UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (11216)
Pakko kyllÀ ihailla tuota Antin soittotaitoa. Soittaa instassa Verkan Dancing Lasha Tumbaita. Kuulostaa ihan mielettömÀn hyvÀltÀ.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on samanlaista sontaa, mitÀ jankutettiin Vikmanista viime kevÀÀnÀ. YmmÀrtÀkÀÀ, ettÀ sellaiset kommentit eivÀt muuta kenenkÀÀn musiikkimakua toiseksi. Varsinaisista Euroviisuista ei voi tietÀÀ, minkÀtyylinen kappale tulee olemaan tÀnÀ vuonna ÀÀnestÀjien suosikki.
No Erika ole alapÀÀtÀÀn esitellyt missÀÀn ja kappale oli musiikillisestikin parempi, yliyrittÀmÀllÀ ei vaan sama vaikutelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on samanlaista sontaa, mitÀ jankutettiin Vikmanista viime kevÀÀnÀ. YmmÀrtÀkÀÀ, ettÀ sellaiset kommentit eivÀt muuta kenenkÀÀn musiikkimakua toiseksi. Varsinaisista Euroviisuista ei voi tietÀÀ, minkÀtyylinen kappale tulee olemaan tÀnÀ vuonna ÀÀnestÀjien suosikki.
No Erika ole alapÀÀtÀÀn esitellyt missÀÀn ja kappale oli musiikillisestikin parempi, yliyrittÀmÀllÀ ei vaan sama vaikutelma.
TÀssÀ ei vertailtu kappaleita tai esiintyjiÀ. Kumpanakin vuonna on suollettu sentasoisia kommentteja, ettÀ niistÀ on syytÀ ilmoittaa poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ se perÀpÀÀ ainakin oli hÀnelle hyvin tÀrkeÀ esiteltÀvÀ ja pÀÀasiallinen puheenaihe omissa julkaisuissa turhan usein, kun ruvettiin toivomaan edes pikkasen lisÀÀ kangasta esiintymisasuun. Musiikki ja laulaminen oli kohtaisen hyvÀÀ, mutta jotenkin tönkkö ja hölmö se saksalainen kertsi. Sanat alapÀÀstÀ kotoisin siinÀkin biisissÀ ja seksi aiheena. Turha yrittÀÀ valkaista.
En kannatakaan, ettÀ jatketaan ns. saman aiheen tiimoilla tÀllÀ kertaa, jotain muuta kuin seksiÀ ja kiimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MissÀ asiallinen keskustelu euroviisuista.
Ei ainakaan millÀÀn anonyymillÀ vauvapalstalla. TÀÀllÀ haukkua rÀksyttÀvÀt murrosikÀiset kakarat.
Ei taida löytyÀ ainakaan suomalaisilta sivuilta. Suosittelen esim. FaceBook ESC eli virallista kansainvÀlistÀ viisusivustoa.
Kiekkorintamalta heikkous on sen vanhahtava konsepti. Mies laulaa tuskissaan himoissaan, vÀhÀpuheinen nainen, viulu. Savuinen tuulahdus vuosikymmenten takaa. Kisan ennakkosuosikkeja katsoessa on selvÀÀ ettÀ Euroviisuissa pitÀÀ olla mielummin erikoinen kuin yrittÀÀ toistaa vanhaa kaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiekkorintamalta heikkous on sen vanhahtava konsepti. Mies laulaa tuskissaan himoissaan, vÀhÀpuheinen nainen, viulu. Savuinen tuulahdus vuosikymmenten takaa. Kisan ennakkosuosikkeja katsoessa on selvÀÀ ettÀ Euroviisuissa pitÀÀ olla mielummin erikoinen kuin yrittÀÀ toistaa vanhaa kaavaa.
Apua mikĂ€ autocorrect. đ” Siis liekinheittimellĂ€.
Antin esityksessÀ savuava parturintuoli ja saksissa lentÀÀ kipinÀsuihkua.
No ilmianna ne viestit, miks pitÀis suljetuttaa koko ketju.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuunnellut ja kuunnellut Parkkosen laulamista, enkÀ edelleenkÀÀn osaa pitÀÀ hÀntÀ vahvaÀÀnisenÀ. Monipuolisuutta joo kyllÀ löytyy, mutta mun korvin laulu kuulostaa heiveröiseltÀ, en pÀÀse siitÀ mihinkÀÀn. Jotain pakotettua ja puristettua siinÀ vaan on varsinkin ylÀrekisterissÀ. EhkÀ makuasia. Tai onkin makuasia, mua oikein miellytÀ tuo ÀÀnen vÀrikÀÀn. En oikein osaa kuvata sitÀ muulla sanalla kuin piipittÀvÀ, tykkÀsitte tai ette. EikÀ se ÀÀnen "vÀrisyttÀminen", siitÀ varmaankin tuleekin mulle se heiveröinen vaikutelma. Musikaalinen kaveri kyllÀ epÀilemÀttÀ on. Laulutapansa vaan ei nappaa. Sori.
Ei tuo Antin kurkkulaulukaan hivele korvia. Tuommoista ihme örisemistÀ.
"En kannatakaan, ettÀ jatketaan ns. saman aiheen tiimoilla tÀllÀ kertaa, jotain muuta kuin seksiÀ ja kiimaa."
NehÀn tÀtÀ maailmaa pyörittÀÀ ja kiinnostusta riittÀÀ aina. Muuten kuoltais sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Voisko joku heittÀÀ vaikka parin samanlaisen euroviisun nimen ja esittÀjÀt niin voisi verrata???
ĂlkÀÀ ottako tĂ€tĂ€ haukkuviestinĂ€ koska PIDĂN PETESTĂ ja hĂ€nen musiikistaan mutta ymmĂ€rrĂ€n myös sen mitĂ€ jotkut tarkoittavat ÀÀnen tukkoisuudella. Peten ÀÀnessĂ€ on aina ollut sellainen tietty "puuroisuus" tms. Miten sitĂ€ muutenkaan kuvailisi. Mutta ei voi vĂ€ittÀÀ etteikö osaisi laulaa ja ottaa yleisönsĂ€ eikĂ€ varsinkaan ole mikÀÀn seinĂ€ruusu. đč
"Ei tuo Antin kurkkulaulukaan hivele korvia. Tuommoista ihme örisemistÀ."
Niin onkin. En erityisemmin tykkÀÀ siitÀkÀÀn. Sellaista taiteellisuutta taas, jota en itse ymmÀrrÀ.
Takatukka, jolla haetaan KÀÀrijÀ-fiboja. Haitarihommeli KAJ:n imitoimiseksi. Yksi purkkapoppi, kaksi masentavaa balladia ja onneksi edes jollain lailla laajemminkin tunnettu Linda. Ja Pete myös. Veikkaanpa voittoa nimenomaan viimeisimpinÀ mainituille, ja aion ÀÀnestÀÀ heitÀ itse. Ettan biisi on tarttuva.
Paalanen voittoon! đđđđșđș
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei tuo Antin kurkkulaulukaan hivele korvia. Tuommoista ihme örisemistÀ."
Niin onkin. En erityisemmin tykkÀÀ siitÀkÀÀn. Sellaista taiteellisuutta taas, jota en itse ymmÀrrÀ.
Australialainen viisuilija sanon Antin kuullostavan ihan didgeridoolta ; D. SiltÀ aborginaalien torvelta. ErÀs kurkkulaulua ymmÀrtÀvÀ taas sanonut, ettÀ Paalasen örinÀ on liian katkonaista ollakseen kurkkulaulua, mutta kaitpa tuollasellakin tempulla tienaa aikansa..
Lordi voitti 2006. Aika paljon Paalanen kuulostaa Putaansuulta. Eli jos haluaa win win niin Paalanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmianna ne viestit, miks pitÀis suljetuttaa koko ketju.
Miks pitÀis pitÀÀ avoimena tÀllaisia julkisia ihmisten haukkumis-ja solvaamisfoorumeita. TÀÀkin ketju on varsinainen sylkykuppi taas.
Valittajat voi mennÀ itse johkin suljetulle foorumille enemminkin, itse tykkÀÀn nimimerkittömÀstÀ paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antilla Spotifyssa yli miljoona kuuntelua! đđ
Oikeasti se on paljon haitarusiikille. Myös Antin itsensÀ mielestÀ.
HÀnellÀhÀn on Spotifyssa tosi nasakoita kappaleita. MielellÀÀnhÀn niitÀ kappaleita kuuntelee.
Jotkut saattavat uskoakin, kun sinÀ niin sanot. Mutta OIKEASTI wikipedia kertoo kyllÀ Lindalla olevan "pikkasen enemmÀn" meriittejÀ. SilmÀ kouraan ja lukemaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Linda_Lampenius
https://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Paalanen