UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6805)
Vierailija kirjoitti:
"Olis viisaampi hÀipyy tÀÀlt mut tulel viel leikin" Sopii tÀmÀn ketjun ja viisukuppilan toksiseen tunnelmaan!
NÀinpÀ, aamulla oikein ilahduin kun oli muutama viesti joissa oli analysoitu ehdokkaat lÀpi, kiva lukea perusteltuja mielipiteitÀ. Mut tiesihÀn sen ettÀ tÀhÀn juupas-eipÀs-vÀittelyyn ja asiattomaan haukkumiseen ja hehkutukseen sellanen hukkuu. Kiitos silti kaikille jotka jaksaa edes yrittÀÀ keskustella biiseistÀ yksisilmÀisen haukkumisen ja fanittamisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
"EnkÀ ymmÀrrÀ, miten tÀmÀ nyt nÀhdÀÀn jotenkin linjasta eroavana huumoripoikkeuksena Paalaselta. Katsokaa Hede+emi -video."
Katsoin. VuoronperÀÀn öristÀÀn sanoja hede ja emi. VÀliin poljetaan jalkaa ja haitaria vimmatusti. KetÀ naurattaa?
Siis katsoitko sen musiikkivideon, jossa Antti lempeÀllÀ senssihuumorilla on kukkaansa etsivÀ mehilÀinen? LivenÀ tietysti on hieman toinen juttu, mutta sitÀ mehilÀisvideota tarkoitan.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon metalli-ihmisiÀ. Ainoa, jossa on tarpeeksi draamaa mulle, on Liekinheitin. Ne viuluosuudet on todella hienot. Ja Peten ÀÀnessÀ on rockia. Kelpaa.
Metallikaverini sanoi, ettĂ€ Peten ja Lindan biisi kuulostaa siltĂ€, ettĂ€ tekoĂ€lylle olisi annettu ohjeet tehdĂ€ euroviisubiisi ja siltĂ€ se kyllĂ€ kuulostaakin. Kaikki euroviisukliseet, ei paljon euroviisuisempaa kappaletta voi olla. Ja ne sanat.. đ€Š
TÀnÀ vuonna kyllÀ kuulostaa ihan kaikki kappaleet tekoÀlyn tekemÀltÀ.
Johtuu varmaan siitÀ, ettÀ nykyÀÀn euroviisuihin tekee samat ihmiset kappaleita toistamiseen. Siksi nykyÀÀn kaikki kappaleet vaan kuulostaa toisten kopioilta. Alkaa olemaan tylsÀÀ.
Vuoden 2024 ja 2025 voittajienkin kappaleet aika samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
"EnkÀ ymmÀrrÀ, miten tÀmÀ nyt nÀhdÀÀn jotenkin linjasta eroavana huumoripoikkeuksena Paalaselta. Katsokaa Hede+emi -video."
Katsoin. VuoronperÀÀn öristÀÀn sanoja hede ja emi. VÀliin poljetaan jalkaa ja haitaria vimmatusti. KetÀ naurattaa?
No nyt puijast, et tainnut katsoa Hede&Emi musiikkivideota. SiinÀ ei öristÀ yhtÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voitolla ole vÀliÀ kun Israel vie taas politisoituneen ÀÀnestyksen. Kannattaa miettiÀ mitÀ me halutaan esittÀÀ maailmalle. Linda ja Pete ehkÀ liian steriilejÀ tÀhÀn tarkoitukseen.
Samaa mieltÀ alusta, eri mieltÀ lopusta. Linda ja Pete olisi molemmat aivan upeita edustajia ja biisi on todellinen mestariteos, ihan sama miten menestyy.
Mun mielestÀ Parkkosen lauluosuudet on kaukana mestariteoksesta eikÀ kai pelkkÀÀ viulistia kannata lÀhettÀÀ.
Pete laulaa ja ennen kaikkea tulkitsee hyvin. Viuluosuudet on upeita, etenkin kertosÀe. Kuten jo moneen kertaan sanottu live on vielÀ nÀkemÀttÀ, joten se voi toki vielÀ muuttaa biisistÀ nyt vÀlittyvÀÀ tunnetta.
Vierailija kirjoitti:
Paalanen on kome ja söpö musiikkivideolla. Samaa nÀköÀ koiransa kanssa. Minusta samanlainen valaistus kun KÀÀrijÀn musiikkivideolla. Enne?
Katsottiinko samaa videota?? Ei ole komea tai söpö vaan jotain ihan pÀinvastaista. Rallatus menettelee jos ei nÀe videota. TÀmÀ on tehty suomalaisille EI Euroviisuihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon metalli-ihmisiÀ. Ainoa, jossa on tarpeeksi draamaa mulle, on Liekinheitin. Ne viuluosuudet on todella hienot. Ja Peten ÀÀnessÀ on rockia. Kelpaa.
Metallikaverini sanoi, ettĂ€ Peten ja Lindan biisi kuulostaa siltĂ€, ettĂ€ tekoĂ€lylle olisi annettu ohjeet tehdĂ€ euroviisubiisi ja siltĂ€ se kyllĂ€ kuulostaakin. Kaikki euroviisukliseet, ei paljon euroviisuisempaa kappaletta voi olla. Ja ne sanat.. đ€Š
Chachin biisi on minusta juuri tuollainen. Kuin tekoÀly olisi kerÀnnyt kaikki kliseet siihen. Tuollaisen biisin voi kuulla joka vuosi joltain/joiltakin mailta.
Vierailija kirjoitti:
Miks sen pitÀis naurattaa, ei kai se mikÀÀn vitsi ole vaan hieno biisi. EikÀ siinÀ öristÀ. Itse katsoin eilen ekaa kertaa sen videon ja se oli hieno. Paalanen on kyllÀ upea taiteilija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Olis viisaampi hÀipyy tÀÀlt mut tulel viel leikin" Sopii tÀmÀn ketjun ja viisukuppilan toksiseen tunnelmaan!
NÀinpÀ, aamulla oikein ilahduin kun oli muutama viesti joissa oli analysoitu ehdokkaat lÀpi, kiva lukea perusteltuja mielipiteitÀ. Mut tiesihÀn sen ettÀ tÀhÀn juupas-eipÀs-vÀittelyyn ja asiattomaan haukkumiseen ja hehkutukseen sellanen hukkuu. Kiitos silti kaikille jotka jaksaa edes yrittÀÀ keskustella biiseistÀ yksisilmÀisen haukkumisen ja fanittamisen sijaan.
Trollit ja 14 v. -tasoiset influensserit voi jÀttÀÀ huomiomatta, ei niillÀ ole ketjuun mitÀÀn sanomista. KyllÀ se mietitty asia aina tÀnne muistiin jÀÀ.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀnÀ vuonna kyllÀ kuulostaa ihan kaikki kappaleet tekoÀlyn tekemÀltÀ. Johtuu varmaan siitÀ, ettÀ nykyÀÀn euroviisuihin tekee samat ihmiset kappaleita toistamiseen. Siksi nykyÀÀn kaikki kappaleet vaan kuulostaa toisten kopioilta. Alkaa olemaan tylsÀÀ. Vuoden 2024 ja 2025 voittajienkin kappaleet aika samanlaisia.
Vai johtuisiko siitÀ, ettÀ musavideoissa on kÀytetty niin paljon tekoÀlyÀ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ĂĂ€neni menevĂ€t ensin Komiat-yhtyeelle, ja sitten Noam Bettanille, koska ollaan samassa semissĂ€
Ollaankohan me Maltan kanssa samassa semissÀ. Jos ollaan niin ÀÀnestÀn sitÀ. Paras euroviisu aikoihin minkÀ olen kuullut. Osattaispa Suomessakin tehdÀ noin tyylikÀstÀ.
Tarkistin, ei valitettavasti olla samassa semissÀ :( No finaalissa sitten.
Suomen semi on aika vinkeÀ, siinÀ ei ole oikeastaan Keski-Euroopan maita ollenkaan, vaan suurin osa on VÀlimeren ja ItÀ-Euroopan maita, mutta onneksi sentÀÀn Ruotsi ja Viro on tukenamme!
Totuus on se, ettÀ Pete osaa kyllÀ laulaa livenÀ tosi hyvin. Ja esiintyÀ. En ole mikÀÀn Pete saatikka Linda fani, mutta ei tarvitse kuin youtubesta kÀydÀ katsomassa viimevuoden esiintymisiÀ. On hÀnellÀ karismaa. Lindalla on jo monen vuosikymmenen kokemus myös esiintymisestÀ ja 55-vuotiaaksi Linda nÀyttÀÀ upealta (nÀyttÀisinpÀ itse samalta tuon ikÀisenÀ).
YhdessÀ uskon, ettÀ varmasti voittavat UMK:t mutta eivÀt euroviisuja. Ei Suomella ole tÀnÀvuonna sellaista kappaletta ja esiintyjÀÀ, jotka olisi yhdessÀ tarpeeksi vahvoja. Pete ja Linda ovat yhdessÀ vahvoja, mutta itse kappale on heikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voitolla ole vÀliÀ kun Israel vie taas politisoituneen ÀÀnestyksen. Kannattaa miettiÀ mitÀ me halutaan esittÀÀ maailmalle. Linda ja Pete ehkÀ liian steriilejÀ tÀhÀn tarkoitukseen.
Samaa mieltÀ alusta, eri mieltÀ lopusta. Linda ja Pete olisi molemmat aivan upeita edustajia ja biisi on todellinen mestariteos, ihan sama miten menestyy.
Mun mielestÀ Parkkosen lauluosuudet on kaukana mestariteoksesta eikÀ kai pelkkÀÀ viulistia kannata lÀhettÀÀ.
Pete laulaa ja ennen kaikkea tulkitsee hyvin. Viuluosuudet on upeita, etenkin kertosÀe. Kuten jo moneen kertaan sanottu live on vielÀ nÀkemÀttÀ, joten se voi toki vielÀ muuttaa biisistÀ nyt vÀlittyvÀÀ tunnetta.
Siis jos lÀhdetÀÀn liikenteeseen puhtaasti musiikillisesti niin kyllÀ laulun pitÀÀ olla jotain toista kuin Parkkosella. Lordi ja KÀÀrijÀhÀn veti pointsit ihan muilla avuilla. Ei kannata mennÀ tÀhÀn miinaan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis katsoitko sen musiikkivideon, jossa Antti lempeÀllÀ senssihuumorilla on kukkaansa etsivÀ mehilÀinen? LivenÀ tietysti on hieman toinen juttu, mutta sitÀ mehilÀisvideota tarkoitan.
-winner-
On ihana video.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestÀ siinÀ on tavallaan just tÀn biisin vetovoima, onpahan kerrankin ehta euroviisu alusta loppuun ilman suomalaismetsÀlÀistÀ erikoisuudentavoittelua. Ei sillÀ ettÀ on se erilaisuuskin hauskaa, mut kyllÀ vaan kiinnostais, miten tÀllanen Suomesta kisassa menestyis. On kuitenkin genressÀÀn hyvin tehty kliseitÀ myöten. Paitsi ne sanat, ne on kyllÀ kamalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chachin biisi on minusta juuri tuollainen. Kuin tekoÀly olisi kerÀnnyt kaikki kliseet siihen. Tuollaisen biisin voi kuulla joka vuosi joltain/joiltakin mailta.
EihÀn ollut, raikas K pop tyylinen biisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀnÀ vuonna kyllÀ kuulostaa ihan kaikki kappaleet tekoÀlyn tekemÀltÀ. Johtuu varmaan siitÀ, ettÀ nykyÀÀn euroviisuihin tekee samat ihmiset kappaleita toistamiseen. Siksi nykyÀÀn kaikki kappaleet vaan kuulostaa toisten kopioilta. Alkaa olemaan tylsÀÀ. Vuoden 2024 ja 2025 voittajienkin kappaleet aika samanlaisia.
Toi loppukiihdytys biisin lopussa nÀyttÀÀ olevan nyt muotia, vÀhÀn puuduttavaa kun sitÀ tungetaan nyt melkein joka kappaleeseen.
Alan kallistua enemmÀn ja enemmÀn Paalasen puoleen. Liekinheitin fanit taitaa olla samaa Paskana porukkaa. NÀen Paalasen KÀÀrijÀnÀ. Nirppanokkabiisiö en ÀÀnestÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paalanen on kome ja söpö musiikkivideolla. Samaa nÀköÀ koiransa kanssa. Minusta samanlainen valaistus kun KÀÀrijÀn musiikkivideolla. Enne?
Katsottiinko samaa videota?? Ei ole komea tai söpö vaan jotain ihan pÀinvastaista. Rallatus menettelee jos ei nÀe videota. TÀmÀ on tehty suomalaisille EI Euroviisuihin!
KyllÀ komea on. Itse en ainakaan mistÀÀn siloposkista vÀlitÀ. Ja katsopa huviksesi Takatukka-videon kommentteja, nÀyttÀÀ uppoavan ulkomaalaisiin :)
Eri