Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te hoikat pystytte olemaan ilman herkkuja?

Vierailija
25.08.2025 |

Osaatko sanoa?

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme ajatus se on, ettei hoikat syö herkkuja? On paljon hoikkia, jotka syövät herkkuja todella paljon päivittäin, MUTTA kalorit vaan ei ylity niin, että lihomista tapahtuisi. Reipasta arkiliikuntaa esim. työmatkapyöräily, terveellistä/sitä oikeaa ruokaa liian vähän, jolloin päivän kalorit jää mataliksi herkuista huolimatta jne. Ei kaikki hoikat ole mitään terveysintoilijoita millään mittapuulla - päin vastoin.

Vierailija
102/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön joka päivä jotain hyvää.

Palan (1-2, ei riviä enkä levyä!) suklaata, 1 tikkarin, keksin kahvin kanssa, pari salmiakkipastillia tms

Jos syön enemmän (esim 1/4 jäätelörasiasta tai vaikka porkkanakakkupalan n kerran viikossa) vähennän sen muusta syömisestä sinä päivänä.

Tasapaino säilyy

No ei säily, kun jätät jonkun muun syömisen pois! Makealla ei korvata ruokaa! 

Mjaa. Mun kokemus on että ei mitään merkitystä jos mennään kerran viikkotasolla. Että korvaa vaikka illalla perunan salaatilla kun iltapäivällä on herkuteltu porkkanakakulla tai jätskillä. 

Eli kyse on nimenomaan kokonaisuudesta. Monella hoikalla se on paremmin hahmotettu, eikä sitä herkkua syödä siis kuin pari palaa suklaata päivätasolla. Joka ei tosiaan suuremmin vaikuta mihi

Miksi pitää korvata? Yksi peruna ei tee mitään, vaikka syötkin sen kakkupala mukaan lukien. Perunassa on vähän hiilareita. Minä olen hoikka ja en todellakaan tuollainen kontrollifriikki. Voin mässätä vaikka yhden päivän suolaista ja makeaa, eikä ole mistään muusta pois. Karkkia ja suklaata en syö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme ajatus se on, ettei hoikat syö herkkuja? On paljon hoikkia, jotka syövät herkkuja todella paljon päivittäin, MUTTA kalorit vaan ei ylity niin, että lihomista tapahtuisi. Reipasta arkiliikuntaa esim. työmatkapyöräily, terveellistä/sitä oikeaa ruokaa liian vähän, jolloin päivän kalorit jää mataliksi herkuista huolimatta jne. Ei kaikki hoikat ole mitään terveysintoilijoita millään mittapuulla - päin vastoin.

Niin, hoikin tuttavani elää leivoksilla, pullalla ja valkoviinillä. 

Vierailija
104/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet eivät ymmärrä että esim. neljä Maraboun XL Daim keksiä vastaa suunnilleen juoksulenkkiä kaloreiltaan. Kuinka helposti menee ylikaloreille, etenkin jos syö rasvaista ja sokerista tavaraa. Vaikka menisi "vain" 100kcal yli kulutuksen, jos se tapahtuu päivittäin, on seurauksena n. 5kg painonnousu vuoden aikana. 

Vierailija
105/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, hoikin tuttavani elää leivoksilla, pullalla ja valkoviinillä. 

Kuten myös laiha äitini. Tupakkaa kuluu ja kahvia hullusti ja viikonloppuisin viiniäkin. Ruokailut on tyyliin joku voileipä ja rahka ja loput on sitten pullaa, suklaata, salmiakkia, sipsejä jne. Tervettä? Ei.

Vierailija
106/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön joka päivä jotain hyvää.

Palan (1-2, ei riviä enkä levyä!) suklaata, 1 tikkarin, keksin kahvin kanssa, pari salmiakkipastillia tms

Jos syön enemmän (esim 1/4 jäätelörasiasta tai vaikka porkkanakakkupalan n kerran viikossa) vähennän sen muusta syömisestä sinä päivänä.

Tasapaino säilyy

No ei säily, kun jätät jonkun muun syömisen pois! Makealla ei korvata ruokaa! 

Mjaa. Mun kokemus on että ei mitään merkitystä jos mennään kerran viikkotasolla. Että korvaa vaikka illalla perunan salaatilla kun iltapäivällä on herkuteltu porkkanakakulla tai jätskillä. 

Eli kyse on nimenomaan kokonaisuudesta. Monella hoikalla se on paremmin hahmotettu, eikä sitä herkkua syödä siis kuin pari palaa suklaata päivätasolla. Joka ei tosiaan suuremmin vaikuta mihi

Ja tää siis itsellä menee niin, että ei mun tarvitse tietoisesti vähentää mitään seuraavasta ateriastani. Mulla ei vaan ole niin nälkä jos olen kuitenkin jotain herkkua isommalti syönyt vähän ennen seuraavaa ruokailua. Eli syön automaattisesti vähemmän kun ei ole niin nälkä. Tai kevyemmin. Koska ei ole niin nälkä. 

Syön siis sen mukaan minkälainen nälkä minulla on. Joskus vähän liikaakin / Paljon liikaa. Mutta sen jälkeen ei tarvitse paljon illalla syödä. 

Tästä voisi siis tulkita, että siedän lähtökohtaisesti aika hyvin verensokerin vaihtelua. Pikkunälkä ei stressaa, eikä se ole heti uudelleen jos on syönyt reilummin. 

Vierailija
107/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet eivät ymmärrä että esim. neljä Maraboun XL Daim keksiä vastaa suunnilleen juoksulenkkiä kaloreiltaan. Kuinka helposti menee ylikaloreille, etenkin jos syö rasvaista ja sokerista tavaraa. Vaikka menisi "vain" 100kcal yli kulutuksen, jos se tapahtuu päivittäin, on seurauksena n. 5kg painonnousu vuoden aikana. 

Jos taas lounas on se 4 Maraboun XL Daim -keksiä eikä mitään muuta ja illalla/iltapäivästä joku jogurtti tai voileipä, niin ei siinä liho. Eri juttu syödä näitä sen perunamuusin ja jauhelihakastikkeen LISÄKSI.

Vierailija
108/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä selätin jopa 2-tyypin diabeteksen (siinä sivussa lähti myös painoa vajaat 20 kg) ja ruokavaliooni kuuluu kerran viikossa kahvilassa kahvit konditoriatuotteen kera ja iltakahvin kanssa kotona syön vaikka kaurakorpun johon sipaisen päälle marmeladia tai sitten syön omatekoista pullaa jonka teen täysjyvävehnäjauhoista rasvana oliiviöljy ja sokeria puolet vähemmän kuin normaalissa pullataikinassa. Suola on ihmisellåe sokeriakin pahempi vihollinen ja olenkin opetellut tekemään ja syömään ruokani ilman lisättyä suolaa (kaupan elintarvikkeista saan sen verran suolaa kuin tarvitsen).

Vierailija
109/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos taas lounas on se 4 Maraboun XL Daim -keksiä eik

Mutta tuo taas johtaisi erilaisiin ongelmiin. Puutostiloihin yms. Silläkin on väliä MISTÄ ne kalorit saa. Syökö 500kcal prosessoitua höttöpaskaa vs. 500kcal monipuolista "kotiruokaa" ovat kaksi täysin eri asiaa. 

Vierailija
110/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee mieli mitään leivonnaisia ikinä. Karkkia joskus mutta harvoin. En niin perusta syömisestä muutenkaan vaan syön elääkseni.

Vierailija
111/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kuivaa valkkaria melkein joka päivä lasillisen. Karkkia ja suklaata syön joka toinen päivä vähintään. Mutta en syö sitten sitä ns. Oikeaa ruokaa eli ei kannata ottaa mallia.

Vierailija
112/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunassa on jännä se, että glykeeminen indeksi tippuu viideosaan jos perunan antaa keittämisen jälkeen jäähtyä. Älkää syökö kuumia perunoita.

Keitetty viileä peruna on ihan eri kuin keitetty kuuma peruna.

Vierailija
113/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidäkkään. Enkä laskemalla / tieotoisesti korvaakkaan. Mutta eikö sinulle koskaan käy niin että ei ole niin nälkä illalla jos olen pari tuntia sitten syönyt jo ison palan kakkua ja muita herkkuja? Miksi siis silloin söisin enemmän kuin nälkä vaatisi? Tätä koitin selittää. 

Luulen että sinulla on kyse samasta jutusta. Kohtuus, ja isommat kalorit silloin tällöin kompensoituvat automaattisesti kun kokonaisuus on tasapainossa. 

Vierailija
114/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikat eivät kiellä itseltään mitään vaan herkuttelevat ilman omantunnontuskia mutta heidän kokonaiskulutuksensa jää silti vähäiseksi.

Pullukat sen sijaan kieltävät itseltään monia eri herkkuja ja sitten myöhemmin ahmivat itselleen tuhansia kilokaloreita päivittäin.

Vierailija
115/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄ SYÖN HERKKUJA MALTILLA KUITENKIN, JA JOKAISESTA HERKUSTA TREENAAN MONTA TUNTIA KOVAA HIKITREENIÄ!

Vierailija
116/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi pitää korvata? Yksi peruna ei tee mitään, vaikka syötkin sen kakkupala mukaan lukien. Perunassa on vähän hiilareita. Minä olen hoikka ja en todellakaan tuollainen kontrollifriikki. Voin mässätä vaikka yhden päivän suolaista ja makeaa, eikä ole mistään muusta pois. Karkkia ja suklaata en syö. "

Ei pidäkkään. Enkä laskemalla / tieotoisesti korvaakkaan. Mutta eikö sinulle koskaan käy niin että ei ole niin nälkä illalla jos olen pari tuntia sitten syönyt jo ison palan kakkua ja muita herkkuja? Miksi siis silloin söisin enemmän kuin nälkä vaatisi? Tätä koitin selittää. 

Luulen että sinulla on kyse samasta jutusta. Kohtuus, ja isommat kalorit silloin tällöin kompensoituvat automaattisesti kun kokonaisuus on tasapainossa. 

Vierailija
117/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J

Niin? Mutta se ei poista sitä faktaa etteikö tuollainen ihminen voisi olla hoikka! Terve ja hyväkuntoinen tuskinpa, mutta hoikka/laiha kyllä.

Vierailija
118/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Kun näkee ihmisen joka ei hallitse painoaan, motivoi se entisestään miettimään mitä suuhuni laitan.

Vierailija
119/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Kun näkee ihmisen joka ei hallitse painoaan, motivoi se entisestään miettimään mitä suuhuni laitan.

Mutta lähes kaikkien ylipaino kuulemma johtuu kaikesta muusta kuin siitä, mitä he valitsevat laittaa suuhun. 

Kyllähän se jos kaupassakin joku isompi sattuu edelle kassalla, useimmiten siinä hihnalla näkyy "the usual suspects", eli sokeria, sokeria, sokeria ja tai prosessoitua tavaraa. Kasvikset ja muu tuoretavara loistavat poissaolollaan. 

Vierailija
120/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta kotiin "herkkuja". Miellän ne myrkyksi, kakaksi ja sonnaksi. Niin pystyn ohittamaan ne kaupassa. En leivo mitään, en edes sämpylöitä, koska vältän vehnääkin.

Mun herkkuosasto kaupassa on Hevi/hedelmävihannes-osasto. Siellä saa shoppailla hyvillä mielin ja viettää aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi