UMK 2026 OFFICIAL đ¶đ¶đ¶
Kohta se huuma taas alkaa. MitÀ tiedÀmme nyt?
1. Haku UMK:hon pÀÀttyi eilen
tÀssÀ tiedot itse kisasta:
https://eurovisionworld.com/national/finland/umk-2026
2. Euroviisut pidetÀÀnkin sitten WienissÀ 16.5.2026
MillÀ mielellÀ odotatte ja kenen toivotte olevan mukana?
Katso lÀhetysajat : UMK26 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5187)
Vierailija kirjoitti:
Jonkun viisufanin kommentti Takatukasta:
This would stand out so much at Eurovision.
EhkÀ se on koko viisujen idea?
Ei me voida silti mitÀÀn Jammu-sedÀn serkkua sinne lÀhettÀÀ. Pelottava ukko.
Vierailija kirjoitti:
TÀysin samaa mieltÀ Takatukasta. Ole todella pettynyt, biisi vielÀ enemmÀn tekemÀllÀ tehty kuin Peten ja Lindan Liekinheitin.
Nyt kyllĂ€ tĂ€ytyy kuunnella lohdutukseksi Alavilla mailla đ„ș
Alavilla mailla ei ollut pÀÀssyt umk:hon kun Antti oli hakenut sillĂ€ đą TĂ€ssĂ€ mentiin sitten ihan eri suuntaan mutta mĂ€ alan lĂ€mmetĂ€ tĂ€lle Takatukalle. On todella tarttuva melodia ja mĂ€ tykkÀÀn tosta kurkkulaulusta. Repesin siinĂ€ permanentti kohdassa vaikka en kyllĂ€ ole hölmöjen sanoitusten fani yleensĂ€, mutta eipĂ€ siinĂ€ liekinheittimessĂ€kÀÀn mitkÀÀn laatusanat kyllĂ€ ole. TÀÀ oli sentÀÀn hauska kun ensin pÀÀsi yli siitĂ€ ettĂ€ ei tÀÀ mikÀÀn Alavilla mailla oo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paalanen on hakenut UMK:hon kolme kertaa, ja olen 100 % varma, ettÀ yksi nÀistÀ kerroista on ollut Alavilla mailla. MikÀ YleÀ vaivaa, kun tÀllainen helmi on jÀtetty miljoonan tusinarÀpin ja sanat unohtavien ja ensikertaa esiintyvien poppien taakse? Ja vaaditaan humoristisempi nÀkökulma, ettÀ pÀÀsee mukaan. En kyllÀ luota enÀÀ ollenkaan valitsijaraatiin.
Valitsijatiimi on kyllÀ sanonko mistÀ. Blind Chanel pÀrjÀsi tosi hyvin viisuissa ja sen jÀlkeen on vain joko nyrpistelty nenÀÀ rockille ja metallille tai oltu tÀysin kujalla siitÀ, mikÀ voisi olla tuoreen kuuloinen ja kiinnostava raskaamman musiikin edustaja, ei olla oltu yhtÀÀn ajan harjalla.
Puppyssa oli ihan hitokseen potentiaalia. Harmi, ettÀ joku jÀtkistÀ kusi elÀmÀnsÀ mahdollisuuden valinnoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh noh, joku raja puheilla. En ymmÀrrÀ yhtÀÀn mitÀ yhtÀlÀisyyksiÀ heillÀ on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta, Antti on ihana đ
Tuolla takatukka-biisillÀ saattaisi tulla australiasta tÀysi pistepotti tai sitten ei jos ottaisivat pahalla.
Vierailija kirjoitti:
Monessa viisumaassa, ei taida olla suoria kÀÀnnöksiÀ biiseistÀ. Eli jengi saattaa kÀÀntÀÀ biisien nimiÀ ihan mielenkiinnosta. Aika hyvÀ idea oli laittaa biisin nimeks, Liekinheitin.
Toivottavasti toi ei ainakaan voita UMK:a.
LiekinheittimestÀ voitaisiin jopa saada pieni skandaali aikaan. Nuku pommiin kÀÀnnettiin kai aikoinaan sleep to the bomb. Zero points.
Paalaselle sopii pidemmÀt biisit.
Ei ainakaan Lindaa ja PeteÀ, se olis niin tylsÀ viisuklisee. Mieluummin vaikka takatukka.
Katsoin Paalasen videon eilen sen ilmestyttyÀ ja oikeasti Àrsytti. Nyt kuulin biisin radiosta, niin biisihÀn oli ihan ok. Video on todella epÀmiellyttÀvÀÀ paskaa ja onnistuu pilaamaan biisinkin.
Paalanen sopii jonnekin vaihtoehtofestareille kuin nenÀ pÀÀhÀn.
Juu Paalanen sanoi tiktokissa kuulemma, ettÀ oli Alavilla mailla -biisillÀ hakenut. Ei ollut Ylelle kelvannut mutta Tskatukka sitten kelpasi...
Kunnianloukkausmatskua tÀÀllÀ
KyllÀ mulla takatukkaörinÀ soi herÀtessÀ heti pÀÀssÀ. Joku koukku siinÀ on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aleksille on luoja suonut hyvÀt geenit. On ollu tÀhdet kohdillaan.
Sanakirjassa unelmavÀvy-sanan kohdalla on hÀnen kuvansa.
Mun yksi entinen työkaveri oli samannÀköinen ja olin salaa ihastunut. ;-D
Ei taida enÀÀ tuon nÀköisiÀ miehiÀ paljoa olla. Harmi, todella valoisa ja komea on.
Nyt olisi sitten vielÀ Kiki ja Chachi. NÀistÀ kirsikkakakkua odotan erityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paalanen on hakenut UMK:hon kolme kertaa, ja olen 100 % varma, ettÀ yksi nÀistÀ kerroista on ollut Alavilla mailla. MikÀ YleÀ vaivaa, kun tÀllainen helmi on jÀtetty miljoonan tusinarÀpin ja sanat unohtavien ja ensikertaa esiintyvien poppien taakse? Ja vaaditaan humoristisempi nÀkökulma, ettÀ pÀÀsee mukaan. En kyllÀ luota enÀÀ ollenkaan valitsijaraatiin.
Valitsijatiimi on kyllÀ sanonko mistÀ. Blind Chanel pÀrjÀsi tosi hyvin viisuissa ja sen jÀlkeen on vain joko nyrpistelty nenÀÀ rockille ja metallille tai oltu tÀysin kujalla siitÀ, mikÀ voisi olla tuoreen kuuloinen ja kiinnostava raskaamman musiikin edustaja, ei olla oltu yhtÀÀn ajan harjalla.
Puppyssa oli ihan hitokseen potentiaalia. Harmi, ettÀ joku jÀtkistÀ kusi elÀmÀnsÀ mahdollisuuden valinnoillaan.
Mun mielestÀ puppy oli jotenkin ÀllöttÀvÀ.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi sitten vielÀ Kiki ja Chachi. NÀistÀ kirsikkakakkua odotan erityisesti.
Kiki ja Kaki đ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aleksille on luoja suonut hyvÀt geenit. On ollu tÀhdet kohdillaan.
Sanakirjassa unelmavÀvy-sanan kohdalla on hÀnen kuvansa.
Mun yksi entinen työkaveri oli samannÀköinen ja olin salaa ihastunut. ;-D
Ei taida enÀÀ tuon nÀköisiÀ miehiÀ paljoa olla. Harmi, todella valoisa ja komea on.
HÀnessÀ on sitÀ naapurinpoikaa.
Monessa viisumaassa, ei taida olla suoria kÀÀnnöksiÀ biiseistÀ. Eli jengi saattaa kÀÀntÀÀ biisien nimiÀ ihan mielenkiinnosta. Aika hyvÀ idea oli laittaa biisin nimeks, Liekinheitin.
Toivottavasti toi ei ainakaan voita UMK:a.