Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset kuolaa lentäjien perään?

Vierailija
25.08.2025 |

Kertokaa mulle! 

Kommentit (247)

Vierailija
161/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä elän kuplassa sitten, mutta en ole koskaan tosielämässä kuullut kenenkään naisen haaveilevan lentäjämiehestä. Miesten äänestä kyllä kuulee ihailun, jos puhe kääntyy lentäjiin.

Minä tunnen monta naista, jotka haaveilee lentäjistä tai lääkäreistä. Tai joku status ukko joka tapauksessa. 

Vierailija
162/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lentäjän vaimo

Lähes sankari siis itsekin

Vielä lentäisin korkeammalle kuin muut

Vielä miestänikin paremmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea koulutus. Hyvä tulotaso. Ilmaiset lomamatkat. Rohkeus. 

Mikä korkea koulutus? Tarkoitatko, että kun koulutus tapahtuu ilmassa niin silloin on korkealla?

Älyllisesti lentäjä ei kiinnosta yhtään. Ehkä joitain naisia tosiaan kiinnostaa hyvä tulotaso, ilmaiset matkat ja "rohkeus". Mutta kumpi lienee vaarallisempi ammatti, bussikuski vai lentäjä?

Ehkä tämä oli joskus eksoottinen ammatti, silloin kun lentoemännän ammattikin oli. Siitä on kauan aikaa.

Vaatimustaso ammattiin pääsemiseksi on jo kova. Suomen Ilmailuopistoon pääsee opiskelemaan vain pari prosenttia hakijoista. Seula on niin kova ja vaatimukset pitää täyttyä kokonaisvaltaisesti. Lisäksi työ voi etenkin poikkeustilanteissa olla haastavaa. Itse lensin Japanista Suomeen viime viikolla ja mentiin pohjoisnavan yli! Siinä

Vaatimustaso lentäjäksi pääsemiseen ei ole kova. Suomen Ilmailuopistoon pääsee todella harva koska se on niin edullinen eli hakijoita on paljon. Mutta jos on rahaa/mahdollisuus ottaa lainaa niin lentäjäksi pääsee kyllä lähes tulkoon kuka tahansa ns. normaali ihminen kunhan on valmis maksamaan koulutuksensa itse.

Vierailija
164/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkea koulutus. Hyvä tulotaso. Ilmaiset lomamatkat. Rohkeus. 

Mikä korkea koulutus? Tarkoitatko, että kun koulutus tapahtuu ilmassa niin silloin on korkealla?

Älyllisesti lentäjä ei kiinnosta yhtään. Ehkä joitain naisia tosiaan kiinnostaa hyvä tulotaso, ilmaiset matkat ja "rohkeus". Mutta kumpi lienee vaarallisempi ammatti, bussikuski vai lentäjä?

Ehkä tämä oli joskus eksoottinen ammatti, silloin kun lentoemännän ammattikin oli. Siitä on kauan aikaa.

Vaatimustaso ammattiin pääsemiseksi on jo kova. Suomen Ilmailuopistoon pääsee opiskelemaan vain pari prosenttia hakijoista. Seula on niin kova ja vaatimukset pitää täyttyä kokonaisvaltaisesti. Lisäksi työ voi etenkin poikkeustilanteissa olla haastavaa. Itse lensin Japanista Suomeen

Ei pidä paikkaansa. Vaikea on päästä ja edes rahalla ei kaikki pääse kuten ei siskoni mies. Vaikka oli lainalupaus 130000€ koulutukseen. 

Myös se, että pääset esim. Finnairille töihin, vaatii vielä oman seulan. 

Vierailija
165/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Itse en kyllä tiedä yhtäkään, joka kuolaisi jonkun lentäjän perään?

Vierailija
166/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Status ja kova palkka, valtava muiden naisten ihailu. Queen bee on se nainen joka lentäjän itselleen nappaa.

On todellakin miehekkäämpiä ammatteja lukuisia joihin verrattuna siviililentäjä on nörttimäinen ja enemmän älykkötyö kuin maskuliinisen tehokas.

Tottakai vaikkapa lääkäri pelastaa toisia ihmisiä josta valtava respect.

Ammatti jota ei palstoilla nouse esiin on räjäyttäjä. Siinä alkaa olla miehekkäimpiä toimintoja mitä käsillään tekee.

Vierailija
167/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjät ovat aina fyysisesti hyvässä kunnossa (sairaana, ylipainoisena ei työtä voi tehdä), fiksuja, taitavia ja yleisesti arvostettuja. Hyvä tulotaso tietysti plussaa, ettei tarvitse stressata riittääkö taloudessa varat lasten tai yhteisen kodin hankkimiseen.

Vierailija
168/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän eri asia ajella pilvissä kuin tiellä.

Varsinkin hävittäjälentäjät on tosi kiinnostavia. Itse olin joskus töissä hoitolaitoksessa, jossa yksi pappa oli sodan aikana ollut sellainen. Kylllähän sitä ihmeissään ja ihaillen kuunteli, kun hän kertoili siitä.

Mutta en kyllä ole törmännyt mihinkään kuolaajiin kuin jossain Top Gunissa korkeintaan. Ja ehkä myös lentoemännät voi ihastua kapteeniin. 😂

Itse en lentäjämiestä huolisi. 

Vierailija
169/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentäjät ovat aina fyysisesti hyvässä kunnossa (sairaana, ylipainoisena ei työtä voi tehdä), fiksuja, taitavia ja yleisesti arvostettuja. Hyvä tulotaso tietysti plussaa, ettei tarvitse stressata riittääkö taloudessa varat lasten tai yhteisen kodin hankkimiseen.

Mahdatko tuntea yhtään lentäjää?

Vierailija
170/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä, hyvinkin. 

Vierailija
171/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä elän kuplassa sitten, mutta en ole koskaan tosielämässä kuullut kenenkään naisen haaveilevan lentäjämiehestä. Miesten äänestä kyllä kuulee ihailun, jos puhe kääntyy lentäjiin.

Minä tunnen monta naista, jotka haaveilee lentäjistä tai lääkäreistä. Tai joku status ukko joka tapauksessa. 

Lentäjästä on aika pitkä matka statusukkoon. Ja niin on useimmista lääkäreistäkin.

Vierailija
172/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva sitä uskaltautuu tuonne yläilmoihin peltilinnussa, joten kyllä sitä nyt vähän ihailee ja kunnioittaa. Eräs sukulainen on ikänsä harrastanut lentämistä, tosin vain pienkoneella.

Vierailija
173/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kyllä, hyvinkin. 

Eli yrität täällä puffata sanallisesti kun todellisuus ei miellytä?

Vierailija
174/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein lämpene. Istua nyt kopperossa automaatin lennellessä. Mä sytyn fyysisistä miehistä, sellainen hyvinvoinnistaan huoltapitävä dimex-perse raksaduunari joka jaksaa nostella, kantaa ja touhuta ties mitä, on huomattavasti kuolattavampi. Njam.

Niinpä. Tai sitten joku todellinen alfa, älykäs mies. Kyllä älykäs kunnianhimoinen mies on seksikäs. Ei pelkästään istu persuksillaan ja tuijota muttareita, vaan pistää maailman pyörimään.

Vierailija
175/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein lämpene. Istua nyt kopperossa automaatin lennellessä. Mä sytyn fyysisistä miehistä, sellainen hyvinvoinnistaan huoltapitävä dimex-perse raksaduunari joka jaksaa nostella, kantaa ja touhuta ties mitä, on huomattavasti kuolattavampi. Njam.

Niinpä. Tai sitten joku todellinen alfa, älykäs mies. Kyllä älykäs kunnianhimoinen mies on seksikäs. Ei pelkästään istu persuksillaan ja tuijota muttareita, vaan pistää maailman pyörimään.

Lentäjät ovat todellisia alfija. Harmi kun ovat varmasti aina minun ulottumattomissa. 

Vierailija
176/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentäjät ovat todellisia alfija. Harmi kun ovat varmasti aina minun ulottumattomissa. 

Alfoja, piti kirjoittaa tietty. 

Vierailija
177/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiinnostaa lentäjät aiheena. Vasta aamulla tehty aloitus ja lähes 200 vastausta. 

Vierailija
178/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatti, johon erittäin vaikeaa päästä ja nimenomaan ei auta, että jossain pääsykokeessa tuurilla onnistuisi vaan pitää olla kokonaisvaltaisesti alfa. Monella lisäksi korkeakoulutus taustalla kuten siskoni miehellä. 

Lisäksi hyvät tulot ja hyvät edut. Naisille myös seksikäs univormu voi olla se juttu. 

Nimenomaan -se ero. Esim. lääkikseen tai oikikseen voi päästä pelkällä hyvällä yo-todistuksella, ilman mitään todisteita kyvystä menestyä itse alan työtehtävissä. Lentäjät sitä vastoin testataan perusteellisesti niin henkisesti, fyysisesti kuin myös monipuolisesti erilaisine kykyineen, mitä lentäjän työssä tarvitaan. Lisäksi rikosrekisterin tulee olla puhdas.

Vierailija
179/247 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kuolaisi? Hot ammatti

Vierailija
180/247 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis se lentäjä ihan kiva tuossa kainalossa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme