Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, tajutkaa: mies pystyy olemaan vaikka vuosikausia naisen kanssa, josta ei ole vakavissaan

Vierailija
24.08.2025 |

Esim. mies ja nainen seurustelevat vaikkapa 6 vuotta eläen avoliitossa. Mies ei koskaan kosi. Sitten tulee ero. Puoli vuotta suhteen päättymisestä mies on naimisissa uuden naisen kanssa ja heille on tulossa vauva. 

Kuulostaako tutulta? Tätä tapahtuu koska nainen antaa itsensä liian helposti saataville. Itse en tykkää kaikista irtokarkeista mutta jos niitä on nenän edessä niin kyllä tulee syötyä. 

Kommentit (299)

Vierailija
161/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nainen ja olen tässä sinkkuna odotellut sitä oikeaa. En halua lapsia, naimisiin voin mennä, jos jonkun kanssa siltä todella tuntuu. Kerran olen kokeillut tyytyä mieheen, joka ei aidosti vetänyt minua puoleensa. Pian totesin että olen mieluummin yksin kuin miehen kanssa jonka kanssa vain tyydytään puolin ja toisin. Eli sinkkuna tässä mennään verkot vesillä ja odottelen että se oikea jostain tulee. Kylmä sen sitten tietää, kun sen kohtaa. 

Vierailija
162/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa, että joku mies pystyisi Oscarin arvoisesti näyttelemään rakastunutta, mutta oikeasti olisi vain tyytynyt. Kyllä sen nyt huomaa onko toisellakin aidosti tunteet pelissä suhteessa. Ehkä näissä tapauksissa myös nainen on ottanut vain sen joka nyt on sattunut osumaan kohdalle?

Voi olla epämääräinen tunne, ettei kaikki ole ihan kohdillaan, mutta vaikeapa siihen on luottaa, jos toinen itsepintaisesti väittää jotain, mitä ei tarkoitakaan. Näin traumataustalla voin sanoa, että jos sanallinen ja sanaton viestintä ovat ristiriidassa, luottakaa siihen sanattomaan. Ja toisin kuin täällä sekoillaan, luottakaa siihen tunnepuoleen. Toinen voi luvata yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta jos yhteys kuitenkin tuntuu etäiseltä, epävarmalta - saati pelottavalta, olisin varovainen, ellen perääntyisi heti alkuunsa. On oikeasti ihmisiä, jotka eivät ole emotionaalisesti saatavilla, ja jos sitä kumppanilta kaipaa, tulee pettymään pahan kerran, jos väärään ihmiseen sekaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea uskoa, että joku mies pystyisi Oscarin arvoisesti näyttelemään rakastunutta, mutta oikeasti olisi vain tyytynyt. Kyllä sen nyt huomaa onko toisellakin aidosti tunteet pelissä suhteessa. Ehkä näissä tapauksissa myös nainen on ottanut vain sen joka nyt on sattunut osumaan kohdalle?

Voi olla epämääräinen tunne, ettei kaikki ole ihan kohdillaan, mutta vaikeapa siihen on luottaa, jos toinen itsepintaisesti väittää jotain, mitä ei tarkoitakaan. Näin traumataustalla voin sanoa, että jos sanallinen ja sanaton viestintä ovat ristiriidassa, luottakaa siihen sanattomaan. Ja toisin kuin täällä sekoillaan, luottakaa siihen tunnepuoleen. Toinen voi luvata yhdeksän hyvää ja kymmenen kaunista, mutta jos yhteys kuitenkin tuntuu etäiseltä, epävarmalta - saati pelottavalta, olisin varovainen, ellen perääntyisi heti alkuunsa. On oikeasti ihmisiä, jotka eivät ole emotionaalisest

Se on juuri näin. Ei ne sanat, vaan teot. Puhua voi mitä sattuu, mutta teoista sen näkee mikä toinen ihminen on. Intuitioon kannattaa luottaa. 

Vierailija
164/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on saastaisia eläiimiä joille toisten miesten hyväksyntä on kaikki kaikessa. 

Hyvä että ovat viimein "yksinäisiä", tosin siinäkin on kyse pillun saannista instababeilta, eikä mistään yksinäisyydestä.

Vierailija
165/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, joka on suhteen nainen

Vierailija
166/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nainenkin tuohon pystyy. Tunnen yhden joka halusi lapsia ja otti siksi miehen joka oli saatavilla, kyseessä ei ollut mikään suuri rakkaus. Yhdessä ovat olleet jo vuosikymmenen. 

Itse haluan parisuhteelta fyysistä vetovoimaa ja tunneyhteyden, en voisi ikinä kuvitella olevani suhteessa jossa en ole aidosti ihastunut ja rakastunut.

Vierailija
167/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi olla epämääräinen tunne, ettei kaikki ole ihan kohdillaan, mutta vaikeapa siihen on luottaa, jos toinen itsepintaisesti väittää jotain, mitä ei tarkoitakaan."

Puhe on halpaa, teot ratkaisevat. NIitä kannattaa siis katsoa.

Vierailija
168/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs oletus täällä on että kaikki naiset ovat juuri sen 1. miehen kanssa jonka ovat aina halunneet? Ei se nyt noin mene. Kyllä naisetkin usein ottaa vaan sen joka kohdille osuu. Suuri osa ihmisistä on sellaisia vässyköitä että eivät osaa olla yksin. Silloin kelpaa se huonompikin vaihtoehto.

Vierailija
169/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikäs oletus täällä on että kaikki naiset ovat juuri sen 1. miehen kanssa jonka ovat aina halunneet?"

Mikäs oletus täällä on että kaikilla naisilla on aina joku mies jonka he aivan ehdottomasti ykkösenä haluavat? En minä ainakaan sellaista miestä muista vaan milloin mikäkin mies on sillä hetkellä kiinnostellut. Ja yleensä aina sellainen joka on jollain tavalla ollut siinä sopivasti kohdalla.

"Ei se nyt noin mene. Kyllä naisetkin usein ottaa vaan sen joka kohdille osuu"

No ei kai kukaan voi ottaa mitään muuta kuin sen joka kohdalle osuu.

Vierailija
170/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voi olla epämääräinen tunne, ettei kaikki ole ihan kohdillaan, mutta vaikeapa siihen on luottaa, jos toinen itsepintaisesti väittää jotain, mitä ei tarkoitakaan."

Toisaalta monet myös kertovat, että jotkut ovat jaksaneet yllättävän pitkäänkin esittää, tehdä kaiken ns. oikein, ja sitten kun toinen on saatu nalkkiin, ihastumaan, rakastumaan, avioliittoon, ovat nämä "unelmakumppanit" muuttuneet täysin. Itse luotan puheiden ja tekojen sijaan siihen, mikä on totta siellä tunnetasolla.

Tästä tuli itse asiassa kerran mielenkiintoinen dokumentti vastaan. Ted Bundy oli ulkoisesti kaikilla yleisillä mittareilla ihannekumppani, unelmavävy, olevinaan menestyvä yksilö. Eräs tutkija sanoi, etteivät ihmiset tajunneet tai vaivautuneet tarkastelemaan pintaa syvemmältä, millainen tyhjyys siellä todella kumisi. Niinpä.

Vierailija
171/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta monet myös kertovat, että jotkut ovat jaksaneet yllättävän pitkäänkin esittää, tehdä kaiken ns. oikein, ja sitten kun toinen on saatu nalkkiin, ihastumaan, rakastumaan, avioliittoon, ovat nämä "unelmakumppanit" muuttuneet täysin. Itse luotan puheiden ja tekojen sijaan siihen, mikä on totta siellä tunnetasolla.

Tästä tuli itse asiassa kerran mielenkiintoinen dokumentti vastaan. Ted Bundy oli ulkoisesti kaikilla yleisillä mittareilla ihannekumppani, unelmavävy, olevinaan menestyvä yksilö. Eräs tutkija sanoi, etteivät ihmiset tajunneet tai vaivautuneet tarkastelemaan pintaa syvemmältä, millainen tyhjyys siellä todella kumisi. Niinpä.

En oikeasti tiedä millainen ihmisen pitää olla, että ei edes huomaa aidon tunneyhteyden puuttumista. Ehkä yksinkertainen, pinnallinen tai sitten tai jotenkin kyvytön lukemaan muita ihmisiä.  Ja näitä tuntuu riittävän, joille menee ihan täydestä kun toinen valehtelee suut ja silmät täyteen ilman tunteita...

Vierailija
172/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisaalta monet myös kertovat, että jotkut ovat jaksaneet yllättävän pitkäänkin esittää, tehdä kaiken ns. oikein, ja sitten kun toinen on saatu nalkkiin, ihastumaan, rakastumaan, avioliittoon, ovat nämä "unelmakumppanit" muuttuneet täysin. Itse luotan puheiden ja tekojen sijaan siihen, mikä on totta siellä tunnetasolla."

Varmaan kaikki tehty "oikein" sillä tavalla kun elokuvissa ja vastaavissa oikein tehdään. Muistetaan syntymäpäivät ja tehdään jonkin verran kotitöitä. Hankala kuvitella että joku oikeasti tekee kaiken vuosia oikein ihan detaljien tasolla niin että osaa reagoida sen toisen ihmisen unikkeisiin tarpeisiin ja toiveisiin. Niin että ne toiselle kaikken tärkeimmät asiat tulevat huomioiduksi.

Vierailija
173/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En oikeasti tiedä millainen ihmisen pitää olla, että ei edes huomaa aidon tunneyhteyden puuttumista. Ehkä yksinkertainen, pinnallinen tai sitten tai jotenkin kyvytön lukemaan muita ihmisiä.  Ja näitä tuntuu riittävän, joille menee ihan täydestä kun toinen valehtelee suut ja silmät täyteen ilman tunteita..."

Veikkaan, että suurin osa ihmisistä haluaa elää luottaen siihen, että ihmiset ovat, mitä väittävät olevansa. Huonojen kokemusten myötä saattaa sitten oppia varovaisemmaksi.

Vierailija
174/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Toisaalta monet myös kertovat, että jotkut ovat jaksaneet yllättävän pitkäänkin esittää, tehdä kaiken ns. oikein, ja sitten kun toinen on saatu nalkkiin, ihastumaan, rakastumaan, avioliittoon, ovat nämä "unelmakumppanit" muuttuneet täysin. Itse luotan puheiden ja tekojen sijaan siihen, mikä on totta siellä tunnetasolla."

Varmaan kaikki tehty "oikein" sillä tavalla kun elokuvissa ja vastaavissa oikein tehdään. Muistetaan syntymäpäivät ja tehdään jonkin verran kotitöitä. Hankala kuvitella että joku oikeasti tekee kaiken vuosia oikein ihan detaljien tasolla niin että osaa reagoida sen toisen ihmisen unikkeisiin tarpeisiin ja toiveisiin. Niin että ne toiselle kaikken tärkeimmät asiat tulevat huomioiduksi.

Harva sen enempää varmaan osaa odottaakaan kuin että tehdään asiat oikein ns. normaalilla, tavallisella tasolla. Näin traumatisoituneena sitä on tuntosarvet sojossa niiden pienten merkkien ja detaljien osalta.

Vierailija
175/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs oletus täällä on että kaikki naiset ovat juuri sen 1. miehen kanssa jonka ovat aina halunneet? Ei se nyt noin mene. Kyllä naisetkin usein ottaa vaan sen joka kohdille osuu. Suuri osa ihmisistä on sellaisia vässyköitä että eivät osaa olla yksin. Silloin kelpaa se huonompikin vaihtoehto.

Minulla on pitkä parisuhde. Kaiken lisäksi olen naimisissa ensimmäisen poikaystäväni kanssa. Tässä vuosien varrella vastaan ei ole tullut yhtään miestä, josta olisin ajatellut, että hän on parempi kuin puolisoni. Meillä on edelleen hauskaa yhdessä eikä mies ole vaihdevuosissaan muuttunut happamaksi mörökölliksi kuten muutamalla tutulla. En ole koskaan ajatellut niin, että kun on naimisiin menty, niin naimisissa ollaan vaikka hampaat irvessä. Avioero on ollut minulle minulle käypä vaihtoehto, jos olisin liitossa onneton.

Vierailija
176/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suksi nyt *ittuun yleistämästä. Itse annan vastaväitteen, että enimmäkseen naiset haluavat vapaan suhteen.

Vierailija
177/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auervaara

Vierailija
178/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten pitäisi tajuta olla lähtemättä parisuhteeseen. Ymmärrän että miehelle parisuhde tuo lisäarvoa elämään mutta naiselle se ei tuo mitään. Toivottavasti en tee koskaan niin mitään pahaa että minut tuomitaan parisuhteeseen. 

Vierailija
179/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En oikeasti tiedä millainen ihmisen pitää olla, että ei edes huomaa aidon tunneyhteyden puuttumista. Ehkä yksinkertainen, pinnallinen tai sitten tai jotenkin kyvytön lukemaan muita ihmisiä.  Ja näitä tuntuu riittävän, joille menee ihan täydestä kun toinen valehtelee suut ja silmät täyteen ilman tunteita..."

Veikkaan, että suurin osa ihmisistä haluaa elää luottaen siihen, että ihmiset ovat, mitä väittävät olevansa. Huonojen kokemusten myötä saattaa sitten oppia varovaisemmaksi.

Varmaan tässä on eroja mutta en minä ole oikein koskaan juuri ajatellut sitä mitä ihmiset väittävä olevansa. Aika harvoin kellään on edes tarvetta kauheasti väittää jos ei ole jo olemassa joku ristiriita tekojen ja sanojen välillä. Yleensä riittää että ihminen käyttäytyy hyvin ja rakastavasti toista kohtaan. Ei sitä tarvitse erikseen kertoa että minä muuten teen niin.

Vierailija
180/299 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suhteesta on ollut paljon iloa ja hyötyä monella tasolla eli en katuisi, vaikka ero tulisi.

T. Nainen