Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ei haittaa miehen alkoholismi

Vierailija
21.09.2025 |

Oon sen päättänyt nyt lopullisesti. Hetkellisesti olin mielenhäiriössä ja meinasin hylätä ihanan miehen siitä syystä että se juo joka päivä. Saatiin onneks asiat selvitettyä koska haluan olla hänen kanssaan ja vastedes en edes mieti että se haittaisi. Kyllä mies saa kaljaa juua.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti alkoholisti itsekin?

Vierailija
2/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäpä siinä, jos tykkäät kuunnella kännistä lässytystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Minä olen elänyt suurimman osan elämästäni alkoholistien ympäröimänä ja alkoholisoiduin itsekin.

Elämä alkoi vasta kun raitistuin ja jätin ihmiset taakseni, joille alkoholi oli ainoa tapa käsitellä tunteita ja elää elämäänsä tai ihmiset jotka halusivat mitenkään painaa minua alas. 

Vierailija
4/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ison vauvan, joka ei kehity. Vaipanvaihtoa viimeiseen asti ja aggressiot päälle. 

Vierailija
5/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan ole. En juo ollenkaan 

Vierailija
6/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juua. Opettele kirjoittamaan.

Vierailija
7/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet ainoastaan tuleva alkoholisti.

Vierailija
8/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta juot. Ja eräänä päivänä tajuat, että haaskasit elämäsi narsistisen juopon juomisen mahdollistamiseen. 

Rakkaus ei paranna, vaan sairastut itsekin. Ellet alkoholismiin niin läheisriippuvuuteen. Peittelet, salailet, puhut hänen puolestaan, eristyt muista yhä pahemmin.

Eikä alkoholisti piittaa mistään muusta kuin juomisesta. 

Vierailija
9/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on paheneva, kuolemaan johtava sairaus. Sinulle tulee olemaan hienoa nähdä miten riippuvainen tuhoaa oman elämänsä ohella sinun elämäsi, itsetuntosi ja mielenterveytesi ja makaa lopulta maksakoomassa letkuissa odottamassa kuolemaa.  Jos oikein työkseen juo, henki lähtee vuodessa. 

Alkoholisti ei rakasta ketään. Hän rakastaa juomista. Hänen persoonaansa ei enää ole. Hän on puhuva humala. Kemiallinen persoona täynnä valheellisuutta, joka ylläpitää juomisen mahdollistavaa manipulointia.  

Vierailija
10/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kannattaa luotenkin miettiä etukäteen, oletko samaa mieltä, kun alkoholidementia tulee mukaan kuvioihin ja joudut vaihtamaan vaippoja miehellesi.

Vierailija
11/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä taas heitin juopon ulos kun tajusin, mikä hänelle on elämässä tärkeintä. Juominen, vaikka sitten jäisi ruuat ostamatta, asuinmenot maksamatta ja pettäisi sen, jota väitti rakastavansa.

Vapautin hänet elämään lyhyen juoponelämänsä loppuun.

Edellytti sen oivaltamista, että juoppo ei rakasta ketään. Että häneltä puuttuu moraali. On typerää opetella juomaan. 

Suosittelen lämpimästi: irrottautukaa päihdeongelmaisista. Vaikka te rakastatte, juoppo nisti ei rakasta takaisin vaan käyttää teitä kulissina ja juomisen/narkkaamisen mahdollistajana.

Vierailija
12/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitä lähesriippuvaisia löytyy. Sekin on sairaus. Ja yks oire: päihderiippuvaisen kanssa eläminen. 

Vierailija
13/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla raja meni siinä, kun alkoi kännissä räyhätä japanilaisille turisteille this is Finland, not China. This is our home you should go back to your home. Senatintorilla ja kaikenlisäksi iltapäivällä. Meidät saatettiin pois torilta. Ikinä en ole yhtä paljoa hävennyt.

Valitse taistelusi

Vierailija
14/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin katkaisemaan välit äitiini koska hänen alkoholismi meni tasolle, jossa rakensi valtavan valheiden vankilan ympärilleen. Minusta tuntui välillä, että jopa itse uskoi valheisiinsa. Ei enää kyennyt yhtään menemään itseensä ja omatunto oli hälvennyt. En enää tunnistanut häntä ja keskustelut olivat sellaisia, että yritti kaikin tavoin manipuloida tahtonsa mukaiseksi kaikki tilanteet. Olen joutunut pohtimaan onko hän aina ollut moraaliton ja narsistinen vai muuttuiko hän alkoholismin vuoksi tuollaiseksi.

Niin surullista. Hän on kuitenkin valinnut tiensä eikä ole lainkaan halukas muuttamaan suuntaa. Hyväksyn sen ja elämme lopun elämämme erillään. 

Vierailija
15/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä kauan toimi enää se mulk ku kaan, johon olet nolosti koukussa.

Vierailija
16/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teitä lähesriippuvaisia löytyy. Sekin on sairaus. Ja yks oire: päihderiippuvaisen kanssa eläminen. 

Läheisriippuvuus kyllä löytyy. On tehty ihan psykologin tutkimukset. Isä oli alkoholisti niin se on sairastuttanut mun mielen. 

Vierailija
17/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkällä kaljalla tule alkoholistiksi. Oikea alkoholisti on 30-45 -vuotias nainen, joka juo hanapakkausviinejä.

Vierailija
18/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvuus kyllä löytyy. On tehty ihan psykologin tutkimukset. Isä oli alkoholisti niin se on sairastuttanut mun mielen. 

Tämä on valitettavaa ja seurausta sairaasta alkoholikulttuuristamme. Liian moni on kärsinyt alkoholin haitoista.

On kuitenkin sinun vastuullasi toipua ja ottaa elämäsi omiin käsiisi. Kukaan muu ei sitä voi tehdä, apua on saatavilla. 

Vierailija
19/19 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallista se juopottelu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä