Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te hoikat pystytte olemaan ilman herkkuja?

Vierailija
25.08.2025 |

Osaatko sanoa?

Kommentit (201)

Vierailija
81/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön joka päivä jotain hyvää.

Palan (1-2, ei riviä enkä levyä!) suklaata, 1 tikkarin, keksin kahvin kanssa, pari salmiakkipastillia tms

Jos syön enemmän (esim 1/4 jäätelörasiasta tai vaikka porkkanakakkupalan n kerran viikossa) vähennän sen muusta syömisestä sinä päivänä.

Tasapaino säilyy

No ei säily, kun jätät jonkun muun syömisen pois! Makealla ei korvata ruokaa! 

Vierailija
82/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä herkuttelen vaikka päivittäin jos siltä tuntuu, mutta se herkuttelu on tyyliin yksi suklaapatukka tai jäätelötuutti tmv. sen sijaan, että louhisin kolme berliininmunkkia tai kopan jäätelöä. Syön 95% ajasta "hyvin" ja terveellisesti sekä liikun, sehän siinä on pääasia, mitä pitkällä aikavälillä tapahtuu. 

Vähän sama kuin alkoholin kanssa: iän myötä oppinut, että liika on liikaa ja johtaa vain huonoon oloon. Myöskin sama kuin alkoholin kanssa, mitä vähemmän sitä käyttää, sitä vähemmän sitä tekee mieli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokonaan ilman herkkuja, mutta syön niitä vähän ja maltillisesti. Monet herkut eivät nykyään enää edes maistu, mitkä joskus aikanaan olivat hyviä, kuten jäätelö ja pulla. Herkutteluni on nykyään sitä, että saatan syödä esimerkiksi yhden päärynäviilin tai jogurtin. Pizzan syön kotona 2-3 kertaa viikossa, se on herkku. Nykyään jos haluan oikein herkutella, niin ostan parmesanjuuston ja mussutan sen. 

Vierailija
84/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempicilla pysyy makeanhimo kurissa.

Vierailija
85/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikun niin paljon. Tiedän että tilastollisesti laihdutus tehdään keittiössä ja normipainossa pysymiseen tärkeintä on oikea ruokavalio, mutta itse kumoan tuon faktan. Syön tosi paljon kaloreita, hiilaripitoista ruokaa, perunaa/pastaa, paljon leipää ja pullaa, joka päivä makeaa kuten suklaata, keksejä, kermajäätelöä jne. 

Teen kahta eri fyysistä työtä ja olen käytännössä liikkeessä aamusta iltaan, joka päivä. Mitat näin viisikymppisenä 161cm ja 50kg.

Yök mikä ruokavalio, mitat ei ole yhtä kuin terveys.

Minä mietin, että missä välissä oikeesti mainitsemiaan syö, kun kehuu olevansa liikkeessä aamusta iltaan 😅

Vierailija
86/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystykään. Silloin tällöin syön suklaata.

Vierailija
87/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä syön herkkua joka päivä. Tavallista terveellistä hyvn maustettua ruokaa ja esim. hedelmiä tai marjoja kohtuullisesti ja silloin tällöin jäätelöä, josta pidän kovasti.

Määrät ratkaisee, jos on esim ylipaino-ongelma. Mullakin oli aikoinaan. Hankin pienemmän ruokalautasen ja syön ainoastaan ruokapöydän ääressä, enkä kanna mitää naporsteltavia sohvalle.

Vierailija
88/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palan (1-2, ei riviä enkä levyä!) suklaata, 1 tikkarin, keksin kahvin kanssa, pari salmiakkipastillia tms

Jos syön enemmän (esim 1/4 jäätelörasiasta tai vaikka porkkanakakkupalan n kerran viikossa) vähennän sen muusta syömisestä sinä päivänä.

Tasapaino säilyy

Se kai riippuu vähän mitä makeaa syö esimerkiksi joku voipulla tai kroisantti pitää kyllä jonkin verran nälkää mutta karkit, limut ja jäätelöt ei. -eri

Vierailija
89/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozempicilla pysyy makeanhimo kurissa.

Aivokemiallisesti sama toimintamekanismi, kuin heroiinilla. Lisää serotoniinin ja dopamiinin eritystä.

Vierailija
90/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä normaalina sitä että kotona on herkkuja joita syön karkin päivässä. Minut on ohjelmoitu himoitsemaan energiaa, kuten suuri osa ihmisistä jotka evoluutio on tänne saakka saatellut. Niinpä minä en osta kotiin herkkuja jos ei ole aikomusta syödä niitä. Masentuneena ei tee mieli mitään, joten silloin ei edes käy mielessä herkut. Kun menee hyvin, teen ihan aikuisen päätöksen siitä mitä kaupasta ostan enkä kiusaa itseäni katselemalla kotona herkkuja.

Vierailija
91/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeastaan uskomattoman helppoa pitää paino kurissa kun elimistö on tasapainossa. Mulla on takana ties mitä laihdutuskuuria, dieettiä ja nälkiinnyttämistä mitkä johtivat vain suurempaan lihomiseen. Jossain vaiheessa kyllästyin ja aloin syödä A) tavallisesti ja B) riittävästi. Tavallisella tarkoitan kohtuu terveellistä ruokaa nälän tunteen mukaan.  Stressi pois ja uni kuntoon. Nyt 5 vuotta tuon päätöksen jälkeen syön enemmän kuin koskaan ja painan 20 kiloa vähemmän kuin 5 vuotta sitten. En ole tänä aikana koskaan kieltänyt itseltäni herkkuja vaan olen vain pitänyt huolen että syön kunnon ruokaa kunnollisen määrän ja jos tekee mieli herkkuja niin niitä sitten päälle. Eipä niitä hirveästi yleensä jaksa enää sitten syödä kun elimistö on jo ravittu. Ennenhän siis söin herkkuja selvästikin nälkääni, ja eihän silloin mikään määrä riittänyt ja mieliteot olivat ihan älyttömän voimakkaita. Jos yhdestä selvisi itsekurilla niin seuraava iski entistä voimakkaampana. Ei kiitos itsekuriharjoituksia enää minulle vaan syömistä niin ettei mielitekoja enää edes tule.

Vierailija
92/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä jatkuvaa herkuttelua. Onko tämä joku petollinen keino palkita itseään? Liikunnallisella ihmisellä on varaa toki herkutella enemmän, mutta mikä tarve aikuisella ihmisillä on syödä jotain karkkeja? 

Olen 179 cm ja 67 kg, ilman lihaksia varmaan olisi usesmpi kilo vähemmän. Syön satunnaisesti pullan tai leivoksen kahvin kanssa, jos sitä joku tarjoaa mutta lähtökohtaisesti en tarvitse sellaista mihinkään.

Et ole hoikka. Muuten hyvä..

Wtf 😳

Vierailija
93/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sokeri-addikti. En voi syödä vain vähän herkkuja. Jos aloitan eli maistan vähänkin, niin sitten haluan lisää.

Olen muutaman kerran ollut herkkulakossa eli kokonaan ilman herkkuja ja ne on menneet hyvin. Mutta heti kun olen alkanut vähän maistella herkkuja, niin ei mene kauan , kun jo kaksin käsin herkuttelen, ja voin huonosti.

Vihdoin päätin muuttaa elämäni. Vaihdoin vähähiilihydraattisen ruokavalioon ja luovuin sokerista kokonaan.(sokeri, viljat yms. hiilihydraatit)

Ja nyt olen vapaa: Minun ei tee mieli herkkuja ollenkaan.

Elämä on nyt helppoa ja ihanaa. Myös mieliala parani ja masennuskin kaikkosi.

Vierailija
94/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapaino säilyy

Mjaa. Mun kokemus on että ei mitään merkitystä jos mennään kerran viikkotasolla. Että korvaa vaikka illalla perunan salaatilla kun iltapäivällä on herkuteltu porkkanakakulla tai jätskillä. 

Eli kyse on nimenomaan kokonaisuudesta. Monella hoikalla se on paremmin hahmotettu, eikä sitä herkkua syödä siis kuin pari palaa suklaata päivätasolla. Joka ei tosiaan suuremmin vaikuta mihinkään.  Ihmiset mielihaluineen on niin erilaisia. Joillekkin tuo tulee luonnostaan. Joillekkin vaatii itsensä tarkkailua ja kieltämistä yms.. -eri. 

Vierailija
95/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty syömään herkkuja, koska siitä tulee mielikuva sairaalan pitkäaikaisosastosta, jossa makaa yksinäisiä syötettäviä ylipainoisia potilaita ulosteessaan, jotka kituvat makuuhaavoissaan, eikä hoitohenkilökunnalla ole aikaa suorittaa työtehtäviään. Mieluummin elän vanhuuteen asti niin terveenä, että jossain vaiheessa vain pumppu sanoo itsensä irti. 

Viimeiset elinvuodet edelläkuvatussa helvetissä ei kiinnosta.

No ei ihan! T. 30 vuotta alalla ollut

Vierailija
96/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapaino säilyy

Se kai riippuu vähän mitä makeaa syö esimerkiksi joku voipulla tai kroisantti pitää kyllä jonkin verran nälkää mutta karkit, limut ja jäätelöt ei. -eri

No ei riipu! Sokeri ku sokeri ei korvaa ateriaa!

Vierailija
97/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapaino säilyy

No ei riipu! Sokeri ku sokeri ei korvaa ateriaa!

Höpöhöpö.

Vierailija
98/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasapaino säilyy

Mikäli syö esim. kerran viikossa yhden porkkanakakkupalan, miksi ihmeessä täytyy vähentää muuta syömistä. Tuo menee jo tuommoisenaan peruskulutukseen vajaassa viikossa! 

Vierailija
99/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystykään ja kiitän kyllä niin luojaani ja geenejä, etten ole lihovaa sorttia.

Vierailija
100/201 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysmys tämä nyt on? En vain syö. En osta herkkuja, en leivo herkkuja. Mistä niitä sitten tulisi? Sinä voi tehdä ihan saman. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan