UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5050)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀysin samaa mieltÀ Takatukasta. Ole todella pettynyt, biisi vielÀ enemmÀn tekemÀllÀ tehty kuin Peten ja Lindan Liekinheitin.
Nyt kyllĂ€ tĂ€ytyy kuunnella lohdutukseksi Alavilla mailla đ„ș
Alavilla mailla ei ollut pÀÀssyt umk:hon kun Antti oli hakenut sillĂ€ đą TĂ€ssĂ€ mentiin sitten ihan eri suuntaan mutta mĂ€ alan lĂ€mmetĂ€ tĂ€lle Takatukalle. On todella tarttuva melodia ja mĂ€ tykkÀÀn tosta kurkkulaulusta. Repesin siinĂ€ permanentti kohdassa vaikka en kyllĂ€ ole hölmöjen sanoitusten fani yleensĂ€, mutta eipĂ€ siinĂ€ liekinheittimessĂ€kÀÀn mitkÀÀn laatusanat kyllĂ€ ole. TÀÀ oli sentÀÀn hauska kun ensin pÀÀsi yli siitĂ€ ettĂ€ ei tÀÀ mikÀÀn Alavilla mailla oo.
TĂ€ytyy kuunnella biisi uudestaan, myös ilman videota. Videossahan tapahtuu paljon, mikĂ€ itse lavaesityksestĂ€ puuttuu, paitsi taitaa siellĂ€kin takatukat heilua đ
VÀittÀisin ettÀ Lindalle ja Petelle ei ole kunnon kilpailijaa, ettÀ sillÀ mennÀÀn viisuihin.
Vierailija kirjoitti:
Paalasen mörinÀ ei ole oikeaa kurkkulaulua. Oikeassa kurkkulaulussa pitÀisi yhtÀ aikaa kuulua useampi sÀvelaste. PelkkÀÀ örinÀÀ on Paalasen esitys. Kuunnelkaa mongolialaisten aitoa kurkkulaulua ja verratkaa.
No oletko nyt ihan varma. Itse kun katsoin reaktiovodeoita niin moni heti tunnisti Antin laulutavan mongolialaiseksi kurkkulauluksi ja ihaili sitÀ.
Vierailija kirjoitti:
VÀittÀisin ettÀ Lindalle ja Petelle ei ole kunnon kilpailijaa, ettÀ sillÀ mennÀÀn viisuihin.
Toki jos haluaa lÀhettÀÀ sinne tylsÀn viisukliseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vÀhÀn mietityttÀÀ Peten ja Lindan live-esitys, ehdottoman taitavia molemmat siinÀ mitÀ tekevÀt! Mutta eivÀt ole esiintyneet yhdessÀ, ja haastattelujen ym. yhteydessÀ ei tule nÀkyviin mikÀÀn erityinen kemia mikÀ kantaisi esitystÀ.
Voisivat viettÀÀ viikonlopun kahdestaan, vaikka joku kylpylÀloma hemmotteluhoitoineen, ettÀ tutustuisivat paremmin toisiinsa. Tai mitÀ nyt ikinÀ haluaisivat tehdÀkÀÀn. Levy-yhtiö voisi jÀrkÀtÀ.
Reps, tÀÀ oli varmaan vitsi :D eiköhÀn noi ole biisin kirjoittamisen/tuottamisen yhteydessÀ olleet kimpassa jo kuukausia aika paljonkin. Vai meinaatteko ettÀ toi biisi on pykÀtty kaksi viikkoa sitten?
KyllÀ biisin voi tehdÀ nopeasti.
Mutta tÀtÀ ei ole tehty. Prosessi on alkanut viime kesÀnÀ kun L soittanut Petelle.
Keskieurooppalaisen kollegan kommentti Lululaista "voi kiva kun Suomesta halutaan lÀhettÀÀ folklorea modernilla twistillÀ. HyvÀ biisi! Tuo on varmaan Suomessa tosi suosittua?"
En halunnut vastata, ettÀ eiku haukutaan lyttyyn :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites reaktiovideot paalasesta?
MitÀ itse eilen muutaman katsoin niin ihan positiivisia.
YllÀttyneitÀ, ei mikÀÀn helppo biisi. He eivÀt osaa mÀÀritellÀ mitÀÀn genreÀ. EihÀn sitÀ ole koska Takatukka on jotain aivan uutta musiikillista ilmaisua. Paalanen on nero.
Aleksi on niin valoisa, ettÀ hÀnen olemuksensa ja laulunsa tulee kuvaruudusta kuin lÀmmin valo ja sulattaa sydÀmen. Olen ihan tÀynnÀ lÀmmintÀ oloa kun katson hÀnen esitystÀÀn.
Vierailija kirjoitti:
Keskieurooppalaisen kollegan kommentti Lululaista "voi kiva kun Suomesta halutaan lÀhettÀÀ folklorea modernilla twistillÀ. HyvÀ biisi! Tuo on varmaan Suomessa tosi suosittua?"
Voisiko asiaa joskus tutkia, ettÀ miksi ihmeessÀ??? Olisi mukava tietÀÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites reaktiovideot paalasesta?
MitÀ itse eilen muutaman katsoin niin ihan positiivisia.
YllÀttyneitÀ, ei mikÀÀn helppo biisi. He eivÀt osaa mÀÀritellÀ mitÀÀn genreÀ. EihÀn sitÀ ole koska Takatukka on jotain aivan uutta musiikillista ilmaisua. Paalanen on nero.
KyllÀ se nÀin on. Tosin kuuliat eivÀt yllÀtÀlle tasolle. Olisi hyvÀ analysoida biisi. Reaktio-videoissa ei oikein pÀÀsty milllekÀÀn tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Aleksi on niin valoisa, ettÀ hÀnen olemuksensa ja laulunsa tulee kuvaruudusta kuin lÀmmin valo ja sulattaa sydÀmen. Olen ihan tÀynnÀ lÀmmintÀ oloa kun katson hÀnen esitystÀÀn.
Kivasti sanottu :D
No en nyt sanoisi, ettÀ lyttyyn haukutaan. Ihan kaikenlaisia mielipiteitÀ lukenut, niin jokaisesta muustakin biisistÀ.
Osa tykkÀÀ, osa ei.
Paalanen olis kova vaikka vetÀis pelkÀn Ukko Nooan. Niin karismaattinen. Odotan livenÀ innolla!
TykkÀsin kyllÀ tuosta komioitten lululaista kaikkein eniten tÀhÀn astisista kappaleista, enkÀ edes ole mikÀÀn lavatanssien ystÀvÀ. Ihana positiivinen kappale, jossa kuuluu selkeÀ kansallinen ÀÀni. Olisi myös sopiva jatkumo Suomesta lÀhetetyille kilpailijoille. OmaperÀistÀ ja tunnistettavaa
Salaa pitelen tÀÀllÀ peukkuja pystyssÀ
Pahoin pelkÀÀn, ettÀ pete ja linda vievÀt ÀÀnet, koska ovat suomalaisten uusi katri-helena
Vierailija kirjoitti:
MissÀhÀn se on haukuttu lyttyyn? Kaikki siitÀ ei varmasti tykkÀÀ, mutta se on ihan ok. Jokainen saa tykÀtÀ mistÀ haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan tÀÀllÀ haukutaan ja kiroillaan. Ihme miten tÀmÀ kansa on vielÀ pystyssÀ, kun kenestÀkÀÀn ei ole mihinkÀÀn. Lopettakaa haukkuminen ja etsikÀÀ biisien hyviÀ puolia.
Vierailija kirjoitti:
PitĂ€iskö Umk:n vĂ€hĂ€n uudistua. Joka vuosi ei ole pakko olla se kaava ettĂ€ on balladi, seksibiisi, huumoria sisĂ€ltĂ€vĂ€ biisi ja radiosoittobiisejĂ€. Voisi ottaa ihan vaan hyviĂ€ biisejĂ€ genrestĂ€ riippumatta, kuten toi Alavilla mailla. Olen aika vihainen siitĂ€ ettĂ€ sitĂ€ ei ole otettu mukaan đĄ
Seksi- ja alastomuusteemasta voisi olla muutaman vuoden tauko.
Klassisesti mielipide UMK biiseistÀ on kuin p***ereikÀ, kaikilla on omansa ja helmikuussa nÀhdÀÀn kuka sinne lÀhtee kun livevedot nÀhty ja ÀÀnestys kÀyty.
Vierailija kirjoitti:
Kiva sulle. KyllÀ se jo uskotaan.
Ootko niitÀ ihmisiÀ joiden mielestÀ niukasti pukeutuvat naiset ovat ansainneet seksuaalista hÀirintÀÀ sen perusteella mitÀ heillÀ on pÀÀllÀÀn? Samasta ilmiötÀ kysymys.