UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..ei suinkaan, linda on hyvÀ viulisti, ja sen takia hÀnet vÀrvÀttiin tuomaan 'laadukkuutta' mediokreen humppaan, mutta minua jÀnnittÀÀ ihan sikana, ettÀ soittaako linda 30.000 euron jousella vai ottaako sittenkin lavalle sen temujousen. Huomaatko, ettÀ olen kuunnellut lindan haastattelua? tiesitkö itse tÀllaisesta mielenkiintoisesta detaljista? suosittelen lukemaan nÀitÀ kommentteja ja olemaan iloinen ja onnellinen siitÀ, ettÀ saatte kerrankin vÀhÀn laatua nÀihin proletaarisiin juttuihinne. Anyways.
Ei siellÀ lavalla soiteta livenÀ mitÀÀn sÀhköviulua kalliilla jousella. Soitto tulee playbackina.
Ei siellÀ soiteta haitariakaan, mutta viulua on saanut soittaa aikaisemminkin viisulavalla niin, ettÀ kannattaa odottaa ja katsoa. Linda soittaa sooloa. Antti ei.
Vierailija kirjoitti:
YksikÀÀn ehdokkaista ei tule pÀrjÀÀmÀÀn euroviisuissa.
Kadut sanomaasi sitten kun euroviisufinaalin aika koittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ilmianna ne viestit, miks pitÀis suljetuttaa koko ketju.
Miks pitÀis pitÀÀ avoimena tÀllaisia julkisia ihmisten haukkumis-ja solvaamisfoorumeita. TÀÀkin ketju on varsinainen sylkykuppi taas.
Valittajat voi mennÀ itse johkin suljetulle foorumille enemminkin, itse tykkÀÀn nimimerkittömÀstÀ paikasta.
Suunsoittajat tykkÀÀ.
NÀin juuri, tyhjÀn höpisijÀt riehuvat tÀÀllÀ ja purkavat naamattomina pahaa sisÀistÀ oloaan. Pilanneet koko sivuston.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..ei suinkaan, linda on hyvÀ viulisti, ja sen takia hÀnet vÀrvÀttiin tuomaan 'laadukkuutta' mediokreen humppaan, mutta minua jÀnnittÀÀ ihan sikana, ettÀ soittaako linda 30.000 euron jousella vai ottaako sittenkin lavalle sen temujousen. Huomaatko, ettÀ olen kuunnellut lindan haastattelua? tiesitkö itse tÀllaisesta mielenkiintoisesta detaljista? suosittelen lukemaan nÀitÀ kommentteja ja olemaan iloinen ja onnellinen siitÀ, ettÀ saatte kerrankin vÀhÀn laatua nÀihin proletaarisiin juttuihinne. Anyways.
Ei siellÀ lavalla soiteta livenÀ mitÀÀn sÀhköviulua kalliilla jousella. Soitto tulee playbackina.
Ei siellÀ soiteta haitariakaan, mutta viulua on saanut soittaa aikaisemminkin viisulavalla niin, ettÀ kannattaa odottaa ja katsoa. Linda soittaa sooloa. Antti ei.
Johan vitsin murjaisitđ€Ł
Vierailija kirjoitti:
Viiskymppiset parisuhteeseen kyllÀstyneet rupsahtaneet mummot tykkÀÀ LiekinheittimestÀ.
En kuulu mihinkÀÀn noista ryhmistÀ, mutta tykkÀÀn.
MenkÀÀs lapsukaiset jo nukkumaan, huomenna on koulupÀivÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kyllÀ ihailla tuota Antin soittotaitoa. Soittaa instassa Verkan Dancing Lasha Tumbaita. Kuulostaa ihan mielettömÀn hyvÀltÀ.
PitÀÀ kuunnella jos linkkejÀ ei heru tÀnne
Antin instaan kun menet niin on pari pÀivÀÀ sitten tullut pÀivitys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kyllÀ ihailla tuota Antin soittotaitoa. Soittaa instassa Verkan Dancing Lasha Tumbaita. Kuulostaa ihan mielettömÀn hyvÀltÀ.
En ole instadsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole instadsa
Instanavigation pÀÀsee ilman omaa instaa, itellÀkÀÀn ei ole.
Valitaan kuka tahansa viisuedustajaksi,niin saadaan joka tapauksessa hyvÀ edustaja Wieniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munaa lutkuttava svedu whore Linda lÀttÀnÀtukka autiomaa-alapÀÀ.
NÀitÀ poistoon. Ketju menee pilalle
NiinpÀ ihan liikaa tulee nÀitÀ alapÀÀviestejÀ,joilla ei ole mitÀÀn tekemistÀ musiikin kanssa.
Aika typeriÀ ja ala-arvoisia kommentteja tÀÀllÀ, murrosikÀiset pennut vielÀkin kukkuvat hereillÀ.
Youtubesta löytyy Planet Case Waiting for love - Avicii biisi jos haluatte kuulla Aleksin tulkinnan siitÀ akustisena.
RyypÀkillÀ oli mikrofoni lauluun joten viulu soi. Sama paalasella haitarisoitossa
Musta tuntuu, ettÀ monet hyvÀt ja taitavat ammattimuusikot eivÀt edes halua lÀhteÀ mihinkÀÀn UMK:hon. Sinne yrittÀÀ jotkut uudet tulokkaat, jotka hakee starttia uralleen (voivat toki olla hyviÀ nÀmÀkin) ja toisaalta jotkut jo unholaan vaipuneet, jotka yrittÀÀ uudestaan pinnalle.
Kuka asemansa suurinpiirtein vakiinnuttanut artisti haluaa viikoiksi ja kuukausiksi koko kansan haukuttavaksi ja raadeltavaksi, plus ettÀ levitellÀÀn kaiken maailman valheita siihen lisÀksi. SitÀhÀn tÀÀllÀ tehdÀÀn joka ikinen pÀivÀ. Haukutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitti sitten jousta tai palkeita soolona tai bÀndinÀ - niin soitto tulee nauhalta! T.Eri
"Lehtipuhaltimessa volat kaakossa niin ettÀ juuri laitetut lisÀkkeet pöllÀhtÀÀ ja silmÀt menee viiruiksi. Parkkosella kiiltÀvÀ hikinen iho, repii paitaansa niin ettÀ napit lentÀÀ kuin mikko niskasen erÀÀssÀ kuuluisassa elokuvakohtauksessa, parransÀnki, kÀrsivÀ ilme, geelitukka ja nahkahousuissaan leveÀ haara-asento. Lampeniuksella tiukka muotoja nuoleva mekko jossa pitkÀ sivuhalkio pakarat tiukkana ettÀ reisi vilahtaa. Lopussa taivas sylkee tulta siitÀ hÀrpÀkkeestÀ mitÀ edes jenkeissÀ ei olla nÀhty. Ja lopussa Pete makaa lattialla kuin meritÀhti ja Linda kohoaa taivaaseen valjaiden avulla viulua soittaen lehtipuhaltimen puhaltaessa ilmavirtaa iltapuvun helmoihin, jonka voi myös kiskaista pois kun on nostettu tarpeeksi korkealle. Tuulimyllyt jauhaa kaiken taustalla, ja tuhkaa sataa."
TÀmÀ on jo ytimessÀ mutta koska lavalla saa olla kuusi ihmistÀ niin on lisÀttÀvÀ vielÀ neljÀ tanssijaa. Kaksi miestanssijaa pukeutuu jÀÀn sinisiin trikooasuihin ja kanniskelee lumikuningatar Lindaa kuten hÀnen esityksissÀÀn on totuttu.
Kaksi naistanssijaa vetÀÀ yllensĂ€ punamuoviset paholaisasut hĂ€ntineen ja sarvineen ja kiehnÀÀvĂ€t piinaamassa Parkkosta kuin kaksi kiimapirua tai pirutarta. Parkkosen paitakin voidaan repiĂ€ kolmikĂ€rjellĂ€. đ±
Toivon Antille menestystÀ. Olisi looginen jatkumo KÀÀrijÀlle, W95miehelle ja Erikalle. Linda ja Pete sopisi paremmin Melloihin.