Haluatko tietää miten toisen ihmisen luonne paljastetaan?
Tämä on Carl Jungin neuvo.
Näin saat nopeasti selville mikä on kenen tahansa todellinen luonne:
Vie hänet kahville tai jonnekin missä on muita ihmisiä.
Tarkkaile sivusta miten hän kohtelee niitä ihmisiä joista hän ei pysty hyötymään mitenkään.
Kohteleeko hän kaikkia yhtä ystävällisesti.
Ja se tarkoittaa sitä, että seuraa kohteleeko hän ihan kaikkia, rikkaimmasta ja mahtavimmasta aina puliukkoon asti yhtä ystävällisesti.
--
Itse olen testannut kaikki ystäväni. Kannattaa. Suosittelen kaikille
Minun ystäväkseni ei ole helppoa päästä.
Kommentit (137)
Pitäisikö huolestua kun muija mäkättä kun annan kerjäläisille kolikoita? Siis ulkomailla ollessa. Varsinkin naisille ja vanhuksille kun niille on kovempaa joutua kerjuulle.
Vierailija kirjoitti:
Et onnistuisi minun kohdalla. En nimittäin lähtisi mihinkään kahvil
---
Siinä on se probleema, ettet näkisi minusta että testaan.
Sitähän ei tiedä vaikka meistä tulisi hyvät ystävät.
Tai sitten ei tai jotain siltä väliltä ja se olisi ihan ok. Sanoin senkin, että testiä ei käytetä hyvesignalointiin. Ja paras lähtökohta on se, että testaa itseään ensiksi.
Kaltaiseni testaajat eivät mielestäni ole kuitenkaan vaarallisia ihmisiä.
Ap
Nopein keino on haukkua kokoomuslaisia. Jos vastapuoli suuttuu, hän on kokoomuslainen ja sellainen = ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vaan se ongelma, että monet narsistit kohtelee tuntemattomia hyvin kiillottaakseen omaa julkista kuvaansa, sitten taas läheisempiä kohtelee hyvin tai huonosti omien motiiviensa ja tunteidensa pohjalta.
Kyse oli siitä miten kohtelee ihmisiä joista ei ole hyötyä itselle. Jollain puotipuksun mielipiteellä ei ole narsistille merkitystä ellei puotipuksu ole kauppiaalle sukua.
Olisipa se niin yksinkertaista. Narsistit kyllä usein tietää, että olemalla kohtelias kaikille saa muilta hyväksyntää, lisäksi työntekijöiltä saa parempaa palvelua ja jopa etuja, jos on oikein charmantti. Se, kenestä kokee hyötyvänsä ja miten on täysin subjektiivinen kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö huolestua kun muija mäkättä kun annan kerjäläisille kolikoita? Siis ulkomailla ollessa. Varsinkin naisille ja vanhuksille kun niille on kovempaa joutua kerjuul
--
Ei tietenkään. En ainakaan minä huolestuisi.
Olisin toiminut omantuntoni mukaan joten antaa hänen mäkättää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vaan se ongelma, että monet narsistit kohtelee tuntemattomia hyvin kiillottaakseen omaa julkista kuvaansa, sitten taas läheisempiä kohtelee hyvin tai huonosti omien motiiviensa ja tunteidensa pohjalta.
Kyse oli siitä miten kohtelee ihmisiä joista ei ole hyötyä itselle. Jollain puotipuksun mielipiteellä ei ole narsistille merkitystä ellei puotipuksu ole kauppiaalle sukua.
Olisipa se niin yksinkertaista. Narsistit kyllä usein tietää, että olemalla kohtelias kaikille saa muilta hyväksyntää, lisäksi työntekijöiltä saa parempaa palvelua ja jopa etuja, jos on oikein charmantti. Se, kenestä kokee hyötyvänsä ja miten on täysin subjektiivinen kokemus.
Opettele lisää narsismista, noin vajavaisilla tiedoilla päädyt väärintulkintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Nopein keino on haukkua kokoomuslaisia. Jos vastapuoli suuttuu, hän on kokoomuslainen ja sellainen = ei jatko
---
Politiikka on asia erikseen. Siinä minä en sanojani säästele. Mutta minkä tahansa puolueen edustaja voi silti olla hyväsydäminen ihminen.
En hyväksy sitä, että heikko - osaisia kohdellaan huonosti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lisää narsismista, noin vajavaisilla tiedoilla päädyt väär
Okei, lähipiirissäni löytyy sekä diagnosoituja että diagnosoimattomia (eivät siis ole koskaan olleet terapiassa, mutta aika selkeitä tapauksia), jonka lisäksi minulla on itselläni traumadiagnoosi narskun jäljiltä ja olen lukenut aiheesta kirjoja viimeiset 10 vuotta. Mitäpä jos itse tutustut aiheeseen ihan tieteellisestä pohjalta etkä nettifoorumien stereotyyppinen pohjalta ja lopetat tuon inttämisen. Jos kuvittelet kaikkien narsistien olevan samanlaisia, niin asetat itsesi alttiiksi kaltoinkohtelulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele lisää nars
Joo, sun uhri-identiteetti jo paljasti ilman tuota vuodatustakin.
Toinen hyvä tapa testata ihmisen luonne on väsyttää hänet niin, ettei hän jaksa enää teeskennellä.
Suhakza
Miten siis käytännössä suoritat testisi? Itse kun en kahvilassa käydessä harrasta mitään kanssakäymistä tuntemattomien kanssa. Jos joskus joku tuntematon pyytää apua (käytännössä ei tapahdu koskaan) niin toki autan.
Vierailija kirjoitti:
Miten siis käytännössä suoritat testisi? Itse kun en kahvilassa käydessä harrasta mitään kanssakäymistä tuntemattomien kanssa. Jos joskus joku tuntematon pyytää apua (käytännössä ei tapahdu koskaan) niin toki autan.
Tähän lisäyksenä, että pidän itsestäänselvänä että henkilökuntaa kohdellaan hyvin. Vaikka he sitten tekisivätkin jonkun mokan, joka ärsyttää itseäni sisäisesti.
Ai jaa. Onko tämä testi? Siinä tapauksessa väittäisin, että ihmiset testaavat toisiaan jatkuvasti. Olisi ihme, jos ihmisen käsitykseen toisesta ihmisestä ei vaikuttaisi se, miten tämä käyttäytyy.
Suhakza
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testailuihini kuuluu muitakin testejä.
Jos joku tyyppi kohtelee huono - osaisempia huonosti, peli on menetetty.
Hän nimittäin ehti paljastaa siinä kaiken oleelliseen itsestään.
Ap
Kun tarpeeksi testailet, niin oletkin sitten yksin, koska SINÄ olet se henkilö, joka ei tule toimeen kenenkään ka
---
No miksi minulla on aina ollut hyviä ystäviä?
Jos testaat, siinä käy niin, että siinähän saa ystävikseen paljon hienoluonteisempia ihmisiä kuin itse on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö huolestua kun muija mäkättä kun annan kerjäläisille kolikoita? Siis ulkomailla ollessa. Varsinkin naisille ja vanhuksille kun niille on kovempaa joutua kerjuul
--
Ei tietenkään. En ainakaan minä huolestuisi.
Olisin toiminut omantuntoni mukaan joten antaa hänen mäkättää.
Ap
Meinasin tuota naisystävän asennetta, onko vaan nuuka vai eikö osaa yhtään asettua toisen kenkiin. Ei siellä kuitenkaan kukaan huvikseen ole lapaojossa, ei se niin kivaa sentään ole.
Vierailija kirjoitti:
Toinen hyvä tapa testata ihmisen luonne on väsyttää hänet niin, ettei hän jaksa enää teeskennellä, että toinen olisi mukamas hyvä ihminen.
(Korjattu) Suhakza
(Joka vissiin oli myös narsku.)
Vierailija kirjoitti:
Miten siis käytännössä suoritat testisi? Itse kun en kahvilassa käydessä harrasta mitään kanssakäymistä tuntemattomien kanssa. Jos joskus joku tuntematon pyytää apua (käytännössä ei tapahdu koskaan) niin toki au
--
Itse asiassa en voi sille mitään.
Rekisteröin automaattisesti.
Aivoni raksuttavat nopeasti.
Mutta kokemuksesta voin sanoa, että tuo testi paljastaa ehkä nopeimmin ihmisen luonteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän lisäyksenä, että pidän itsestäänselvänä että henkilökuntaa kohdellaan hyvin. Vaikka he sitten tekisivätkin jonkun mokan, joka ärsyttää itseäni sisä
---
Totta kai. Eikä kenestäkään voi vetää juurikaan mitään johtopäätöksiä miten sattuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toinen hyvä tapa testata ihmisen luonne on väsyttää hänet niin, ettei hän jaksa enää teeskennellä.
Suhakza
Provosoida äärirajoille? Se kertoo vain miten ihminen käyttäytyy äärimmäisen stressin alla, ei todellista luonnetta.