Miksi naiset kuolaa lentäjien perään?
Kommentit (245)
Kenties se että tekevät yhteiskunnallista työtä laaditussa roolissa, joka primitiivisesti voi olla viehättävää, kuin kyläyhteisössä ahkerat jäsenet. Kuten poliisit ja palomiehet ja bussikuskit, tässä tapauksessa vaan yleensä paremmalla palkalla, eli saa sekä sen yhteiskunnan roolia täyttävän jäsenen ja tulotason samalla iskulla.
Se voisi selittää sitä eroa miksi oletetusti tällainen ammattilainen kiinnostaisi naisia, siinä missä usein huomattavasti varakkaammat yrittäjät ja innovaattorit joilla voi olla miljoonatulot ja paljon vapaa-aikaa eivät herätä samanlaisia ajatuksia.
Näyttäviä komeissa uniformuissaan. Ja fiksuja.
Vierailija kirjoitti:
Kenties se että tekevät yhteiskunnallista työtä laaditussa roolissa, joka primitiivisesti voi olla viehättävää, kuin kyläyhteisössä ahkerat jäsenet. Kuten poliisit ja palomiehet ja bussikuskit, tässä tapauksessa vaan yleensä paremmalla palkalla, eli saa sekä sen yhteiskunnan roolia täyttävän jäsenen ja tulotason samalla iskulla.
Se voisi selittää sitä eroa miksi oletetusti tällainen ammattilainen kiinnostaisi naisia, siinä missä usein huomattavasti varakkaammat yrittäjät ja innovaattorit joilla voi olla miljoonatulot ja paljon vapaa-aikaa eivät herätä samanlaisia ajatuksia.
Oletpa katkera
Luulen, että ne on katkeria miehiä, jotka jankkaavat täällä ja muuallakin siitä miten lentäjät olisivat bussikuskeja, heihin rinnastettavia. Jokainen tietää, että hölynpölyä on. Lentäjän työtä ei mitään voi verrata autolla ajoon, olipa henkilöauto, bussi tai rekka. Koko sanonta on alunperin tullut AirBUS -lentokoneen nimestä ja jotkut urpot täällä luulevat, että yleisesti sillä tarkoitetaan lentämisen olevan samanlaista kuin bussilla ajaminen 😅
Työkaverin mies on lentäjä. Tämän hän kertoi heti, kun tapasimme ensimmäisen kerran. Hän kertoo sen aina ja kaikkialla. En oikein ymmärrä häntä. Hän on fiksu ja koulutettu, miksi se miehen ammatti täytyy mainita? En tiedä kenenkään muun työkaverin puolison (en naisen enkä miehen) ammattia.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin mies on lentäjä. Tämän hän kertoi heti, kun tapasimme ensimmäisen kerran. Hän kertoo sen aina ja kaikkialla. En oikein ymmärrä häntä. Hän on fiksu ja koulutettu, miksi se miehen ammatti täytyy mainita? En tiedä kenenkään muun työkaverin puolison (en naisen enkä miehen) ammattia.
Tuo varmaan aika harvinaista. Itsekin olen lentäjän vaimo ja en sitä todellakaan mainosta. Miksi niin tekisin? Mainitsen vain, jos joku kysyy miehen ammattia tai muuten on tarve se mainita erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Tsekkaan aina kaikki univormumiehet (ja naiset). Ovat aina tyylikkäitä ja olemus on ryhdikäs. Roikkuvia housunpersauksia ja lepattavia t-paidan helmoja ei kukaan viitsi katsella.
N52
Mistä tiedät, että työssä pakon sanelemana univormuja pitävät tekevät samaa vapaa-ajalla? Lentäjä-kirurgi-tähtiteteen professori on univormussa vapaa-ajallakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo varmaan aika harvinaista. Itsekin olen lentäjän vaimo ja en sitä todellakaan mainosta. Miksi niin tekisin? Mainitsen vain, jos joku kysyy miehen ammattia tai muuten on tarve se mainita erikseen.
Lentäjän vaimo saattaa olla kotiäiti. Ehkä hänelle siksi on ominaista identifioitua miehen ammatin mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, yritän aina ettei asia vain tulisi puheeksi ja kerron mielummin jotain epämääräisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, yritän aina ettei asia vain tulisi puheeksi ja kerron mielummin jotain epämääräisempää.
Just näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammatti, johon erittäin vaikeaa päästä ja nimenomaan ei auta, että jossain pääsykokeessa tuurilla onnistuisi vaan pitää olla kokonaisvaltaisesti alfa. Monella lisäksi korkeakoulutus taustalla kuten siskoni miehellä.
Lisäksi hyvät tulot ja hyvät edut. Naisille myös seksikäs univormu voi olla se juttu.Nimenomaan -se ero. Esim. lääkikseen tai oikikseen voi päästä pelkällä hyvällä yo-todistuksella, ilman mitään todisteita kyvystä menestyä itse alan työtehtävissä. Lentäjät sitä vastoin testataan perusteellisesti niin henkisesti, fyysisesti kuin myös monipuolisesti erilaisine kykyineen, mitä lentäjän työssä tarvitaan. Lisäksi rikosrekisterin tulee olla puhdas.
Tämä 👍
Vierailija kirjoitti:
Onko hän entinen lentoemäntä, joka suurella vaivalla saanut lopulta iskettyä lentäjän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammatti, johon erittäin vaikeaa päästä ja nimenomaan ei auta, että jossain pääsykokeessa tuurilla onnistuisi vaan pitää olla kokonaisvaltaisesti alfa. Monella lisäksi korkeakoulutus taustalla kuten siskoni miehellä.
Lisäksi hyvät tulot ja hyvät edut. Naisille myös seksikäs univormu voi olla se juttu.Nimenomaan -se ero. Esim. lääkikseen tai oikikseen voi päästä pelkällä hyvällä yo-todistuksella, ilman mitään todisteita kyvystä menestyä itse alan työtehtävissä. Lentäjät sitä vastoin testataan perusteellisesti niin henkisesti, fyysisesti kuin myös monipuolisesti erilaisine kykyineen, mitä lentäjän työssä tarvitaan. Lisäksi rikosrekisterin tulee olla puhdas.
Totta. 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan. Lentäjät eivät ole makuuni riittävän älykkäitä, lisäksi epäsäännölliset työajat ei ole kiva juttu.
Haluan korkeasti koulutetun miehen jolla on mahdollisuus työskennellä kotoa ja joka voi itse päättää työaikansa.
Riittävän älykkäitä? Nimenomaan älyä testataan pääsykokeissa ja sinne ei kyllä mitkään dillet pääse. Kyllä hoksottimet tulee olla kunnossa.
Eivät he kuitenkaan mitään matemaatikkoja ole. Koneen käyttäminen ei ole mitään rakettitiedettä. (pun intended)
Älykkäät suunnittelee ne koneet, hieman tyhmemmät käyttävät niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta syystä kuin lääkärien ja juristienkin. Miehen hyvä palkka -> naisen korkea elintaso.
Joo, mutta erona tosin se että lentäjät on normaaleja ihmisiä ulosanniltaan ja sosiaaliselta osaamiseltaan. Lääkärit ja juristit on usein enemmän tai vähemmän erikoista porukkaa.
Sehän riippuu aivan katsojan silmistä. Minun piireissäni lääkärit ja juristit ovat juuri niitä tavallisia, joiden kanssa on helppo kommunikoida.
Status ja raha kiinnostaa aina tiettyjä naisia. Ei siinä sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Status ja raha kiinnostaa aina tiettyjä naisia. Ei siinä sen kummempaa.
Miehiä nuo kiinnostaa jopa vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en minä ainakaan. Lentäjät eivät ole makuuni riittävän älykkäitä, lisäksi epäsäännölliset työajat ei ole kiva juttu.
Haluan korkeasti koulutetun miehen jolla on mahdollisuus työskennellä kotoa ja joka voi itse päättää työaikansa.
Riittävän älykkäitä? Nimenomaan älyä testataan pääsykokeissa ja sinne ei kyllä mitkään dillet pääse. Kyllä hoksottimet tulee olla kunnossa.
Eivät he kuitenkaan mitään matemaatikkoja ole. Koneen käyttäminen ei ole mitään rakettitiedettä. (pun intended)
Älykkäät suunnittelee ne koneet, hieman tyhmemmät käyttävät niitä.
Oletpa katkera
Koska vaativa ammatti ja kova palkka