UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6805)
Taitaa olla nuorta vĂ€keĂ€ tÀÀllĂ€ kun pitĂ€vĂ€t Lindaa vanhana đ€vanhaa nĂ€hnykkÀÀ. EhkĂ€ 80+ voi sanoa olevansa jo vanha, mutta Linda ole edes elĂ€keiĂ€ssĂ€ vielĂ€
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ komea on. Itse en ainakaan mistÀÀn siloposkista vÀlitÀ. Ja katsopa huviksesi Takatukka-videon kommentteja, nÀyttÀÀ uppoavan ulkomaalaisiin :).
KÀy myös sinÀ katsomassa vÀlillÀ muidenkin videoita, siellÀkin uppoaa kaikki kappaleet jostain syystÀ ja kaikki reaktiovideotkin on ihan et WAU MIKà KAPPALE on sitten kappale mikÀ tahansa.
Antti on ainut, jolla on karismaa. Siksi ÀÀni lÀhtee hÀnelle ja moni ulkomaalainen viisufanikin hÀneen rakastuu. Tekee KÀÀrijÀt.
Hanurilla voi saada sÀÀlipisteitÀ ItÀ-Euroopan maista, mutta viululla kyllÀ sulatetaan suurten massojen sydÀmet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitari kuuluu juhannusyöhön tai nuotioon, ei Euroviisuihin. Viululla on ennenkin Pohjoismaa voittanut.
Miksi mennÀ samalla reseptillÀ?
Ette te Paalasen fanit kyllÀ tiedÀ musiikista tuon taivaallista! Reseptit kuuluu keittiöön ja apteekkiin.
Kaivakaa edes joku Marjatta Pokelan vanha musiikin ABC ja aloittakaa opiskelu.
Joo joo eikĂ€ Paalanenkaan musiikin tohtorina varmaan tiedĂ€ musiikista tuon taivaallista đ»
Musiikkitiede on ehkÀ vÀhÀn eri asia kuin esim. musiikin tekeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paalanen on kome ja söpö musiikkivideolla. Samaa nÀköÀ koiransa kanssa. Minusta samanlainen valaistus kun KÀÀrijÀn musiikkivideolla. Enne?
Katsottiinko samaa videota?? Ei ole komea tai söpö vaan jotain ihan pÀinvastaista. Rallatus menettelee jos ei nÀe videota. TÀmÀ on tehty suomalaisille EI Euroviisuihin!
NiinpĂ€, ikĂ€istÀÀn selkeĂ€sti vanhemman nĂ€köinen. Ei ole komea. Symppiksen oloinen kuitenkin, niin en lĂ€hde tĂ€mĂ€n enempÀÀ đ
Vierailija kirjoitti:
Paalanen on kome ja söpö musiikkivideolla. Samaa nÀköÀ koiransa kanssa. Minusta samanlainen valaistus kun KÀÀrijÀn musiikkivideolla. Enne?
MistÀ olet keksinyt, ettÀ kyseessÀ on Antin koira, kun se videolla nÀhtÀvÀhÀn on tekoÀlyllÀ tehty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitari kuuluu juhannusyöhön tai nuotioon, ei Euroviisuihin. Viululla on ennenkin Pohjoismaa voittanut.
Ette te Paalasen fanit kyllÀ tiedÀ musiikista tuon taivaallista! Reseptit kuuluu keittiöön ja apteekkiin.
EntÀs, jos se musiikinopiskelu on, kuten erÀÀssÀ biisissÀ sanotaan suurinpiirtein nÀin: "resepti on feikkii ja ei vaan nyt oo pala mun kakkua." HyvÀ bilebiisi ei ole maailman paras sÀvellys tai huikein tyylien variaatio koskaan.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Antti on ainut, jolla on karismaa. Siksi ÀÀni lÀhtee hÀnelle ja moni ulkomaalainen viisufanikin hÀneen rakastuu. Tekee KÀÀrijÀt.
Ei todellakaan tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alan kallistua enemmÀn ja enemmÀn Paalasen puoleen. Liekinheitin fanit taitaa olla samaa Paskana porukkaa. NÀen Paalasen KÀÀrijÀnÀ. Nirppanokkabiisiö en ÀÀnestÀ.
Taidat itse olla Paskana-fani.
MÀ tykkÀÀn Takatukasta, LiekinheittimistÀ ja Paskanasta. Ja KÀÀrijÀstÀ. Oonkohan liian suvaitsevainen?
-winner-
PetessÀ ei ole karismaa. Ja biisi on edelleen sekamelska. Hukkuu semeihin, jos voittaisi. Mutta ei voita. Porukka ÀÀnestÀ jonkun muun viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon metalli-ihmisiÀ. Ainoa, jossa on tarpeeksi draamaa mulle, on Liekinheitin. Ne viuluosuudet on todella hienot. Ja Peten ÀÀnessÀ on rockia. Kelpaa.
Metallikaverini sanoi, ettĂ€ Peten ja Lindan biisi kuulostaa siltĂ€, ettĂ€ tekoĂ€lylle olisi annettu ohjeet tehdĂ€ euroviisubiisi ja siltĂ€ se kyllĂ€ kuulostaakin. Kaikki euroviisukliseet, ei paljon euroviisuisempaa kappaletta voi olla. Ja ne sanat.. đ€Š
Mun mielestÀ siinÀ on tavallaan just tÀn biisin vetovoima, onpahan kerrankin ehta euroviisu alusta loppuun ilman suomalaismetsÀlÀistÀ erikoisuudentavoittelua. Ei sillÀ ettÀ on se erilaisuuskin hauskaa, mut kyllÀ vaan kiinnostais, miten tÀllanen Suomesta kisassa menestyis. On kuitenkin genressÀÀn hyvin tehty kliseitÀ myöten. Paitsi ne sanat, ne on kyllÀ kamalat.
SiinÀ on just se ongelma, kun tuon takana ei pysty olemaan tÀydellÀ sydÀmellÀÀn, kun tuntuu ettÀ se on juuri sellainen tekemÀllÀ tehty euroviisu. En tiedÀ. Saattaisi pÀrjÀtÀ ihan hyvin mutta ei silti jotenkin sytytÀ.
LivenÀ odotellessa. Ne ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MistÀ olet keksinyt, ettÀ kyseessÀ on Antin koira, kun se videolla nÀhtÀvÀhÀn on tekoÀlyllÀ tehty?
Se oli varmaan se viime vuoden aiheetta sensuroitu Puppy?
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ komea on. Itse en ainakaan mistÀÀn siloposkista vÀlitÀ. Ja katsopa huviksesi Takatukka-videon kommentteja, nÀyttÀÀ uppoavan ulkomaalaisiin :).
KÀy myös sinÀ katsomassa vÀlillÀ muidenkin videoita, siellÀkin uppoaa kaikki kappaleet jostain syystÀ ja kaikki reaktiovideotkin on ihan et WAU MIKà KAPPALE on sitten kappale mikÀ tahansa.
Olen katsonutkin. ĂrsyttÀÀ vain tuo tiettyjen henkilöiden jankkaus ettĂ€ jos lĂ€hetetÀÀn Paalavenniin taas saa hĂ€vetĂ€. Kun ulkomaalaiset nimenomaan kehuvat sitĂ€ niin kuin muitakin ja sa ovat ettĂ€ UMK:n taso on todella korkea ja kaikki biisit hyviĂ€.
Vierailija kirjoitti:
PetessÀ ei ole karismaa. Ja biisi on edelleen sekamelska. Hukkuu semeihin, jos voittaisi. Mutta ei voita. Porukka ÀÀnestÀ jonkun muun viisuihin.
KyllÀ on karmistaa ja sillÀ tavalla hukkuvat kyllÀ kaikki Suomen tÀmÀn vuoden biisit. Antti jÀisi semeihin, koska siellÀ on varmasti joku hauskempi "vitsi-kappale", joka noudattaa KÀÀrijÀ tai Tommy Cashia-teemaa.
LiekinheitintÀ ei taida muut ÀÀnestÀÀ viisuissa, kun Israel. Joku toinen voittoon siis.
Kiki oli yllÀttÀvÀn laadukas. Taidokkaasti nousee loppua kohden. Vois jopa ÀÀnestÀÀ sitÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonutkin. ĂrsyttÀÀ vain tuo tiettyjen henkilöiden jankkaus ettĂ€ jos lĂ€hetetÀÀn Paalavenniin taas saa hĂ€vetĂ€. Kun ulkomaalaiset nimenomaan kehuvat sitĂ€ niin kuin muitakin ja sa ovat ettĂ€ UMK:n taso on todella korkea ja kaikki biisit hyviĂ€.
Joo, ja samat kommentoijat hehkuttivat ettÀ miten upea Erika on ja voittaa euroviisut ja kappas, ei pÀÀsty edes lÀhelle.
ei kannata uskoa niitÀ, niissÀ kommenteissa on paljon botteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo eikĂ€ Paalanenkaan musiikin tohtorina varmaan tiedĂ€ musiikista tuon taivaallista đ»
Musiikkitiede on ehkÀ vÀhÀn eri asia kuin esim. musiikin tekeminen.
SitÀ musiikkiahan hÀn tekee. Taiteellinen tohtorintutkinto.
Taidat itse olla Paskana-fani.