Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te hoikat pystytte olemaan ilman herkkuja?

Vierailija
25.08.2025 |

Osaatko sanoa?

Kommentit (201)

Vierailija
181/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi?! 

Vierailija
182/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön joka viikko puoli pussia sipsejä, nam.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuihin katoaa himo noin kuukaudessa herkuttelun lopettamisen jälkeen. Pitää syödä oikeaa ruokaa tarpeeksi.

Vierailija
184/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun ainakaan tarvitse olla ilman herkkuja. Pysyn helposti hoikkana. Kukaan perheestäni ei ole ylipainoinen. Harrastan paljon liikuntaa, juoksu erityisesti pitää hoikkana. Syön ihan normaalia ruokaa ilman mitään rajoituksia. Karkista en hirveästi välitä, mutta itse leivotut piirakat ja pulla maistuvat kahvin kanssa. Meillä on aina jotain hyvää, vähintään jäätelöä ja keksejä, jos makeanhimo yllättää. Suurinta herkkuani ovat kuitenkin erilaiset juustot. Herkut ja ruoasta nsuttiminen kuuluvat elämään.

Vierailija
185/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtenä päivänä viikossa voi syödä aika paljonkin herkkuja mutta ei useampana. Eikä ainakaan peräkkäisinä päivinä. Määrä voi olla esim. Kakkupala+jäätelöannos+banaani+pieni karkkipussi+kahvia+pizzaa+yksi annos oikeaa ruokaa. 

Mitä mieltä?

:O Siis onko tuo jonkun mielestä normaali vapaampi / herkuttelupäivä? Mulle herkuttelu on yksi kakkupala, yksi jäätelöpallo, yksi minisipsipussi (25 g) jne. Siis yksi herkku herkkupäivänä. Ja silti olen ylipainoinen eikä paino meinaa pudota vaikka punnitsen kaiken syömäni ja lasken kalorit. En ole sitten lapsuuden syönyt samana päivänä jäätelöä, kakkua, karkkia ja todella kaloripitoista ruokaa kuten pizzaa.

Kyllä kuitenkin sitten ihan tavallinen ruoka on sinulle herkkua ja syöt sitä yli kulutuksesi. Muuten ei paino nouse. 

Kilpirauhasen vajaatoiminta oikeen pahana saattaa nostaa painoa/hidastaa painon pudotusta, mutta ei se mahdotonta ole. Itse sen kokeneena sanon. Pcos:kin löytyy eli molemmat sairaudet, joita monet syyttää ylipanoinostaan. Normaalipainoinen olen kun lääkitykset kunnossa. Ja syöminen on kunnossa ennen kaikkea

Vierailija
186/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosi-intoleranssi on kätevä: Ei voi syödä maitosuklaata, ja useimmat muut karkit eivät maistu. Parhaissa jäätelöissäkun on yleensä laktoosia. 

Vierailija
187/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön miltei joka päivä jotain herkkuja, välillä enemmän ja välillä vähemmän. On kuitenkin päiviä kun ei tule syötyä oikein mitään niin se kai tasottaa kalorit että oon 50-52kg?

Vierailija
188/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vaikka suklaalevyn kerralla. Mutta vain kerran pari viikossa. T. N 170/63

Vierailija
189/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa ei vain tunge sitä moskaa kyrkkuun vaikka sitä olisi tarjolla. Pitää vain kehittää itsekuri johon moni nainen ei kykene niin kuin miehet

Vierailija
190/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen syönyt: 

Aamusmoothie 

Lounas (riisiä ja tofusoossia)

Välipalapatukka 

Illallinen (kananmunaa, linssejä, sieniä, pinaattia, korianteria)

Saatan syödä vielä iltapalaksi kreikkalaista 2% jogurttia marjoilla ja hunajalla.

En juurikaan syö pastaa, leipä on täyskauraa ja riisiäkään en syö kovin usein. Pidän huolen että ainakin toinen päivän pääaterioista on kasviksia ja jotain proteiininlähdettä ilman erillistä hiilarinlähdettä. Syön paljon pähkinöitä ja siemeniä, tänään niitä oli vain aamusmoothiessa. Kun syö riittävästi proteiinia ja maltilla hiilihydraatteja, elimistö lakkaa kaipaamasta sokeria. Tänäänkin vähän katselin herkkukaappia kun on kohta alkavien kuukautisten takia vähän "sellainen" olo, mutta ei vaan sitten tehnyt mieli. Ja toki jos on juhlat tai menen ulos syömään syön ihan mitä tarjolla on tai sattuu tekemään mieli.

Vierailija
191/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 karkkipäivää, pe-su. Siihen kuuluu myös pizza-kebut, vehnä, alkoholi, kaikki lisätty sokeri, ja myös korkeasokeriset hedelmät kuten banaani, taatelit. Eli en syö noita edellämainittuja viikolla. Totta puhuen en aina viikonloppunakaan kun ei niitä oikeesti tee enää mieli, kun ei oo koko ajan siinä insuliini/sokerikoukussa. Mutta voin ottaa jos haluan. Näin se homma toimii mulla.

Vierailija
192/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtenä päivänä viikossa voi syödä aika paljonkin herkkuja mutta ei useampana. Eikä ainakaan peräkkäisinä päivinä. Määrä voi olla esim. Kakkupala+jäätelöannos+banaani+pieni karkkipussi+kahvia+pizzaa+yksi annos oikeaa ruokaa. 

Mitä mieltä?

:O Siis onko tuo jonkun mielestä normaali vapaampi / herkuttelupäivä? Mulle herkuttelu on yksi kakkupala, yksi jäätelöpallo, yksi minisipsipussi (25 g) jne. Siis yksi herkku herkkupäivänä. Ja silti olen ylipainoinen eikä paino meinaa pudota vaikka punnitsen kaiken syömäni ja lasken kalorit. En ole sitten lapsuuden syönyt samana päivänä jäätelöä, kakkua, karkkia ja todella kaloripitoista ruokaa kuten pizzaa.

Kyllä kuitenkin sitten ihan tavallinen ruoka on sinulle herkkua ja syöt sitä yli kulutuksesi. Muuten ei paino nouse. 

Kil

Ei painoni nousekaan. On ollut samassa vuosikymmenen. Ja sitähän tässä juuri työstän että söisin vajeessa ja laihtuisin, kun en kitudieeteille ryhdy. Tämä on hidas projekti ja yritän sekä nostaa kulutustani että laskea kaloreitani näkemättä jatkuvasti nälkää. Eli en siis todellakaan voi syödä kakkua, jäätelöä, pizzaa jne. Vaan jos sen yhden herkkupäivän pidän esim kerran kuussa niin se on se yksi kappale jotain herkkua, kohtuudella.

Vierailija
193/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppoa ei vain tunge sitä moskaa kyrkkuun vaikka sitä olisi tarjolla. Pitää vain kehittää itsekuri johon moni nainen ei kykene niin kuin miehet

Nämä aivoripulit on aina yhtä huvittavia. Katsopa taas niitä tilastoja.

Vierailija
194/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
195/201 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole näläntunnetta, niin unohdan aika usein syödä. Vettä menee kyllä paljon.

Vierailija
196/201 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee mieli herkkuja, koska ruoka ei ole koskaan ollut minulle minkäänlainen nautinnon lähde. En ole koskaan kokenut minkäänlaista "taivaallista makuelämystä" tai himoa johonkin ruokaan, herkkuun tai makuun. Kaikenlainen syötävä maistuu suussani aina "ihan tavalliselta" ja näin on ollut lapsesta asti. Mulle on aina ollut maun puolesta ihan sama mitä on ruoaksi. Varmaan joku makuaistiin liittyvä häiriö minulla on, mutta ei se ole mitenkään elämää haitannut. Onhan se toki ikävää jäädä paitsi siitä nautinnosta, minkä ruoka näyttäisi parhaimmillaan ihmisille antavan. 

Vierailija
197/201 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen kaupassa karkkihyllyn ohitse, enkä laita sieltä mitään koriini tai ostoskärryyn. Helppoa!

Vierailija
198/201 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaan syö kohtuudella,aina tehnyt niin. Oikeastaan olen melkein sokeririippuvainen kun pitää saada joka viikko joku jäätelö, patukka tai leivos! Olen yrittänyt tuostakin päästä eroon

Vierailija
199/201 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä elä ilman herkkuja. Eilen söin noin 10 irtokarkkia, toissapäivänä jäätelötuutin. Ei vaan tee mieli kuin vähän eikä edes päivittäin. Tuokin karkkirasia on avattu ennen juhannusta ja vielä riittää. Kaapissa on viikko sitten ostettuja suklaapatukoita, en vielä ole tarvinnut.

Minulla vähän sama, herkkuja on oltava aina kotona. Usein vaan unohtaa syödä niitä.... 

Vierailija
200/201 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pysty, mutta hoikka olen silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän