Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (19157)

Vierailija
11181/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikillisesti eniten ansioitunut on Paalanen. Wikipediat on luettu. EikĂ€ ole hĂ€n itseÀÀn myynyt. 

Jotkut saattavat uskoakin, kun sinÀ niin sanot. Mutta OIKEASTI wikipedia kertoo kyllÀ Lindalla olevan "pikkasen enemmÀn" meriittejÀ. SilmÀ kouraan ja lukemaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Linda_Lampenius

https://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Paalanen

Paalaselle voisi viisuissa muu maailma antaa kevyesti 12 pistettĂ€. HĂ€n on ulkomailla tunnetumpi kuin Suomessa. 

Vierailija
11182/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miehet ei taida juuri umk:ssa ÀÀnestellÀ, keski- ikÀiset naiset lÀhinnÀ

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11183/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllĂ€ ihailla tuota Antin soittotaitoa. Soittaa instassa Verkan Dancing Lasha Tumbaita. Kuulostaa ihan mielettömĂ€n hyvĂ€ltĂ€. 

Ukraina valitsi tĂ€nĂ€ vuonna sellaisen kappaleen, ettĂ€ Takatukka tĂ€yttĂ€isi kevyesti aiemmin ukrainalaisten etnoslotin viisuissa. 

Vierailija
11184/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

...meihet ei ÀÀnestĂ€ umk:ssa, se on sateenkaarivĂ€en ja naisten juttu. 

Vierailija
11185/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinkÀ ikÀisiÀ tÀÀllÀ oikein palstailee, kun Anttia ja Komioita jatkuvasti glazeataan? Boomerit ilmeisesti

Vierailija
11186/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ilmianna ne viestit, miks pitÀis suljetuttaa koko ketju.

Miks pitĂ€is pitÀÀ avoimena tĂ€llaisia julkisia ihmisten haukkumis-ja solvaamisfoorumeita. TÀÀkin ketju on varsinainen sylkykuppi taas. 

Valittajat voi mennÀ itse johkin suljetulle foorumille enemminkin, itse tykkÀÀn nimimerkittömÀstÀ paikasta.

Suunsoittajat tykkÀÀ.

Vierailija
11187/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Valittajat voi mennÀ itse johkin suljetulle foorumille enemminkin, itse tykkÀÀn nimimerkittömÀstÀ paikasta.

Ala-arvoista kielenkĂ€yttöÀ on todella ikĂ€vÀÀ lukea. Etenkin ketjussa, jonka aihe on periaatteessa iloa tuova. Surullista, ettĂ€ suomalaisilla ei ole nykyÀÀn minkĂ€laisia argumentointitaitoja. Asioista voi esittÀÀ rakentavaa kritiikkiĂ€ ja palautetta. Haukkuminen ja kunnianloukkaukset eivĂ€t ole kumpaakaan. 

Jospa rÀÀvĂ€suut tekisivĂ€t itselleen ikioman keskusteluketjunsa? 

Vierailija
11188/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

tykkÀÀt kuitenkin tÀÀllÀ ullataalasmaana kyttÀillÀ ja pÀivitellÀ hiton kukkkahattu

Vierailija
11189/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

...kumminkin tykkÀÀt, hekumoit unissasi ja odotat aamua ettÀ pÀÀset lukemaan meitÀ luovuuden kukkasia. HÀhhÀh

Vierailija
11190/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Suomella ei ole montaa naapurimaata, jolta saisi automaattisesti ÀÀniĂ€. Suomen ei missÀÀn nimessĂ€ kannata lĂ€hettÀÀ viisuihin mitÀÀn hajutonta ja mautonta tuotosta ja ajatella, ettĂ€ juryt sitten antavat sÀÀlistĂ€ ÀÀniĂ€ kun tavallinen ÀÀnestĂ€vĂ€ kansa ei Suomelle ÀÀniĂ€ anna. 

Suomi on pĂ€rjĂ€nnyt viime vuonna viisuissa sillĂ€, ettĂ€ on Ă€lytty lĂ€hettÀÀ selkeĂ€sti oman artistiminĂ€nsĂ€ löytĂ€neitĂ€ ja sellaisina uskottavia artisteja. PitÀÀ olla se oma juttu. SillĂ€ tavalla syntyy se yhteys yleisöön. Sieluttomasta on vaikea kiinnostua. 

Vierailija
11191/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Antti voisi nÀytellÀ rölli peikkoa tai joulupukkia.

Vierailija
11192/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei Darudekaan pÀrjÀnnyt.

Mahtaa sitÀ vituttaa kun oli UMk:ssa mukana koko ohjelman kokiessa pohjakosketustaan. Nyt menisi varmana mielellÀÀn takaisin niin saisi mainosta itselleen. Mutta eipÀ pÀÀse. Ei edes vÀliaikanumeroksi. Olis kannattanut kÀyttÀytyÀ. :D

Vierailija
11193/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

YksikÀÀn ehdokkaista ei tule pĂ€rjÀÀmÀÀn euroviisuissa. 

Vierailija
11194/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinkÀ ikÀisiÀ tÀÀllÀ oikein palstailee, kun Anttia ja Komioita jatkuvasti glazeataan? Boomerit ilmeisesti

Samat henkilöt varmaan kirjoittelee useamman kommentin. Niin minÀkin, mutta en noista enkÀ hauku ketÀÀn.

Vierailija
11195/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

..ei suinkaan, linda on hyvÀ viulisti, ja sen takia hÀnet vÀrvÀttiin tuomaan 'laadukkuutta' mediokreen humppaan, mutta minua jÀnnittÀÀ ihan sikana, ettÀ soittaako linda 30.000 euron jousella vai ottaako sittenkin lavalle sen temujousen. Huomaatko, ettÀ olen kuunnellut lindan haastattelua? tiesitkö itse tÀllaisesta mielenkiintoisesta detaljista? suosittelen lukemaan nÀitÀ kommentteja ja olemaan iloinen ja onnellinen siitÀ, ettÀ saatte kerrankin vÀhÀn laatua nÀihin proletaarisiin juttuihinne. Anyways.

Vierailija
11196/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllĂ€ ihailla tuota Antin soittotaitoa. Soittaa instassa Verkan Dancing Lasha Tumbaita. Kuulostaa ihan mielettömĂ€n hyvĂ€ltĂ€. 

Ukraina valitsi tĂ€nĂ€ vuonna sellaisen kappaleen, ettĂ€ Takatukka tĂ€yttĂ€isi kevyesti aiemmin ukrainalaisten etnoslotin viisuissa. 

MinkÀ? Olen töissÀ ja kiire. Linkit olis kiva

Vierailija
11197/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..ei suinkaan, linda on hyvÀ viulisti, ja sen takia hÀnet vÀrvÀttiin tuomaan 'laadukkuutta' mediokreen humppaan, mutta minua jÀnnittÀÀ ihan sikana, ettÀ soittaako linda 30.000 euron jousella vai ottaako sittenkin lavalle sen temujousen. Huomaatko, ettÀ olen kuunnellut lindan haastattelua? tiesitkö itse tÀllaisesta mielenkiintoisesta detaljista? suosittelen lukemaan nÀitÀ kommentteja ja olemaan iloinen ja onnellinen siitÀ, ettÀ saatte kerrankin vÀhÀn laatua nÀihin proletaarisiin juttuihinne. Anyways.

Ei siellĂ€ lavalla soiteta livenĂ€ mitÀÀn sĂ€hköviulua kalliilla jousella. Soitto tulee playbackina. 

Vierailija
11198/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MinkÀ? Olen töissÀ ja kiire. Linkit olis kiva

KĂ€y katsomassa YouTubesta ESC:n kanavalta. 

Vierailija
11199/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

..linda itse kertoi, ettÀ hÀn mahdollisesti ottaa 30.000 euron jousen lavalle, kyllÀ se voisi avittaa umk-voittoon, saati sitten viisuvoittoon jos sinne saakka pÀÀsee.

Vierailija
11200/19157 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikillisesti eniten ansioitunut on Paalanen. Wikipediat on luettu. EikĂ€ ole hĂ€n itseÀÀn myynyt. 

Jotkut saattavat uskoakin, kun sinÀ niin sanot. Mutta OIKEASTI wikipedia kertoo kyllÀ Lindalla olevan "pikkasen enemmÀn" meriittejÀ. SilmÀ kouraan ja lukemaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Linda_Lampenius

https://fi.wikipedia.org/wiki/Antti_Paalanen

Paalaselle voisi viisuissa muu maailma antaa kevyesti 12 pistettĂ€. HĂ€n on ulkomailla tunnetumpi kuin Suomessa. 

Varmaan nyt on sama kĂ€ytĂ€ntö kuin ennenkin eli pisteet annetaan euroviisuedustuskappaleelle sillĂ€ perusteella tykĂ€tÀÀnkö siitĂ€,  ei aikaisemman tunnettuuden perusteella. Ei Darudekaan pĂ€rjĂ€nnyt.

Daruden emÀmoka oli lÀhteÀ feattaamaan Sebastian Rejmania Sebastian Rejmanin kappaleella. SiinÀ ei auta kuuluisuuskaan kun viisukansa ei syttynyt ilmastopaasauksesta eikÀ Rejmanin lavakonttauksesta. Kappale ei ollut millÀÀn tavalla sÀvellykseltÀÀn mukaansatempaava tai siinÀ ollut mitÀÀn muitakaan erityisiÀ ÀÀnestÀjiÀ sytyttÀviÀ arvoja. Suomen kansa ÀÀnesti sen edustajakseen sen hienon lavastuksen vuoksi. Lavasteet eivÀt tosin mahtuneet kisapaikalla sitten lavalle ja esityksen taika suli sitten siihen.

Ketju on lukittu.