UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5849)
Vierailija kirjoitti:
Luin Chachin videon alta kommentteja. Kukaan ulkomaalainen eikÀ suomalainen kirjoittanut, ettÀ tÀÀ on lÀhetettÀvÀ. Selasin aika pitkÀlle viestejÀ.
No on kyllÀ, luin jo yöllÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cacci oli ihan ok. Edelleen Liekinheitin paras, sitten Komiat ja Takatukka. Cacci saa paöjon kuunteluja toki, sillÀ on instassakin 1,4 miljoonaa seuraajaa, suurin osa jenkeistÀ. Eli ÀÀnestykseen se mÀÀrÀ ei vaikuta. Oddseissa noustiin kakkoseksi heti Liekinheittimen julkitulon jÀlkeen, jos se valitsaan, voidaan siellÀ pysyÀkin.
Mainiota, ettÀ Israel on Oddseissa ykkösenÀ!
Tietysti on. Kaikki tietÀÀ, ettÀ ne ostaa ÀÀniÀ ja kÀyttÀÀ hakkereita. Ei ne silti voita, koska se ois koko kisojen loppu.
Onhan Israel jo voittanut useita kertoja.
No juu, mutta ei parin vuoden sisÀÀn, kun on sota pÀÀllĂ€ ja kansanmurha vauhdissa. 
Voitaisiin jo mennÀ eteenpÀin, kun lÀnnestÀ on tulossa paljon, paljon pahempi uhka.
Suomalaiset siellÀ haukkuu, ulkomaalaiset kehuu, eli ei mitÀÀn uutta.
Vierailija kirjoitti:
Luin Chachin videon alta kommentteja. Kukaan ulkomaalainen eikÀ suomalainen kirjoittanut, ettÀ tÀÀ on lÀhetettÀvÀ. Selasin aika pitkÀlle viestejÀ.
Lindan&Peten videossa tÀllaisia tullut Chachin julkaisun jÀlkeen:
"9 tuntia sitten
Finland, you MUST pic this one. If you do, Im sure we will go to Helsinki 2027. Love, love, love this đ€© Love from Norway đ„°"
"9 tuntia sitten
Finland you have a very clear winner on your hands. Don't mess this up!"
"3 tuntia sitten
Please, Finns, send this to Eurovision. đ If you do, I will vote in Eurovision for the first time in my life. Greetings from neighbouring Sweden "
Vierailija kirjoitti:
Linda on tainnut laittaa tÀytteitÀ vÀhÀn sinne sun tÀnne?
Jos kauneusleikkauksia kÀy, voisi vÀhÀn kirurgia hillitÀ. Ettei silmÀt mee ohimoille kun hiusrajasta vedetÀÀn kireÀmmÀlle. Nahka venyy ja 5 vuoden kuluttua vedetÀÀn uudelleen. Tiukalla ponnarilla saa helpomman ja luonnollisemman vedon.
Chachi oli mulle nÀiden kisojen pelastus. Muuten olisin jÀttÀnyt ÀÀnestÀmisen vÀliin, mikÀÀn muu biisi ei ole aiheuttanut yhtÀÀn mitÀÀn tunnetta tÀhÀn mennessÀ, Chachi on ihana!
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset siellÀ haukkuu, ulkomaalaiset kehuu, eli ei mitÀÀn uutta.
Joo huvittaa ku PeteLinda porukka kirjoittaa enkuksi jokaiseen muuhun tyyliin good, but I prefer Pete and Linda.
Vierailija kirjoitti:
No, suurin osa maailman kappaleista kertoo rakkaudesta tai seksistÀ joten ihan tavallinen teema tuo Lindan ja Peten. Ihana se on.
Sen takia juuri niin tylsÀ ja tavanomainen. Liekinheitin-kohdasta ei edes saa selvÀÀ. Muutenkin huono sanoitus. Viulu onneksi pelastaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Chachi oli mulle nÀiden kisojen pelastus. Muuten olisin jÀttÀnyt ÀÀnestÀmisen vÀliin, mikÀÀn muu biisi ei ole aiheuttanut yhtÀÀn mitÀÀn tunnetta tÀhÀn mennessÀ, Chachi on ihana!
Mihin ihmeeseen se Paalanen nyt yhtÀkkiÀ unohtui?
Tanska kieltÀmÀttÀ kolonisoi Grönlannin aikoinaan, mutta tuskin Tanska enÀÀ uhka ole. Olkaa vihavasemmistolaiset ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀÀ cherry cake on ihana!
Ihan paras kaikista, hyvÀ aamuherÀtys.Niin oli. TÀssÀ alkoi olla jo olo ettei mikÀÀn iske. TÀmÀ on soinut töissÀ jo koko aamun.
Varastolla?
Ei innostanut paalanen ainakaan mua yhtÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai Komiat ja Aleksin ihana hymy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, suurin osa maailman kappaleista kertoo rakkaudesta tai seksistÀ joten ihan tavallinen teema tuo Lindan ja Peten. Ihana se on.
Sen takia juuri niin tylsÀ ja tavanomainen. Liekinheitin-kohdasta ei edes saa selvÀÀ. Muutenkin huono sanoitus. Viulu onneksi pelastaa jotain.
SehÀn biisissÀ on juuri se makein kohta, joka viuluun yhdistettynÀ tekee siitÀ epÀtavanomaisen.
Vierailija kirjoitti:
On todettava, kyllÀ umk olisi ollut ilman Paalasta ja Komioita vÀhÀn yksitoikkoinen ja tylsÀ, harmaa.
Komioiden huumoriorkesteri ei kyllÀ uppoa minuun. Antti paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀÀ cherry cake on ihana!
Ihan paras kaikista, hyvÀ aamuherÀtys.Niin oli. TÀssÀ alkoi olla jo olo ettei mikÀÀn iske. TÀmÀ on soinut töissÀ jo koko aamun.
Varastolla?
MikÀhÀn tÀnkin viestin sanoma on?
"Finland you have a very clear winner on your hands. Don't mess this up!"
TÀhÀn tyyliin tehtyjÀ viestejÀ löytyy youtube-kommenteista miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllÀ, luin jo yöllÀ.
Ok, kopioipa tĂ€nne niitĂ€ viestejĂ€, kun oli niin vaikea löytÀÀ. Jos niitĂ€ nyt on vai onko vale. đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi ehdokasta Komiat ja Paalanen. Olen varma ettÀ toinen niistÀ voittaa. Siksi en viitsi osallistua keskusteluun paljoakaan.