Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2026 OFFICIAL 🎶🎶🎶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. Mitä tiedämme nyt?

1. Haku UMK:hon päättyi eilen

tässä tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetäänkin sitten Wienissä 16.5.2026

Millä mielellä odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (19157)

Vierailija
6621/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jotenkin seksuaalisesti nautin Antin biisistä. Kai tämmöinen parikymppinen sitten jotain kiksejä saa 49v. kurkkumörisijästä haitareineen. 

Vierailija
6622/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Onnea Petelle ja Lindalle voitosta.Tässä tulee olemaan listaus, miten menee UMK:ssa 1. Linda ja Pete 2. Kiki 3. Antti 4. Chachi 5. Komiat 6. Sinikka riippuen miten hyvin vetävät livenä, esim. Antin ja Kikin paikat voivat vielä vaihtua toisinpäin sekä Chachin ja Komiat. Mutta muuten tuo järjestys taitaa mennä aikalailla noin. Nähdään euroviisuissa!

Oletpa lapsellinen kun nyt jo jakelet voittoja. Sataa muiden kuin Lindan ja Peten laariin tuollainen ylimielisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6623/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se nyt vaan on tosiasia, että Linda on iältään mummo ja alastonkuvia ja seksirietasteluja löytyy. Terveisin Komiat-fani."

Minä, joka tässä yritän puolustaa naisvihakommenteilta Lindaa, olen 3-kymppinen enkä pidä Lindaa mummoikäisenä. Hänellähän on alaikäiset lapsetkin. Ehkä siellä maaseudulla, jossa Komioiden humppaa kuunnellaan, niin ei opiskellakaan vaan lapset tehdään 2-kymppisinä. Ja onko tosiaan ok kutsua naista whoreksi? Huh. Ei voi kuin ihmetellä, mutta itseänne vaan vedätte lokaan. 🤭

Vierailija
6624/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olis viisaampi häipyy täält mut tulel viel leikin" Sopii tämän ketjun ja viisukuppilan toksiseen tunnelmaan! 

Vierailija
6625/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhön Linda ole täällä haukkumassa. Mummolla muutakaan tekemistä kuin tyrkyttää itseään. Pete vaikuttaa vajukilta, näyttä siltä kuin käyttäisi huumeita nykyään.

Vierailija
6626/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voitolla ole väliä kun Israel vie taas politisoituneen äänestyksen. Kannattaa miettiä mitä me halutaan esittää maailmalle. Linda ja Pete ehkä liian steriilejä tähän tarkoitukseen.

Samaa mieltä alusta, eri mieltä lopusta. Linda ja Pete olisi molemmat aivan upeita edustajia ja biisi on todellinen mestariteos, ihan sama miten menestyy.

Vierailija
6627/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vastauksena joihinkin aiempiin, joiden lainaus ei jatkona onnistu. Paalasesta.

Minusta tuollainen hieman pelottava parturihaitarihahmo on just tuohon biisiin parempi keksintö kuin jos pelkästään joraisi haitarin kanssa ja kalapuikkotakatukkamiehet heiluisivat ympärillä kuin iloinen hieman feminiini tukka hyvin kaikki hyvin -äijälauma siinä kertsissä.

Enkä ymmärrä, miten tämä nyt nähdään jotenkin linjasta eroavana huumoripoikkeuksena Paalaselta. Katsokaa Hede+emi -video.

-winner-

Olisikin edes Sweeney Todd -henkinen sävellys, mutta kyllä Paalanen on yhden miehen Eläkeläiset 2.0. 

Sweeney Todd -parturi olisi liian rankkaa kuvastoa, kun täällä on jo eräillä liekinheitin-traumat tulilla :D Minusta tuo on ennemmin Silence of the Lambs -mallinen Hannibal Lecter -parturi. Ei räpäytä kumpikaan kertaakaan silmiään.

Ja Eläkeläisten kansanmusiikkipoljennon poisjättäminen Viisuista Kuunkuiskaajien takia oli kyllä yksi kaikkien aikojen "menikö nyt oikein?" -raatimokista. Nyt tulee ehkä sama juttu Paalasen ja Komioitten kesken. Turhauttavaa, kun mä tykkään molemmista biiseistä.

Itse asiassa (deja vu) nyt täytyy palata hieman aikaansa edellä olleen Eläkeläisten Hulluna humpasta -kappaleeseen, jossa soitetaan vanhaan hyvään tapaan soitetaan ja lauletaan ilman autotunea livenä, kaikki laulavat ja jopa kosketinsoittimen hakkaaminen vasaralla on rytmielementti. Ja sitten Kuunkuiskaajien Viisuihin mennyt ehdokas Työlki ellää muuten sisälsi sekä nyt kovina keskustelunaiheina olleet haitarin, että viulun --- ja jäi semiin, vaikkei nyt ihan toivoton biisinä tai esityksenä tietenkään ollut sekään... Eihän se jälkiviisaus mitään auta, tietenkään, kun tuloksen jo tietää, mutta Eläkeläisten silloinen momentum varsinkin Saksassa jäi hyödyntämättä.

-winner-

Vierailija
6628/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Onnea Petelle ja Lindalle voitosta.Tässä tulee olemaan listaus, miten menee UMK:ssa 1. Linda ja Pete 2. Kiki 3. Antti 4. Chachi 5. Komiat 6. Sinikka riippuen miten hyvin vetävät livenä, esim. Antin ja Kikin paikat voivat vielä vaihtua toisinpäin sekä Chachin ja Komiat. Mutta muuten tuo järjestys taitaa mennä aikalailla noin. Nähdään euroviisuissa!

Oletpa lapsellinen kun nyt jo jakelet voittoja. Sataa muiden kuin Lindan ja Peten laariin tuollainen ylimielisyys.

Teinit räppää eniten äänestyksiä niin ei ne ymmärrä viuluista mitään ja Parkkonenkin on menneen talven lumia mutta Paalasen poika näyttää hauskalta.

Vierailija
6629/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä Viimeisimmästä, oliko Kiki vai mikä, en pitänyt. En sävellyksestä enkä esittämisestä. Ei pääsisi  finaaliin kisoissa.

Mya ärsytti se ee ee. Odotin parempaa.

Vierailija
6630/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen 32v. nainen korkeakoulun käynyt ja en siedä miesvihakommentteja. Ääni Antille. 

Vierailija
6631/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla äänestyksen suhteen. Tosin live-esityksillä on valtava merkitys, joten en hämmästyisi vaikka kaksi ensimmäistäkin vaihtaisi paikkaa. Palasen voittokaan ei yllättäisi, sen verran hyvin hän suomalaisiin vetoaa, vaikka viisujen kannalta kaksi ensimmäistä todennäköisesti menestyisivät paremmin.

Vierailija
6632/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Enkä ymmärrä, miten tämä nyt nähdään jotenkin linjasta eroavana huumoripoikkeuksena Paalaselta. Katsokaa Hede+emi -video." 

Katsoin. Vuoronperään öristään sanoja hede ja emi. Väliin poljetaan jalkaa ja haitaria vimmatusti. Ketä naurattaa? 

Vierailija
6633/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhön Linda ole täällä haukkumassa. Mummolla muutakaan tekemistä kuin tyrkyttää itseään. Pete vaikuttaa vajukilta, näyttä siltä kuin käyttäisi huumeita nykyään.

Taisi nyt vaan arvon rouvashenkilö-oletettu nyt vaan soitella sitä maailman pienintä viulua, katsoa omaan peiliinsä ja vetäistä kahvinporoja hieman liikaa nenuliin :D

Linda soittaa kuin jumalatar. Ei oo ihme, että Pete lähti messiin.

-winner- 

Vierailija
6634/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voitolla ole väliä kun Israel vie taas politisoituneen äänestyksen. Kannattaa miettiä mitä me halutaan esittää maailmalle. Linda ja Pete ehkä liian steriilejä tähän tarkoitukseen.

Samaa mieltä alusta, eri mieltä lopusta. Linda ja Pete olisi molemmat aivan upeita edustajia ja biisi on todellinen mestariteos, ihan sama miten menestyy.

Mun mielestä Parkkosen lauluosuudet on kaukana mestariteoksesta eikä kai pelkkää viulistia kannata lähettää.

Vierailija
6635/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se nyt vaan on tosiasia, että Linda on iältään mummo ja alastonkuvia ja seksirietasteluja löytyy. Terveisin Komiat-fani."

Minä, joka tässä yritän puolustaa naisvihakommenteilta Lindaa, olen 3-kymppinen enkä pidä Lindaa mummoikäisenä. Hänellähän on alaikäiset lapsetkin. Ehkä siellä maaseudulla, jossa Komioiden humppaa kuunnellaan, niin ei opiskellakaan vaan lapset tehdään 2-kymppisinä. Ja onko tosiaan ok kutsua naista whoreksi? Huh. Ei voi kuin ihmetellä, mutta itseänne vaan vedätte lokaan. 🤭

Aika moni on kaksikymppisenä kyllä jo opiskelunsa opiskellutkin, vai pitäisikö sun mielestä kaikkien olla tohtoreita ja opiskella mahdollisimman kauan ja pitkälle? 

Vierailija
6636/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jotenkin seksuaalisesti nautin Antin biisistä. Kai tämmöinen parikymppinen sitten jotain kiksejä saa 49v. kurkkumörisijästä haitareineen. 

Kuinka monta vuosikymmentä olet jo syntymäpäivänäsi esittänyt olevasi edelleen kaksikymppinen?

Vierailija
6637/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä vaihtoehdoista sanoisin että Linda ja Pete on kokeneimmat esiintyjät isolle lavalle miljoonien ihmisten eteen. Varmimmat esiintyjät. Toivottavasti livessä onnistuvat yhtä hyvin kuin videolla. Minä olen valintani tehnyt. 

Vierailija
6638/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoilla linjoilla äänestyksen suhteen. Tosin live-esityksillä on valtava merkitys, joten en hämmästyisi vaikka kaksi ensimmäistäkin vaihtaisi paikkaa. Palasen voittokaan ei yllättäisi, sen verran hyvin hän suomalaisiin vetoaa, vaikka viisujen kannalta kaksi ensimmäistä todennäköisesti menestyisivät paremmin.

Kikin biisin ongelma on se, että menestyy varmasti Suomessa, mutta ei Suomen ulkopuolella. Euroviisuissa ei siis kummoisempaa menestystä tulisi.

Suomalaiset vaan tahtoo elää UMK:n sisällä kuplassa ja kuvitella, että suomalaisille suunnattu musiikki kuulostaisi myös hyvältä muualla. Yleisemmin se ei kuulosta hyvältä.

Ei suomesta ole tämän vuoden Euroviisuvoittajaa. Se menee todennäköisesti Tanskaan.

Vierailija
6639/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä vaihtoehdoista sanoisin että Linda ja Pete on kokeneimmat esiintyjät isolle lavalle miljoonien ihmisten eteen. Varmimmat esiintyjät. Toivottavasti livessä onnistuvat yhtä hyvin kuin videolla. Minä olen valintani tehnyt. 

Laskelmointia

Vierailija
6640/19157 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti edustaisivat hyvin (mikäli lähtevät). Myös Paalanen olisi upea edustaja, ihan sama miten sekään biisi menestyy. Ei tämä siitä ole kiinni että edustajaa tarvitsisi hävetä, oli se kuka vaan. Myös Komiat voisi lähettää.

Ketju on lukittu.