Naiset, tajutkaa: mies pystyy olemaan vaikka vuosikausia naisen kanssa, josta ei ole vakavissaan
Esim. mies ja nainen seurustelevat vaikkapa 6 vuotta eläen avoliitossa. Mies ei koskaan kosi. Sitten tulee ero. Puoli vuotta suhteen päättymisestä mies on naimisissa uuden naisen kanssa ja heille on tulossa vauva.
Kuulostaako tutulta? Tätä tapahtuu koska nainen antaa itsensä liian helposti saataville. Itse en tykkää kaikista irtokarkeista mutta jos niitä on nenän edessä niin kyllä tulee syötyä.
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
""Naiset" eivät ole yksi ja sama henkilö. Vaan erillisiä sieluja, olentoja ja ihmisiä. Joilla ei ole mitään tekemistä välttämättä toisen naisen kanssa, paitsi sukupuoli. Ellei ole joku yhtenevä joukko, jossa on yhdistäviä tekijöitä."
Kätevää. Miehet saa (ja pitää) niputtaa pienimmän yhteisen nimittäjän mukaan, mutta naisia pitää kohdella uniikkeina yksilöinä. Onhan tuokin tapa nostaa itseään muiden yläpuolelle.
Kätevästi itse unohdit olevasi se suurin "naiset on kaikki samanlaisia" -huutaja täällä.
Varmasti. Koska sä niin sanot.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 15 vuotta aviossa ja syntyi 3 lasta ja meillä oli kaikki hyvin, seksiä paljon ja yhdessäoloa paljon, monella tavalla hyvä suhde. Sit yks kaunis päivä mies tuli töistä kotiin ja ilmoitti ettei ole koskaan rakastanut minua oikeasti ja on vain odottanut mun ja lasten kanssa eläessään, milloin jäsen "ihonalaisensa" tai jonkinlainen oikea toinen puoliskonsa ilmaantuu ja nyt sellainen oli sit ilmaantunut ja mies halusi eron siinä heti paikalla. Kokosi tavaransa ja muutti vielä samana iltana tämän uuden naisen luo.
Näin terapeutin näkökulmasta, tuon tyyppiset hullaantumiset ja lähes yliluonnolliselta tuntuvat sielunkumppanuudet on yleensä trauma bondeja, eivätkä johda juuri koskaan onnellisiin parisuhteisiin. Usein kun ne on rakastumisvaiheessa, on terapiatyökin rakastuneen kanssa mahdotonta, samalla tapaa kuin terapiatyö humalaisen kanssa on mahdotonta. Se henkilö vaan ei ole omana itsenään täysillä paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 15 vuotta aviossa ja syntyi 3 lasta ja meillä oli kaikki hyvin, seksiä paljon ja yhdessäoloa paljon, monella tavalla hyvä suhde. Sit yks kaunis päivä mies tuli töistä kotiin ja ilmoitti ettei ole koskaan rakastanut minua oikeasti ja on vain odottanut mun ja lasten kanssa eläessään, milloin jäsen "ihonalaisensa" tai jonkinlainen oikea toinen puoliskonsa ilmaantuu ja nyt sellainen oli sit ilmaantunut ja mies halusi eron siinä heti paikalla. Kokosi tavaransa ja muutti vielä samana iltana tämän uuden naisen luo.
Nyt ei riitä sanat kuvailemaan miten törkeä temppu oli. :D 15 VUOTTA???????!!! Helvetin sadistinen teko jos totta..
Miehet pitävät useasti sellaisista asioista jotka kestää. He kosivat vasta, kun aika on otollinen eikä yllätyksiä suhteeseen tule. Suurin osa miehistä on sellaisia että he kosivat elämänsä aikana vain kerran. Tietenkin he testaavat ensin suhteen ja haluavat tuntea toisen osapuolen peripohjaisesti ennen kuin suinpäin alkavat kosimaan. Malttia naiset. Mikä kiire on naimisiin? Tutustukaa toisiinne ja kokekaa asioita ensin kaikessa rauhassa. Kokekaa kriisi tai toinenkin ennen avioliittoa. Kriisin keskellä sitä vasta alkaa toista tuntemaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet pitävät useasti sellaisista asioista jotka kestää. He kosivat vasta, kun aika on otollinen eikä yllätyksiä suhteeseen tule. Suurin osa miehistä on sellaisia että he kosivat elämänsä aikana vain kerran. Tietenkin he testaavat ensin suhteen ja haluavat tuntea toisen osapuolen peripohjaisesti ennen kuin suinpäin alkavat kosimaan. Malttia naiset. Mikä kiire on naimisiin? Tutustukaa toisiinne ja kokekaa asioita ensin kaikessa rauhassa. Kokekaa kriisi tai toinenkin ennen avioliittoa. Kriisin keskellä sitä vasta alkaa toista tuntemaan.
Ja jostain syystä nämä uskonnolliset ihmiset hoitavat tämän asian juuri toisinpäin, eikö ihmissuhteen testaaminen sinustakin vaadi melko lujaa luonnetta siltä vastapuolelta? Olisikohan niin, että haluat pitää omaisuudestasi kiinni naisia, Huom. monikko, testaillessasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on aina joku elämän rakkaus tai saavuttamaton ihastus, jonka perään haikaillaan suhteen aikana alusta loppuun saakka. Aina.
No, tottahan se on. Mutta hänkin on jo vanha ja rupsahtanut, joten haikailu kohdistuu ehkä omaan nuoruuteen ja tosirakkauden nuoreen muistoon.
Perheenisä 48
Tämä on hyvin sanottu, koska juuri jostain oman nuoruuden tai vapauden perään haikailusta näissä on todennäköisesti kyse. Samoin on paljon naisia, jotka salaa ikävöivät tai fantasioivat pahoista pojista jotka kohtelivat heitä todellisuudessa todella huonosti. Se on siis vaan fantasiaa, jotakin mihin projisoidaan omia varjoja tai täyttymättömiä tarpeita. Itsekin myönnän, että mulla oli parikymppisenä kauhea pelastajasyndrooma ja yritin "rakastaa kuntoon" aivan toivotonta persoonallisuushäiriöistä tapausta. Joskus edelleen muistelen noita vuosia sen kautta, mitä se olisikaan voinut olla jos hän ei olisi ollut niin sairas. Eli järjellä ajateltuna ilman mitään romantisointia tai jossitteluja, yritin selvästi alitajuisesti parantaa jotain itsestäni tuon suhteen kautta. Todellisuus tuosta ihmisestä on niin ällöttävä, että en minä hänen kanssaan kykene olemaan tekemisissä edes kavereina. Mutta salaisten haaveiden tasolla sitä voi väittää itselleen mitä vaan ja nämä fantasiat olivat nyt vain lainanneet kasvot ja äänen joltakin oikealta ihmiseltä jolla oli kenties vastakkaista kuvioon sopivaa traumaa.
Tavallaan tuo miestenkään ikävöinti tai ihastuminen ei siis edes kohdistu keneenkään oikeaan ihmiseen, vaan mielikuvaan jostakin menneisyyden ihmisestä tai sitten ihan vain puhtaasti ulkonäköön perustuvaan himoon. Päälle jäänyt ihastuminen perustuu tunteeseen, jonka tuo mielikuva sai joskus muinoin aikaan itsessä ennen kuin paljastui, ettei sitä tosirakkauden ja omien haaveiden mukaista ihmistä oikeasti ollut olemassakaan. Tosirakkaus on nimittäin fantasioinnin vastakohta; joku jonka puolesta ollaan valmiita kasvamaan ja tekemään tekoja haaveilun sijaan ihan oikeassa elämässä. Yleensä tuollaisissa miesten "the one that got away"-tarinoissakin on nimittäin keskeistä se, että he ovat itse menettäneet nämä ns. tosirakkaudet sillä etteivät olleet silloin joko valmiita sitoutumaan tai kohtelivat näitä mukamas suurimpia ihastuksia huonosti ja jälkikäteen katuvat sitä. Jos olisi ollut kyseessä suuri rakkaus, ei mies olisi päästänyt siitä koskaan irti ainakaan vapaaehtoisesti. Eivät he välttämättä edes tunne näitä naisia oikeasti, vaan heistä vaan etsitään sitä puuttuvaa 1% mitä ei saa kotoa tai nykyisestä elämästä. Se puuttuva 1% tuntuu haaveillessa täydeltä 100% eikäs silloin tajuta, että joka ikisessä oikeassa suhteessa ja ihmisessä on omat puutteensa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en usko että avioliitto merkitsee osalle miehistä (ehkä ei naisistakaan) mitään erityistä rakkautta. Tiedän tosi monta miestä jotka eivät ole halunneet naimisiin ja lapsia vaikka olisivat olleet rakastuneita. Nainen on sitten lähtenyt etsimään sellaista joka haluaa samaa kuin hän.
Mies sitten hetken päästä ymmärtää että olisihan hänkin halunnut perheen ja katuu että päästi naisen menemään. Mies tekee päätöksen, että seuraavan kanssa ei tee samaa virhettä ja paukkaa suoraan naimisiin vaikkei edes rakasta naista. Elelee paskassa avioliitossa eksäänsä kaivaten ja tyhmyyttään harmitellen.
Ei ole omakohtainen kokemus, mutta useampia tällaisia olen nähnyt lähipiirissä.
Jep. Itsellä taas sellainen kokemus, että kolme miestä on ehdottanut kanssani lapsen tekemistä mutta yksikään ei kosinut. Itse ajattelen, että yhteinen lapsi on avioliittoa paljon isompi sitoutuminen koska sitä ei voi mitenkään purkaa. Olen tajunnut, että avioliitto ja lapset ylipäätään merkitsevät miehille aika usein eri asioita kuin naisille. Monet naiset pitävät noita asioita suurimpina merkkeinä romanttisuudesta, rakkaudesta ja sitoutumisesta, koska eivät itse sitoutuisi miehiin joihin eivät ole rakastuneita. Mutta monet miehet ovat erilaisia ja ajattelevat, että näihin asioihin kelpaa ns. eri lokeroiden naiset. Saattaa olla erikseen se, kenestä hullaannutaan ja ihastutaan ilman että tuon naisen kanssa halutaan edes oikeaa suhdetta. Sitten on erikseen ne, jotka ovat tarpeeksi tasaisia ja järkeviä valintoja esim. avoliittoon tai avioliittoon, vaikka ei olisi kyseessä se kaikista intohimoisin suhde. En tiedä, mikä logiikka tuossa omien kokemusteni takana oli. Luulen että näissä tapauksissa oli kyse jostakin kontrollista, koska osa esim. viimeisin lasta ehdottanut mies oli sellainen että olisi selvästi halunnut sitoa minut hänestä riippuvaiseksi ilman, että hän kuitenkaan sitoutuisi aidosti ja reilusti. Jos olisin mennyt tekemään hänelle lapsen, olisin ehkä hänen logiikallaan joutunut tyytymään vähempään ja pysymään kotona häntä varten. Ilman lasta ja muutakaan sitoutumista olisin vapaa lähtemään etsimään parempaa. Jotakin tällaista siinä varmaan on, halua saada kaikki ilman vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin 6 vuotta yhdessä ja ei lapsia yhdessä , jos kumminkin päättävät erota pian lasten syntymisen jälkeen. Nähnyt vierestä näitä surkeita kohtaloita useita.
Eikö ole parempi että se mies lisääntyy sen ihmisen kanssa jonka kanssa voisi nähdä yhteisen tulevaisuuden ja sitoutuu siihen?Vaikkakin ovat olleet yhdessä vain sen puoli vuotta?Vai kokeeko nainen tässä tilanteessa tulleensa huijatuksi?
Monesti ihmisten odotukset parisuhteelle voivat olla erilaisia. Niistä olisi hyvä keskustella ennen kuin vuosia jompikumpi ihmettelee että miksi ei olla lasten teko puuhissa?Näin itse ajattelen. M32
Toista ei opi tuntemaan puolessa vuodessa. Parisuhdekaan ei kehity, jos siihen hommaa lapsen heti alkuun.
Joskus kaikki loksahtaa ns. "paikoilleen" oikealla hetkellä kun olosuhteet on sille suotuisat
Jep. Sitä "oikeaa hetkeä" vaan joutuu odottamaan maailman tappiin saakka. Eikä vielä silloinkaan sitä saa. Kun mikään vähempi ei kelpaa. Oletus kun on, että "se oikea" on ilmiselvää, eikä vaadi mitään itseltä. Edes sitä, että pitäisi ne silmät auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kertoikin hyvin miesten tunteista ja niiden syvyydestä - niitä ei siis ole. Kovin moni mies on vain hyväksikäyttäjä.
Tässä viestissä taas näkyy tyypillisen alaluokkaisen naisen, siis av-mamman sisäinen maailma. Vain tunteilla on merkitystä, ja kaikki isotkin elämän ratkaisut tehdään pelkästään tunteen varassa.
Parisuhde on tunneasia. Myös miehille.
Tai sitten ei. Kannattaa uskoa, kun miehet nykyään niin auliisti jakavat tätä sisäistä maailmaansa netin välityksellä. Voivat hyvin ryhtyä suhteisiin tunteettomasti, kunhan jokin vakirunkkualusta on. Siinä sitten halveksuvat ja nauravat partaansa naisten tunnehölmöilylle ja sinisilmäisyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kertoikin hyvin miesten tunteista ja niiden syvyydestä - niitä ei siis ole. Kovin moni mies on vain hyväksikäyttäjä.
Tässä viestissä taas näkyy tyypillisen alaluokkaisen naisen, siis av-mamman sisäinen maailma. Vain tunteilla on merkitystä, ja kaikki isotkin elämän ratkaisut tehdään pelkästään tunteen varassa.
Parisuhde on tunneasia. Myös miehille.
Tai sitten ei. Kannattaa uskoa, kun miehet nykyään niin auliisti jakavat tätä sisäistä maailmaansa netin välityksellä. Voivat hyvin ryhtyä suhteisiin tunteettomasti, kunhan jokin vakirunkkualusta on. Siinä sitten halveksuvat ja nauravat partaansa naisten tunnehölmöilylle ja sinisilmäisyydelle.
Netissä se totuus piilee...
Kyllä se on tajuttu jo kauan sitten.
Siksi naiset ovat mieluummin yksin.
Kun mies ei ajattele muuta, kuin omaa munaansa.
Vierailija kirjoitti:
WGTOW.
Minun on vaikea uskoa, että joku mies pystyisi Oscarin arvoisesti näyttelemään rakastunutta, mutta oikeasti olisi vain tyytynyt. Kyllä sen nyt huomaa onko toisellakin aidosti tunteet pelissä suhteessa. Ehkä näissä tapauksissa myös nainen on ottanut vain sen joka nyt on sattunut osumaan kohdalle?
Suosittelen kaikkia etsimään sitä oikeaa ihmistä sen sijaan että on vain jonkun ihan kivan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, millä termillä kutsutaan miestä, joka ajattelee jotain muutakin kuin omaa munaansa?
Ahdistelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, millä termillä kutsutaan miestä, joka ajattelee jotain muutakin kuin omaa munaansa?
Ahdistelija.
Nyt sekoilet. Munaansa tyrkyttävä on ahdistelija, se joka keskustelee on juttelija.
"Netissä se totuus piilee..."
Anonyymina on helpompi olla rehellinen. Ns. tosielämässä tottakai kylmän viileästi valehtelevat päin naamaa saadakseen haluamansa, nämä järkiolennot.
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea uskoa, että joku mies pystyisi Oscarin arvoisesti näyttelemään rakastunutta, mutta oikeasti olisi vain tyytynyt. Kyllä sen nyt huomaa onko toisellakin aidosti tunteet pelissä suhteessa. Ehkä näissä tapauksissa myös nainen on ottanut vain sen joka nyt on sattunut osumaan kohdalle?
On minulle tullut vastaan mies, joka näytti niin rakastuneelta kuin olla voi. Punastui kun näki, liehitteli ja juoksi perässä.
Mutta valitsi kuitenkin toisen, koska tämä oli rikas.
Sitten samaan aikaan pettämistä perustellaan kun se on joku "biologinen vietti" jolle ei vaan mahda mitään 🤔