UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Miehet ei taida juuri umk:ssa ÀÀnestellÀ, keski- ikÀiset naiset lÀhinnÀ
Vierailija kirjoitti:
Pakko kyllÀ ihailla tuota Antin soittotaitoa. Soittaa instassa Verkan Dancing Lasha Tumbaita. Kuulostaa ihan mielettömÀn hyvÀltÀ.
Ukraina valitsi tÀnÀ vuonna sellaisen kappaleen, ettÀ Takatukka tÀyttÀisi kevyesti aiemmin ukrainalaisten etnoslotin viisuissa.
...meihet ei ÀÀnestÀ umk:ssa, se on sateenkaarivÀen ja naisten juttu.
MinkÀ ikÀisiÀ tÀÀllÀ oikein palstailee, kun Anttia ja Komioita jatkuvasti glazeataan? Boomerit ilmeisesti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmianna ne viestit, miks pitÀis suljetuttaa koko ketju.
Miks pitÀis pitÀÀ avoimena tÀllaisia julkisia ihmisten haukkumis-ja solvaamisfoorumeita. TÀÀkin ketju on varsinainen sylkykuppi taas.
Valittajat voi mennÀ itse johkin suljetulle foorumille enemminkin, itse tykkÀÀn nimimerkittömÀstÀ paikasta.
Suunsoittajat tykkÀÀ.
Valittajat voi mennÀ itse johkin suljetulle foorumille enemminkin, itse tykkÀÀn nimimerkittömÀstÀ paikasta.
Ala-arvoista kielenkÀyttöÀ on todella ikÀvÀÀ lukea. Etenkin ketjussa, jonka aihe on periaatteessa iloa tuova. Surullista, ettÀ suomalaisilla ei ole nykyÀÀn minkÀlaisia argumentointitaitoja. Asioista voi esittÀÀ rakentavaa kritiikkiÀ ja palautetta. Haukkuminen ja kunnianloukkaukset eivÀt ole kumpaakaan.
Jospa rÀÀvÀsuut tekisivÀt itselleen ikioman keskusteluketjunsa?
tykkÀÀt kuitenkin tÀÀllÀ ullataalasmaana kyttÀillÀ ja pÀivitellÀ hiton kukkkahattu
...kumminkin tykkÀÀt, hekumoit unissasi ja odotat aamua ettÀ pÀÀset lukemaan meitÀ luovuuden kukkasia. HÀhhÀh
Suomella ei ole montaa naapurimaata, jolta saisi automaattisesti ÀÀniÀ. Suomen ei missÀÀn nimessÀ kannata lÀhettÀÀ viisuihin mitÀÀn hajutonta ja mautonta tuotosta ja ajatella, ettÀ juryt sitten antavat sÀÀlistÀ ÀÀniÀ kun tavallinen ÀÀnestÀvÀ kansa ei Suomelle ÀÀniÀ anna.
Suomi on pÀrjÀnnyt viime vuonna viisuissa sillÀ, ettÀ on Àlytty lÀhettÀÀ selkeÀsti oman artistiminÀnsÀ löytÀneitÀ ja sellaisina uskottavia artisteja. PitÀÀ olla se oma juttu. SillÀ tavalla syntyy se yhteys yleisöön. Sieluttomasta on vaikea kiinnostua.
Antti voisi nÀytellÀ rölli peikkoa tai joulupukkia.
Ei Darudekaan pÀrjÀnnyt.
Mahtaa sitÀ vituttaa kun oli UMk:ssa mukana koko ohjelman kokiessa pohjakosketustaan. Nyt menisi varmana mielellÀÀn takaisin niin saisi mainosta itselleen. Mutta eipÀ pÀÀse. Ei edes vÀliaikanumeroksi. Olis kannattanut kÀyttÀytyÀ. :D
YksikÀÀn ehdokkaista ei tule pÀrjÀÀmÀÀn euroviisuissa.
Vierailija kirjoitti:
MinkÀ ikÀisiÀ tÀÀllÀ oikein palstailee, kun Anttia ja Komioita jatkuvasti glazeataan? Boomerit ilmeisesti
Samat henkilöt varmaan kirjoittelee useamman kommentin. Niin minÀkin, mutta en noista enkÀ hauku ketÀÀn.
..ei suinkaan, linda on hyvÀ viulisti, ja sen takia hÀnet vÀrvÀttiin tuomaan 'laadukkuutta' mediokreen humppaan, mutta minua jÀnnittÀÀ ihan sikana, ettÀ soittaako linda 30.000 euron jousella vai ottaako sittenkin lavalle sen temujousen. Huomaatko, ettÀ olen kuunnellut lindan haastattelua? tiesitkö itse tÀllaisesta mielenkiintoisesta detaljista? suosittelen lukemaan nÀitÀ kommentteja ja olemaan iloinen ja onnellinen siitÀ, ettÀ saatte kerrankin vÀhÀn laatua nÀihin proletaarisiin juttuihinne. Anyways.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kyllÀ ihailla tuota Antin soittotaitoa. Soittaa instassa Verkan Dancing Lasha Tumbaita. Kuulostaa ihan mielettömÀn hyvÀltÀ.
Ukraina valitsi tÀnÀ vuonna sellaisen kappaleen, ettÀ Takatukka tÀyttÀisi kevyesti aiemmin ukrainalaisten etnoslotin viisuissa.
MinkÀ? Olen töissÀ ja kiire. Linkit olis kiva
Vierailija kirjoitti:
..ei suinkaan, linda on hyvÀ viulisti, ja sen takia hÀnet vÀrvÀttiin tuomaan 'laadukkuutta' mediokreen humppaan, mutta minua jÀnnittÀÀ ihan sikana, ettÀ soittaako linda 30.000 euron jousella vai ottaako sittenkin lavalle sen temujousen. Huomaatko, ettÀ olen kuunnellut lindan haastattelua? tiesitkö itse tÀllaisesta mielenkiintoisesta detaljista? suosittelen lukemaan nÀitÀ kommentteja ja olemaan iloinen ja onnellinen siitÀ, ettÀ saatte kerrankin vÀhÀn laatua nÀihin proletaarisiin juttuihinne. Anyways.
Ei siellÀ lavalla soiteta livenÀ mitÀÀn sÀhköviulua kalliilla jousella. Soitto tulee playbackina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MinkÀ? Olen töissÀ ja kiire. Linkit olis kiva
KĂ€y katsomassa YouTubesta ESC:n kanavalta.
..linda itse kertoi, ettÀ hÀn mahdollisesti ottaa 30.000 euron jousen lavalle, kyllÀ se voisi avittaa umk-voittoon, saati sitten viisuvoittoon jos sinne saakka pÀÀsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikillisesti eniten ansioitunut on Paalanen. Wikipediat on luettu. EikÀ ole hÀn itseÀÀn myynyt.
Jotkut saattavat uskoakin, kun sinÀ niin sanot. Mutta OIKEASTI wikipedia kertoo kyllÀ Lindalla olevan "pikkasen enemmÀn" meriittejÀ. SilmÀ kouraan ja lukemaan.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Linda_Lampeniushttps://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Paalanen
Paalaselle voisi viisuissa muu maailma antaa kevyesti 12 pistettÀ. HÀn on ulkomailla tunnetumpi kuin Suomessa.
Varmaan nyt on sama kÀytÀntö kuin ennenkin eli pisteet annetaan euroviisuedustuskappaleelle sillÀ perusteella tykÀtÀÀnkö siitÀ, ei aikaisemman tunnettuuden perusteella. Ei Darudekaan pÀrjÀnnyt.
Daruden emÀmoka oli lÀhteÀ feattaamaan Sebastian Rejmania Sebastian Rejmanin kappaleella. SiinÀ ei auta kuuluisuuskaan kun viisukansa ei syttynyt ilmastopaasauksesta eikÀ Rejmanin lavakonttauksesta. Kappale ei ollut millÀÀn tavalla sÀvellykseltÀÀn mukaansatempaava tai siinÀ ollut mitÀÀn muitakaan erityisiÀ ÀÀnestÀjiÀ sytyttÀviÀ arvoja. Suomen kansa ÀÀnesti sen edustajakseen sen hienon lavastuksen vuoksi. Lavasteet eivÀt tosin mahtuneet kisapaikalla sitten lavalle ja esityksen taika suli sitten siihen.
Paalaselle voisi viisuissa muu maailma antaa kevyesti 12 pistettÀ. HÀn on ulkomailla tunnetumpi kuin Suomessa.