UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5945)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chachi oli mulle nÀiden kisojen pelastus. Muuten olisin jÀttÀnyt ÀÀnestÀmisen vÀliin, mikÀÀn muu biisi ei ole aiheuttanut yhtÀÀn mitÀÀn tunnetta tÀhÀn mennessÀ, Chachi on ihana!
Mihin ihmeeseen se Paalanen nyt yhtÀkkiÀ unohtui?
Tai Komiat ja Aleksin ihana hymy?
MinÀ en oo ainakaan unohtanut Komioita, vaikka niistÀ ei tÀÀllÀ kokoajan jauhetakaan! Oon tÀssÀ katsellut Komioiden live videoita ja on kyllÀ ihana meininki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chachi oli mulle nÀiden kisojen pelastus. Muuten olisin jÀttÀnyt ÀÀnestÀmisen vÀliin, mikÀÀn muu biisi ei ole aiheuttanut yhtÀÀn mitÀÀn tunnetta tÀhÀn mennessÀ, Chachi on ihana!
Mihin ihmeeseen se Paalanen nyt yhtÀkkiÀ unohtui?
Mulla on kaksi ehdokasta Komiat ja Paalanen. Olen varma ettÀ toinen niistÀ voittaa. Siksi en viitsi osallistua keskusteluun paljoakaan.
HyvÀ. Pete ja Linda kuitenkin voittaa kirkkaasti umkin. Muistelen, ettÀ viime vuonna tÀÀllÀ ei uskottu ItÀvallan voittoon, vaikka kerroin, ettÀ asiahan on pÀivÀn selvÀ. En minÀkÀÀn tÀÀllÀ kÀy enÀÀ kuin huomenna kertomassa analyysini KikistÀ. Sitten koko viisujen voittajasta juttelemaan, kun on sen ketjun aika.
No heh heh, minÀkin tiesin ItÀvallan voiton ja parin edellisen vuoden myös, silti en PeteLindan erityisen hyvÀÀn sijoitukseen usko, mutta toisaalta kaikki ehdokkaat on vaan keskinkertaisia. SikÀli sama kuka lÀhtee. Vuoden 24 toisintoa.
TÀmÀ uusin biisi on kuin suoraan Puppy biisistÀ. EnsimmÀisen minuutin jÀlkeen se alkaa ja keskivaiheilla sitten taas kahteen kertaan jatkuu PuppynÀ. On niin selkeÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset siellÀ haukkuu, ulkomaalaiset kehuu, eli ei mitÀÀn uutta.
Joo huvittaa ku PeteLinda porukka kirjoittaa enkuksi jokaiseen muuhun tyyliin good, but I prefer Pete and Linda.
Ja Linda itse kÀy kommentoimassa ainakin instassa jokaiseen uuteen UMK-videoon kommentin. Kukaan muu osallistuja ei kommentoi. Youtubea en katso, eikÀ katso juuri kukaan muukaan.
Antti on tyylikÀs suomalainen mies. KiertÀnyt vuosia ja vuosia ulkomailla. Silti suurelle yleisölle myös uusi tuttavuus. Loistava live-esiintyjÀ ja mielenkiintoinen haastateltava. Jos Suomi haluaa finaaliin Euroviisuissa, valinta on silloin Taktukka.
Vierailija kirjoitti:
No mitÀ sinÀ siinÀ ymmÀrrÀt?
Chachi rakastaa miestÀÀn, mutta lÀhtee menemÀÀn jos ei saa toteuttaa itseÀÀn vapaammin. HeittÀÀ kirsikkakun pÀin Hildenin plÀsiÀ. Sen ymmÀrsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cacci oli ihan ok. Edelleen Liekinheitin paras, sitten Komiat ja Takatukka. Cacci saa paöjon kuunteluja toki, sillÀ on instassakin 1,4 miljoonaa seuraajaa, suurin osa jenkeistÀ. Eli ÀÀnestykseen se mÀÀrÀ ei vaikuta. Oddseissa noustiin kakkoseksi heti Liekinheittimen julkitulon jÀlkeen, jos se valitsaan, voidaan siellÀ pysyÀkin.
Mainiota, ettÀ Israel on Oddseissa ykkösenÀ!
Tietysti on. Kaikki tietÀÀ, ettÀ ne ostaa ÀÀniÀ ja kÀyttÀÀ hakkereita. Ei ne silti voita, koska se ois koko kisojen loppu.
Onhan Israel jo voittanut useita kertoja.
2000-luvulla yhden kerran Netan Toy-kappaleella. JÀÀneet useasti jopa finaalin ulkopuolelle, mutta nyt kun Euroviisut on maan ylimmÀn johdon kÀskyllÀ osa maan sotapropagandaa, niin ovatkin yllÀttÀen jatkuvasti ihan kÀrjen tuntumassa. Joku tuossa yhtÀlössÀ mÀttÀÀ ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo huvittaa ku PeteLinda porukka kirjoittaa enkuksi jokaiseen muuhun tyyliin good, but I prefer Pete and Linda.
Ja Linda itse kÀy kommentoimassa ainakin instassa jokaiseen uuteen UMK-videoon kommentin. Kukaan muu osallistuja ei kommentoi. Youtubea en katso, eikÀ katso juuri kukaan muukaan.
Tyrkky mikÀ tyrkky. TyrkyllÀ on myös tyrkyn sanoitukset, seksi. En ymmÀrrÀ, miten joku voi olla mummotyrkystÀ kiinnostunut. Varmaan jotkut puutteessa elÀvÀt varatut ja varattujen perÀÀn mouruavat. Me muut iloisina heilutetaan takatukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda on tainnut laittaa tÀytteitÀ vÀhÀn sinne sun tÀnne?
Jos kauneusleikkauksia kÀy, voisi vÀhÀn kirurgia hillitÀ. Ettei silmÀt mee ohimoille kun hiusrajasta vedetÀÀn kireÀmmÀlle. Nahka venyy ja 5 vuoden kuluttua vedetÀÀn uudelleen. Tiukalla ponnarilla saa helpomman ja luonnollisemman vedon.
Tiukkaa ponnaria ei kannata pitÀÀ usein kun hiukset lÀhtee pÀÀstÀ ja hiusraja vetÀytyy. Nyt kun tiukat ponnarit / nutturat on olleet muodissa tÀtÀ nÀkee aika nuorillakin.
On tÀssÀ oikein hyviÀ suorituksia, jotenkatson asian myönteisenÀ. Se, joka menee esiintymÀÀn osoittakoon kykenevÀnsÀ esiintÀ suurilla lavoilla. Managerin on tehtÀvÀ hirveÀsti töitÀ osoittaakseen, miksi juuri hÀnen biisinsÀ on paras. TÀhÀn pitÀisi olla hyvÀÀ ainesta viemÀÀn biisi hyville sijoille. Esim. Israelin ja Ukrainan biisit saavat jo nimensÀ puolesta kansan liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi ettÀ voi olla vastenmielisen nÀköinen otus. Pedarin unelma, vauvanaama.
đ€Ł Lindalla jotain salaisia taipumuksia.
Maailmanpoliittisen tilanteen vuoksi Tanska voi olla vahvoilla WienissÀ. VÀhÀn riippuu osaavatko hyödyntÀÀ momenttinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummelilla tekeminen vÀhissÀ.
Mun top: 1. Antti 2 . Etta 3. Komiat
Vierailija kirjoitti:
Maailmanpoliittisen tilanteen vuoksi Tanska voi olla vahvoilla WienissÀ. VÀhÀn riippuu osaavatko hyödyntÀÀ momenttinsa.
Sekin vielÀ nÀiden kahden muun maan lisÀksi, jota ei saa mainita kun joutuu jonotukseen. On tÀmÀkin karsina.
Paalanen tekee KÀÀrijÀt ja Windows95manit.
Chachin biisi lÀssÀhtÀÀ kertosÀkeessÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyrkky mikÀ tyrkky. TyrkyllÀ on myös tyrkyn sanoitukset, seksi. En ymmÀrrÀ, miten joku voi olla mummotyrkystÀ kiinnostunut. Varmaan jotkut puutteessa elÀvÀt varatut ja varattujen perÀÀn mouruavat. Me muut iloisina heilutetaan takatukkaa.
TÀllaiset viestit vievÀt takatukkafanit lokaan. MielleyhtymÀ, ettÀ ovat tosi inhottavaa porukkaa.
Umk-finaalin esiintymisjÀrjestys?