Miten te hoikat pystytte olemaan ilman herkkuja?
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole makean perään, mutta banaani, persikka, ananas ja hunaja maistuu :D:D
Luonnonsokeri on hieman eri asia, kuin valkoinen sokeri, vaikkei sitäkään loputtomiin voi nauttia :D:D
Sokeri on sokeri oli se mitä tai missä vain.
Ei todellakaan ole :D
Luonnonsokeri ja prosessoitu, valkoinen sokeri ovat kaksi täysin eri asiaa.Sama sanoa että rasva on rasvaa, oli se mitä tai missä vain! :D
kyllä, fruktoosi on paljon epäterveellisempää.
En ole itse syönyt herkkuja 7 vuoteen, jos herkuilla tarkoitetaan karkkia, sipsiä, pullaa yms. Eikä tämä vaadi itsekuria ollenkaan. Minua ei tee mieli vaikka kuinka olisi herkut nenän edessä.
Ennen minua teki jatkuvasti vielä herkkuja. Nykyään minulle kaurapuurokin on herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisena syötyjen hedelmien sokerit imeytyvät hedelmien sisältämien kuitujen vuoksi hitaasti. Ei nosta rakettina verensokeria. Pitää myös kuitujen ja tuon sokerien hitaan imeytymisen vuoksi kylläisyyttä paremmin yllä kuin joku teollinen sokerimoska.
Ei se muuta faktaa, että sokeri on sokeria lähteestä huolimatta. Eikä poista sokerin haittoja.
Se on yksin kertaista. En ole sokerinarkomaani eli en ole addiktoitunut läskien herkkuihin. Addiktioita on paljon erillaisia. Toiset juo viinaa, toiset käyttää huumeita, joku pelaa uhkapelejä, kun taas joku narkkaa sokeria.
Mä syön herkkuja useamman kerran viikossa ja viikonlopuksi on aina karkkia, sipsiä, jäätelöä ym. Mutta mulle tulee myös äkkiä stoppi enkä pysty syömään paljoa kerralla. Pätee myös tavalliseen ruokaan, annoskoot pysyvät siis melko pieninä. Olen koko aikuisikäni painanut n. 50kg.
Ozempic vie nälän tunteen kokonaan ja aina ei tule syötyä mitään koko päivänä. Paino on tippunut 30 kg aloittamisesta.
Vierailija kirjoitti:
"No onpa kerrassaan jännä juttu, ettei minua eikä puolisoa väsytä yhtään. Miten joku iso työpaikkalounas liittyy sokeriin? Karkkiako siellä syödään? "
Ilmeisesti syötte varsinkin kohtuullisesti, tai ainakin siten, ettette vedä ns. hiilarimössöjä - mikä on siis hyvä, pisteet teille :).
No, tuo työpaikkaruokailu nyt oli vain tyhmä esimerkki miten käy kun hiilareita saa kerralla reilusti. Tulee ns. sokerihumala, joka liittyy asian siten, että kaikki hiilarit pilkkoutuvat elimistössä lopulta sokeriksi. Eli sokerilta ei sikäli voi välttyä, mutta ns. ylimääräistä sokeria keho ei kauheasti kaipaa.
Jessus näitä hiilarihulluja. Me nimenomaan syömme aika paljon hiilareita, jotta jaksamme edelleen liikkua tavoitteellisesti. Koetapa itse juosta yli 10 km ilman hiilareita. Enkä puhu mistään löntystelystä vaan ihan oikeasta juoksemisesta. Lounasbuffeissa syödään navat ihan täyteen, eikä totta tosiaan väsytä.
Syön vain vähemmän. Ei se sen kummempaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisena syötyjen hedelmien sokerit imeytyvät hedelmien sisältämien kuitujen vuoksi hitaasti. Ei nosta rakettina verensokeria. Pitää myös kuitujen ja tuon sokerien hitaan imeytymisen vuoksi kylläisyyttä paremmin yllä kuin joku teollinen sokerimoska.
Ei se muuta faktaa, että sokeri on sokeria lähteestä huolimatta. Eikä poista sokerin haittoja.
Tää on niin typerää! Paljon oleellisempaa on katsoa kokonaisuutta ja liikkua. Sokeria sietää syödä marjojen ja hedelmien muodossa hyvinkin runsaasti, kunhan liikkuu kunnolla. Liikkumattomuus on todella haitallista ihmiselle, vaika miten hifistelisi ruokavaliolla. Vain liikunnan avulla saa ylläpidettyä lihaksia ja luustoa. Liikunta auttaa merkittävästi myös suoliston toiminnan kanssa ja auttaa hillitsemään stressihormoneja. Täysin sokerittomalla/hiilarittomalla hörhöilyllä päätyy nopeasti sohvan pohjalle.
Muisti auttaa, kävelen kaikkien 30 metriä herkkuhyllyjen ohi ja katson hintoja. Muistan kuinka hinnat oli neljäosa ja siirryn eteenpäin. Kaikki maku meni. Toinen on osata tehdä oikeaa ruokaa.
feikkisuklaissa ilman sukaata ei ole muuta hienoa kuin että saa nopeasti las paljon kaloreita ja sokeria esim sokerin puutos iskee koska liikaa insuliinia tmv.
Kun syön jonkun herkkuviinerin päiväkahvin kanssa, jätän päivällisen kokonaan väliin ja tulen sinä päivänä syönneeksi vähemmän kuin jos olisin jättänyt sen viinerin syömättä.
Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä päivänä viikossa voi syödä aika paljonkin herkkuja mutta ei useampana. Eikä ainakaan peräkkäisinä päivinä. Määrä voi olla esim. Kakkupala+jäätelöannos+banaani+pieni karkkipussi+kahvia+pizzaa+yksi annos oikeaa ruokaa.
Mitä mieltä?
Ihan paska systeemi, koska yhdessä päivässä on helppo syödä koko viikon saldo reippaille ylikaloreille, vaikka kuusi päivää olisi menty miinuksella.
Karkeissa ja mässyissä on aivan helvetisti energiaa.
Itse kyllä syön herkkuja ja suhtaudun niihin neutraalisti, minkä ansiosta herkuista ei tule pakkomiellettä. Saatan ostaa ison pussin irtokarkkeja ja syödä niitä pieniä määriä kerrallaan monen päivän kuluessa tai vaikka ostaa purkin jätskiä pakastimeen ja unohtaa sen kokonaan.
Yhden työkaverin muista joka söi kyllä paljon mutta vastaavasti juoksi aamulla 8 kilometrin lenkin ja töiden jälkeen 16 kilometriä. Maratonennätys taisi olla 2 tuntia 20 minuuttia mutta siitä oli toki jo aikaa. Jos liikkuu paljon niin saa syödä melkein kuinka paljon haluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhtenä päivänä viikossa voi syödä aika paljonkin herkkuja mutta ei useampana. Eikä ainakaan peräkkäisinä päivinä. Määrä voi olla esim. Kakkupala+jäätelöannos+banaani+pieni karkkipussi+kahvia+pizzaa+yksi annos oikeaa ruokaa.
Mitä mieltä?
:O Siis onko tuo jonkun mielestä normaali vapaampi / herkuttelupäivä? Mulle herkuttelu on yksi kakkupala, yksi jäätelöpallo, yksi minisipsipussi (25 g) jne. Siis yksi herkku herkkupäivänä. Ja silti olen ylipainoinen eikä paino meinaa pudota vaikka punnitsen kaiken syömäni ja lasken kalorit. En ole sitten lapsuuden syönyt samana päivänä jäätelöä, kakkua, karkkia ja todella kaloripitoista ruokaa kuten pizzaa.
Sokeri on kyllä ihme aine, kuin huume :)
Sen puolustajia riittää suomalaisissa naisissa, vaikka se on elimistölle haitallista.
Jos puhutaan painonhallinnasta, niin tärkein asia tuntuu olevan "herkuttelu" kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä?
:O Siis onko tuo jonkun mielestä normaali vapaampi / herkuttelupäivä? Mulle herkuttelu on yksi kakkupala, yksi jäätelöpallo, yksi minisipsipussi (25 g) jne. Siis yksi herkku herkkupäivänä. Ja silti olen ylipainoinen eikä paino meinaa pudota vaikka punnitsen kaiken syömäni ja lasken kalorit. En ole sitten lapsuuden syönyt samana päivänä jäätelöä, kakkua, karkkia ja todella kaloripitoista ruokaa kuten pizzaa.
Taas yksi osoitus siitä, että kaloriteoria ei toimi.
Verensokeri tasainen koko päivän niin ei tule epäterveitä mielitekoja. Varalla taateleita, pähkinöitä, jogurttia tms herkuksi mieltämääni.