Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (15726)
Viekö Julia nyt kaniin sen Artulta saamansa kauniin timanttisormuksen ?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ohjelmassa valitaan ja ostetaan tuotannon rahoilla itse itselle sormus.
Jos tarvitsee rahaa niin kaniin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Elisan käytös, tykitys ja kireys tekee pahaa. Mutta manuaalin lukeminen olisi vienyt ehkä 5-15 min. Ei ollut pitkä. Fiksu tyyppi olisi lukaissut sen. Elisa kuunteli häissä Matin laulun kohteliaasti. Keksi siitä jotain positiivista, vaikka ei tainnut pitää laulusta. Manuaalin lukaisu olisi ollut kohtelias vastavuoroinen ele.
Ainoastaan Elisa otti tuon manuaalin tosissaan ja oletti että se luetaan ja otetaan "opiksi".
Muiden mielestä se oli hyvä läppä, muttei Elisan mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Luulisin Jannen ja Katrin ymmärtäneen jo aikaisessa vaiheessa ettei homma tule toimimaan arjessa. Katri on sidottu kahteen koiraan ja työ vaatii tietyssä paikassa asumista. Janne taas haluaa asua lasten lähellä. Etäsuhde ei tuolla parilla tulisi toimimaan.
No jotkut saavat asioita toimimaan, siinä missä toisille kaikki on ylivoimaista. Katri vaikuttaa ensimmäiseltä, Janne enemmän jälkimmäiseltä.
Totta kai on tuotannolta hölmö veto parittaa ihmisiä, joista tietää valmiiksi, etteivät koirat tulisi toimeen, tai joiden välimatka on kovin hankala. Mutta eiväthän nuo oikeassa elämässä mitään esteitä ole, kun ihmiset toisiinsa ihastuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotannon rahoilla?? No ei varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Elisan käytös, tykitys ja kireys tekee pahaa. Mutta manuaalin lukeminen olisi vienyt ehkä 5-15 min. Ei ollut pitkä. Fiksu tyyppi olisi lukaissut sen. Elisa kuunteli häissä Matin laulun kohteliaasti. Keksi siitä jotain positiivista, vaikka ei tainnut pitää laulusta. Manuaalin lukaisu olisi ollut kohtelias vastavuoroinen ele.
Mutuilen, että tämmöinen "manuaali" tuli Matille niin puun takaa ettei hän osannut reagoida siihen mitenkään. Varsinkin, kun Elisa antoi sen täysin vakavissaan. Vitsinä tuollainen käyttöohje vielä menisi mutta tosissaan tehdystä sellaisesta tulee kyllä mielikuva, ettei sen laatija ole välttämättä aivan ns. kartalla. Itse asiassa tämä on ensimmäinen kerta, kun kuulen, että jollekulle on edes tullut mieleen tuollainen idea ja on vieläpä saanut päähänsä toteuttaa sen.
Lopettakaa ny jo Katrin ja Jannen suhteen vatvominen. Sokeakin näkee ettei se tule toimimaan. Toinen on täysi flegu ja toinen kaipaa touhuamista arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sen olisi lukenut, miksi olisi pitänyt yksisuuntaisesti toimia sen mukaan? Elisa on osoittanut nolla prosenttia kiinnostusta Mattia ja Matin tarpeita kohtaan. Manuaalin lukeminen olis varmaan saanut Matin juoksemaan heti.
Voiko olla itsekkäämpiä "lahjoja" kuin sarja omia kuvia ja kirjanen siitä mitä haluaa toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotannon rahoilla?? No ei varmasti.
No ihan varmasti. Tai minkälainen sponsorisopimus heillä nyt sitten onkaan. Eivät osallistujat niistä maksa sentin senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sen olisi lukenut, miksi olisi pitänyt yksisuuntaisesti toimia sen mukaan? Elisa on osoittanut nolla prosenttia kiinnostusta Mattia ja Matin tarpeita kohtaan. Manuaalin lukeminen olis varmaan saanut Matin juoksemaan heti.
Voiko olla itsekkäämpiä "lahjoja" kuin sarja omia kuvia ja kirjanen siitä mitä haluaa toiselta.
Juuri näin. Siinä ei paljoa vastaanottajaa ole ajateltu. Jos tämmöiset lahjat keksii antaa, niin sitten pitäisi itse toimia ja käyttäytyä niin, että vastapuoli pitää sinuakin todellisena lahjana. Elisan kohdalla tämä ei ole toteutunut.
Tosissaan tehty manuaali = olen niin vaikea ihminen, että tarvitsen poikkeavaa ja erityistä tukea itsesäätelyyni. Ja tämä vaikuttaa myös siihen, etten pysty huomioimaan sinua ja tarpeitasi mitenkään vaan olen suhteen aurinko, jonka ympärillä muu pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Tosissaan tehty manuaali = olen niin vaikea ihminen, että tarvitsen poikkeavaa ja erityistä tukea itsesäätelyyni. Ja tämä vaikuttaa myös siihen, etten pysty huomioimaan sinua ja tarpeitasi mitenkään vaan olen suhteen aurinko, jonka ympärillä muu pyörii.
Naulan kantaan! Tämä oli niin osuvasti todettu, että nauroin ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt huolehdin upeasti siitä, että tämä suhde onnistuu. Annan vain tarkat ohjeet, miten toisen tulee itseään muuttaa toimiakseen ja reagoidakseen kaikkeen kuten minä haluan. Hänen pitää opetella lukemaan oikkujani ja surffailemaan tarkasti niiden aalloilla, niin hyvä tästä tulee. Tai jos ei tämäkään onnistu, olen kyllä pettynyt ja vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin Jannen ja Katrin ymmärtäneen jo aikaisessa vaiheessa ettei homma tule toimimaan arjessa. Katri on sidottu kahteen koiraan ja työ vaatii tietyssä paikassa asumista. Janne taas haluaa asua lasten lähellä. Etäsuhde ei tuolla parilla tulisi toimimaan.
No jotkut saavat asioita toimimaan, siinä missä toisille kaikki on ylivoimaista. Katri vaikuttaa ensimmäiseltä, Janne enemmän jälkimmäiseltä.
Totta kai on tuotannolta hölmö veto parittaa ihmisiä, joista tietää valmiiksi, etteivät koirat tulisi toimeen, tai joiden välimatka on kovin hankala. Mutta eiväthän nuo oikeassa elämässä mitään esteitä ole, kun ihmiset toisiinsa ihastuvat.
Tietysti minkä vaan combon saa "toimimaan". Eihän kyse siitä ole. Voiko parisuhde olla niin välttämätön, että se on pakko luoda luomisen ilosta. Käytännössä tuollaiset väkisin väännetyt etäsuhteet on se#sisuhteita, jossa muita ei kokeilla. Koska mikään muu ei muuten erottaisi suhdetta normaalista kaverisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt huolehdin upeasti siitä, että tämä suhde onnistuu. Annan vain tarkat ohjeet, miten toisen tulee itseään muuttaa toimiakseen ja reagoidakseen kaikkeen kuten minä haluan. Hänen pitää opetella lukemaan oikkujani ja surffailemaan tarkasti niiden aalloilla, niin hyvä tästä tulee. Tai jos ei tämäkään onnistu, olen kyllä pettynyt ja vihainen.
Jep, ja haluan haastamista mutta luultavasti saan raivarin ja mäkötyksen jos minua haastetaan liikaa. Haasta siis pikkuisen vain.
20-vuotiaalta tällainen manuaali olisi teatraalinen, draamaileva ja naiivi ele mutta ikään suhteutettuna ymmärrettävä. Osa on siinä iässä vielä ihan raakileita sekä henkisesti, sosiaalisesti että emotionaalisesti.
40-vuotiaalta odottaisi jo suhteellisen kypsää maailmankuvaa ja lähestymistapaa kuten myös tasapainoisesti kehittynyttä persoonaa. Se, että pitää tämmöisen oppaan antamista hyvänä ideana kertoo, ettei kypsymistä ole juurikaan tapahtunut. Tässä iässä moinen ele on pikemminkin pelottava, luotaantyöntävä ja saa vastaanottajan epäilemään "lahjan" antajan mielenterveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa sanoi jo alussa, että pahin mitä hän tietää on muuttua näkymättömäksi. Tuo lause kiteyttää kaiken hänen ajattelumaailmasta. Hän haluaa huomiota, hyvää tai pahaa, kunhan hänet huomataan. Tuo jatkuvan huomion hakeminen on turmiollista elämässä.
Kuvittelen itseäni morsmaikun asemaan. Jos minut paritettaisiin miehelle, joka ei vaikuta ollenkaan ihastuneelta minuun ja välttelee kosketusta, niin se olisi minulle pettymys ja nöyryytys. En usko, että puuttuvaa intohimoa voisi enää myöhemminkään herätellä, jos ensivaikutelma on huono.
Kuvittelen itseni sulhasen asemaan. Minut paritetaan naiselle, joka juo alkoholia häissä ja alkaa sen jälkeen koskettelemaan minua. Se olisi minusta epämiellyttävää. Etäisyyttä lisäisi kova ja äänekäs vaatimus läheisyydestä.
Ei kai Elisa vielä silloin ole läheisyyttä vaatinut. Sanoi itse, että matin lähellä oli kiusallista olla ja puhui muistaakseni vielä seuraavankin (tai sitä seuraavan, vaikea tietää mikä päivä ohjelmassa on menossa) että he onneksi ovat Matin kanssa samanlaisia ja haluavat edetä hitaasti.
Mutta sitten ykskaks asia kääntyi päälailleen.
Elisa ehkä sittenkin kiinnostui Matista, vaikka alkuun oli varmaan ollut sitä mieltä, että ei kiva ja tukkakin sininen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisalla voi olla pointtia kyllä siinä, että jos Matti välttelee asioihin vastaamista, halausta ym. Se voi tuntua hänestä ikävältä. Ongelma on se miten hän esittää asian.
Tästä puhutaan nyt huutaminen. Vai sanomalla rauhallisesti, että toivoisin meidän voivan puhua tästä. Antamalla aikaa ja tilaa sitä spontaania läheisyyttä olisi voinut tulla. Hyökkäämällä ajaa vaan toisen kauemmaksi.
Jannessa ja Matissa on jotain samaa, molemmat hitaasti syttyviä. Katrin tapa lähestyä asiaa on erilainen.
Se onkin oma asia, onko tällainen ohjelma paras paikka jos tarvitsee pitkän ajan ennen kuin voi tuntea läheisyyttä toiseen ihmiseen. Tässä tutustuminen tapahtuu niin nopeasti.
Sorry vaan, mutta Jannessa ja Matissa ei ole mitään samaa. Matti on älykäs, komea herrasmies.
Janne ei ole varsinkaan herrasmies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja haluan haastamista mutta luultavasti saan raivarin ja mäkötyksen jos minua haastetaan liikaa. Haasta siis pikkuisen vain.
Joillain ongelmallisilla ihmisillä on tarve kumppaniin, joka pitää heidät epävarmassa tilassa eikä tarjoa turvallista ja vakaata suhdetta.