Pöytä varattu ravintolasta, mutta paikalle ei ilmaannutakaan: hintalappu siitä 49 euroa
Kuulostaako oikealta ratkaisulta? Ongelma pahin jutun mukaan Helsingissä.
Kommentit (530)
USA:ssa yleinen käytäntö. Kannatettavaa täälläkin. Kuitenkin ruokapaikassa on jouduttu varautumaan varausten mukaiseen tilanteeseen.
Onko tuollainen "sakko" laillinen Suomessa? Pidän itse kiinni varauksistani, mutta jos saisin sakon moisesta, en menisi ko. paikkaan enää ikinä.
Kierrän tuollaiset paikat. Helsingissä on ylitarjontaa ravintoloista.
No on kohtuutonta. Sari Helin oikein kytännyt henkilökuntineen instassa asiakasta joka menikin naapuriravintolaan. Aikamoista.
Itse kartan kyllä jatkossa nämä varausmaksua pyytävät ravintolat.
Itse varaan pöytiä muiden nimiin esim äänekkäät naapurit. Siinä pulittavat.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuollainen "sakko" laillinen Suomessa? Pidän itse kiinni varauksistani, mutta jos saisin sakon moisesta, en menisi ko. paikkaan enää ikinä.
Suomessa on sopimusvapaus. Eikä se ole mikään sakko, vaan varausmaksu, joka hyvitetään loppusummasta. Toki sopimussakkokin olisi täysin laillinen järjestely, mutta sellainen ei tässä ole kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Hommaa korvatulpat tai muuta maalle takaisin perse.
Parkkisakkokin suurempi Helsingissä, joten tuskin se tyhjän varaajien lompakkoa paljon rasittaa. Ongelma on sen verran suuri ja akuutti, että pakko yrittäjien on keksiä keinoja siihen. Tuo on yksi ja hyvä sellainen.
Vierailija kirjoitti:
No on kohtuutonta. Sari Helin oikein kytännyt henkilökuntineen instassa asiakasta joka menikin naapuriravintolaan. Aikamoista.
Itse kartan kyllä jatkossa nämä varausmaksua pyytävät ravintolat.
Tuo asiakkaan seuraaminen oli aika paha.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi laillinen? Onhan noita sakkoja ollut jo vuosikaudet mm terveydenhuollossa ja kauneuspalveluissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos varaat esim. hammaslääkäriajan ja jätät menemättä paikalle sinulle lätkäistään sakkomaksu käyttämättömästä ajasta. Eli miksi olisi laitonta ravintolassa jos samanlaisen sakon saa antaa terveydenhuollon palveluissa?
Vierailija kirjoitti:
Maksat siis naapurin pankki- tai luottokortilla sen etukäteen maksettavan varausmaksun. Ookoo, hyvät sulle.
Vierailija kirjoitti:
Parkkisakkokin suurempi Helsingissä, joten tuskin se tyhjän varaajien lompakkoa paljon rasittaa. Ongelma on sen verran suuri ja akuutti, että pakko yrittäjien on keksiä keinoja siihen. Tuo on yksi ja hyvä sellainen.
Siihähän yrittävät, mutta turha valittaa, jos varaukset vähentyvät.
Ihan ok ja ymmärrettävää. Ne varasi pöydän sinua varten. Siihen olisi voinut tulla joku maksava asiakas ilman sitä varaustasi jonka jätit hyödyntämättä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, millä ehdoilla varaat. Jälkikäteen ei voi mitään sakkoja laittaa jos ei ole varoitusta varaushetkellä.
Eikö kaikki ravintolat vielä olekaan konkassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, millä ehdoilla varaat. Jälkikäteen ei voi mitään sakkoja laittaa jos ei ole varoitusta varaushetkellä.
Varausmaksu maksetaan etukäteen, ja hyvitetään sitten laskun yhteydessä. Ei se ole mikään sakko.
Jos haluaa konkurssiin, niin siitä vain.
Väittäisin, ettei ravintoloilla ole varaa tuollaisiin ennakkomaksuihin. Ei edes hyvillä. On paljon sujuvampaa mennä toisaalle. Itse käyn Italiassa työmatkoilla usein tasokkaissakin ruokapaikoissa eikä vastaavaa ole tullut eteen.
En lähtisi tuonne vieraita tuomaan, koska olisi ikävä varaajalle ottaa vastuu koko seurueesta.
Ihan oikein. Jossakin paikassa tuo on 100 euroa.