkaa Keravalta Helsinkiin, Sastamalasta Tampereelle tai Vantaalta uuteenkaupunkiin.
3 tuntia päivässä on ihan sopiva käyttää työmatkoihin. Se kuuluu omaan työssäkäyntialueeseen. Helsingissä on ympäryskuntia joihin muuttaminen työn perässä on ihan sallittua. Miksi ministerit ja kansanedustajat eivät sitä tee?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun hyvässä hallitusohjelmassa on sitouduttu ilmastonmuutoksen torjuntatoimiin? Nämä yhdet eivät paapo ilmastoja, selvä. Persujahan ei koske muiden säännöt.
Persuille tärkeintä on muiden sitoutuminen, mutta auta armias sitä uhriutumista jos joutuvat itse noudattamaan sääntöjä, jotka itse allekirjoittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto on sitten se, ettei maakunnista hakeuduta eduskuntaan töihin, ainakaan lasten vanhemmat, koska matkustaminen käy kohtuuttoman aikaa vieväksi ja aika perheelle jää olemattomaksi.
Menisitkö itse töihin 500 km päähän jos sieltä pitäisi lähteä pe iltapäivänä junalla kotiin, saapua klo 23 ja sunnuntaina palata yöjunalla. Joka viikko.
Tähän tiedän kyllä jo vastauksen: ei menisi vauvapalstalla kukaan, kun pitävät mahdottomana työmatkaa Keravalta Helsinkiin, Sastamalasta Tampereelle tai Vantaalta uuteenkaupunkiin.
Voisivathan he viikonlopunkin olla kauPUnkiasunnossaan. Puoliso vois tulla välillä metropoliin käymään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 tuntia päivässä on ihan sopiva käyttää työmatkoihin. Se kuuluu omaan työssäkäyntialueeseen. Helsingissä on ympäryskuntia joihin muuttaminen työn perässä on ihan sallittua. Miksi ministerit ja kansanedustajat eivät sitä tee?
Moni joutuu tekemään tuollaista työtä, että on kotona vain viikonloppuisin. Kaikilla ei työnantaja tarjoa mahdollisuutta lentämiseenkään.
Öyhöttäjät voi myös miettiä, että olisiko parempi ratkaisu se, että valtaosa kansanedustajista on vain pkseudulta, koska kauempaa ei jakseta pyrkiä edes eduskuntaan pitkien matkojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Sellasta liksaa kyllä maksellaan, että ei sen perseen pitäis junassa puutua persuillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meitä pieneläkeläisiä ja työttömiä paljon naurata. Meitä kiristetään ja rouvat ja herrat laittaa kuukauden neton 400 kmn lennolla menemään. Jos omiaan laittaisivat se olisi ok
Kannattaa hommata sellainen työ missä edut kuuluu asiaan.Tämä sama etu on kaikilla edustajilla,tosin moni asuu lähellä eduskuntaa,niin tätä ei tarvitse.
Jokaisella perähikiän edustajalle maksamme asunnon lähellä eduskuntaa. Mutta senkin kilometrin ne ajaa taksilla tai veloittaa km-korvauksen
Vierailija kirjoitti:
Persut vastustaa kaikkea ja kaikkia. Myös oman hallituksensa hallitusohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Öyhöttäjät voi myös miettiä, että olisiko parempi ratkaisu se, että valtaosa kansanedustajista on vain pkseudulta, koska kauempaa ei jakseta pyrkiä edes eduskuntaan pitkien matkojen vuoksi.
Kyllä näkyy pyrkijöitä piisaavan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mieti kulkemisiaan ja asumisiaan etukäteen työtä jo hakiessa muuta ku veronmaksajien piikkiin, niin herää kysymys, kuinka hyvin Minna on töistään perillä kansanedustajana?
Vierailija kirjoitti:
Jyskyttäkää itse junalla tuntikausia, kun on oltava ajoissa eduskunnassa ja kiva on päästä kotiinkin. Aika on niukin resurssi.
Ei suomalaisen kansanedustajan lentämättä jättämisellä maailma pelastu ja Finnair on ylihinnoitellut lentonsa.
Junalla jos matkustaa,ei mitään aikatauluja voi luvata,senverran epäluotettava toimija VR on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junalla jos matkustaa,ei mitään aikatauluja voi luvata,senverran epäluotettava toimija VR on.
Persuthan voinee hallituksessa parantaa toimintaa, vai mitä?
Olin kolme vuotta työssä, johon menin yöjunalla ja jatkoin bussilla. Takaisin kotiin toisin päin. Matkaan kului kuusi tuntia. Sunnuntai-maanantai vastaisena yönä läksin ja pääsääntöisesti to-pe-yönä palasin. Joskus meni pe-iltaan. Sanotaan nyt, että kävi voimille välillä, mutta olin nuori ja halusin maksaa opintolainani nopeasti pois.
Sittemmin työmatkani on ollut 125 km suuntaansa ja aika ajoin rapiat 200 km. Julkisilla olen rytkyttänyt menemään kolmen eri paikkakunnan väliä. Ei ole paljon ollut valinnan varaa, mutta toisaalta myös pidän työstäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nyt perussuomalainen liikenneministeri. Miksi hän ei ole asialle mitään tehnyt?
Juna menee alle 4 tunnissa Kuopion keskustaan Helsingin keskustasta. Junia menee monta pävissä. Paljonko tulee ajassa säästöä, kun menee Vantaalle, siellä pitää olla turvatarkastuksessa ajoissa, lento Rissalaan ja sieltä Kuopioon. Väitän, että aikaa ei säästy tuntiakaan. Erona se, että junassa voi työskennellä koko matkan, lentovaihtoehdossa aika menee siirtymiin. Noin lyhyet lennot tulisi lakkauttaa.
Kun hillotolpalle pääsee niin tottakai kaikki otetaan mitä saadaan.