Miten te hoikat pystytte olemaan ilman herkkuja?
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ SYÖN HERKKUJA MALTILLA KUITENKIN, JA JOKAISESTA HERKUSTA TREENAAN MONTA TUNTIA KOVAA HIKITREENIÄ!
Se on sitä selkärankaa. Herkutkin maistuvat paremmilta, kun niitä ei jatkuvasti ahda naamaan ja voi myös ottaa sen käytännön, että "ansaitsee" herkun sillä oi niin hirveällä urheilulla.
Mitä selkärankaa on monen tunnin hikitreeni maltillisen herkkujen syönnin päälle?! Tuohan kuulostaa sairaalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, mutta netistähän löytyy kovasti etsimällä hyvin kevyitäkin herkkureseptejä, esim. nice cream. Ja kotiruokaa, pottuja ja pastaa ja puuroa kylläiseksi asti aina.
Pasta on aika turha hiilari, kuten valkoinen riisi. Tilalle vaikka kvinoaa, saa vitamiineja ja protskua
Täysjyväkin on keksitty!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MINÄ SYÖN HERKKUJA MALTILLA KUITENKIN, JA JOKAISESTA HERKUSTA TREENAAN MONTA TUNTIA KOVAA HIKITREENIÄ!
Se on sitä selkärankaa. Herkutkin maistuvat paremmilta, kun niitä ei jatkuvasti ahda naamaan ja voi myös ottaa sen käytännön, että "ansaitsee" herkun sillä oi niin hirveällä urheilulla.
Mitä selkärankaa on monen tunnin hikitreeni maltillisen herkkujen syönnin päälle?! Tuohan kuulostaa sairaalta!
Miksi sen pitäisi olla "monen tunnin"? :D Useimpien juoksulenkit ovat 30-60 minuuttia. Sairaampaa on täydellinen passiivisuus yhdistettynä ylensyöntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole, mutta netistähän löytyy kovasti etsimällä hyvin kevyitäkin herkkureseptejä, esim. nice cream. Ja kotiruokaa, pottuja ja pastaa ja puuroa kylläiseksi asti aina.
Pasta on aika turha hiilari, kuten valkoinen riisi. Tilalle vaikka kvinoaa, saa vitamiineja ja protskua
Täysjyväkin on keksitty!
Ei täysjyvä ole täysjyvätöntä kummallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan erityisemmin kaivannut makeaa, huonoja ruokatapoja oli kyllä ja suolaiset herkut kiinnosti vähän liikaakin. Hedelmät on mun "karkkeja". Banaani, persikka ja ananas on suosikkeja, ollut aina. Hunajaa otan joka päivä teelusikallisen verran. Yleensä ovat niinkuin jälkiruoka. Nykyään syön 3 kertaa päivässä (eväät töissä), mutta annoskoko on melko pikkuinen, nälkää en näe. Tasainen täyteläisyyden tunne poistaa mässyttely himon ja jotta se säilyy olen huomannut suht tasaisten ruokailuvälien pitävän sen poissa mielestä. 25 v sitten olin 89 kg painava, "potkaisin itseäni persuksille" ja lopetin huonot ruokailutavat ryhdyin liikkumaan ja kahdessa vuodessa sain painon kuriin ja siinä on pysytty. Nykypaino 48 kg pituutta 160 cm. Ei vippaskonsteja, normi monipuolista kotiruokaa ja kaikki mahdollinen hyötykävely käyttöön, työmatka pakko kulkea autolla, tavaraa sen verran paljon. Ihmettelin itsekkin, kuinka pitkäjänteinen työ toi hyvän tulo
Et ole makean perään, mutta banaani, persikka, ananas ja hunaja maistuu :D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysjyväkin on keksitty!
Ei täysjyvä ole täysjyvätöntä kummallisempaa.
On siinä suotuisammat ravintoarvot ja täysjyväriisi ei nosta verensokeria äkillisesti, kuten valkoinen riisi. Toki voidaan väitellä onko 1,6g proteiinia vs. 2,1g proteiinia tai 0,6g kuitua vs. 1,2g kuitua merkittävää. Eivät ne erot mitään mullistavia esim. täysjyväriisin ja kvinoankaan välillä ole, vaikka kvinoa on paperilla parempi vaihtoehto.
Luonnonsokeri on hieman eri asia, kuin valkoinen sokeri, vaikkei sitäkään loputtomiin voi nauttia :D:D
Helposti. Se on lähes helpointa elämässä. Pari palaa suklaata riittää herkutteluun. Sehän ei edes lihota kun ruoan päälle syö.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonsokeri on hieman eri asia, kuin valkoinen sokeri, vaikkei sitäkään loputtomiin voi nauttia :D:D
Sokeri on sokeri oli se mitä tai missä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole :D
Luonnonsokeri ja prosessoitu, valkoinen sokeri ovat kaksi täysin eri asiaa.
Sama sanoa että rasva on rasvaa, oli se mitä tai missä vain! :D
Miksi kuvittelet että me hoikat emme syö herkkuja??? 🤭
Minun herkkujani ovat kuha, paistetut muikut, sisäfilepihvi, lohimedaljongit jne. Myös viini.
Makeita tai rasvaisia välipaloja en syö ollenkaan.
Nyt kun olen yrittänyt pudottaa painoa, syön noita "herkkuja" kerran viikossa. Arkiateriat kuittaantuvat pääosin täysjyväleivällä, salaatilla, proteiinirahkoilla ja omenoilla.
Painoa onkin lähtenyt parissa kuukaudessa 10 kg. Eikä ole edes vaikeaa.
Olen niin nirso. Esim kaupan pulla on ihan pahaa. Pitäisi saada uunituoretta konditoriasta mutta siihen ei useinkaan mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole :D
Luonnonsokeri ja prosessoitu, valkoinen sokeri ovat kaksi täysin eri asiaa.Sama sanoa että rasva on rasvaa, oli se mitä tai missä vain! :D
Sokeri on sokeri, oli se mitä tahansa tai oli se missä tahansa.
Turhaan sä rasvaa tähän sekoitat.
Näen herkun kaupassa tai tarjolla ja ajattelen että jos sen syön niin minusta tulee läski paska. Sitten jätän syömättä.
Nälän tunne ei myöskään ole asia joka vaatii toimia. Antaa sen olla vaan.
En ole hoikka. Laihdutan.
Syön, ns. "hyötyherkkuja" päivittäin.
Tarvitsen proteiinia muutenkin --> proteiinipatukka.
Teen smoothien, joka muistuttaa jäätelöä tai sorbettia koostumukseltaan. Kun käyttää pakastehedelmiä/marjoja ja vähemmän nestettä, hyvä tulee. Itse olen käyttänyt 2 dl ja vähän enemmän pakastehedelmiä. Nestettä 1,5 dl. Toki mukana myös tuore banaani ja joko turkkilaista jugurttia tai raejuustoa, nekin taatusti vaikuttavat koostumukseen. On ihan kuin jäätelöä söisi, tykkään <3 :D
Ja toki kaikista paras asia, mikä auttaa on, kun ei osta herkkuja, ja muutenkin vähentää lisätyn sokerin määrää ruokavaliossa. Tärkeää on myös, että saa tarpeeksi proteiinia ja syö ravinteikasta ruokaa. Mieliteot häviää.
Huonon ruokahalun takia syöminen käy muutenkin työstä.
Aikoinaan oli aina ennen kuukautisia muutama päivä, jolloin olin pohjaton kuilu ja teki mieli ruokaa ja herkkuja aivan tauotta, mutta nykyään pitää olla tyyliin useampi päivä putkeen menossa tai siivota aamusta iltaan, että alkaa nälättää.
Vierailija kirjoitti:
Itsekuri
Muuta ei tarvita
Sama.
Syön joskus harvoin vähän salmiakkia. Se on ainoa.
Toki tekisi mieli vaikka mitä. En vaan syö.
Vierailija kirjoitti:
Mä en pysty vastustamaan. Siksi aiemmin kun olin hoikka en syönyt ollenkaan sokeria.Kun aloitin uudestaan, en ole pystynyt lopettamaan ja olen lihonut
Sama itsellä.
Yli vuoden olin vältellyt kaikkia herkkuja. Sitten tilanne lähti käsistä talvella, jouluna.
Joulun jälkeen jatkoin samaa mallia. Kunnes aloin saamaan fyysisiä oireita.
Ennen pystyin syömään ihan hitokseen sokeria, rasvaista ruokaa suuria määriä ilman mitään oireita. Lihava kehoni oli tottunut siihen. Mutta nyt, laihempana, mässäilyn jälkeen oli vain hengenahdistusta, kuumotusta, raskas tunne. Huono olo.
Eipä ole huvittanut mässäillä. Tosi, tosi, tosi hyvä juttu, itse asiassa. Että keho pistää vastaan. En halua syödä herkkuja, jos niistä tulee vain paha olo.
Mutta totta se on, että herkuilla lihoo helpommin. Niihin jää koukkuun ja niitä tarvitsee syödä paljon vähemmän, kuin "ämpärillisen kalakeittoa", jotta ne alkavat vaikuttamaan negatiivisesti. Ei kukaan pysty jatkuvalla syötöllä lappaamaan ämpärillistä kalakeittoa, mutta päivittäinen suklaalevy muun ohessa on ihan realismin puitteissa.