Muusikot tulee häviämään kokonaan, kun tekoäly korvaa lopulta ne.
Tekoäly tuottaa jokaiselle sellaista musiikkia jota haluaa kuunnella, joten muusikoille ei ole enää tarvetta. Sama tulee tapahtumaan elokuvien kohdalla, joten näyttelijätkin tulee lopulta katoamaan.
Kommentit (197)
No en aio kuunnella enkä katsoa mitään clankkerien tuottamaa. Haluan ihmisten tekemää taidetta ja musiikkia, enkä mitään laiskaa tekoäly sontaa.
Miksi kukaan haluaisi kuunnella jotain sielutonta tuotosta.
Haluan nähdä tekolyn kännissä ja punaviinikrapulassa luomassa kuolematonta lyriikkaa
Vierailija kirjoitti:
Tekoälyn musiikki on sielutonta.
Sieluttomille ihmisille sopivaa.
Eipä taiteenkaan arvostus hävinnyt, vaikka sisustusliikkeet on täynnä tusinatauluja ja -veistoksia.
Öljyvärimaalaus kauniista maisemasta on edelleen arvostettua taidetta. Vaikka kuka tahansa meistä voi ottaa kännykällä kuvan ihan samasta maisemasta. Objektiivisesti arvioituna kameran ottama kuva on lähes täydellinen verrattuna kömpelöön maalaukseen. Edes parhaat taidemaalarit ei kykene samanlaiseen tarkkuuteen kuin huonoin kännykän kamera. Mutta se ei olekaan se juttu! Inhimillinen epätäydellisyys on oleellinen osa kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat pierut ei ymmärrä, että nuoret eivät halua mennä kiskomaan viinaa hikisenä johonkin huoneeseen josta saat koronan ja mahdollisesti vielä pahoinpidellään sekä ryöstetään. Mukavampi kuunnella musiikkia kotona virtuaalisesti ystävien kanssa. Baarit ja yökerhot tulee häviämään kokonaan.
Ja ainoa musiikinlaji on se mitä soitetaan baareissa?
Klassisen musiikin konsertit ei tekoälyyn lopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoälykö sitten lähtee keikallekin niitä biisejä esittämään?
Jos ihmiset vielä tulevaisuudessa menee keikoille, niin senkin kyllä koneet pystyy hoitamaan. Virtuaalisesti kyllä keikatkin tullaan hoitamaan tulevaisuudessa.
Musiikki ei vaan kuulosta samalta virtuaalisesti. Ei vaikka laitat kuulokkeet tai miten hifistelet omassa olkkarissa. Oletko ollut sinfoniaorkesteria kuuntelemassa? Samaan ei virtuaalisesti pääse kuin mitä se livenä on. Ja sinne mennään paitsi kuuntelemaan musiikkia, myös katsomaan solistia ja hänen taituruuttaan.
Ei tekoäly tai robotiikka pysty korvaamaan kaikkea.
Kameratkin on olleet olemassa jo yli sata vuotta, käsin tehty kuva on silti eri juttu. Kameralla tehty taide on oma genrensä. Varmaan näin tulee menemään tekoälynkin kanssa, se eriytyy omaksi genreksi, ei koskaan korvaa jo olemassaolevia.
Se ei tule ikinä poistumaan, että on ihmisiä, jotka soittavat tai laulavat. Ja tulee aina olemaan ihmisiä, jotka tekevät taidetta. Ne ovat ihmisen itseilmaisun muotoja. Ja tärkeitä kokemuksellisesti.
Myös se on luovuutta, että säveltämään kykenemätön luo musiikkia tekoälyllä (ystäväni tekee tätä), kyllä siinä ihminen itse muokkaa lopputuloksen haluamakseen. Ja samoin, jos joku luo taidetta tekoälyllä. Näin juuri tekoälyllä kuvitetun lastenkirjan. Kirjailija oli itse tehnyt kuvituksen, persoonallisen sellaisen, tekoälyn avulla.
Mikä ihme juttu kun luullaan, että ihmiset haluaa tehdä kaiken koneilla, jos se vaan on mahdollista.
Minä en osaa soittaa, mutta minä tahdon kuulla ja nähdä kun ihminen soittaa ja laulaa. Se tunnelma!
Minä tahdon itse ajaa ja suunnistaa autollani, tehdä ruokaani, käsitöitä, puutöitä, maalata huonekaluja jne, luoda itse.
Siivota ja imuroida myös itse. Lukea. Ja kirjoittaa käsin, mikä ihana tunne se onkaan kun ihan oikea kynä lipuu ihan oikealla paperilla.
En ymmärrä, miksi ihminen tahtoisi olla tahdoton olio makaamassa sohvalla, kun koneet tekevät kaikki puolestasi.
Taitaa olla vaan laitteiden myyjien markkinointia ;)
Minä tahdon olla ihminen, joka tuntee, näkee, tekee ja kokee <3
Tekoäly ei osaa itse mitään, ennenkuin on "oppinut" kaiken lahjakkaita muusikoilta. Se on varastamista, ilman mitään tekijänoikeusmaksuja. Kierrän kaukaa kaiken tekoälyn tuottaman musiikin. Kuuntelen ihmisiä, nyt ja aina. Harmi vaan, että kohta tekoäly tuotoksia tungetaan väkisin soittolistoille. Missään palvelussa ei taida olla mahdollisuutta estää sitä?
Vierailija kirjoitti:
Live-esiintymiset ovat suosittuja. Harva jaksaa katsoa AI-robotteja muusikoiden ja laulajien sijaan lavalla. Ainakaan pelkästään sellaisia.
Elokuvia saatetaan jatkossa tehdä paljolti AI-voimin. Mutta on sielläkin teatteri ym., joita ei robotit voi korvata.
Moni olisi halunnut nähdä kirjan katoamisen, ja osa varmaan olettikin, että paperikirjat katoaisivat ääni- yms. kirjojen myötä, mutta eivät katoa nekään, koska perinteinen kirja on huippusuosittu edelleen.
Miksi siellä olisi robotteja? Sinne voi palkata jonkun ihmisen tai vaikka tanssiryhmän .Ja valoshow, Miettikää jotain Darudea tai Aviciita, jiotka vain seisoivat lavalla miksauspöytänsä takana. Silti konserttiin tulijoita riitti, vaikka lavalla ei ollut muuta katsottavaa kuin valot.
Milli Vanillin tyypit heiluttelivat lavalla huuliaan taustanauhan tahdissa - nauhalla lauloivat ne oikeat muusikot. Sama Bat ja Ryydin kanssa. heillähän ei partojen takaa huulet edes näkyneet ja myöhemmässä vaiheessa edes se oikea artisti ei tiennyt keitä lavalla nauhan tahtiin pomppineet hahmot olivat.
Onhan ne osa esiintyjistä jo AI-robotteja. SIlmät sieluttomat, kasvot ja keho virheettömät ja saattaa vaikka silmäluomi jäädä väärään asentoon, kun pikku häiriö iskee. Sehän on jo nähty lavalla. Musiikki tulee taustalta.
Osa elokuvista samoin ovat jo pitkään olleet sekä maisemien että ihan nukkien puolesta koneella tehtyjä.
Robotteja (mitä lie klooneja?) on niin paljon enemmän käytössä, kun meille annetaan ymmärtää.
Tää on kaikki teatteria, mitä toki paljastellaan pikkku hiljaa meille.
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä tekolyn kännissä ja punaviinikrapulassa luomassa kuolematonta lyriikkaa
Se on just noin, sielun syvyyksistä, monien elämiemme aikana eletty elämä ja kokemukset, mikä saa sen tuotoksen tuntumaan jossain.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että tekoäly "tekee" musiikkia muusikoiden jo tekemällä musiikilla. Se ei siis osaa itsenäisesti keksiä uutta musaa vaan kopioi sitä mitä on jo tehty. Että ei ne muusikot tule koskaan häviämään.
Niinhän se ihminenkin tekee. Saa virikkeitä jo olemassa olevasta musasta. Tekoäly tekee miljoona biisiä sekunnissa ja muusikko yhden kuussa, jos viinaksilta tai kamoilta pystyy siihenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly näkee ihmiset kuuntelemassa musaa kännissä.
Hankala kuvitella romanttista iltaa leirinuotiolla kun siellä ei olekaan ketään soittamassa akustista kitaraa ja katsomassa sinua syvälle silmiin...
-winner-