Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (17199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se takavuosien ruokakaupassa käynti oli paljon kiinnostavampaa katsottavaa kuin mitkään ohjatut harrasteet, extremellä tai ilman. Sinne hevi- ja lihaosastolle vietynä tuoreet puolisot olivat ns. omien taitojensa varassa ja siinä nähtiin monesti hyvinkin paljastavia juttuja kommunikoinnista arkipäivän tilanteessa.
Minun mielestäni pitäisi myös olla enemmän arkisia toimia. Niissähän normaalimässäkin eletään. Nuo melonnat sun muut seikkailupuistot on jo niin nähty. Kun ei ole kyseessä ns. normaali seurusteluvaihe vaan ovat menneet suoriltaan yhteen niin nopeamin pitää testata arkielämän yhteensopivuus. Koska erosta tai jatkosta joutuu päättämään nopeasti.
Tosiaan ruokakupassakäyntiä, yhteistä ruuanlaittoa, myös ehkä jossain rautakaupassa tms. Pientä kotinikkarointia. Mielenkiintoista olisi käydä kirjastossa ja valita yhdessä molemmille lue
Ne melonnat ja seikkailupuistot on varmaan sponssirahojen takia ohjelmassa väkisin mukana. Product placement ja silleen. Luulenpa, että seikkailupuisto maksaa tuotantoyhtiölle näkyvyydestä ohjelmassa. Ohjelman budjetti taitaa olla niin pieni, että kerjäävät sponsoreita mukaan. Eikä K-marketit ja S-ryhmä lähteneet mukaan antamaan sponssirahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa tutkii savusaunoja huvikseen. Matti kirjoittaa biisejä, koska hänen täytyy elättää lapsensa ja näyttää esimerkkiä. Elisan motiivi on itsekäs. Matin motiivi on laajempi. Esimerkki on kärjistetty.
Olet kyllä niin tyhmä ja pahansuopa ihminen, että noita kommentteja on jo raskasta seurata. Elämänkokeumus ja ihmisyyden ymmärtäminen sinun kohdallasi todella loistaa poissaolollaan. Vinkki: ota pää pois perseestä ja tajua maailma kuplasi ympärillä. Nykyisiilä spekseillä olet ympäristöllesi melkoinen rasite.
Elisaa puolustelevat ihmiset taitavat olla luonteeltaan samankaltaisia hänen ( Elisa) kanssaan. Tämä päätelmä ihan kommenttien " kovuuden" perusteella syntynyt.
No minulle tuli olo, että tämä oli itse Ruustinnan tekstiä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katrilla on aika hauskoja sanoja välillä. Tässä kohtaa nähtyjen perusteella en yhtään ihmettele sitä alussa nähtyä koomista hanaahuonetta. Minäkin kuulin Katrin sanoneen ensimmäisellä kerralla hanaahuone.
Myöhemmin kun olivat multaa ostamassa sanoi "mää en ookaan niin järjestyksellinen" eihän se ole mikään sana. Järjestelmällinen olisi ollut tuohon lauseeseen sopiva sana. Muitakin vastaavia tullut joka jaksossa.
Laitapa hakuun sana "järjestyksellinen" ja sieltähän tulee selitys, mitä tuo SANA tarkoittaa. Eli on ihan oikea sana.
Järjestyksellinen tarkoittaa järjestämiseen tai järjestykseen liittyvää ja viittaa siihen, että joku on asetettu tai järjestetty tiettyyn järjestykseen. Se voi.......
AI teki sinulle tuon tiedon hakuusi. Hae virallisilta suomen kieltä koskevilta sivustoilta kuten kielikeskukselta.
Vierailija kirjoitti:
""Oliko se Matilta piilovit***lua, että sanoi ketun kusevan siilin päälle. Kun ei voi suoraan räjähtää, ilmaisee mielipiteensä edes jotenkin""
ei ollut kettuilua vaan joidenkin tarinoiden mukaan kettu tekisi noin jotta siilin piikit vähän aukeaisi ja kettu pääsisi hyökkäämään
Se, että siiliin ei missään nimessä kannata koskea nyt ainakin oli Matilta ihan suoraan vastaus Elisan käskyttävään vonkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
han normaalilta ja itsestään hyvin huoltapitävältä hän näyttää. Nykyään ihmiset on niin lihavia että käsitys normaalipainoisesta on aivan vääristynyt.
Katsokaapa kuvia 70-luvulta ihmisistä uimarannalla ja kaduilla niin selviää että aikuisten keskipaino oli varmaan 10 kg alempi kuin nyt.
Nyt jäi yksi 0 pois epähuomiossa?
Vierailija kirjoitti:
Minusta Elisa on oikeassa siinä, että kemiaa on joko heti tai ei ollenkaan. Olen useinkin yrittänyt tavata miehiä jotka eivät ole sytytttäneet mutta olettaen että pidempi tutustuminen muuttaa asian. Ei ole koskaan muuttanut. Tuollainen Matin tyylinen kameleontti joka ei sano juuta eikä jaata olisi kauhistus. Mitään läheisyyttä ei ole eikä myöskään hyviä keskusteluja, on kuin olisi työkavein kanssa.
Tämä ohjelma on varmasti aivan väärän valinta sellaiselle ihmiselle, jonka luontainen toimintatapa on reagoida tiukasti "kemiaa on tai ei ole"-tavalla.
Tässähän ei millään tavalla voida ennakkoon sovittaa pareja kemioiden pohjalta, vaan ajatuksena on enemmänkin järkiliitto (asiantuntijat järjeilevät, millaisia ominaisuuksia ja odotuksia omaavat hakijat sopisivat yhteen keskenään).
Lisäksi ainakin tavoitteena on valita hakijoita, jotka sallivat tunteilleen aikaa herätä, vaikka alku olisi ihastumisen sijaan vain varovaisen myönteinen tai erilaisia haasteita pitää ratkaista prosessin kuluessa.
Ärsyttävää kun ei julkaista hakijamääriä ja vielä sukupuolittain. Olen aika varma, että tuonne ei ole paljoakaan tosissaan hakijoita. Kännissä ja läpällä voi moni täyttää hakukaavakkeen, mutta jättäytyy pois heti jos tulee kutsu jatkotesteihin.
Minulla ei ole mikään kovin laaja tuttavapiiri. Silti tunnen kaksi ohjelmaan osallistunutta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Elisa ja Janne parina:
"mä haluan että mua kosketaan, se on mulle tärkeää"
"katotaan"
Janne sanoo kaikkeen "katotaan".. En ymmärtänyt sitä "sanon kaikkeen juu". Miksi Hanna ei edes tähän puuttunut? Antoi puhua puppua. Ei Janne omasta mielestäni sano huomiota herättävästi "juu" mikä olisi suht neutraali, vaan jättää kaiken auki "kattellaan" "ei sev väliä" niinku täälpäi sanotaa. Saatteko kiinni mitä meinaan? Hannan olisi pitänyt sanoa, että hetkinen Janne kuule, nyt kuulostaa kovin tutulta eli oletko itse huomannut että sanot "katsotaan" paljonkin, jopa?
Myötähäpeää tuotti se "valtavan hienosti reflektoitte" kun täällä on paljastettu, että seuraavassa jaksossa on taas nuttu nurinpäin. Janne vastuuseen, hän ei siitä säry. :)
Vierailija kirjoitti:
Hullua onkin se, että Elisa ei ollut kiinnostunut Matista, mutta silti halusi tältä läheisyyttä.
Kuinka moni haluaa läheisyyttä ihmiseltä, josta ei ole kiinnostunut?
Elisa tosiaan puhuu tänään yhtä ja huomenna toista.
Häissä sanoi ettei viehättynyt Matista. Hääkuvauksista kommentoi ettei pitänyt tilanteesta kun vieras ihminen tulee iholle.
Sen jälkeen olikin sitä mieltä ettei hän saa minkäänlaista kosketusta vaikka kuinka pyytää ja se olisi hänelle tärkeää.
Taitaa olla niin ettei Elisa oikeasti ole Matista kiinnostunut. Tuo näyttäisi olevan vain tapa joka on ilmeisesti toiminut ennenkin, syyttää toista jostakin ja sen varjolla lähteä menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Elisan alahampaita... kannattaisi fiksata kuntoon, esteettinen juttu.
Sinun kannattaisi fiksata asenteesi ja käytöstapasi kuntoon.
Ei ole kyse käytöstavoista, että mainitsee tästä asiasta, sillä nykymaailmassa hampaista huolehtiminen on itsestäänselvyys. Ja halusi sitä tai ei, hampaiden huonon kunnon perusteella tehdään ihmisestä erilaisia päätelmiä, esim. ettei hoida itseään, välinpitämättömyys, alkoholin käyttö, yms. vähän sama asia kuin että olisi aina likaiset hiukset, samalla tavalla näkyvä asia.
Esteettisiä juttuja ei korjata julkisella ja kaikilla ei ole varaa yksityiseen. Ei ole aina kyse itsensä hoitamattomuudesta, jos on esim. vinoutta hampaissa. Eri asia jos on ihan mustat hampaat tms.
<
Koska hammasjankutus jatkuu, sanon: Sannilla ja myös Marinilla on vähän vinot hampaat ja se tekee heistä seksikkäämmän. Elisaa ei rumenna hampaat, yhtään, vaan se käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se takavuosien ruokakaupassa käynti oli paljon kiinnostavampaa katsottavaa kuin mitkään ohjatut harrasteet, extremellä tai ilman. Sinne hevi- ja lihaosastolle vietynä tuoreet puolisot olivat ns. omien taitojensa varassa ja siinä nähtiin monesti hyvinkin paljastavia juttuja kommunikoinnista arkipäivän tilanteessa.
Minun mielestäni pitäisi myös olla enemmän arkisia toimia. Niissähän normaalimässäkin eletään. Nuo melonnat sun muut seikkailupuistot on jo niin nähty. Kun ei ole kyseessä ns. normaali seurusteluvaihe vaan ovat menneet suoriltaan yhteen niin nopeamin pitää testata arkielämän yhteensopivuus. Koska erosta tai jatkosta joutuu päättämään nopeasti.
Tosiaan ruokakupassakäyntiä, yhteistä ruuanlaittoa, myös ehkä jossain rautakaupassa tms. Pientä kotinikkarointia. Mielenkiintoista olisi k
Toiminnallisetkin aktiviteetit voivat olla hyviä, jos ne houkuttelevat osallistujista esiin ominaispiirteitä. Onko kovaa kilpailuhenkeä? Tsempataanko toista? Onko ärsyttävää paremmin tietäjän ohjailevuutta? Ja tietenkin jälkitilanne, jossa olo on toivottavasti tekemisen jälkeen ilahtunut ja suojat laskeneet, reaktiot aitoja ja persoonaa kuvaavia.
Mutta tietysti tuonkin voi mokata, jos kuvaaja ja leikkaaja keskittyvät maisemiin ja pelkkään suoritukseen kanssakäymisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa ja Janne parina:
"katotaan"
Janne sanoo kaikkeen "katotaan".. En ymmärtänyt sitä "sanon kaikkeen juu". Miksi Hanna ei edes tähän puuttunut? Antoi puhua puppua. Ei Janne omasta mielestäni sano huomiota herättävästi "juu" mikä olisi suht neutraali, vaan jättää kaiken auki "kattellaan" "ei sev väliä" niinku täälpäi sanotaa. Saatteko kiinni mitä meinaan? Hannan olisi pitänyt sanoa, että hetkinen Janne kuule, nyt kuulostaa kovin tutulta eli oletko itse huomannut että sanot "katsotaan" paljonkin, jopa?
Myötähäpeää tuotti se "valtavan hienosti reflektoitte" kun täällä on paljastettu, että seuraavassa jaksossa on taas nuttu nurinpäin. Janne vastuuseen, hän ei siitä säry. :)
Eihän noista kumpikaan reflektoi, saati muuta käytöstään.
Katri: Nurmikko pitäis leikata.
Janne: Juu (ja lähtee sisälle)
Katri: (aloittaa itse nurmikkonsa leikkaamisen)
Janne: Jaa sää aloitit jo? Mää hain vaan mun kuulokkeet ja olisin tullu leikkaamaan sen ny
Katri: Ei kuule tarvi tulla mä teen leikkaan jo ite.
Janne: Ei sitten v#%tu (ja lähtee takas sisälle)
Oikeasti tämä pari ei voi elää pidempään keskenään jos kyky toimia yhteen on tuota tasoa eikä kumpikaan ymmärrä toistensa toimintaa. Näitä vastaavia täysin typeriä riitoja on seurattu läpi ohjelman. Alkaen kylpylästä.
Katri: Mennäänkö yhdessä nyt kylpylään?
Janne: Mää en kyl millään enää jaksais lähteä.
Katri: Okei. Mä voin mennä yksinkin, jää sä vaan nukkuun. Meen ihan mielelläni yksinkin.
Illallisella....
Katri: Mua kyllä vähän harmitti kun olit niin väsynyt etkä jaksanut tulla sinne kylpylään.
Janne: Mut säähän sanoit että menet ihan mielelläs yksinkin. Enhän mää tajunnut että se oli sulle niin iso juttu.
Katri: Kyllä mä ajattelin että halu pitää tulla itsestä kun ollaan tällaisella häämatkallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin Elisan alahampaita... kannattaisi fiksata kuntoon, esteettinen juttu.
Sinun kannattaisi fiksata asenteesi ja käytöstapasi kuntoon.
Ei ole kyse käytöstavoista, että mainitsee tästä asiasta, sillä nykymaailmassa hampaista huolehtiminen on itsestäänselvyys. Ja halusi sitä tai ei, hampaiden huonon kunnon perusteella tehdään ihmisestä erilaisia päätelmiä, esim. ettei hoida itseään, välinpitämättömyys, alkoholin käyttö, yms. vähän sama asia kuin että olisi aina likaiset hiukset, samalla tavalla näkyvä asia.
Esteettisiä juttuja ei korjata julkisella ja kaikilla ei ole varaa yksityiseen. Ei ole aina kyse itsensä hoitamattomuudesta, jos on esim. vinoutta hampaiss
Torahammasakat kaukana seksikkyydestä. Kaikki nuo kolme kovia ja kylmiä. Jokainen sopii paremmin naisen kanssa yhteen. Mitään naisellisuutta ei kenessäkään heistä. Se ei yhdellä kukkakorikruunulla korjaudu.
Vierailija kirjoitti:
Olen sattumoisin saanut tietää, millainen oli asiantuntijain suorittama Jannen haastattelu ohjelman hakuvaiheessa. Se meni kutakuinkin näin:
- Janne, sinä etsit siis pitkäaikaista kumppania itsellesi?
Janne: Juu- Minkälaista suhdetta toivot.
Janne: Katotaan
Mitä kiinnostuksen kohteita sinulla on?
Janne: IlvesMistä toivoisit puolison olevan kiinnostunut?
Janne: KatotaanMillaista kumppania toivot?
Janne: Katotaan...no, okei...sporttista.Oletko itsekin sporttinen?
Janne: JuuMillä tavoin:
Janne: KatotaanLuotatko tähän prosessiin?
Janne: JuuOnko sinulla vielä jotain sanottavaa?
Janne: KatotaanAsiantuntijat: Just sopiva tyyppi. Tää me otetaan!
:-D
Vierailija kirjoitti:
Katrilla on aika hauskoja sanoja välillä. Tässä kohtaa nähtyjen perusteella en yhtään ihmettele sitä alussa nähtyä koomista hanaahuonetta. Minäkin kuulin Katrin sanoneen ensimmäisellä kerralla hanaahuone.
Myöhemmin kun olivat multaa ostamassa sanoi "mää en ookaan niin järjestyksellinen" eihän se ole mikään sana. Järjestelmällinen olisi ollut tuohon lauseeseen sopiva sana. Muitakin vastaavia tullut joka jaksossa.
Meidän talon kaikki esihenkilöt puhuu näin, päällikkö pahin. Sitten vielä, kun pitäisi jatkaa monikossa, puhutaan yhtäkkiä yksikössä, sanoja ei osata taivuttaa jne. Ihan kaameeta kuunneltavaa palaverissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa ja Janne parina:
"katotaan"
Eihän noista kumpikaan reflektoi, saati
Särähti todella ikävästi tuo Jannen jatkuva V# ttu hokeminen. Ei ollut ainoa kerta. Todella aggressiiviseen sävyyn rähjätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisa ja Janne parina:
"katotaan"
Eihän noista kumpikaan reflektoi, saati
No onko liikaa vaadittu, että Janne olisi sanonut, että juu, haen vaan kuulokkeet.
Tai, että Janne olisi oikeasti vaivautunut sinne kylpylään mukaan. Häämatkasta kuitenkin kyse.
Ja kyllä mun mielestä on ihan normaalia sanoa, jos on ollu jossain yksin,( ja on aikaisemmin ollut tarkoitus mennä yhdessä) että olisipa ollu mukava, jos olisit päässyt mukaan, etkä olisi ollut liian väsynyt/sairas/kiireinen tai mikä se syy nyt milloinkin on ollut, että on joutunut menemään yksin.
Ei tuossa luulis olevan mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole Artun parhaaksi tuo yksipuolisuus lainkaan. Jos olisin itse tuossa Arttu niin kyllä olisin halunnut tulla kuulluksi samoin kuin nyt Juliakin sai asiantuntijan kanssa. Arttuhan on nyt vain ihan yleisesti sanoneensa harkitsemattomasti muun puheen lomassa jossain kohdassa, kuten jo Juliakin. Kyllä minusta nyt Julia sai erityiskohtelua ja sympatiaa ja kaikille katsojille sitten muodostui omassa päässään mitä kamalaa se Arttu nyt oikein oli sanonutkaan. Monesihan ihmiset päättelevät paljon pahempaa kuin todellisuudessa onkaan. Jos tuomitaan niin kyllä oikeudessakin saa puolustaa itseään ja on jopa asianajajakin.
Jos kyseessä oli jo kerrotut tatuointi-, hiuksi- ja hartiajutut, niin miten se olisi Artun parhaaksi ollut jos niistä ei voitu puhua asiantuntijan läsnäollessa vielä? Tuskin Arttu nyt mitään ihan pöyristyttävää on sanonut, kyllä Julia olisi silloin nostanut kytkintä jo aiemmin.
Eikös Julia nostanut kun kytkintä heti häämatkan jälkeen.
Paljoa aikaisemmin ei voisikaan.
Joka tapauksessa, ei se Arttukaan ihan puhdas pulmunen ole.
Ei savua ilman tulta.
No ei ole Artun parhaaksi tuo yksipuolisuus lainkaan. Jos olisin itse tuossa Arttu niin kyllä olisin halunnut tulla kuulluksi samoin kuin nyt Juliakin sai asiantuntijan kanssa. Arttuhan on nyt vain ihan yleisesti sanoneensa harkitsemattomasti muun puheen lomassa jossain kohdassa, kuten jo Juliakin. Kyllä minusta nyt Julia sai erityiskohtelua ja sympatiaa ja kaikille katsojille sitten muodostui omassa päässään mitä kamalaa se Arttu nyt oikein oli sanonutkaan. Monesihan ihmiset päättelevät paljon pahempaa kuin todellisuudessa onkaan. Jos tuomitaan niin kyllä oikeudessakin saa puolustaa itseään ja on jopa asianajajakin.
Jos kyseessä oli jo kerrotut tatuointi-, hiuksi- ja hartiajutut, niin miten se olisi Artun parhaaksi ollut jos niistä ei voitu puhua asiantuntijan läsnäollessa vielä? Tuskin Arttu nyt mitään ihan pöyristyttävää on sanonut, kyllä Julia olisi silloin nostanut kytkintä jo aiemmin.