Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?

1. Haku UMK:hon päättyi eilen

tässä tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026

Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (11216)

Vierailija
11181/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikillisesti eniten ansioitunut on Paalanen. Wikipediat on luettu. Eikä ole hän itseään myynyt. 

Jotkut saattavat uskoakin, kun sinä niin sanot. Mutta OIKEASTI wikipedia kertoo kyllä Lindalla olevan "pikkasen enemmän" meriittejä. Silmä kouraan ja lukemaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Linda_Lampenius

https://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Paalanen

Paalaselle voisi viisuissa muu maailma antaa kevyesti 12 pistettä. Hän on ulkomailla tunnetumpi kuin Suomessa. 

Vierailija
11182/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei taida juuri umk:ssa äänestellä, keski- ikäiset naiset lähinnä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11183/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllä ihailla tuota Antin soittotaitoa. Soittaa instassa Verkan Dancing Lasha Tumbaita. Kuulostaa ihan mielettömän hyvältä. 

Ukraina valitsi tänä vuonna sellaisen kappaleen, että Takatukka täyttäisi kevyesti aiemmin ukrainalaisten etnoslotin viisuissa. 

Vierailija
11184/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

...meihet ei äänestä umk:ssa, se on sateenkaariväen ja naisten juttu. 

Vierailija
11185/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä täällä oikein palstailee, kun Anttia ja Komioita jatkuvasti glazeataan? Boomerit ilmeisesti

Vierailija
11186/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmianna ne viestit, miks pitäis suljetuttaa koko ketju.

Miks pitäis pitää avoimena tällaisia julkisia ihmisten haukkumis-ja solvaamisfoorumeita. Tääkin ketju on varsinainen sylkykuppi taas. 

Valittajat voi mennä itse johkin suljetulle foorumille enemminkin, itse tykkään nimimerkittömästä paikasta.

Suunsoittajat tykkää.

Vierailija
11187/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajat voi mennä itse johkin suljetulle foorumille enemminkin, itse tykkään nimimerkittömästä paikasta.

Ala-arvoista kielenkäyttöä on todella ikävää lukea. Etenkin ketjussa, jonka aihe on periaatteessa iloa tuova. Surullista, että suomalaisilla ei ole nykyään minkälaisia argumentointitaitoja. Asioista voi esittää rakentavaa kritiikkiä ja palautetta. Haukkuminen ja kunnianloukkaukset eivät ole kumpaakaan. 

Jospa rääväsuut tekisivät itselleen ikioman keskusteluketjunsa? 

Vierailija
11188/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkäät kuitenkin täällä ullataalasmaana kyttäillä ja päivitellä hiton kukkkahattu

Vierailija
11189/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kumminkin tykkäät, hekumoit unissasi ja odotat aamua että pääset lukemaan meitä luovuuden kukkasia. Hähhäh

Vierailija
11190/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei ole montaa naapurimaata, jolta saisi automaattisesti ääniä. Suomen ei missään nimessä kannata lähettää viisuihin mitään hajutonta ja mautonta tuotosta ja ajatella, että juryt sitten antavat säälistä ääniä kun tavallinen äänestävä kansa ei Suomelle ääniä anna. 

Suomi on pärjännyt viime vuonna viisuissa sillä, että on älytty lähettää selkeästi oman artistiminänsä löytäneitä ja sellaisina uskottavia artisteja. Pitää olla se oma juttu. Sillä tavalla syntyy se yhteys yleisöön. Sieluttomasta on vaikea kiinnostua. 

Vierailija
11191/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti voisi näytellä rölli peikkoa tai joulupukkia.

Vierailija
11192/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Darudekaan pärjännyt.

Mahtaa sitä vituttaa kun oli UMk:ssa mukana koko ohjelman kokiessa pohjakosketustaan. Nyt menisi varmana mielellään takaisin niin saisi mainosta itselleen. Mutta eipä pääse. Ei edes väliaikanumeroksi. Olis kannattanut käyttäytyä. :D

Vierailija
11193/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään ehdokkaista ei tule pärjäämään euroviisuissa. 

Vierailija
11194/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä täällä oikein palstailee, kun Anttia ja Komioita jatkuvasti glazeataan? Boomerit ilmeisesti

Samat henkilöt varmaan kirjoittelee useamman kommentin. Niin minäkin, mutta en noista enkä hauku ketään.

Vierailija
11195/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ei suinkaan, linda on hyvä viulisti, ja sen takia hänet värvättiin tuomaan 'laadukkuutta' mediokreen humppaan, mutta minua jännittää ihan sikana, että soittaako linda 30.000 euron jousella vai ottaako sittenkin lavalle sen temujousen. Huomaatko, että olen kuunnellut lindan haastattelua? tiesitkö itse tällaisesta mielenkiintoisesta detaljista? suosittelen lukemaan näitä kommentteja ja olemaan iloinen ja onnellinen siitä, että saatte kerrankin vähän laatua näihin proletaarisiin juttuihinne. Anyways.

Vierailija
11196/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllä ihailla tuota Antin soittotaitoa. Soittaa instassa Verkan Dancing Lasha Tumbaita. Kuulostaa ihan mielettömän hyvältä. 

Ukraina valitsi tänä vuonna sellaisen kappaleen, että Takatukka täyttäisi kevyesti aiemmin ukrainalaisten etnoslotin viisuissa. 

Minkä? Olen töissä ja kiire. Linkit olis kiva

Vierailija
11197/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..ei suinkaan, linda on hyvä viulisti, ja sen takia hänet värvättiin tuomaan 'laadukkuutta' mediokreen humppaan, mutta minua jännittää ihan sikana, että soittaako linda 30.000 euron jousella vai ottaako sittenkin lavalle sen temujousen. Huomaatko, että olen kuunnellut lindan haastattelua? tiesitkö itse tällaisesta mielenkiintoisesta detaljista? suosittelen lukemaan näitä kommentteja ja olemaan iloinen ja onnellinen siitä, että saatte kerrankin vähän laatua näihin proletaarisiin juttuihinne. Anyways.

Ei siellä lavalla soiteta livenä mitään sähköviulua kalliilla jousella. Soitto tulee playbackina. 

Vierailija
11198/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä? Olen töissä ja kiire. Linkit olis kiva

Käy katsomassa YouTubesta ESC:n kanavalta. 

Vierailija
11199/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

..linda itse kertoi, että hän mahdollisesti ottaa 30.000 euron jousen lavalle, kyllä se voisi avittaa umk-voittoon, saati sitten viisuvoittoon jos sinne saakka pääsee.

Vierailija
11200/11216 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikillisesti eniten ansioitunut on Paalanen. Wikipediat on luettu. Eikä ole hän itseään myynyt. 

Jotkut saattavat uskoakin, kun sinä niin sanot. Mutta OIKEASTI wikipedia kertoo kyllä Lindalla olevan "pikkasen enemmän" meriittejä. Silmä kouraan ja lukemaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Linda_Lampenius

https://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Paalanen

Paalaselle voisi viisuissa muu maailma antaa kevyesti 12 pistettä. Hän on ulkomailla tunnetumpi kuin Suomessa. 

Varmaan nyt on sama käytäntö kuin ennenkin eli pisteet annetaan euroviisuedustuskappaleelle sillä perusteella tykätäänkö siitä,  ei aikaisemman tunnettuuden perusteella. Ei Darudekaan pärjännyt.

Daruden emämoka oli lähteä feattaamaan Sebastian Rejmania Sebastian Rejmanin kappaleella. Siinä ei auta kuuluisuuskaan kun viisukansa ei syttynyt ilmastopaasauksesta eikä Rejmanin lavakonttauksesta. Kappale ei ollut millään tavalla sävellykseltään mukaansatempaava tai siinä ollut mitään muitakaan erityisiä äänestäjiä sytyttäviä arvoja. Suomen kansa äänesti sen edustajakseen sen hienon lavastuksen vuoksi. Lavasteet eivät tosin mahtuneet kisapaikalla sitten lavalle ja esityksen taika suli sitten siihen.