Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL

Vierailija
24.08.2025 |

Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?

Kommentit (17337)

Vierailija
17281/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisen jakson (jälkipuinnit) teaserissa Arttu jatkaa saman virren hokemista Julialle : oot alusta asti ollut mun mielestä tosi kaunis. Ymmärtäisi nyt olla jo hiljaa ja lopettaa Julian ahdistelun. 

Arttu on ollut koko ajan puheissaan hyvin ulkonäkökeskeinen. Ei keksi mitään muuta sanottavaa kuin ulkonäöstä jauhamisen. Ja mitä enemmän hokee tuota "olet kaunis" niin sen ällöttävämmältä se kuulostaa. Sanoisi mielummin vaikka "kaikin puolin upea ihminen".

Hammastahnaa on vaikea saada takaisin tuubiin. Jos hän on puhunut tyhmiä niin ei niitä oikein saa sanomattomaksi. Miten toinen kokee syvää yhteyttä mukamas ku toinen ei ole missään vaiheessa ollu kiinnostunut?

Julia on esittänyt Artulle muuta kuin puhunut selän takana kameroille.

Niin mitä hän esitti muuta? Ei tässä puhuta selän takana, kuten Juliasta väitetään, vaan formaattiin kuuluu yksinpuhelut kameralle.

Vierailija
17282/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä päätöstentekojaksossa tuli paha mieli myös Iinan kumppanin puheista. Kun kertoi kameralle, että aina olisi jossain parempi, fiksumpi, kauniimpi kumppani, että jossain vaiheessa pitää vain "tyytyä" johonkin. Minusta hyvin erikoinen ajattelutapa ja kertoo hänen ajatuksista/tunteista Iinaa kohtaan. Jos Iina katsoo tuon jakson ja ovat vielä yhdessä, voi tuntua aika pahalta. Ja mikäli rivien välistä oikein ymmärsin, Mikko pitää Iinaa tylsänä.

Kyllä mä aina parisuhteissa ollessani oon ajatellut, että tuo on mulle se paras ja ihanin enkä ole ajatellut tyytyväni häneen. Enkä itse haluaisi olla kenellekään se kumppani, johon on vaan tyydytty paremman puutteessa. 

Ymmärrän tavallaan mitä Mikko tällä tarkoittaa, mutta ei sitä ehkä kuulu sanoa ääneen.

Tuo tyytyminen on vähän huono sanavalinta. Ehkä ennemmin, että ajattelee niin, että tämä ihminen on riittävän hyvä, ettei tarvitse enää katsella, olisiko sittenkin jossakin vielä joku parempi. Ainahan voi olla, mutta loppuelämä voi mennä jossitellessa, jos ei uskalla sitoutua sellaiseen ihan hyvältä tuntuvaan ihmiseen. En toki tiedä, tarkoittiko Mikko tällaista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
17283/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen jakson (jälkipuinnit) teaserissa Arttu jatkaa saman virren hokemista Julialle : oot alusta asti ollut mun mielestä tosi kaunis. Ymmärtäisi nyt olla jo hiljaa ja lopettaa Julian ahdistelun. 

Koko ajan tuo infantiili hymy. Tuo ukko on yksinkertaisesti vain yksinkertainen.

Vierailija
17284/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä päätöstentekojaksossa tuli paha mieli myös Iinan kumppanin puheista. Kun kertoi kameralle, että aina olisi jossain parempi, fiksumpi, kauniimpi kumppani, että jossain vaiheessa pitää vain "tyytyä" johonkin. Minusta hyvin erikoinen ajattelutapa ja kertoo hänen ajatuksista/tunteista Iinaa kohtaan. Jos Iina katsoo tuon jakson ja ovat vielä yhdessä, voi tuntua aika pahalta. Ja mikäli rivien välistä oikein ymmärsin, Mikko pitää Iinaa tylsänä.

Kyllä mä aina parisuhteissa ollessani oon ajatellut, että tuo on mulle se paras ja ihanin enkä ole ajatellut tyytyväni häneen. Enkä itse haluaisi olla kenellekään se kumppani, johon on vaan tyydytty paremman puutteessa. 

Ymmärrän tavallaan mitä Mikko tällä tarkoittaa, mutta ei sitä ehkä kuulu sanoa ääneen.

Tuo tyytyminen on vähän

Tätä hain, en osannut vain sanoittaa sitä. 

Vierailija
17285/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe Iinaa ja Mikkoa yhdessä pitkään. Jotain siitä puuttuu, vaikka kuinka olisivat hillittyjä ja pidättyväisiä julkisuuden suhteen. Kun täällä on puhuttu niistä tyytymissuhteista, niin sehän varmaan edellyttää, että molemmat oikeasti sitten tyytyvät tilanteeseen. Jos toiselle suhde on ok ja vain toinen kokee tyytyneensä, niin eihän se voi toimia, koska jonkin muun haikailu ottaa ennen pitkää vallan.

Onkohan tämä tyytymissuhde muuten sukua tasoteorialle, josta en myöskään ymmärrä mitään?

Toinen juttu on sitten ne tylsän näköiset ja räiskymättömät suhteet. Omalla kokemuksella sellaisessa on mahtavan hyvä elää. Kaikki eivät ole suurten tunteiden ihmisiä. Mutta sehän ei tarkoita sitä, että olisin tyytynyt vain johonkuhun. Olen enemmän kuin tyytyväinen samanhenkiseen kumppaniini.

En olisi mitenkään kestänyt näin pitkään rytinää ja räiskettä, menoa ja meininkiä kaipaavan ihmisen kanssa. Siitä huolimatta alusta alkaen pitää olla se jokin tunne, että tää on mun tyyppi, eikä vain että pitkällisten analyysien jälkeen me voitais varmaan oppia tulemaan toimeen.

Vierailija
17286/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arttu ihastui juliaan ihastumisen tunteen takia. Kohteella ei niin väliä kunhan on joku. On lapsia kahden eri naisen kanssa jo. Haluaa nopeasti kaiken mutta sitten asiat menee varmaan yhtä nopeasti pieleen.

Vierailija
17287/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arttu on ollut koko ajan puheissaan hyvin ulkonäkökeskeinen. Ei keksi mitään muuta sanottavaa kuin ulkonäöstä jauhamisen. Ja mitä enemmän hokee tuota "olet kaunis" niin sen ällöttävämmältä se kuulostaa. Sanoisi mielummin vaikka "kaikin puolin upea ihminen".

Hammastahnaa on vaikea saada takaisin tuubiin. Jos hän on puhunut tyhmiä niin ei niitä oikein saa sanomattomaksi. Miten toinen kokee syvää yhteyttä mukamas ku toinen ei ole missään vaiheessa ollu kiinnostunut?

Julia on esittänyt Artulle muuta kuin puhunut selän takana kameroille.

Julia kyllä kertoi puhuneensa Artulle, mutta Arttu ei ymmärtänyt eikä muuttanut käytöstään. Eikä varmaan tule ymmärtämäänkään. Enkä ihmettele. Arttu ei ilmeisesti päätöjaksossakaan ymmärtänyt mikä on tilanteeseen sopivaa puhetta jos kehui Juliaa kauniiksi. Ihan rajatonta, kuin he olisivat edelleen suhteessa tai yrittämässä sellaista. Hyväksi tyypiksi voi sanoa tuossa vaiheessa mutta kauniiksi sanominen on törppöä ja esineellistävää. 

Vierailija
17288/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tämä Mikon "tyytyminen". Iina on todella kaunis, toki vähän ylipainoa, mutta harvasta näkee, että on kaunis ellei hoikistu. Iinasta näkee jo nyt kauniit piirteet. Luonteesta puhumattakaan! Onko Mikko sairastunut deittimaailman "aina tulee parempaa " -sairauteen.

Vierailija
17289/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Jep. Osallistujat saavat kertoa hakemuksissaan, mitä haluavat. Se on sitten toinen juttu, kuinka paljon tuotanto haluaa käsikirjoittaa draamaa ja valita sinulle just eri, mitä olit kuvaillut. Halusihan Juliakin lapsettoman miehen.

Pffffffttt... Ennemminkin asiantuntijat ovat halunneet asettaa heidät omille tasoilleen. Realismia. 

Vierailija
17290/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Jep. Osallistujat saavat kertoa hakemuksissaan, mitä haluavat. Se on sitten toinen juttu, kuinka paljon tuotanto haluaa käsikirjoittaa draamaa ja valita sinulle just eri, mitä olit kuvaillut. Halusihan Juliakin lapsettoman miehen.

Pffffffttt... Ennemminkin asiantuntijat ovat halunneet asettaa heidät omille tasoilleen. Realismia. 

Hehe, ne nyt tuskin palstan tasoteorioita tietää.

Vierailija
17291/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä mä aina parisuhteissa ollessani oon ajatellut, että tuo on mulle se paras ja ihanin enkä ole ajatellut tyytyväni häneen. "

Parisuhteissa, monikossa?

En tiedä onko parasta tai ihaninta, niin monet miehet voisivat olla. Itse ajattelen, että tosi moni voisi olla sopiva, mutta kun olen valintani tehnyt ja sanonut Tahdon, hänen kanssa sitten mennään loppuun asti, eikä vaihdeta. Ei ole tyytymistä vaan suurta onnea, pitäytyä aviolupauksessaan.

Vierailija
17292/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arttu ihastui juliaan ihastumisen tunteen takia. Kohteella ei niin väliä kunhan on joku. On lapsia kahden eri naisen kanssa jo. Haluaa nopeasti kaiken mutta sitten asiat menee varmaan yhtä nopeasti pieleen.

Mulla oli joskus nuorena tuollainen poikaystävä joka yhden päivän tuntemisen jälkeen jo rakasti. Se oli tosi ahdistavaa, kun tietekin samaan aikaan itse tajusi ettei tuo VOI olla totta ja toisella on väkisinkin joku henkinen ongelma.

Vierailija
17293/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elisa näki itsensä koko ajan hyvänä, toiset pahana. Se miesasiantuntija yritti haastaa lopussa. Onneksi. Elisa kokee olevansa joku hieno saalis jollekin prinssille, jonka pitäisi tulla hänet noutamaan! 

Muisen loppupuheenvuorossaan oli ihan toistamaata. Mutta Elisa menikin vain käymään hammaslääkärissä, hoitamaan asian pois päiväjärjestyksestä. 

Yäk mikä eukko, onneksi näytti itsensä jo nyt, ette Matin tarvitse kärsiä. 

Onhan Elisa katsonut myös omaa käytöstään. Sanonut, että varmasti hänestä johtui että Matti perääntyi tmv.. Minusta on hienoa, ettei hän luovu itsestään parisuhteen vuoksi. Hän puhuu hyvin suoraan eikä sellainen kaikille sovi. Olisi ihan kivaa ja virkistävää tuollainen selkeästi itseään ilmaiseva, rajoistaan kiinni pitävä ihminen tuttavapiirissä. Hän vaikuttaa irrallisuutensa (mm. Ne kaikki muutot, juurettomuus, ikuinen opiskelijuus, perheettönyys) takia kepeältä ja takertumattomalta. Ihmettelen kyllä miksi hän on lähtenyt tähän ohjelmaan mukaan. Ei todellakaan ole vaimomatskua. Tosin ymmärrän miksi viimeistään tuossa iässä alkaa ympäristön paine painaa päälle ja sitä yrittää sitä normia, että jos se nyt kuitenkin olisi se avain onneen, kuten niin monet hehkuttavat. No, kerrankos sitä elämässään harhautuu.

Vierailija
17294/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus nuorena tuollainen poikaystävä joka yhden päivän tuntemisen jälkeen jo rakasti. Se oli tosi ahdistavaa, kun tietekin samaan aikaan itse tajusi ettei tuo VOI olla totta ja toisella on väkisinkin joku henkinen ongelma.

Vähän kuin mun exä, heti kun entinen suhde päättyy, on jo uusi. Sanotaan liian paljon isoja asioita ja liian nopeasti. 

Vierailija
17295/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niillä kätettävissä sekä kansainväliset tasoteoriat, että silmät päässä. 

Vierailija
17296/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä mä aina parisuhteissa ollessani oon ajatellut, että tuo on mulle se paras ja ihanin enkä ole ajatellut tyytyväni häneen. "

En tiedä onko parasta tai ihaninta, niin monet miehet voisivat olla. Itse ajattelen, että tosi moni voisi olla sopiva, mutta kun olen valintani tehnyt ja sanonut Tahdon, hänen kanssa sitten mennään loppuun asti, eikä vaihdeta. Ei ole tyytymistä vaan suurta onnea, pitäytyä aviolupauksessaan.

Mitä ihmeellistä on siinä, jos on ollut useammassa kuin yhdessä parisuhteessa? On tervettä uskaltaa erota, jos suhde ei toimi. Oletko sä jostain uskispiireistä?

Vierailija
17297/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta jos et tiennyt, niin kaikilla se eka poikkis/tyttis ei välttämättä pysy vierellä vanhainkotiin asti. Minun eka poikakaveri lähti parhaan kaverini matkaan, seuraava on menehtynyt ja yksi halusi olla vapaa ja sittenkin yksin. Näkyyhän tämä nyt jo ohjelmassakin. Katri on ainoa, jolla ei hirveesti eksiä ole. Se ei ole aina itsestä kiinni, meneekö lukiorakkautensa kanssa naimisiin.

Vierailija
17298/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin suhdetta tuollaisen keski-ikäisen miehen kanssa. Oltiin toisella kierroksella molemmat. Rakkaudentunnustus tuli 3 viikon jälkeen ensitapaamisesta. Hän ei kai nähnyt mitään väärää siinä. Yhtä nopeaan se rakkaus haihtua, kun tein parin kuukauden tuntemisen jälkeen selväksi, etten ole muuttamassa hänen kanssaan yhteen. Todella epäkypsää käytöstä.

Vierailija
17299/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On niillä kätettävissä sekä kansainväliset tasoteoriat, että silmät päässä. 

No pieleen menee. Olen hoikka ja elämäni rakkaus oli painava mies, jos nyt näin ihmisiä täällä lajitellaan.

Vierailija
17300/17338 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elisa oli niin mauton jakson lopussa kun lirkutteli kameralle uuden miehen löytäminen mielessä. Kukaan kuka tän ohjelman on katsonut, ei takuulla ota häneen yhteyttä. Asiantuntijoiden luonakin pyöritteli silmiään ja kaikin elein ilmensi mielipiteitään Matin puhuessa. Karmiva tyyppi. Luultavasti on loppuelämänsä yksin.

Sellaisia miehiä kyllä löytyy, jotka haluavat ottaa haasteen vastaan omista tarkoitusperistään johtuen. Se ei tarkoita, että sellainen olisi Elisankaan kannalta hyvä suhde. 

Ei varmastikaan olisi. Elisa ei taida ymmärtää sitä, että dominoiva, haastava ja naisen "kesyttämään" pyrkivä mies on usein oikeasti vaarallinen. Ei sellainen suhde ole mitään flirttailusta menevää mittelöä ja intohimoista sovintoseksiä kipakoiden riitoje

Sitä saa mitä tilaa -sanonta voisi päteä tähän.