UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (6892)
Vierailija kirjoitti:
LiekinheitintÀ ei taida muut ÀÀnestÀÀ viisuissa, kun Israel. Joku toinen voittoon siis.
Kiki oli yllÀttÀvÀn laadukas. Taidokkaasti nousee loppua kohden. Vois jopa ÀÀnestÀÀ sitÀ.
Ja miksi muut eivÀt ÀÀnestÀisi, mutta Israel ÀÀnestÀisi?
Miksi Paalanen osallistuu instrumentaaliversiolla?
Vierailija kirjoitti:
TekoÀlyllÀ tehdyltÀ kuulostaa suurin osa uudesta musiikista. EhkÀ olen vain itse liian vanha jo.
Oma ranking tÀssÀ vaiheessa:Lampenius ja Parkkonen
Antti Paalanen
Etta
Kiki
Chachi
Sinikka Monte
Komiat
Etta on aivan liian korkealla.
Jos pitÀisi nyt ÀÀnestÀÀ niin chachia ÀÀnestÀisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haitari kuuluu juhannusyöhön tai nuotioon, ei Euroviisuihin. Viululla on ennenkin Pohjoismaa voittanut.
Miksi mennÀ samalla reseptillÀ?
Ette te Paalasen fanit kyllÀ tiedÀ musiikista tuon taivaallista! Reseptit kuuluu keittiöön ja apteekkiin.
Kaivakaa edes joku Marjatta Pokelan vanha musiikin ABC ja aloittakaa opiskelu.
Joo joo eikĂ€ Paalanenkaan musiikin tohtorina varmaan tiedĂ€ musiikista tuon taivaallista đ»
Musiikkitiede on ehkÀ vÀhÀn eri asia kuin esim. musiikin tekeminen.
Olihan olympialaisissakin kilpailemassa se breikkausakateemikko. Oli pakko sanoa, ei minulla ole mitÀÀn Paalasta vastaan.
Semmoinen pointti ettÀ nuo musiikkivideot on niin jÀrkyttÀvÀn hyvin tuotettuja samoin kuin ÀÀnitykset ja tehosteet niin ne ehkÀ vÀÀristÀÀ aika paljon todellista asetelmaa. Windows95manin kohdalla homma toimi videolla loistavasti mutta lavalla tÀys pannukakku. Arvelen ettÀ Linda ja Pete myöskÀÀn ei lavalla nÀytÀ oikein miltÀÀn. Paalanen ja Chachi nostanee siellÀ osakkeitaan mikÀ Chachin laulu toimii.
Vierailija kirjoitti:
Huulilla kalapuikot!
đšđš
Joko mennÀÀn kaikki kyykkyyn soittamaan huilua?
w95man toimi kyllÀ lavalla loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TekoÀlyllÀ tehdyltÀ kuulostaa suurin osa uudesta musiikista. EhkÀ olen vain itse liian vanha jo.
Oma ranking tÀssÀ vaiheessa:Lampenius ja Parkkonen
Antti Paalanen
Etta
Kiki
Chachi
Sinikka Monte
Komiat
Etta on aivan liian korkealla.
Sijat 3-5 vaihtelevat minulla todennÀköisimmin. TÀnÀ vuonna taso on minusta ylipÀÀnsÀ keskinkertainen, mutta tasaisehko. Löytyi kaksi suosikkia, kaksi inhokkia ja kolme yhdentekevÀÀ. Etta pÀÀsi vÀhÀn yllÀttÀmÀÀn kuitenkin, olisin arvellut inhokikseni. KertsistÀ en kyllÀ pidÀ.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen pointti ettÀ nuo musiikkivideot on niin jÀrkyttÀvÀn hyvin tuotettuja samoin kuin ÀÀnitykset ja tehosteet niin ne ehkÀ vÀÀristÀÀ aika paljon todellista asetelmaa. Windows95manin kohdalla homma toimi videolla loistavasti mutta lavalla tÀys pannukakku. Arvelen ettÀ Linda ja Pete myöskÀÀn ei lavalla nÀytÀ oikein miltÀÀn. Paalanen ja Chachi nostanee siellÀ osakkeitaan mikÀ Chachin laulu toimii.
HÀ? SehÀn meni ihan toisin pÀin w95manin kohdalla kun livenÀ hÀn rÀjÀytti ja sai ÀÀnivyöryn.
Ei kannata aliarvioida liven merkitystÀ, kyllÀ se on nÀhty. Kuten esimerkiksi Paskanan ja Ram pam pamin ja Cicciolinan kanssa kÀvi. LivessÀ jyvÀt erotellaan akanoista.
Vierailija kirjoitti:
Winkkarit ÀÀnestettiin viisuihin nimenomaan sen takia, ettÀ niiden live toimi toisin kuin monella muulla ja osa floppasi tÀysin.
Vierailija kirjoitti:
w95man toimi kyllÀ lavalla loistavasti.
ESC lavalla ei toiminut kyllÀ yhtÀÀn. Jos olisi toiminut niin ÀÀniÀ olisi ropissut eri lailla.
Vierailija kirjoitti:
Huulilla kalapuikot!
VÀhÀ-Àlyisen vÀlihuutelua.
"SiinÀ on just se ongelma, kun tuon takana ei pysty olemaan tÀydellÀ sydÀmellÀÀn, kun tuntuu ettÀ se on juuri sellainen tekemÀllÀ tehty euroviisu. En tiedÀ. Saattaisi pÀrjÀtÀ ihan hyvin mutta ei silti jotenkin sytytÀ. "
YmmÀrrÀn tosi hyvin tÀmÀnkin puolen. Mun oma musiikkimaku on niin kaukana viisuista, ettÀ en muista milloin oisin minkÀÀn biisin takana ollut tÀydellÀ sydÀmellÀ, mulle tÀÀ on enemmÀn jollain hassulla tavalla kiinnostava kisa ja perinne nÀitÀ seurailla. Ja Suomea sitten itse kisassa kannatan aina tÀydellÀ sydÀmellÀ edustajasta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Winkkarit ÀÀnestettiin viisuihin nimenomaan sen takia, ettÀ niiden live toimi toisin kuin monella muulla ja osa floppasi tÀysin.
Jos unohdetaan munashowt sun muut ja katsotaan pelkÀstÀÀn duon esiintymistÀ niin meni niin penkin alle kuin olla ja voi. Ja siksi ei pointsejakaan. Johnny Cash taas veti pointsit kerrassaan mainiolla lavaesiintymisellÀ.
Vierailija kirjoitti:
Onkos pÀivÀlÀÀkkeet muistettu ottaa?
HyvÀ kun muistutit. KÀyn ottamassa ja palaan sitten hehkuttamaan Paalasta.
Nyt kun tuosta vuodesta puhutte, niin itse olisin muuten Windows95manin vuonna ÀÀnestĂ€nyt Takatukkaa, jos olisi ollut ehdokkaana. On Takatukka kuitenkin parempaa huumoria kuin se farkkumuna ja minishortsit. đ Nyt haluan kuitenkin Peten & Lindan voittoon.
Oma ranking tÀssÀ vaiheessa:
Lampenius ja Parkkonen
Antti Paalanen
Etta
Kiki
Chachi
Sinikka Monte
Komiat