Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
 Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (15956)
Vierailija kirjoitti:
Joillain ongelmallisilla ihmisillä on tarve kumppaniin, joka pitää heidät epävarmassa tilassa eikä tarjoa turvallista ja vakaata suhdetta.
Kyllä. Pitää olla dopamiinia ja vuoristorataa, intohimoa ja perhosia vatsanpohjassa. Mikään tylsä ja taskulämmin ei herätä kiinnostusta. Sitten ihmetellään kerta toisensa jälkeen, miten ne suhteet aina meneekin pieleen.
(Ja ei, se vakaa ja turvallinen ei tarkoita palstojen kilttimiestä, joka voi itsesäälissään ja riippuvaisuudessaan oikeasti olla kaikkein vaarallisin kumppani.)
"Sanoi itse, että matin lähellä oli kiusallista olla ja puhui muistaakseni vielä seuraavankin (tai sitä seuraavan, vaikea tietää mikä päivä ohjelmassa on menossa) että he onneksi ovat Matin kanssa samanlaisia ja haluavat edetä hitaasti.
Mutta sitten ykskaks asia kääntyi päälailleen"
Elisan tyyli taitaa olla toisen kopioiminen. Tiedätte tyypit jotka haluaa miellyttää toista tekeytymällä täysin samanlaiseksi.
Hetken päästä väsyvät rooliin jota vetivät ja naamio kuoriutuu. Siinä kohtaa parisuhteen toisella osapuolella alkaa hämmästys nousemaan kasvoille, missä mennään, en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Viekö Julia nyt kaniin sen Artulta saamansa kauniin timanttisormuksen ?
Mielestäni olisi oikeus ja kohtuus lähettää se Artun äidille, vai mitä?
Hetken päästä väsyvät rooliin jota vetivät ja naamio kuoriutuu.
Tässäpä tuli juuri huonon suhteen rakennusaine eli ESITTÄMINEN, jos ei saa olla oma itsensä niin kukaan ei jaksa kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa sanoi jo alussa, että pahin mitä hän tietää on muuttua näkymättömäksi. Tuo lause kiteyttää kaiken hänen ajattelumaailmasta. Hän haluaa huomiota, hyvää tai pahaa, kunhan hänet huomataan. Tuo jatkuvan huomion hakeminen on turmiollista elämässä.
Kuvittelen itseäni morsmaikun asemaan. Jos minut paritettaisiin miehelle, joka ei vaikuta ollenkaan ihastuneelta minuun ja välttelee kosketusta, niin se olisi minulle pettymys ja nöyryytys. En usko, että puuttuvaa intohimoa voisi enää myöhemminkään herätellä, jos ensivaikutelma on huono.
Kuvittelen itseni sulhasen asemaan. Minut paritetaan naiselle, joka juo alkoholia häissä ja alkaa sen jälkeen koskettelemaan minua. Se olisi minusta epämiellyttävää. Etäisyyttä lisäisi kova ja äänekäs vaatimus
Ei kai Elisa vielä silloin ole läheisyyttä vaatinut. Sanoi itse, että matin lähellä oli kiusallista olla ja puhui muistaakseni vielä seuraavankin (tai sitä seuraavan, vaikea tietää mikä päivä ohjelmassa on menossa) että he onneksi ovat Matin kanssa samanlaisia ja haluavat edetä hitaasti.
Mutta sitten ykskaks asia kääntyi päälailleen.
Elisa ehkä sittenkin kiinnostui Matista, vaikka alkuun oli varmaan ollut sitä mieltä, että ei kiva ja tukkakin sininen.
Ei se mitään kiinnostunut, mutta itsetunto alkoi murentua, kun mies ei ollutkaan kärttämässä seksiä.
Katsoin uusimman jakson. Mua harmittaa Katrin ja Jannen puolesta. Jannen lapsiarki, koirat, jotka on pidettävä erillään ja etäsuhde on liikaa vaikka olisi kovin ihastunutkin. Olen vähän epäillyt Iinaa ja Mikkoa, koska heidän oleminen on jotenkin niin tasaista ja koko ajan analysoidaan ja pohditaan. Mutta vaikuttavat onnellisilta ja ehkä he ovat tuollaisia hillittyjä ja analyyttisiä ainakin kameroiden edessä. Olisi kiva jos pitkästä aikaa jäisi edes yksi pari yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies sanoi miten paljon kauniimpi hänen exä oli. Hakekoon exänsä.
Erosin!
Eli sulle fundamentaalinen asia avioliitossa on se, että olet kaunein nainen jonka kanssa puolisosi on seurustellut? Itse kyllä toivoisin olevani ykkösenä ihan muiden ominaisuuksien osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin!
Eli sulle fundamentaalinen asia avioliitossa on se, että olet kaunein nainen jonka kanssa puolisosi on seurustellut? Itse kyllä toivoisin olevani ykkösenä ihan muiden ominaisuuksien osalta.
Mutta kuka haluaisi olla noin törpön miehen puoliso? Vain törppö sanoo ääneen tuollaisia.
Ihan hirveä haaskaus koko Elisan ja Matin mukanaolo. Matti vaikutti oikeasti kivalta mieheltä ja Elisa oli tosissaan mukana. Miksi oi miksi tämä meni näin vihkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viekö Julia nyt kaniin sen Artulta saamansa kauniin timanttisormuksen ?
Mielestäni olisi oikeus ja kohtuus lähettää se Artun äidille, vai mitä?
Ilmeisesti Artun äiti triggeröi jonkun hermostoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi täällä kirjoitellaan Juliasta noin törkeään sävyyn. Asiantuntijoiden olisi pitänyt valita hänelle puoliso, jolla ei ole noin paljon "elettyä elämää" takana kuin Artulla. Joku älykäs ja positiivisella tavalla ulospäinsuuntautunut mies, joka olisi vähitellen rohkaissut Juliaa pois kuorestaan. Arttu on ehkä vähän liian koheltaja juuri Julian puolisoksi.
Kuule älykkäillä ei ole mitään puhuttavaa jonkun tuulilasimuijan kanssa. Se siitä. Piste.
Julialla on rakennusalan koulutus. Mikäs se olikaan Artun ammatti? Oliko se trukkikuski?
Julia on hieno esimerkki siitä, että työtä tehdään vaikkei täsmälleen omaa alaa olisikaan, kun on laskusuhdanne ja työpaikat kortilla. Rakennusala on ollut suurissa vaikeuksissa pitkään.&
"Mitä väliä, mitä ihminen tekee työkseen noin niinku parisuhteen kannalta? Tunnen eri ammateissa olevia ihmisiä harrastuksen kautta ja mukaan mahtuu monta ihastuttavaa ihmistä ja myös molopäätä koulutuksen tasoon katsomatta. Ja tässä porukassa on tohtoreita ja hitsareita."
Juuri näin. Minulla myös lähipiirissä ihmisiä laidasta laitaan. Moukimmat, törkeimmät ja sosiaalisesti "tyhmimmät" tuntemani ihmiset ovat eräs psykologi (nykyään joka yliopiston lehtori) sekä eräs lääkäri (joka ymmärtääkseni aivokirurgiaakin opiskelee).
En ymmärrä ihmisten arvottamista koulutuksen ja ammatin perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin!
Ei tuossa ole kyse kauneuden fundamentaalisuudesta avioliitossa. Miehenä arvelisin, että olisi naiselle aikamoinen loukkaus kertoa vaimolleen, että exä oli paljon kauniimpi. Miksi edes tuollaista mainitsee!! Olkoon vaikka kuinka paljon parempi muilta ominaisuuksiltaan. Ei tuollaista voi millään tavalla ottaa neutraalisti. Siinä on taustalla muutakin kuin kauneuden vertailu. Kenties vanha suola sittenkin on janottanut. Tai jokin riitatilanne.
Vastuutonta touhua kun yhdistetään täysin erilaisia ihmisiä joilla ei ole mitään mahdollisuutta pariskuntana.
Naiset ovat kamalia päällepäsmäreitä ja miehet olemattomia tallukoita,joita ei edes seksi kiinnosta.
Katsokaa Australian ensitreffit alttarilla,upean näköisiä ihmisiä,ja mahtavat puitteet ohjelmalle.
Toista kuin nämä suomen maatuskat ja miehen röllykät.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa ny jo Katrin ja Jannen suhteen vatvominen. Sokeakin näkee ettei se tule toimimaan. Toinen on täysi flegu ja toinen kaipaa touhuamista arjessa.
No se paljukohtaus oli huvittava. Ymmärrän jos ei halua esittäytyä kameroiden edessä puolialastomana(Janne) Olis kai sitten voinut jutella muuallakin kuin paljun ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa Australian ensitreffit alttarilla,upean näköisiä ihmisiä,ja mahtavat puitteet ohjelmalle.
Toista kuin nämä suomen maatuskat ja miehen röllykät.
Sen verran olen vilassut, että nämä Suomen "maatuskat" ovat ainakin paljon luonnollisemman oloisia kuin noi Australian laitetut barbit. Eikä ne Australian versiossa sen kummempia ilman meikkiä ole. Puitteet toki ovat upeammat.
Vierailija kirjoitti:
Hetken päästä väsyvät rooliin jota vetivät ja naamio kuoriutuu.Tässäpä tuli juuri huonon suhteen rakennusaine eli ESITTÄMINEN, jos ei saa olla oma itsensä niin kukaan ei jaksa kauaa.
Ehkä tuokin. Toisaalta ihmisen olisi hyvä yrittää muuttaa itsessään niitä ominaisuuksia jotka jatkuvasti aiheuttavat ongelmia vuorovaikutustilanteissa.
Julia ottanut uhrin roolin jokaisessa parisuhteessa. Käy ilmi hänen puheistaan. "Hänellä on vain käynyt huono tuuri parisuhderintamalla". Julian mielestä hänessä ei ole mitään vikaa, vaan syyt löytyvät muista.
Elisa pelkää kuollakseen läheisyyden, eli seksuaalisuuden katoavan parisuhteesta. Ei pysty hyväksymään kosketuksen ja intiimin läheisyyden luonnollista vaihtelua ja muutoksia.
Janne on erittäin introvertti ja väsyy selkeästi normaaleistakin kommunikointitilanteista. Väsymys purkautuu tiuskimisena ja vetäytymisenä. Tämä ominaisuus ollut lapsuudesta asti, koska jo perheenjäsenten kesken tehnyt samaa.
Matti kokenut elämässä kaikenlaista ja nyt ajattelee olevansa vahva ja itsenäinen. Ei huomaa luoneensa itselleen niin korkeat suojat henkisen hyvinvoinnin ympärille, että se vaikuttaa jo kykyyn luoda normaalia yhteyttä toiseen ihmiseen.
Iina on ollut aikanaan rikkinäinen sielu. Tehnyt paljon työtä tervehtyäkseen. Tällä hetkellä toimii kuin robotti oppimateriaalia hyväksi käyttäen, tarkkaillen itseään kuin ylhäältä päin. Parisuhde kuormittaa, koska suhteen toinen osapuoli pitää ottaa huomioon itsensä lisäksi.
Mikko on kokenut suuria henkisiä haasteita nuoruudessa. Suojamekanismina toimii analyyttinen lähestyminen asiaan kuin asiaan. Mikon matala tunnelähestyminen voi vaikuttaa hylkäämiseltä tai välinpitämättömyydeltä. Nähtäväksi jää pystyykö syventämään suhdetta.
Katrilla on varmasti paljon takanaan tunnekäyttäytymistä. Se on voinut vaikuttaa parisuhteisiin negatiivisesti. Hän tuntuu olevan niitä ihmisiä, jotka syyttävät itseään kaikesta negatiivisesta ja kohdistavat itseensä sen pahan olon. Sisäänpäin kääntyvää vihaa havaittavissa hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa ny jo Katrin ja Jannen suhteen vatvominen. Sokeakin näkee ettei se tule toimimaan. Toinen on täysi flegu ja toinen kaipaa touhuamista arjessa.
No se paljukohtaus oli huvittava. Ymmärrän jos ei halua esittäytyä kameroiden edessä puolialastomana(Janne) Olis kai sitten voinut jutella muuallakin kuin paljun ääressä.
Mun mielestä paljuilu on niiiin junttimaista. Kuka haluaa lillua jossain palli- ja p.illumehun maustamassa kattilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta "käyttöohjeesta"... siis ihan vekkuli idea ja silleen, mutta jos nyt ajatellaan hetki vähän kyynisemmin: deittimarkkinoiden rasittavimpiin tapauksiin lukeutuvat ihmiset, jotka äärimmäisessä minäkeskeisyydessään kokevat itsensä jyrkästi tietynlaisena valmiina pakettina, joilla on tarkasti rajattu mukavuusalue ja joiden parisuhdefilosofia on se vanha tuttu myrkyllinen "mun on kelvattava sellasena ku oon".
Ja monet meistä tietävät millaista on olla suhteessa "mä oon mikä oon enkä muuksi muutu" -näätien kanssa: siinä on sitten itse muuttua, joustaa ja sopeutua. Tasa-arvoisessa suhteessa molemmat tekevät sen, epätasa-arvoisessa valtadynamiikkaan perustuvassa suhteessa toinen jyrähtää "mä oon mikä oon" ja toinen sitten sopeutuu, alistuu ja muuttuu sopivaksi siihen.
Eli sen sijaan että uuteen ihmiseen tutustuessaan nämä minäminät aloittaisivat ihan uuden matkan myös itsee
Tuli mieleen, että tuo käyttöohje olisi ollut hyvä lahja, jos se olisi täytetty puoleenväliin, ja siitä alkanut tyhjät sivut. Ja Elisa olisi sitten heti alkanut innokkaasti kysymään Matilta, että mitenkäs sinua sitten käytetään? Näin olisi syntynyt manuaali, jota molemmat olisivat voineet selailla. Ei ainoastaan niin, että Matin on opeteltava miten pitää vaimo tyytyväisenä.
Vaikka Elisa on monin tavoin kohtuuton, sen verran olen hänen kanssaan samaa mieltä, että Matti olisi kyllä voinut sen ohjeistuksen lukea. Erikoista, ettei häntä tuon vertaa kiinnostanut edes ihan siinä suhteen alussa. 
Tämä on kyllä erikoinen palsta. Lopettakaa nyt Juliasta ja Artusta puhuminen. Lopettakaa siitä Elisasta ja Matista jauhaminen. Lopettakaa jo Jannen ja Katrin vatvominen.
Tämä palsta ja sen tarkoitus on vatvoa ja jauhaa tätä otsikon aihetta.
Häipykää te ketkä ette kestä lukea näitä juttuja.