Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sale teki lapsen 69-vuotiaana, joten en ymmärrä mikä vauhkoaminen 40v miehistä täällä oikein on

Vierailija
24.08.2025 |

Miksi jankataan päivästä toiseen kuinka 40v miehet on liian vanhoja tekemään lapsen, kun meillä on ihan presidenttikin näyttänyt mallia 69veenä.

Al Pacinosta tuli Isä 83-vuotiaana. Nämä ovat vain jäävuoren huippu 🙂

Kommentit (238)

Vierailija
21/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuonikäisen lähdetään kakkoskierrokselle ja se on kauhistus exälle kun aletaan tehdä lisää lapsia. Siksi tämä viha ja huuto.

Se exä tietää, että mies ei huolehtinut yhtään edes ensimmäisen liiton lapsistaan. Exää käy ne tulevat lapset sääliksi, kun saavat niin pskan isän.

Vierailija
22/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geneettiset muutokset lisääntyvät. Vanhemmilla miehillä riski tuottaa geneettisesti muuntuneita siittiöitä on suurempi, mikä voi vaikuttaa hedelmöityksen onnistumiseen, keskenmenoihin ja jälkeläisen terveyteen.

https://felicitas.mehilainen.fi/palvelut/hedelmallisyys/miehen-hedelmal…

Ja ikääntyvillä naisilla nämä riskit on moninkertaisia joten ihan validi asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen kyllä että sale ei ole juuri öitään valvonut itkevän vauvan takia.

Kotona käynee myös siivooja, ja muita palvelijoita

Ja kaikkien niiden nimi on Jenni 🤭.

Vierailija
24/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geneettiset muutokset lisääntyvät. Vanhemmilla miehillä riski tuottaa geneettisesti muuntuneita siittiöitä on suurempi, mikä voi vaikuttaa hedelmöityksen onnistumiseen, keskenmenoihin ja jälkeläisen terveyteen.

Niin? Riskit on kuitenkin olemassa myös miehen iän vuoksi ja ihan turha kiukutella sitä vastaan. Ei ole myöskään reilua lapsen kannalta, että isä on jo iäkäs siinä kohtaa kun lapsi syntyy. Toki nuorikin isä voi kuolla, mutta vanhan isän kanssa se yhteinen aika jää erittäin todennäköisesti lyhyeksi. 

Vierailija
25/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä näissä lääketieteen jutuissa pitäisi joskus kiinnittää huomiota myös itse riskiin. Jos perusriski on 0.01% ja riski moninkertaistuu vaikkapa 0.04%:iin, on se kokonaisuutena silti pieni.

Vierailija
26/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka jotkut tulee isäksi vanhemmalla iällä niin ei se silti tarkoita sitä, että se olisi ok. Myös miehen ikä vaikuttaa syntyvään lapseen. Ei siittiöt pysy hyvälaatuisina koko ajan. 

Ainakin autismin riski on todellinen vanhempien miesten lapsilla, saattaa olla myös muita ikäviä perintötekijöissä siirtyviä sairauksia. 

Iäkkäiden isien lapsilla muita todennäköisemmin sairauksia - 13-kertainen ADHD-riski! - Ilta-Sanomat https://share.google/aqu2L4JhnqVj61Eiw

Isän iällä on merkitystä nuorten ja vanhojen isien lapset voivat jäädä muista jälkeen - Ilta-Sanomat https://share.google/fzuerD63KwcmdQO2P

Myös vanhempien ikäerolla vaikutusta: 

Vanhempien ikäerolla yhteys autismiin | Terve.fi https://share.google/cHu9Dz768lHXz0lBV

Myös paljon muuta tutkimustietoa samasta asiasta löytyy, kunhan vain etsii. 

Vierailija
27/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole lapselle ollenkaan reilua, että isä on kovin vanha. Toinen vanhemmistani kuoli ollessani melko nuori, joten siltä pohjalta ajattelen asiaa.

Toinen on sen miehen oma elämä. Nettitreffipalstoilla törmää n 50v miehiin, joilla lapsi ehkä vasta aloittamassa koulun. Sori, mutta menee heti hylkyyn. Heillä jatkuu lapsiperhe-elämä yli kuuskymppiseksi. Kuka sellaisen kanssa haluaisi parisuhteeseen?

Vierailija
28/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä näissä lääketieteen jutuissa pitäisi joskus kiinnittää huomiota myös itse riskiin. Jos perusriski on 0.01% ja riski moninkertaistuu vaikkapa 0.04%:iin, on se kokonaisuutena silti pieni.

Mutta iso silloin, kun se omalle kohdalle sattuu. 

Vierailija
29/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka jotkut tulee isäksi vanhemmalla iällä niin ei se silti tarkoita sitä, että se olisi ok. Myös miehen ikä vaikuttaa syntyvään lapseen. Ei siittiöt pysy hyvälaatuisina koko ajan. 

Clintti sai lapsen 56 vuotiaana ja aika hyvää tavaraa tuntui olevan kun katsoo minkälainen tuo Scott Eastwood on.

Huoh. Kirjoitinko, että jokaisesta lapsesta tulee kehitysvammainen tms.? En, vaan mun pointti oli se, että riskit kasvaa myös miehen iän myötä. Miksi halutaan vängätä tällaisia biologisia faktoja vastaan? Ei kaikki yli 40v äitien lapsetkaan ole vammaisia tai ole jotakin sairautta, mutta todellisuus on se, että riskit ovat kasvaneet äidin iän myötä.

Riskit ovat ihan olemattomat vanhoilla miehillä tavaran laadussa jos vertaa yli 40v naisiin jotka ovat todella korkeat.

Vierailija
30/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän miehet voi tehdä lapsia milloin haluaa. Ongelmaksi muodostuu se, että pitää löytää lisääntymisikäinen nainen, joka haluaa vanhan miehen kanssa lapsen, kun niitä voi tehdä omankin ikäisten kanssa.

Miehiltä puuttuu usein realismi siinä, että jos he eivät ole löytäneet lapselle äitiä vielä nelikymppisenäkään, niin se mahdollisuus vain pienenee vuosi vuodelta.

Vierailija
31/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on sen miehen oma elämä. Nettitreffipalstoilla törmää n 50v miehiin, joilla lapsi ehkä vasta aloittamassa koulun. Sori, mutta menee heti hylkyyn. Heillä jatkuu lapsiperhe-elämä yli kuuskymppiseksi. Kuka sellaisen kanssa haluaisi parisuhteeseen?

No tämä. Mä olen 46v ja mun lapsi on 22v. En todellakaan halua miestä jolla on pieniä lapsia.

Vierailija
32/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Monesti naiset vaan purkavat omaa pahaa oloa tai katkeruutta.

Oikeastihan moni mies tulee isäksi 5-kymppisenäkin eikä se ole mikään harvinaisuus. Miesten hedelmällisyys nyt vaan säilyy eri tavalla kuin naisten.

Ja valvoo öitä sen vauvan kanssa? Vai hoidattaa koko homman vauvan äidillä? 

Vierailija
33/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Clintti sai lapsen 56 vuotiaana ja aika hyvää tavaraa tuntui olevan kun katsoo minkälainen tuo Scott Eastwood on.

Huoh. Kirjoitinko, että jokaisesta lapsesta tulee kehitysvammainen tms.? En, vaan mun pointti oli se, että riskit kasvaa myös miehen iän myötä. Miksi halutaan vängätä tällaisia biologisia faktoja vastaan? Ei kaikki yli 40v äitien lapsetkaan ole vammaisia tai ole jotakin sairautta, mutta todellisuus on se, että riskit ovat kasvaneet äidin iän myötä.

Riskit ovat ihan olemattomat v

Katkeran vanhanpiian vikinä kuulu tänne asti harmi että olet niin ruma että sinua ei kukaan huoli.

Vierailija
34/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se koko jutun juju on. Naiset rummuttaa miten vanhemmilla miehillä "riskit moninkertaistuu", mutta kyseessä on edelleen arpajaispäävoittoon verrattavissa oleva todennäköisyys.

Vanhoilla naisilla taas ihan oikeasti iso todennäköisyys saada vammanen lapsi, tai ei ollenkaan 45v jälkeen

Vierailija
35/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun varakas pappa ei jaksa niin voi palkata hoitajan.

Vierailija
36/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä. Mä olen 46v ja mun lapsi on 22v. En todellakaan halua miestä jolla on pieniä lapsia.

Ei se mitään. Kukaan alfamies ei myöskään halua naista joka ei voi enää antaa miehelle jälkeläisiä.

Vierailija
37/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Monesti naiset vaan purkavat omaa pahaa oloa tai katkeruutta.

Oikeastihan moni mies tulee isäksi 5-kymppisenäkin eikä se ole mikään harvinaisuus. Miesten hedelmällisyys nyt vaan säilyy eri tavalla kuin naisten.

Ei ole paha olo tai katkeruutta. Miksi sinä oletat niin?

Vierailija
38/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin Aaro poikaa kun isä ei ehdi näkemään pojan ripille pääsyä ja koulutien päättymistä. Tämä Aarolle rankka paikka kun isältä jää paljon näkemättä pojan elämästä ja tärkeistä asioista. 

Vierailija
39/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään. Kukaan alfamies ei myöskään halua naista joka ei voi enää antaa miehelle jälkeläisiä.

Älä nyt viitsi olla lapsellinen. Moni mun ikäinen mies on lapsensa jo tehnyt eikä haluaa lisää. 

Vierailija
40/238 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olikos se Sale niin iäkäs, no kiva kuulla, tässähän on sitten vielä hyvin aikaa.

Ei ole, jos ei aiempia lapsia ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi