Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (19034)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa käyttäytyy niin että pystyy itse lähtemään suhteesta. Usein epävakaiden pahin pelko on että tulee hylätyksi.
Käsitänkö oikein että Elisa haluaa täten sössiä suhteen itse JO ennenkuin se tuhoutuu muutoin (joka tapauksessa).
Käy järkeen.
Eli olla ns. tilanteen herra..
Matti on tehnyt viisaasti, ettei lähde haukkumaan Elisaa julkisesti, tai sano ääneen asioita hänestä. Vaikka Elisa tuntuu vain yltyvän siitä, ettei Matti sano mitään vastaan. Kyse ei ole siitä, etteikö Matti osaisi pitää puoliaan, mutta ei viitsi lähteä mukaan Elisan raivokohtauksiin.
Elisan en nähnyt ainakaan TV:ssä saaneen yhtäkään raivokohtausta.
Vierailija kirjoitti:
Elisa käyttäytyy kuin "noita-eukko", hammaskin puuttuu. Hän olisi kaunis nainen, mutta luonne rumentaa.
Ei, vaan 2 alahammasta keskellä ovat nysiä. Liekö joku trauma tullut niihin.
Aika tarkka diaknoosi TV:stä katsottuna, iso telkka ja taidat olla hammaslääkäri.
tuo on muuten hyvä pointti, että jos syö tai on joskus syönyt pitkään masennuslääkettä, niin se aiheuttaa aivovaurion, ettei enää kykenen tuntemaan onnellisuuden tai ihastuksen tunteita. Minäkin kerran tapailin pari kuukautta miestä, joka oli puolen vuoden ajan syönyt masennsulääkettä. Hän olisi halunnut jatkaa tapailua kanssani, vaikka hänelle ei ollut tullut ihastumisen tunteita ja lisäksi hän ei kyennyt saamaan orgasmia.
Aika tarkka diaknoosi TV:stä katsottuna, iso telkka ja taidat olla hammaslääkäri.
Teen "diaknoosin" ihan visuaalisesti, kuten tervesilmäinen näkee. Silmät riittää ilman spesiaalikoulutusta hampaista.
Sinä et kuitenkaan taida olla äidinkielen opettaja.
Vierailija kirjoitti:
Matti ei kehdannut sanoa Elisalle että ei viehättynyt hänestä eikä ollut ihastunut. Kovan ja kylmän oloiseen räpätätiin on ymmärrettävästi vaikea saada yhteyttä saatikka ihastua.
En ymmärrä miksei Matti olisi vain suoraan sanonut ettei Elisa ole hänen tyyppiään eikä vaan kuunnellut lannistuneesti vieressä. Kyllä on historian epäonnistuneimmat valinnat asiantuntijoilta.
Miksi ikinä tuollaista pitäisi omalle kumppanille mennä ääneen sanomaan, ettei ole omaa tyyppiä? Joo, tässä eivät olleet varsinaisesti toistensa kumppaneita, mutta pyrkimystä siihen oli, tai oli tarkoitus olla. Matti oli tahdikas eikä möläyttänyt mitään tuollaista ääneen. Elisa sen sijaan hyvinkin estottomasti lateli tiskiin kaiken mikä toisessa mätti ja sen vaikutus Mattiin oli juuri sellainen kuin mitä olettaa saattaa: jarru pohjaan ja etäämmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on ihmisiä joille se toisen ulkonäkö ajaa todella monen muun asian yli niin että ollaan valmiita sietämään toisessa paljon huonoja ominaisuuksia ja henkistä epäsopivuutta sen takia että se ulkoinen viehätysvoima on niin suuri.
se on oikeasti tosi ikävää, jos joku suostuu sietämään pas*kaa kohtelua kumppaniltaan vain siksi, koska se toinen on niin mielettömän hyvännäköinen. Miten esim. se miehen pituus tai naisen hoikkuus tekee siitä henkilöstä paremman kumppanin ja miten nämä ominaisuudet auttavat arjessa?
No silleen se auttaa ihan arjessa, että viehättävä ulkonäkö pitää seksielämää yllä. Seksielämä ja sen toimivuus on monille aika tärkeä osa parisuhdetta ja jos se ei ole kunnossa, alkaa kaikki muukin olla hankalampaa.
Toisaalta vaikeudet parisuhteen henkisellä puolella ovat varmaan pidemmällä aikavälillä yleisempi syy seksielämän hiipumiselle kuin se että toinen ei ole täydellisesti omaa silmää viehättävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on ihmisiä joille se toisen ulkonäkö ajaa todella monen muun asian yli niin että ollaan valmiita sietämään toisessa paljon huonoja ominaisuuksia ja henkistä epäsopivuutta sen takia että se ulkoinen viehätysvoima on niin suuri.
se on oikeasti tosi ikävää, jos joku suostuu sietämään pas*kaa kohtelua kumppaniltaan vain siksi, koska se toinen on niin mielettömän hyvännäköinen. Miten esim. se miehen pituus tai naisen hoikkuus tekee siitä henkilöstä paremman kumppanin ja miten nämä ominaisuudet auttavat arjessa?
No silleen se auttaa ihan arjessa, että viehättävä ulkonäkö pitää seksielämää yllä. Seksielämä ja sen toimivuus on monille aika tärkeä osa parisuhdetta ja jos se ei ole kunnossa, alkaa kaikki muukin olla hankalampaa.
Auttaa niitä, jotka eivät ole oikein seksuaalisia. Sek sistä tykkäävälle ulkonäkö ei ole todellakaan se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Matti ei kehdannut sanoa Elisalle että ei viehättynyt hänestä eikä ollut ihastunut. Kovan ja kylmän oloiseen räpätätiin on ymmärrettävästi vaikea saada yhteyttä saatikka ihastua.
En ymmärrä miksei Matti olisi vain suoraan sanonut ettei Elisa ole hänen tyyppiään eikä vaan kuunnellut lannistuneesti vieressä. Kyllä on historian epäonnistuneimmat valinnat asiantuntijoilta.
Mattikaan ei ollut Elisan tyyppiä, mutta silti Elisa oli häneltä vailla läheisyyttä. Yksi Elisan outouksista, jota on vaikea ymmärtää.
"Joo, tutkimusten mukaan julkilausutut ominaisuudet ja ne ominausuudet joita oikeasti arvostaa kumppanissa eroavat paljon toisistaan. Tästä oli Hesarissa vähän aikaa sitten kiinnostava artikkeli. Oikeissa arvostuksissa kumppanin ulkonäkö ja sänkytaidot olikin todella korkealla arvostuslistalla, että mitähhh!!! Todella mielenkiintoista kyllä. "
Sitten on kyllä vielä se puoli että ei ole yksi yhteen että mitä arvostaa ja mikä sitten kuitenkin saa käytännössä sen arjen ja parisuhteen sujumaan. Minusta tuntuu että se pahin ristiriita ihmisissä on juuri tässä. Saatetan kyllä kovasti arvostaa toisesssa vaikka eteenpäinpyrkimistä uralla tai hyviä sänkytaitoja mutta sitten arjessa kuitenkin kiroillaan kun toinen jättelee käytettyjä vaatteita lattialle ja unohti taas lapsen synttärit eikä jaksa hieroa enää hartioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas psykoosit tulilla. Jos yhtään ymmärtää taidetta tai historiaa, ei Elisan tavarat olleet mitään kitchiä tai rituaalijuttuja. Naispatsaita ym. Varmaan kyllä järkyttää, jos omassa kodissa on pelkkää valkoista ja Ikeaa.
Käytös oli mitä oli, mutta koti on persoonallinen ja nätti.
Elisalla oli paljon tavaraa, myös käsityötä, mutta siellä oli okkultismiin liitttyviä aiheita. Naispatsas ja okkultismisymbolit ovat vähän eri asioita. Katso toki uudestaan jos et huomannut, turha taas puhua aidasta ja aidanseipäästä.
Missä jaksossa näitä näkee
Ainakin tässä tuoreimmassa telkkarissa esitetyssä Elisaa on kuvattu kotonaan, vanhemmassa puutalossa. En kyllä nähnyt mitään kuvatunlaista esineistöä enkä usko että Elisa olisi niin tyhmä että esittelisi niitä telkkarissa. Vilkas mielikuvitus tai kova halu demonisoida jollakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mattikaan ei ollut Elisan tyyppiä, mutta silti Elisa oli häneltä vailla läheisyyttä. Yksi Elisan outouksista, jota on vaikea ymmärtää.
Elisa halusi ennen kaikkea olla haluttu (kuten kaikki meistä). Olisi ollut hänelle paljon helpompaa sitten sanoa miten Matti on kyllä hieno mies mutta ei aiheuttanut minussa riittävää kipinää. Silloin ei olisi tarvinnut myöntää että ei olekaan jokaisen miehen mielestä seksuaalisesti haluttava.
Elisan hampaista en tiedä, mutta itselläni on lohjennut alaetuhampaat koska ne ovat liian ahtaat ja vinot. Useista kyselyistä huolimatta hammaslääkärit ovat minulle sanoneet, ettei niitä voi korjata. Itsekin asiaa ihmettelen, mutta olen alistunut kohtaloon. Ilmeisesti paikkaukset putoaisivat ennen pitkää pois, koska se ahtaus on hampaissa edelleen. Kun ei aikoinaan oiottu, niin nyt on sitten tällainen tilanne.
Mä olen siinä suhteessa vähän kuin Elisa, että oon vaihtanut koulua, asuntoa, työtä (ja vähän miestäkin) todella usein, enkä vieläkään ole vakavarainen. Olen ehkä vähän adhd-piirteinen. Olen menestynyt opinnoissa kiitettävästi, mutta moni asia on jäänyt kesken. On tämä tuskaista. Edellinen puoliso sai nopeasti tarpeeksi puutteistani ja otti sivusuhteen. Hänen kaksoiselämänsä paljastuminen todella satutti. Nyt en uskalla enää suhteeseen lähteä. En usko, että kelpaisin. Kommunikoinnissani tosin olen erilainen kuin Elisa. Mielestäni etsin syitä itsestäni hieman lìikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskasta tässä keskustelussa ovat ihmiset, jotka tulevat tilittämään tänne aiheen vierestä, kyttäävät peukutuksia ja sen jälkeen haukkuvat alapeukuttajat, tällä kertaa kuonapesäkkeiksi.
Olisi niin kiva jos pysyttäisiin aiheessa eikä alettaisi sättiä muita keskustelijoita. Jos ei siedä alapeukutuksia, on selvästi liian herkkänahkainen kirjoittelemaan tällä foorumilla.
Eikä pelkästään aiheen vierestä, kun jutut ei liity mitenkään enää tänne. Pitkiä jaarituksia omista asioista ja sitten ihmetellään alapeukkuja. Mikä siinä on, että pitää tukkia keskustelu jollain höpötyksillä eikä tehdä omaa ketjua, sitten haukutaan kun niitä ei täällä haluta lukea.
No ohjelma loppuu pian. Saa nähdä jatkuuko Iinan ja Mikon suhde vielä pitkään. Heillä hyvää keskustelua, mutta riittääkö se.
Hyvää keskustelua? Tuskin kukaan oikeasti ihastunut jaksaa puida joka päivä miltä musta nyt tuntuu, miltä susta tuntuu ja mitä meidän parisuhteelle kuuluu. Se on tietysti tämän ohjelman idea, että asioita on pakko puida, mutta oikealla ihastumisella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
Ihastuneena tehdään kaikkea kivaa toisen kanssa, koska mielihyvähormonit hyrrää täysillä.
No noinhan he ovatkin juuri tehneet. Mikko kertoi kokeilleensa monia sellaisia tapahtumia Iinan kanssa joihin yksinään ei olisi mennyt ja puhui siitä kuinka oma elämä ikäänkuin laajenee kun siihen tehdään tilaa toisen ihmisen mielenkiinnon kohteille. Ovat myös harrastaneet kasvien tunnistusta ja viettäneet aikaa yhdessä kavereiden kanssa. Ohjelmassakin käyvät uimassa, syövät jätskiä, ovat mökillä.
Tuo on yhden kuukauden pituinen jakso heidän elämässään, ei siinä luultavasti ihan ihmeitä pystytä harrastamaan jos asutaan eri kaupungeissa ja töissäkin pitää käydä.
"Mattikaan ei ollut Elisan tyyppiä, mutta silti Elisa oli häneltä vailla läheisyyttä. Yksi Elisan outouksista"
Tämähän on se Elisan oma käsittelemätön asia menneisyydessä (vaikka väittää koko ajan sellainen olevan Matilla). Elisa on aikaisemmissa suhteissaan tullut sivuutettua niin että ei ole kokenut olevansa haluttu joten nyt hän hakee vaikka väkisin sitä tunnetta että joku haluaa häntä kamalasti heti.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen siinä suhteessa vähän kuin Elisa, että oon vaihtanut koulua, asuntoa, työtä (ja vähän miestäkin) todella usein, enkä vieläkään ole vakavarainen. Olen ehkä vähän adhd-piirteinen. Olen menestynyt opinnoissa kiitettävästi, mutta moni asia on jäänyt kesken. On tämä tuskaista. Edellinen puoliso sai nopeasti tarpeeksi puutteistani ja otti sivusuhteen. Hänen kaksoiselämänsä paljastuminen todella satutti. Nyt en uskalla enää suhteeseen lähteä. En usko, että kelpaisin. Kommunikoinnissani tosin olen erilainen kuin Elisa. Mielestäni etsin syitä itsestäni hieman lìikaakin.
Voi kun sun elämä ei oikein kiinnosta. Keskustellaan Ensitreffit alttarilla ohjelmasta, ei sinusta.
"Tämähän on se Elisan oma käsittelemätön asia menneisyydessä "
Lisään vielä että Elisa sotkee jatkuvasti asian käsittelyn ja sen että olisi päässyt siitä eteenpäin. Hänestä asian käsittelyä on jo se että hän tietää että ei kestä lainkaan fyysisen läheisyyden torjuntaa. Mutta ei se ole käsittelyä, se on vain ongelman tiedostamista. Asian käsittelyä olisi se että hänellä olisi keinoja päästä yli tuosta haitallisesta ajattelumallista ja hän löytäisi tilalle sellaisia joiden kanssa parisuhteen löytyminen toisen kanssa olisi helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ikinä tuollaista pitäisi omalle kumppanille mennä ääneen sanomaan, ettei ole omaa tyyppiä? Joo, tässä eivät olleet varsinaisesti toistensa kumppaneita, mutta pyrkimystä siihen oli, tai oli tarkoitus olla. Matti oli tahdikas eikä möläyttänyt mitään tuollaista ääneen. Elisa sen sijaan hyvinkin estottomasti lateli tiskiin kaiken mikä toisessa mätti ja sen vaikutus Mattiin oli juuri sellainen kuin mitä olettaa saattaa: jarru pohjaan ja etääm
Minä ajattelin että tässä kävi niin että kun Elisalla ei ollut sitä Matin manuaalia, niin hän teki omista lähtökohdistaan tulkintoja Matin reaktioista ja koki jotkin asiat torjunnaksi, kaiketi sen kosketuksen puutteen. Ja torjutuksi tuleminen sai aikaan jonkun traumareaktion ja Elisa loukkaantui siitä, että Matti ei halunnut häntä tuolloin. Kuten asiantuntijatkin sanoivat, Elisa ei sen jälkeen kyennyt muuttamaan omaa mielipidettään tai vaikkapa kuuntelemaan Matin perusteluita. Loput ohjelmasta ollaan nähty Elisan loukkaantunutta reagointia ja järkelyä/syiden löytämistä tapahtuneelle.
Minusta Elisa on oikeasti aika solmussa tunteineen ja jos kyse on primäärireaktiosta, niin nehän yllättävät kun se reaktio tulee syvältä ja menneestä. Tarkoitan siis, että Elisa ihan oikeasti näkee tuon tilanteen tuollaisena ja ohjelman katsominen voi olla rankka kokemus joka toivottavasti johdattaa miettimään sitä, miksi näin kävi. Rankka matka tehdä, varsinkin julkisuudessa ollessa. Voimia Elisalle, toivottavasti myöhemmin tajuat kuinka kivasti Matti sinua kohteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun sun elämä ei oikein kiinnosta. Keskustellaan Ensitreffit alttarilla ohjelmasta, ei sinusta.
Oletpa sinä ilkeä.. Miksei täällä keskustelijat voisi peilata omaa elämäänsä osallistujien elämään? Omastaan yleensä tietää kuitenkin enemmän, vaikka täällä vaikuttaa, että jotkut tuntevat osallistujat läpikotaisin.
Hyvää keskustelua? Tuskin kukaan oikeasti ihastunut jaksaa puida joka päivä miltä musta nyt tuntuu, miltä susta tuntuu ja mitä meidän parisuhteelle kuuluu. Se on tietysti tämän ohjelman idea, että asioita on pakko puida, mutta oikealla ihastumisella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
Ihastuneena tehdään kaikkea kivaa toisen kanssa, koska mielihyvähormonit hyrrää täysillä.