Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

UMK 2026 OFFICIAL đŸŽ¶đŸŽ¶đŸŽ¶

Vierailija
25.08.2025 |

Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?

1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen

tÀssÀ tiedot itse kisasta:

https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026

2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026

MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?

Iltapulu TV-opas Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (6892)

Vierailija
6681/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TekoÀlyllÀ tehdyltÀ kuulostaa suurin osa uudesta musiikista. EhkÀ olen vain itse liian vanha jo.

Oma ranking tÀssÀ vaiheessa:

Lampenius ja Parkkonen

Antti Paalanen

Etta

Kiki

Chachi

Sinikka Monte

Komiat

Vierailija
6682/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LiekinheitintĂ€ ei taida muut ÀÀnestÀÀ viisuissa, kun Israel. Joku toinen voittoon siis. 
Kiki oli yllÀttÀvÀn laadukas. Taidokkaasti nousee loppua kohden. Vois jopa ÀÀnestÀÀ sitÀ.

Ja miksi muut eivÀt ÀÀnestÀisi, mutta Israel ÀÀnestÀisi?

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6683/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miksi Paalanen osallistuu instrumentaaliversiolla? 

Vierailija
6684/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TekoÀlyllÀ tehdyltÀ kuulostaa suurin osa uudesta musiikista. EhkÀ olen vain itse liian vanha jo.

Lampenius ja Parkkonen

Antti Paalanen

Etta

Kiki

Chachi

Sinikka Monte

Komiat

Etta on aivan liian korkealla.

Vierailija
6685/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Huulilla kalapuikot!

Vierailija
6686/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos pitĂ€isi nyt ÀÀnestÀÀ niin chachia ÀÀnestĂ€isin. 

Vierailija
6687/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haitari kuuluu juhannusyöhön tai nuotioon, ei Euroviisuihin. Viululla on ennenkin Pohjoismaa voittanut. 

Miksi mennÀ samalla reseptillÀ?

Ette te Paalasen fanit kyllĂ€ tiedĂ€ musiikista tuon taivaallista! Reseptit kuuluu keittiöön ja apteekkiin. 

Kaivakaa edes joku Marjatta Pokelan vanha musiikin ABC ja aloittakaa opiskelu.

Joo joo eikĂ€ Paalanenkaan musiikin tohtorina varmaan tiedĂ€ musiikista tuon taivaallista đŸ‘»

Musiikkitiede on ehkÀ vÀhÀn eri asia kuin esim. musiikin tekeminen.

Olihan olympialaisissakin kilpailemassa se breikkausakateemikko. Oli pakko sanoa, ei minulla ole mitÀÀn Paalasta vastaan.

Vierailija
6688/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Semmoinen pointti ettÀ nuo musiikkivideot on niin jÀrkyttÀvÀn hyvin tuotettuja samoin kuin ÀÀnitykset ja tehosteet niin ne ehkÀ vÀÀristÀÀ aika paljon todellista asetelmaa. Windows95manin kohdalla homma toimi videolla loistavasti mutta lavalla tÀys pannukakku. Arvelen ettÀ Linda ja Pete myöskÀÀn ei lavalla nÀytÀ oikein miltÀÀn. Paalanen ja Chachi nostanee siellÀ osakkeitaan mikÀ Chachin laulu toimii.

Vierailija
6689/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huulilla kalapuikot!

👹👹

Vierailija
6690/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joko mennÀÀn kaikki kyykkyyn soittamaan huilua?

Vierailija
6691/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

w95man toimi kyllĂ€ lavalla loistavasti. 

Vierailija
6692/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lampenius ja Parkkonen

Antti Paalanen

Etta

Kiki

Chachi

Sinikka Monte

Komiat

Etta on aivan liian korkealla.

Sijat 3-5 vaihtelevat minulla todennĂ€köisimmin. TĂ€nĂ€ vuonna taso on minusta ylipÀÀnsĂ€ keskinkertainen, mutta tasaisehko.  Löytyi kaksi suosikkia, kaksi inhokkia ja kolme yhdentekevÀÀ. Etta pÀÀsi vĂ€hĂ€n yllĂ€ttĂ€mÀÀn kuitenkin, olisin arvellut inhokikseni. KertsistĂ€ en kyllĂ€ pidĂ€.

Vierailija
6693/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoinen pointti ettÀ nuo musiikkivideot on niin jÀrkyttÀvÀn hyvin tuotettuja samoin kuin ÀÀnitykset ja tehosteet niin ne ehkÀ vÀÀristÀÀ aika paljon todellista asetelmaa. Windows95manin kohdalla homma toimi videolla loistavasti mutta lavalla tÀys pannukakku. Arvelen ettÀ Linda ja Pete myöskÀÀn ei lavalla nÀytÀ oikein miltÀÀn. Paalanen ja Chachi nostanee siellÀ osakkeitaan mikÀ Chachin laulu toimii.

HÀ? SehÀn meni ihan toisin pÀin w95manin kohdalla kun livenÀ hÀn rÀjÀytti ja sai ÀÀnivyöryn.

Ei kannata aliarvioida liven merkitystÀ, kyllÀ se on nÀhty. Kuten esimerkiksi Paskanan ja Ram pam pamin ja Cicciolinan kanssa kÀvi. LivessÀ jyvÀt erotellaan akanoista.

Vierailija
6694/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Winkkarit ÀÀnestettiin viisuihin nimenomaan sen takia, ettÀ niiden live toimi toisin kuin monella muulla ja osa floppasi tÀysin.

Vierailija
6695/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

w95man toimi kyllĂ€ lavalla loistavasti. 

ESC lavalla ei toiminut kyllÀ yhtÀÀn. Jos olisi toiminut niin ÀÀniÀ olisi ropissut eri lailla.

Vierailija
6696/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huulilla kalapuikot!

VÀhÀ-Àlyisen vÀlihuutelua.

Vierailija
6697/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"SiinĂ€ on just se ongelma, kun tuon takana ei pysty olemaan tĂ€ydellĂ€ sydĂ€mellÀÀn, kun tuntuu ettĂ€ se on juuri sellainen tekemĂ€llĂ€ tehty euroviisu. En tiedĂ€. Saattaisi pĂ€rjĂ€tĂ€ ihan hyvin mutta  ei silti jotenkin sytytĂ€. "

YmmÀrrÀn tosi hyvin tÀmÀnkin puolen. Mun oma musiikkimaku on niin kaukana viisuista, ettÀ en muista milloin oisin minkÀÀn biisin takana ollut tÀydellÀ sydÀmellÀ, mulle tÀÀ on enemmÀn jollain hassulla tavalla kiinnostava kisa ja perinne nÀitÀ seurailla. Ja Suomea sitten itse kisassa kannatan aina tÀydellÀ sydÀmellÀ edustajasta riippumatta.

Vierailija
6698/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Winkkarit ÀÀnestettiin viisuihin nimenomaan sen takia, ettÀ niiden live toimi toisin kuin monella muulla ja osa floppasi tÀysin.

Jos unohdetaan munashowt sun muut ja katsotaan pelkÀstÀÀn duon esiintymistÀ niin meni niin penkin alle kuin olla ja voi. Ja siksi ei pointsejakaan. Johnny Cash taas veti pointsit kerrassaan mainiolla lavaesiintymisellÀ.

Vierailija
6699/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos pĂ€ivĂ€lÀÀkkeet muistettu ottaa? 

HyvĂ€ kun muistutit. KĂ€yn ottamassa ja palaan sitten hehkuttamaan Paalasta. 

Vierailija
6700/6892 |
23.01.2026 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nyt kun tuosta vuodesta puhutte, niin itse olisin muuten Windows95manin vuonna ÀÀnestĂ€nyt Takatukkaa, jos olisi ollut ehdokkaana. On Takatukka kuitenkin parempaa huumoria kuin se farkkumuna ja minishortsit. 😅 Nyt haluan kuitenkin Peten & Lindan voittoon.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: yksi yhdeksÀn kahdeksan