Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (11216)

Vierailija
11141/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antilla on ne Ikean talvialen kokokehoperuukit heilumassa taustalla.

Olisipa se tylsÀÀ. Liian alleviivaavat esitykset ovat aina tylsiĂ€. Se, ettĂ€ aletaan vÀÀntÀÀ yleisölle rautalangasta tarinaa eikĂ€ luoteta musiikkiin, on tylsÀÀ. 

Vierailija
11142/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kai Linda ja Pete on laitettu vikaksi ettĂ€ saadaan jĂ€nnitys sĂ€ilymÀÀn ja ihmiset katsomaan kaikki esitykset. Jos he olisi ekana niin taviskatsoja varmaan katsoisi vaan sen kun ovat nimekkĂ€impiĂ€. 

Ihan hyvĂ€ jĂ€rjestys siis, ei viimeinen paikka minusta ole sen parempi kuin muutkaan.  Kuinka usein muka viimeiseltĂ€ paikalta on voitettu vaikka Euroviisut?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11143/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te menette edes katsomaan niitÀ Lindan vanhoja kuvia, ette ole edes kohderyhmÀÀ. :D SitÀpaitsi ne on muinaishistoriaa.

No kiinnostaa tietysti paljon enemmÀn kuin haluavat tunnustaa! :D :D

Vierailija
11144/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te menette edes katsomaan niitÀ Lindan vanhoja kuvia, ette ole edes kohderyhmÀÀ. :D SitÀpaitsi ne on muinaishistoriaa.

KyllĂ€ minua ainaskin kiinnostaa mitĂ€ umk-ehdokkaat on tehneet. Olen minĂ€ muidenkin vanhoja haastatteluja ym. katsellut. 

Vierailija
11145/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bambie Thugilla oli pari vuotta sitten balettia mutta se sopi hyvin esitykseen. En nyt ihan nÀkisi ettÀ Sinikan esitys kaipaisi just balettia.

HÀnen esityksensÀ oli vaikuttava. Kuka jÀi ihan oikeasti kuuntelemaan hÀnen biisiÀÀn viisujen jÀlkeen? Aika harva.

Vierailija
11146/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nimenomaan, Bambie Thugin esitys oli todella hieno mutta ei ainakaan itseÀ kiinnosta kuunnella sitÀ musiikkia

Vierailija
11147/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Musiikillisesti eniten ansioitunut on Paalanen. Wikipediat on luettu. EikĂ€ ole hĂ€n itseÀÀn myynyt. 

Vierailija
11148/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MÀki mietin ettÀ onko jotain perusteita Peten heikolle live ÀÀnelle? Kun siitÀ nyt vÀhÀn vÀliÀ oon lukenut tÀÀllÀ. Kun minun mielestÀ Pete just on ollut vahva livelaulaja esim. tÀhdet tÀhdet ohjelman perusteella. Itse en ole keikoilla ikinÀ kÀynyt, ettÀ siitÀ ei kokemusta. Mutta mun mielikuvissa Pete on hyvinkin vahva livelaulaja. TÀnÀ vuonna on kyllÀ oikeasti hyviÀ laulajia mukana, ettÀ sinÀnsÀ sillÀ ei nyt ehkÀ tÀssÀ UMK ssa pÀÀse erottumaan.

Vierailija
11149/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Antilla Spotifyssa yli miljoona kuuntelua! 💃💃

Vierailija
11150/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos halutaan menestyÀ niin Antti! Positiivisesti otettu ulkomailla vastaan, herÀttÀÀ mielenkiintoa. Karismaa löytyy ja lavakokemusta. Harmonikka harvinaisempi soitin viisulavoilla. Kurkkulaulu uutta, tosin Lordi hieman samalla tyylillÀ lauloi (ja voitti!). Olisi typerÀÀ ÀÀnestÀÀ jotain muuta, jos halutaan menestyÀ.

Vierailija
11151/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KyllĂ€ minua ainaskin kiinnostaa mitĂ€ umk-ehdokkaat on tehneet. Olen minĂ€ muidenkin vanhoja haastatteluja ym. katsellut. 

Jotkut muut asiat tuntuvat kiinnostavan osaa enemmĂ€n kuin Lindan ansiokas musiikkihistoria.  Ennakkosuosikkeja yritetÀÀn usein mustamaalata ulkomusiikillisilla asioilla, joilla ei oikeasti ole kisoissa merkitystĂ€. 

Musta tuntuu ettĂ€ se johtuu ihan hĂ€nen julkisuuskuvastaan. Itselle ainakin se ansiokas musiikkihistoria on jÀÀnyt kaiken maailman siiderien ja kyykyssĂ€ soittamisten varjoon. 

Vierailija
11152/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MissÀ asiallinen keskustelu euroviisuista.

Ei ainakaan millÀÀn anonyymillÀ vauvapalstalla. TÀÀllÀ haukkua rÀksyttÀvÀt murrosikÀiset kakarat.

Vierailija
11153/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lululaissa parasta heidĂ€n raikkautensa 3-kymppisiĂ€ edustuskelpoisia suomalaisia miehiĂ€, solistin kaunis sointuva kantava ÀÀni ja se ettĂ€ bĂ€ndi kuin elÀÀ tuon biisin yhdessĂ€ yleisön kanssa. Ovat uskottavia ja lĂ€snĂ€.  HeissĂ€ eikĂ€ biisissĂ€ ole mitÀÀn keinotekoista tai vaikeaselkoista. Hyvin suloista ja vetoavaa, luulin ettĂ€ tuollainen raikkaus musiikissa olisi maailmasta hĂ€vinnyt. Yleisön ei tarvitse muuta kuin keinua mukana, kuunnella, katsella antaa musiikin viedĂ€. HeidĂ€n kohdallaan ei tarvitsisi murehtia miten hoitavat edustustehtĂ€vĂ€nsĂ€ tai media. Ovat suloisia kohteliaita ja ulospĂ€insuuntautuneita, tottuneet ihmisiin :D ja kommunikointiin kaikissa tilanteissa myös englanninkielellĂ€.

Vierailija
11154/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Parkkosella suupieli alaspÀin jatkuvasti? ElÀmÀnilo kadonnut

Horiset omiasi. Ylen haastattelussa naureskeli Lindan kanssa ja on muutenkin oma iloinen itsensÀ. Jos ei ole parempaa kirjoitettavaa, niin voisit ainakin lopettaa tuon satujen kertomisen.

Vierailija
11155/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Se on sitten Olli Hermannin ja pipedan aika mennÀ um.hon ensi vuonna

Vierailija
11156/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Parkkosella suupieli alaspÀin jatkuvasti? ElÀmÀnilo kadonnut

Horiset omiasi. Ylen haastattelussa naureskeli Lindan kanssa ja on muutenkin oma iloinen itsensÀ. Jos ei ole parempaa kirjoitettavaa, niin voisit ainakin lopettaa tuon satujen kertomisen.

MeillĂ€ on iloisesta ja virkeĂ€stĂ€  ihmisestĂ€ erilainen kĂ€sitys đŸ€” t. Sivusta

Vierailija
11157/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Valitettavasti kansa valitsee parkkosen ja lampeniuksen eurohumpan, joka ei tule ikÀvÀ kyllÀ pÀrjÀÀmÀÀn viisuissa, paitsi jos parkkonen ajaa pois parran ja esiintyy vesisateessa ilman paitaa, mieluiten hiustenpidennyksillÀ niin kuin joskus aikoinaan.

Uskokaa nyt juntit: viulu ei tee kappaleesta salonkikelpoista, kappale on tÀysin lÀpinÀkyvÀÀ pseudokultturellia taviskansan kosiskelua.

Itse pidÀn KikistÀ ja sinikka montesta, mutta eihÀn nÀitÀ kukaan ÀÀnestÀ. Mutta tÀmÀn vuoden umk:ssa ei ole menestyjÀkappaletta, joten sen vuoksi voitaisiin lÀhettÀÀ vaihteeksi laatua, ihan vain huvin vuoksi.

Vierailija
11158/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antilla Spotifyssa yli miljoona kuuntelua! 💃💃

Oikeasti se on paljon haitarusiikille. Myös Antin itsensÀ mielestÀ.

Vierailija
11159/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MÀki mietin ettÀ onko jotain perusteita Peten heikolle live ÀÀnelle? Kun siitÀ nyt vÀhÀn vÀliÀ oon lukenut tÀÀllÀ. Kun minun mielestÀ Pete just on ollut vahva livelaulaja esim. tÀhdet tÀhdet ohjelman perusteella. Itse en ole keikoilla ikinÀ kÀynyt, ettÀ siitÀ ei kokemusta. Mutta mun mielikuvissa Pete on hyvinkin vahva livelaulaja. TÀnÀ vuonna on kyllÀ oikeasti hyviÀ laulajia mukana, ettÀ sinÀnsÀ sillÀ ei nyt ehkÀ tÀssÀ UMK ssa pÀÀse erottumaan.

Katsoin youtubesta yhden festarilivevedon jossa heilui nahkahousuineen siten ettei hĂ€ntĂ€ vois vĂ€hempÀÀ kiinnostaa laulaa siinĂ€. ÄÀni oli kuin mikki hiirellĂ€, yritti jotain lantioliikettĂ€ ja sitĂ€ en olisi halunnut nĂ€hdĂ€, nĂ€ytti pahalta kun lantio kankea. Ei yhteyttĂ€ yleisöön, ei edes yrittĂ€nyt sitĂ€. 

Te ette ole mitÀÀn kattonut. Molemmat ootte valehtelijoita.

Vierailija
11160/11216 |
09.02.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten Olli Hermannin ja pipedan aika mennÀ um.hon ensi vuonna

Olli olisi aika hot, mutta ei kyllÀ Popedan kanssa.