Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
 Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (15956)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies sanoi miten paljon kauniimpi hänen exä oli. Hakekoon exänsä.
Erosin!
Eli sulle fundamentaalinen asia avioliitossa on se, että olet kaunein nainen jonka kanssa puolisosi on seurustellut? Itse kyllä toivoisin olevani ykkösenä ihan muiden ominaisuuksien osalta.
Mutta kuka haluaisi olla noin törpön miehen puoliso? Vain törppö sanoo ääneen tuollaisia.
Vain lapsekas loukkaantuu tuollaisesta. Aikuinen tietää maailman olevan pullollaan kauniita naisia ja komeita miehiä. Sen ääneen sanominen ei voi loukata. Prinsessasaduissa se viimeisin on aina kaunein.
Pointti ei ole nyt tässä se, että nainen faktisesti ajattelisi olevan miehensä mielestä maailman kaunein olento. Mutta älykäs mies ei koskaan ala vertailemaan puolisonsa kauneutta negatiivisessa mielessä muihin. Tässä kohtaa jopa pieni bluffi on paikallaan. Reidar Palmgren on julkisuudessa kutsunut puolisoaan Satu Silvoa maailman kauneimmaksi naiseksi. Tuollaisen ääneen sanominen kertoo tunneälystä. Uskon, että Sadun lisäksi monet muut naiset (itseni mukaanlukien) pitävät Reidaria miehenä, jolla on naisen käyttöohjeet hallussa. Tässä maailmassa on niin paljon vertailua ja tunnetta siitä, ettei kelpaa omana itsenään. En näe mitään negatiivista siinä, että nainen saa tuntea olevansa edes oman puolisonsa mielestä maailman kaunein ja ihanin olento. 
Tässä ohjelmassa ei ole kohtuullista odottaa mitään suuria rakkaudentunnustuksia, mutta kaikkinaiset negatiiviset ulkonäköhuomiot on todellakin syytä pitää omana tietonaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli Jannen ex on niin fiksu ihminen, että pitää Jannen biologista tytärtä aina vuoroviikot, koska eikö nämä lapset ole vuoroviikoin aina toisella vanhemmalla.
Esikoinen ja kuopus ovat vuoroviikoin äitiensä luona, näin olen käsittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Luulisin Jannen ja Katrin ymmärtäneen jo aikaisessa vaiheessa ettei homma tule toimimaan arjessa. Katri on sidottu kahteen koiraan ja työ vaatii tietyssä paikassa asumista. Janne taas haluaa asua lasten lähellä. Etäsuhde ei tuolla parilla tulisi toimimaan.
Miksi ei etäsuhde tulisi toimimaan? Tampereelta Keravalle on 2h junamatka. Katri tekee 12h työvuoroja, eli n. Kolme työpäivää viikossa ja neljä vapaapäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisalla voi olla pointtia kyllä siinä, että jos Matti välttelee asioihin vastaamista, halausta ym. Se voi tuntua hänestä ikävältä. Ongelma on se miten hän esittää asian.
Tästä puhutaan nyt huutaminen. Vai sanomalla rauhallisesti, että toivoisin meidän voivan puhua tästä. Antamalla aikaa ja tilaa sitä spontaania läheisyyttä olisi voinut tulla. Hyökkäämällä ajaa vaan toisen kauemmaksi.
Jannessa ja Matissa on jotain samaa, molemmat hitaasti syttyviä. Katrin tapa lähestyä asiaa on erilainen.
Se onkin oma asia, onko tällainen ohjelma paras paikka jos tarvitsee pitkän ajan ennen kuin voi tuntea läheisyyttä toiseen ihmiseen. Tässä tutustuminen tapahtuu niin nopeasti.
Sorry vaan, mutta Jannessa ja Matissa ei ole mitään samaa. Matti on älykäs, komea herrasmies.
Itse koen, että ovat molemmat vetäytyviä suomalaisia miehiä. Näitä on tinderit ja muut täynnä. Ei tarvi reagoida, koska seuraava swaippaus on kuitenkin parempi.
Vierailija kirjoitti:
Elisa: miksi olit itse heti ensitapaamisesta häissä etäinen ja suorasanaisesti haukuit Matin hiuksia?
Elisa: miksi annoit itsestäsi valokuvia Matille lahjaksi ja samalla ilmaisit pettymyksen Matin huomenlahjaan kun oli väärää metallia? Miksi sanoit ettet tykkää että sinuun kosketaan (hääkuva) ja pari päivää sen jälkeen alat painostaa koskettamiseen.
Elisa: miksi painostit Mattia mm. näin: "tästä asiasta pitää puhua nyt", "onko sulla tapana valittaa joka asiasta", "et pysty edes sanomaan sitä sanaa", "miksi tulet ohjelmaan kun sinulla on käsittelemättömiä asioita taustalla, luuletko että ne poistuvat täällä"
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa ny jo Katrin ja Jannen suhteen vatvominen. Sokeakin näkee ettei se tule toimimaan. Toinen on täysi flegu ja toinen kaipaa touhuamista arjessa.
Jannen ystävä: Vietkö Katrin veneilemään.
Janne: Ei me ainakaan tänään ehditä mitenkään.
Ystävä: Meinaatteko kalastaa? T
Tykkääkö Katri kalastaa/onkia?
Janne: Kai se tykkää......
Niin vaisua keskustelua. Tuntui, ettei Janne olisi halunnut puhua Katrista yhtään mitään. Ei kyllä ole innostusta tässä miehessä tuohon suhteeseen yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa sanoi jo alussa, että pahin mitä hän tietää on muuttua näkymättömäksi. Tuo lause kiteyttää kaiken hänen ajattelumaailmasta. Hän haluaa huomiota, hyvää tai pahaa, kunhan hänet huomataan. Tuo jatkuvan huomion hakeminen on turmiollista elämässä.
Kuvittelen itseäni morsmaikun asemaan. Jos minut paritettaisiin miehelle, joka ei vaikuta ollenkaan ihastuneelta minuun ja välttelee kosketusta, niin se olisi minulle pettymys ja nöyryytys. En usko, että puuttuvaa intohimoa voisi enää myöhemminkään herätellä, jos ensivaikutelma on huono.
Tuollaisessa tilanteessa ehkä pitäisi ymmärtää, että kaikki eivät halua heti hyökätä iholle vaan ensn kartoittaa tilanteen ja toisen ihmisien. Ajatelkaa vaikka koirien ja kissojen eroja. Yleisesti ottaen voidaan sanoa, että koirat tulee heti iholle hyppimään innoissaan kun tapaavat uuden ihmisen, kun kissat katsovat vähän matkan takaa, antavat toiselle oman tilan ja odottavat, että toinen antaa saman myös kissalle. Jos tämä onnistuu, niin kissa päättää, että toi on ok tyyppi. Jos toinen ei tajua tuota, niin kissallakin menee paljn pidempi aika päästää uusi tyyppi lähelle.
Samansuuntaisia eroja on ilmiselvästi ihmisissäkin.
Matin sanomisista ainakin itse ymmärsin, että Elisa ei osannut kunnioittaa Matin omaa tarvetta tilaan, vaan aina kun Matti vetäytyi ja otti hiukan tilaa itselleen, niin ELisa tunki sinne samaan tilaan (tässä tila kuvannollinen ilmaus) vaatimaan selityksiä käytökselle ja vaatimaan vastauksisa kysymyksiin kuten miksi lähdit tähän ohjelmaan, jos et ole tehnyt omia kehitystehtäviäsi, miksi sitä ja miksi tätä, et ole valmis tähän prosessiin, olen tosi pettynyt tähän koko formaattiin, en voi sitä ja tätä, Matti sinä olet sitä ja tätä ja sitten väliin haastatteluja. jossa piiloaggressiivisesti koko ajan selittää kameralle, että no eihän meillä ole edes ollut kosketusta ja matti nukkui sitten sohvalla, koska mula on 120 senttinen sänky ja ajattelin, että matille olisi liikaa joutua olemaan niin lähellä minua.
Elisa siis vei matilta koko ajan matin oman tilan itselleen ja sitten kun matti meni vielä kauemmas, niin elisa tuli perässä viemään senkin tilan ja sitten sätti mattia siitä, kun mattiin ei saa enää mitään yhteyttä.
Kaikkina noina aikoina sitten kun matti sai puheenvuoron itselleen ja tilaa itselleen vasta, niin vastasi ihan rauhallisesti ja analyyttisesti näkökulmiaan. Jossain kertoi myös, että hän koki loukkaavana elisan syytökset siitä että matti ei koskaan ole käsitellyt edellisen suhteen päättymistä. Epäilen että elisa ei koskaa osannut kuulla näitä hetkiä.
elisan kaltaisten ekstroverttien kannattaisi tajuta antaa vähän tilaa muille ihmisille ja tajuta ettei se ole paha asia, jos toinen ei haluakaan heti olla jokapuolella joka paikassa
Ei ihme, että matti sanoi kokeneensa pakokauhua. Samanlaista kauhua minäkin koin, kun katsoin tuota ohjelmaa. Enkä kuvittele, että elisa on oikeasti tuollainen, tai matti: kykene tajuamaan, että tämä ohjelma esittää asiat ohjelman näkökulmasta emmekä me näe näiden elämää 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa ny jo Katrin ja Jannen suhteen vatvominen. Sokeakin näkee ettei se tule toimimaan. Toinen on täysi flegu ja toinen kaipaa touhuamista arjessa.
No se paljukohtaus oli huvittava. Ymmärrän jos ei halua esittäytyä kameroiden edessä puolialastomana(Janne) Olis kai sitten voinut jutella muuallakin kuin paljun ääressä.
Mun mielestä paljuilu on niiiin junttimaista. Kuka haluaa lillua jossain palli- ja p.illumehun maustamassa kattilassa.
Et siis pidä myöskään uima-altaista tai porealtaista? Mitä mieltä olet merestä tai järvestä, joissa noiden mainitsemasi lisäksi kalankakkaa ja kutua?
Vierailija kirjoitti:
"Sanoi itse, että matin lähellä oli kiusallista olla ja puhui muistaakseni vielä seuraavankin (tai sitä seuraavan, vaikea tietää mikä päivä ohjelmassa on menossa) että he onneksi ovat Matin kanssa samanlaisia ja haluavat edetä hitaasti.
Mutta sitten ykskaks asia kääntyi päälailleen"
Elisan tyyli taitaa olla toisen kopioiminen. Tiedätte tyypit jotka haluaa miellyttää toista tekeytymällä täysin samanlaiseksi.
Hetken päästä väsyvät rooliin jota vetivät ja naamio kuoriutuu. Siinä kohtaa parisuhteen toisella osapuolella alkaa hämmästys nousemaan kasvoille, missä mennään, en ymmärrä.
Elishan kopioi sen "minulla on pakokauhu" -repliikinkin Matilta ja sitten kun sai oikein oman istuskeluhetken rantakalliolla, kertoi kuvausryhmälle kuinka on hän pakokauhuinen tässä (parisuhde-) tilanteessa.
(Reidar Palmgren on julkisuudessa kutsunut puolisoaan Satu Silvoa maailman kauneimmaksi naiseksi. Tuollaisen ääneen sanominen kertoo tunneälystä. )
Tavis Artun sanomana kehu telkkarissa Juliaa onkin jotakin aivan kamalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin!
Eli sulle fundamentaalinen asia avioliitossa on se, että olet kaunein nainen jonka kanssa puolisosi on seurustellut? Itse kyllä toivoisin olevani ykkösenä ihan muiden ominaisuuksien osalta.
Mutta kuka haluaisi olla noin törpön miehen puoliso? Vain törppö sanoo ääneen tuollaisia.
Vain lapsekas loukkaantuu tuollaisesta. Aikuinen tietää maailman olevan pullollaan kauniita naisia ja komeita miehiä. Sen ääneen sanominen ei voi loukata. Prinsessasaduissa se viimeisin on aina kaunein.
Vain kynnysmattona oleva puoliso sietää toiselta mitä vaan. Ja luulee, ettei ole parempaa ansainnut.
Maailma voi olla pullollaan kauniita naisia ja miehiä, mutta mitä se kenenkään parisuhteeseen liittyy?
Jos olet omasta mielestäsi nainut ruman puolison, niin ei se sen puolison vika ole, ei siitä tarvitse häntä muistuttaa ja vinkua, että miten ne muut on kauniimpia. Itsehän hän on sen valinnut. Siitä vaan niitä kauniinpia sitten valkkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa Australian ensitreffit alttarilla,upean näköisiä ihmisiä,ja mahtavat puitteet ohjelmalle.
Toista kuin nämä suomen maatuskat ja miehen röllykät.
Ja hiton hyvät asiantuntijat. Siellä ei osallistujat pääse puhumaan potaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Jannen ex on niin fiksu ihminen, että pitää Jannen biologista tytärtä aina vuoroviikot, koska eikö nämä lapset ole vuoroviikoin aina toisella vanhemmalla.
Esikoinen ja kuopus ovat vuoroviikoin äitiensä luona, näin olen käsittänyt.
Ketä vieläkin kiinnostaa miten miesten lapset asuu, elää ja kenestä ne on biologisesti tulleet. Ei ohjelmassa näistä ole tehty ongelmaa. Eikä lapsia muutenkaan kuin sivulauseessa käsitelty. Ymmärtäisin ihmettelyn jos Katri tai Julia sanoisi ettei suhteesta tule mitään koska lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisin Jannen ja Katrin ymmärtäneen jo aikaisessa vaiheessa ettei homma tule toimimaan arjessa. Katri on sidottu kahteen koiraan ja työ vaatii tietyssä paikassa asumista. Janne taas haluaa asua lasten lähellä. Etäsuhde ei tuolla parilla tulisi toimimaan.
Miksi ei etäsuhde tulisi toimimaan? Tampereelta Keravalle on 2h junamatka. Katri tekee 12h työvuoroja, eli n. Kolme työpäivää viikossa ja neljä vapaapäivää.
Siinä pitäisi koirat pitää pihalla jos Janne koiran kanssa tulisi. Lapsilla varmaan harrastuksia joihin voi joutua kuskaamaan tai muuten osallistumaan. Lasten kokeisiin preppaamista viikonloppuisin tai joku halloweendiscon myyjäisten päivystäminen. Kaikenlaista on lapsellisten ihmisten elämässä muutakin kun työ ja parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin uusimman jakson. Mua harmittaa Katrin ja Jannen puolesta. Jannen lapsiarki, koirat, jotka on pidettävä erillään ja etäsuhde on liikaa vaikka olisi kovin ihastunutkin. Olen vähän epäillyt Iinaa ja Mikkoa, koska heidän oleminen on jotenkin niin tasaista ja koko ajan analysoidaan ja pohditaan. Mutta vaikuttavat onnellisilta ja ehkä he ovat tuollaisia hillittyjä ja analyyttisiä ainakin kameroiden edessä. Olisi kiva jos pitkästä aikaa jäisi edes yksi pari yhteen.
Erillään? 🙄 Itse olen koiraihmisiä enkä ymmärrä tätä nykymenoa, että koiria ei sosiaalisteta olemaan toisten koirien kanssa. Se vaatii vain työtä ja vähän tekniikoitakin (jos ei ole tehnyt sitä jo pentuna).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa Australian ensitreffit alttarilla,upean näköisiä ihmisiä,ja mahtavat puitteet ohjelmalle.
Toista kuin nämä suomen maatuskat ja miehen röllykät.
Sen verran olen vilassut, että nämä Suomen "maatuskat" ovat ainakin paljon luonnollisemman oloisia kuin noi Australian laitetut barbit. Eikä ne Australian versiossa sen kummempia ilman meikkiä ole. Puitteet toki ovat upeammat.
Ei kiinnostavuus barbeista ole kiinni. Aussi versio on yksinkertaisesti tuotettu paljon paremmin, on toimitettu ja jopa leikattukin mielenkiintoisemmalla tavalla, on löydetty sisältöä, ja taustatoimittajat saa osallistujista paljon irti, ja lisäksi asiantuntijat on tilanteen päällä. Ne seuraa tapahtumia esim. kameran kautta. Nämä suomen maatuska- ja röllykkäasiantuntijat on puhuvia päitä ja puhe on yhtä höttöä ja hölynpölyä. Asiantuntijoilla on siinä ohjelmassa selkeä, ohjaava rooli, tarvittaessa tiukastikin, täällä voivoi-silitelläään keskeyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin!
Pointti ei ole nyt tässä se, että nainen faktisesti ajattelisi olevan mie
Aikuinen nainen ei loukkaannu, jos puoliso sanoo jotain muuta naista kauneimmaksi. Ei vaikka kyseessä olisi miehen eksä. Mies on kuitenkin hänen kanssaan. Prinsessamaista loukkaantumista tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se paljukohtaus oli huvittava. Ymmärrän jos ei halua esittäytyä kameroiden edessä puolialastomana(Janne) Olis kai sitten voinut jutella muuallakin kuin paljun ääressä.
Mun mielestä paljuilu on niiiin junttimaista. Kuka haluaa lillua jossain palli- ja p.illumehun maustamassa kattilassa.
Et siis pidä myöskään uima-altaista tai porealtaista? Mitä mieltä olet merestä tai järvestä, joissa noiden mainitsemasi lisäksi kalankakkaa ja kutua?
Ja kaiken lisäksi sinne paljuuun laitetaan puhdas vesi, ei siellä kenenkään pallimehuissa tarvii lillua. Ja ootko kuullu sellaista, että ihmiset käy pesulla ennen paljuun menoa.
Eikä toiset ihmiset niin (siis omat perheenjäsenet/ystävät) niin saastaisia ole, etteikö niiden kanssa voi samassa vedessä oleskella. Vai minkälaisia perheenjäseniä/ystäviä teillä on? Joudutteko desinfioimaan kaiken heidän jäljiltään?
Mulla oli tommonen bakteerikammoinen ihminen ystävänä. Sanoi, että haluaisi paljun, mutta jos heille tulisi ystäviä kylään ja ne haluaisi mennä sinne niin hän ei sitten enää voisi sitä käyttää. Ei käyttänyt myöskään mitään yleisiä vessoja tai muutakaan missä oli joku muukin ihminen ollut.
No sitten tuli korona ja tämän bakteerikammo meni niin suureksi, että lopettti itsensä. Oli ollut mielenterveysongelmia. Olinkin ajatellut, että ei ole normaalia pitää toisia ihmisiä noin saastaisena.
Vierailija kirjoitti:
(Reidar Palmgren on julkisuudessa kutsunut puolisoaan Satu Silvoa maailman kauneimmaksi naiseksi. Tuollaisen ääneen sanominen kertoo tunneälystä. )
Tavis Artun sanomana kehu telkkarissa Juliaa onkin jotakin aivan kamalaa.
Niinpä. Täällähän haukuttiin Arttu pystyyn kun kehtasi olla niin imelä ja kehua Juliaa. Miltei samoin sanoin kuin Reidar. Reidarilla se kertoo tunneälystä, mutta...voi teidän kanssanne. Olette jotkut päättäneet, ettei Arttu voi tehdä mitään oikein. Juliahan juuri syytti Arttua liiasta innokkuudesta yms. Käsitän, että siihen väärään kategoriaan kuului myös kehuminen.
Totuushan on, että Arttu nyt oli liian tavallinen Julialle. Odotti jotain fiinimpää vaikka oli itsekin tavallinen.