Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (16617)
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän vielä vuosikymmen ennenkuin Janne on "jaloillaan" veljen kuolemasta. Normi ihminen ei 10 vuoden jälkeen enää märehdi asiaa.
Kyseessä lienee tyypillinen käsittelemätön suru. Heti läheisen kuoleman jälkeen jatketaan elämää kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, suru ja muut vaikeat tunteet hukutetaan esimerkiksi työntekoon tai päihteisiin ja itseä psyykataan latteuksilla tyyliin "ei auta itku markkinoilla" ja "elämän pitää jatkua". Sitten kymmenen vuoden päästä asia nousee säännöllisesti edelleen pintaan ja haittaa jopa uusien ihmissuhteiden muodostamista. Ei siitä surutyön tärkeydestä turhaan puhuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä särähti korvaan, kun Mikko analysoi, että voisihan kumppani teoriassa olla parempi, nätimpi...
Tuli mieleen, ettei pitänyt Iinan ulkonäöstä tarpeeksi rakastuakseen, koska senkin sanoi, että rakastuminen voi vasta olla tulossa.
Minua vähän surettaa Iinan puolesta, koska onhan se kurjaa, jos miehellä on tuollainen ajatus omasta puolisostaan. Mikko tuntee ettei ole kolahtanut täysillä, mutta kaipa se tässä ohjelmassa onkin lähes väistämätön tilanne. On kuitenkin ikävää olla suhteessa, jossa tietää puolison tyytyneen sinuun ja haaveilleen paremmasta.
Sinänsä tämähän on vähän hassua, kun eihän se Mikonkaan ulkonäkö ole sellainen, että hän ns. pärjäisi Tinderissä kovinkaan hyvin.
Olen miettinyt valtavasti, miksi Elisa kiinnostaa täällä niin paljon? Alusta asti ongelmallinen tapaus, ei mitään yllättävää alkaen täysin odotetusta Matin tukanväristä urputtamisesta. Joku Elisassa kiehtoo teitä (miehiä?). Minusta erittäin tylsä nainen (myös mahdollisena ystävänä, ja olen siis itsekin nainen).
Jannen kipuilu veljen kuolemalla on ympätty tuotannon toiveesta mukaan (ONGELMIA PITÄÄ OLLA OHJELMASSA MUKANA) ja siksi vaikuttaa todellisuutta suuremmalta muka-syyltä siihen, että Janne nyt vain on NEUTRI. Olemus jo kertoo hänen henkisenkin kapasiteettinsa.
Uskokaa jo, että Mikon ja Iinan suhde on alusta asti näytelty ja yhdessä sovittu. Ei heilläkään mitään seksuaalista tai muutakaan vetoa toisiinsa ole, tuskin edes ystävinä. Iina tylsä ja arkinen, Mikko masentunut ja arkinen, ei todellakaan mikään mielikuvitusta kiehtova adonis itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Aivan tosi ahdistavaa oli kyllä katsoa Elisan osuutta tässä ohjelmassa. Ahdistavampaa kuin mikään aiemmilla kausilla nähty. Ja todellakin näköjään viimeiseen jaksoon asti samaa, ellei vaan pahenevaa käytöstä jopa.
Havaitsinko oikein että viimeisessä "mitä kuuluu-jakson" ennakkoklipissä Elisaa ei näkynyt?
Hän se on niin "vahva" ja kovapäinen nainen, ettei saa millään myönnetyksi, ettei se oma henkinen kasvu näkynyt millään lailla tv:ssä. Päinvastoin, kaikista osallistujista hän eniten vaikutti täysin keskeneräiseltä ja reagointikyky oli kuin lapsella, sitten kehtaa syyttää muita käsittelemättömistä asioista. Ei voi myöskään tulla viimeisen jaksoon retostelemaan, että nyt on löytynyt oikein intohimoinen kalapuikkoviiksimies, joka haastaa ja ymmärtää hänen pikkuoikkujaan... koska sellaista ei vain tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Aivan tosi ahdistavaa oli kyllä katsoa Elisan osuutta tässä ohjelmassa. Ahdistavampaa kuin mikään aiemmilla kausilla nähty. Ja todellakin näköjään viimeiseen jaksoon asti samaa, ellei vaan pahenevaa käytöstä jopa.
Havaitsinko oikein että viimeisessä "mitä kuuluu-jakson" ennakkoklipissä Elisaa ei näkynyt?
Minustakin Elisan käyttäytymistä on ollut loppua kohden vain enenevästi ahdistavaa katsoa, vaikka en muutoin ahdistu herkästi. Ja myös turhauttavaa, koska hänellä on toistuvasti niin vääristynyt käsitys sekä itsestään että Matista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä särähti korvaan, kun Mikko analysoi, että voisihan kumppani teoriassa olla parempi, nätimpi...
Tuli mieleen, ettei pitänyt Iinan ulkonäöstä tarpeeksi rakastuakseen, koska senkin sanoi, että rakastuminen voi vasta olla tulossa.
Minua vähän surettaa Iinan puolesta, koska onhan se kurjaa, jos miehellä on tuollainen ajatus omasta puolisostaan. Mikko tuntee ettei ole kolahtanut täysillä, mutta kaipa se tässä ohjelmassa onkin lähes väistämätön tilanne. On kuitenkin ikävää olla suhteessa, jossa tietää puolison tyytyneen sinuun ja haaveilleen paremmasta.
Niin varsinkin kun hän puhui riittämättömyyden tunteesta edellisissä suhteissa, koska niissä oli tietynlaista kohtelua ollut. Iinahan on todella ihana, nätti ja fiksu. Ikäistään kypsemmän oloinen. Toivottavasti Mikko ei oikeasti ajattele noin
Vierailija kirjoitti:
Vain täysi narsisti peittää toisen, joka ei ole tehnyt mitään väärää, hääkuvasta ja sanoo että nyt se on parempi. Minä minä minä.
Tuo oli suorastaan hätkähdyttävä kohtaus, ihan kuin jostain elokuvasta. Harva kehtaisi tehdä noin että peittää toisen kuvasta ja kehuu, että nyt on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttikö ketään muuta jakson 12 Iinan lässytys? Tuli jotenkin todella teennäinen fiilis hänestä.
No, en tiedä ärsyttikö, mutta aika erilaista kuitenkin, kun verrataan Mikkoon. Kun tehtävänä oli kertoa, mikä kokemus eniten on muuttanut sinut eniten sellaiseksi kuin nyt olet. Iina katsoi asuinpaikkojen muuton olleen sellainen. Mikolla taasen järkyttävä kohtalo, kun hilkulla väisti murhatuksi tulemisen.
Eli mitä pitää stressaavana ; toinen muuttoa, toinen kuolemaa. Ovat jotenkin eri tasolla, mitä kokevat olleen vaikeuksia. Mikko kasvanut enemmän.
Täällähän joku naureskeli, kun sanoin, että itse ehkä pelkäisin, että jos elämässä sattuu jotain isompaa, että osaako puoliso tukea. Muistaakseni puhuin Matista. Vastasi, että
Vaikka molemmilla olisi taustalla vakavampaa, niin eihän se sitä tarkoita, että sitä kaikkea jaksaisi enää uudestaan käydä. Eli ei ole automaatio, että toista tuetaan, vaikka itsellä olisi vastaavia kokemuksia.
Hetkinen. Sanoin, että jos elämässä sattuu jotain jatkossa,niin pitää saada puolison tuki. Molempien vanhempien kuolema esimerkiksi vielä edessä puhumattakaan jos tulee muita suruja. Miten ihmiset lukee normaalia tekstiä. En halua uudestaan käsitellä asiaa x.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt valtavasti, miksi Elisa kiinnostaa täällä niin paljon? Alusta asti ongelmallinen tapaus, ei mitään yllättävää alkaen täysin odotetusta Matin tukanväristä urputtamisesta. Joku Elisassa kiehtoo teitä (miehiä?). Minusta erittäin tylsä nainen (myös mahdollisena ystävänä, ja olen siis itsekin nainen).
Jannen kipuilu veljen kuolemalla on ympätty tuotannon toiveesta mukaan (ONGELMIA PITÄÄ OLLA OHJELMASSA MUKANA) ja siksi vaikuttaa todellisuutta suuremmalta muka-syyltä siihen, että Janne nyt vain on NEUTRI. Olemus jo kertoo hänen henkisenkin kapasiteettinsa.
Uskokaa jo, että Mikon ja Iinan suhde on alusta asti näytelty ja yhdessä sovittu. Ei heilläkään mitään seksuaalista tai muutakaan vetoa toisiinsa ole, tuskin edes ystävinä. Iina tylsä ja arkinen, Mikko masentunut ja arkinen, ei todellakaan mikään mielikuvitusta kiehtova adonis itsekään.
Kommentoin Elisaa, koska hänen kohtuuttomuutensa ja itsekkyytensä on minulle niin käsittämätöntä. Mutta hän ei kiehdo minua lainkaan, päinvastoin, hän on hyvin luotaantyöntävä ihmisenä. En voi ymmärtää tuollaista käytöstä ja itsekkyyttä, vaikka omassa elämässänikin olen ehtinyt nähdä monenlaista, niin työssä kuin muutenkin. Ja olen siis 50++ nainen (hetero, jos sillä on mitään väliä).
Mtäh??? Onko Mikko muka oikeesti sanonut, että kumppani voisi olla nätimpi? Oikeasti? Kuka mies kaivaa tuolla lailla verta nenästään nykypäivänä. Kuulostaa ihan Kari8 Salmelaisen Napakympin yltiörehelliseltä töksäyttelijältä...
En uskonut, että sanoisin tämän: Matti-parka. Ihan liian hieno ja diplomaattinen käytös Elisalle.
Jos Matti olisi laitettu minun puolisokseni, tukan väri olisi vaihtunut viikossa. Ihan nätisti puhumalla ja selittämällä joku muu väri. Ja fiksu Matti olisi ymmärtänyt. Eikä tarvitse tätä peukuttaa.
Ei tainnu tulla yhtään paria?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naisetkin kummallisia. Vaikka ei itsestä löydy filmitähden, mallin/missin näköä odotetaan että kumppakin pitää olla sitä luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ja naisetkin kummallisia. Vaikka ei itsestä löydy filmitähden, mallin/missin näköä odotetaan että kumppakin pitää olla sitä luokkaa.
No siksihän nämä ovat sinkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin jossain kohtaa, että Elisa voisi oppia tuon ohjelman aikana jotain. Mutta sehän vain pahenee.
Ja itse hän vain luulee, että Matti pelkää häntä (koska hän on omasta mielestään niin "vahva nainen"). Mutta eihän kukaan halua lähentyä noin ilkeää, itsekästä ja huonosti käyttäytyvää ihmistä. Itse en jaksaisi katsoa häntä enää yhtään pidempään tässä sarjassa. Varmaan hänessä on kuitenkin jotain hyvääkin kun oli otettu tähän mukaan ja ystäviäkin on.
Anteeksi, että kirjoitin näin ikävästi, mutta eihän tuota voi enää mitenkään pehmentääkään.
Kuka tahansa normaali ihminen pelkäisi noin hyökkäävää ja ilkeää ihmistä ja pyrkisi pysyttelemään hänestä mahdollisimman kaukana. Pelko voi olla myös tervettä itsesuojeluvaistoa.
Mua Elisa ei pelota yhtään. Ei häiritsisi myöskään, jos mun hiustyyliä kritisoitaisiin tai jos siitä möksötettäisiin, etten tule lähelle. En ole kovin herkästi loukkaantuva. Mut tuo kommentti, että vaikka seksi olis ollut mahtavaa, ei kiinnostais, särähtää korvaani. Tuosta varmastikin loukkaantuisin.
Vierailija kirjoitti:
Meneeköhän vielä vuosikymmen ennenkuin Janne on "jaloillaan" veljen kuolemasta. Normi ihminen ei 10 vuoden jälkeen enää märehdi asiaa.
Hei mene hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
En uskonut, että sanoisin tämän: Matti-parka. Ihan liian hieno ja diplomaattinen käytös Elisalle.
Jos Matti olisi laitettu minun puolisokseni, tukan väri olisi vaihtunut viikossa. Ihan nätisti puhumalla ja selittämällä joku muu väri. Ja fiksu Matti olisi ymmärtänyt. Eikä tarvitse tätä peukuttaa.
Ei, et sinä ole Elisaa parempi. Matti ansaitsee naisen, joka ei halua muuttaa hänessä mitään. Siniset hiukset, so what? Matti halusi kokeilla sinisiä hiuksia, ei voi olla kenenkään sielunrauha kumppanin hiustenväristä kiinni. Tänään siniset, huomenna vihreät ja seuraavana vaaleanpunaiset. Harmi, että Matti lopulta leikkasi hiuksensa. Saa leikatakin jos itse niin haluaa, mutta nyt se vaikuttaa siltä, että Elisa söi Matin ja Matti alistui. Ei kumppanin hiustyyliin tai vaatevalintoihin pidä yrittää vaikuttaa. Jos henkilö haluaa ilmentää itseään sinisillä hiuksillä, niin se hänelle sallittakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin jossain kohtaa, että Elisa voisi oppia tuon ohjelman aikana jotain. Mutta sehän vain pahenee.
Ja itse hän vain luulee, että Matti pelkää häntä (koska hän on omasta mielestään niin "vahva nainen"). Mutta eihän kukaan halua lähentyä noin ilkeää, itsekästä ja huonosti käyttäytyvää ihmistä. Itse en jaksaisi katsoa häntä enää yhtään pidempään tässä sarjassa. Varmaan hänessä on kuitenkin jotain hyvääkin kun oli otettu tähän mukaan ja ystäviäkin on.
Anteeksi, että kirjoitin näin ikävästi, mutta eihän tuota voi enää mitenkään pehmentääkään.
Kuka tahansa normaali ihminen pelkäisi noin hyökkäävää ja ilkeää ihmistä ja pyrkisi pysyttelemään hänestä mahdollisimman kaukana. Pelko voi olla myös tervettä itsesuojeluvaistoa.
Mua Elisa ei pelota yhtään. Ei häiritsisi myöskään, jos mun hiustyyliä kritisoitaisiin tai jos siitä möksötettäisiin, etten tule lähelle. En ole kovin herkästi loukkaantuva. Mut tuo kommentti, että vaikka seksi olis ollut mahtavaa, ei kiinnostais, särähtää korvaani. Tuosta varmastikin loukkaantuisin.
Turha siitä olisi loukkaantua. Tosiasia on, ettei Matti kiinnostunut Elisasta vaikka tämä kuinka yritti pakottaa, joten pelkkää katkeraa panettelua ja yritystä esittää asia toisin.
Mä en ymmärrä tätä Elisan ristiriitaa. Sanoo, että kaipaa läheisyyttä ja valittaa, kun Matti ei halua koskea, mutta sitten samalla paasaa miten Matti ei kiinnostaisi häntä. Puhuu jotenkin itseään pussiin tässä.