Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (17035)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisassa on jonkinlaista tosi syvää ilottomuutta, joka on koko ajan nähtävillä myös hänen nauraessaan. Muistuttaa kaveriani, joka on sairastanut 20v kroonista masennusta ja jotenkin kyynistynyt tosi pahasti kaikkeen. Terapiasta ei ole apua hänen mukaansa, koska terapeutti on liian tyhmä hänen älykkyytensä rinnalla (kaveri on oikeastikin älykäs mutta asenne on masentava).
No en ole huomannut. Mutta toisaalta jos lööppejä olet koskaan lukenut, hän on se ensimmäinen, joka ne "ottaa vastaan" oikeassa elämässä. "Mies ampui vaimonsa, ilmoittautui itse poliisille." Niin eli hätäkeskukseen soitti. Mielestäni hyvin on pysynyt kasassa ammatistaan ja ohjelman sekopäisyydestä huolimatta.
Ei Elisa ole mikään häke-päivystäjä. Hänhän on joku arkkitehtiopiskelija tms.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisessä tv jaksossa oli kohtaus missä Katri kertoo heidän aamustaan. Siinä hän ylisti Jannea leipien tekemisestä.
Jäin miettimään millaista miestä Katri hakee itselleen. Katri sanoi toivovansa oma-aloitteista huomiota ilman traumataustaa. Tarkoitti sitä että hän haluaisi toisen erityistä huomiota muulloinkin kun riidan jälkeen. Katrin mielestä oli ihanaa kun Janne teki hänelle leivät mukaan autoon, kun hänellä oli kiire aamu kihartaa tukkaa.
Katri on yli 30v. eikä osannut arvioida kauanko hänellä menee omissa aamutoimissaan. Hän haluaa miehen joka pelastaa hänet myöhästymiseltä auttamassa aamutoimissa. Ei siis itse voinut vaikka jättää jotakin kohennusrutiinia pois tai lyhentää siihen kaunistautumiseen menevää aikaa.
Toisin sanoen Jannesta tuli isähahmo, joka teki aamupalan sillä välin kun toinen nukkui liian pitkään. Ja omituista tässä oli se että asiantuntijoita myöden kaikki kehuivat Jannen roolia
Eli sinua ärsyttää, että olemme alkaneet löytää Jannesta hyviä puolia. Se on se kuuluisa "posin kautta" mutta haluat nyt etsiä "negan kautta" minkä arviointivirheen Katri teki?
Me ollaan niin erilaisia kaikki. Janne haluaa auttaa vastamäessä, osa ei auta edes myötämäessä.
Olen niin samaa mieltä, että ei pitäisi valita ohjelmaan sellaisia jotka lopettavat kesken.
Tämän kauden Julia oli valintana täys floppi. Ärsyttää 100:lla koko lässyttävä selittäjä.
Jos ETA:lla jatketaan vielä, niin toivoisin kirjallista sitoutumista olla ohjelmassa loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeisessä tv jaksossa oli kohtaus missä Katri kertoo heidän aamustaan. Siinä hän ylisti Jannea leipien tekemisestä.
Jäin miettimään millaista miestä Katri hakee itselleen. Katri sanoi toivovansa oma-aloitteista huomiota ilman traumataustaa. Tarkoitti sitä että hän haluaisi toisen erityistä huomiota muulloinkin kun riidan jälkeen. Katrin mielestä oli ihanaa kun Janne teki hänelle leivät mukaan autoon, kun hänellä oli kiire aamu kihartaa tukkaa.
Katri on yli 30v. eikä osannut arvioida kauanko hänellä menee omissa aamutoimissaan. Hän haluaa miehen joka pelastaa hänet myöhästymiseltä auttamassa aamutoimissa. Ei siis itse voinut vaikka jättää jotakin kohennusrutiinia pois tai lyhentää siihen kaunistautumiseen menevää aikaa.
Toisin sanoen Jannesta tuli isähahmo, joka teki aamupalan sillä välin kun toinen nukkui liian pitkään. Ja omituista tässä oli se että a
Pelottavaa, kuinka vähästä Katri parka ilahtuu ja kuinka vähään tyytyy. Pari voileipä, niin mykkäkoulu, v#ttuilu, tylyys on kuin poispyyhkäisty. Katri alistuu ja nöyrtyy, kun saa vain vähän huomiota, joka kuuluu normi arkipäivään.
Sääliksi käy.
Ehkä hän on huomauttanut huonoista piirteistä kameroiden sammuttua, kuten täällä aina ehdotetaan. Ja Janne korjannut tapansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin samaa mieltä, että ei pitäisi valita ohjelmaan sellaisia jotka lopettavat kesken.
Tämän kauden Julia oli valintana täys floppi. Ärsyttää 100:lla koko lässyttävä selittäjä.
Jos ETA:lla jatketaan vielä, niin toivoisin kirjallista sitoutumista olla ohjelmassa loppuun asti.
Sinä ressukka se jaksat. Tässä lopettamisessa on olleet asiantuntijatkin taustalla puoltamassa. Mölliskön sukulaiset yms. yrittävät valkopestä tätä, mutta onneksi jokainen voi itse tehdä johtopäätöksensä tyypistä. Kukaan fiksu nainen ei kyllä tuohon sekaannu.
Olen itse hiukan "katellaan"-tyyppinen nainen. En vastusta, ettenkö tekisi pyydettyä asiaa, mutta en välttämättä tee sitä oitis kun toinen käskee. Kyseessä ei ole vastarinta tai laiskuus vaan juuri se, että tekee asian omaan tahtiinsa. En itse osaa lainkaan komentaa tai vaatia tekemään oitis, tajuan hyvin, ettei toinen ihminen käy minun tahtiini eikä minulla ole oikeus sitä vaatiakaan. Riittää kun homma tehdään ellei se ole pakko tehdä heti. Kysynkin usein, että sopisiko sinulle, että...
Vaikka Katri ja vastaavat ovat mukavan tuntuisia ihmisiä. Nuo nopeasti tehtävät jutut ovat kyllä myös hiukan pomotusta ja asiat tehdään usein heidän malliinsa. Tyypillistä, että ensin asia sopii, mutta sitten ei kuitenkaan sovikaan. Siihen palataan, että kyllä minä mieleni pahoitin. Tai toinen reaktio on tuo mielenosoitus, että teen sen sitten itse kun et heti siihen ryhtynyt. Oliko esimerkiksi nurmikko pakko juuri sillä sekunnilla leikata?
Parisuhde on juuri siinä vaikea yhtälö kun pitää lyödä yksiin kahden erilaisen ihmisen kommunikointi, tavat ja luonne. Se on vaikeaa vaikka on normaalisti tutustuttu. Saati tässä. Tietty kunnioitus pitäisi säilyttää ja tietty pitkämielisyys tutustua toiseen. Myös pitkämielisyys toisen tapoihin.
Jos on mahdotonta esimerkiksi sietää, ettei toinen lähde tekemään jotain juttua heti kun pyydän tai ei voi sietää, kun toinen sanoo asiaan, jota ei voi nopean tuntemisen jälkeen sanoa varmaksi, että kattellaan, niin ei se parisuhteelle hyvää tiedä. Jonkun muun kanssa sopisi yhteen paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Itse taasen toivoisin tuotannolta selvitystyötä, ettei mukaan otettaisi deittiohjelmia kiertäviä ihmisiä. Kirjallisesti ja julkisesti lupaisivat, että heitä ei enää oteta. Ja Kanala tulisi vielä siunaamaan Maikkarin päätöksen ja koko tuotannon kamerakaluston.
Tuskin mielipiteen esittäjä mikään "Ressukka" on, joten lopeta alentava suhtautumisesi alkuunsa.
Meistä on oikeasti niin väärin että ohjelmaan valittu henkilö lopettaa.
Aikuinen ihminen vetää tyylillä alkamansa loppuun asti.
Eikö kellekään tule sellaista oloa että Elisan ja Matin suhde on tuomittu epäonnistumaan jo ihan vaan jo sen takia että Matti ei vaan yksinkertaisesti ole viehättynyt Elisasta ja ei tunne sitä kuuluisaa kemiaa Elisaa kohtaan? En usko että läheisyys on kellekään miehelle kovin hankala asia heti alkumetreiltä jos niin sanotusti kolahtaa heti. Elisa tod näk on huomannut tämän (ainakin alitajuisesti) ja nyt kipuilee torjutuksi tulemisen kanssa. Itse en ainakaan haluaisi missään nimessä yrittää rakentaa suhdetta miehen kanssa joka ei tunne heti alusta fyysistä vetovoimaa minua kohtaan, olivat ne syyt sitten minun räväkkä ja suora persoona, tai mikä muu tahansa.
Jannella ja Katrilla tuntuu olevan jollain tasolla sama juttu, jos ei tee mieli viettää häämatkalla aikaa vaimon kanssa, ja lähteä esim vaan vaikka mieliksi toiselle sinne kylpylään, niin aika välinpitämättömältä vaikuttaa. En usko että tilanne olisi sama jos Janne olisi todella viehättynyt Katrista heti alussa..
esim. Mikko varmasti olisi lähtenyt Iinan kanssa vaikka zumbatunnille jos iina olisi tätä kovasti toivonut ja vaikka Mikkoa ei olisi niin zumba kiinnostanutkaa, koska ihastuspäissään haluaisi varmasti joustaa ja koittaa tehdä myös asioita jotka toisen tekee iloiseksi vaikka omia lemppareita eivät ehkä olisikaan.
Parisuhdeanalyysit ja suhteen kehittäminen ja omien kiintymyssuhteiden ymmärtäminen on varmasti hyväksi suhteessa, mutta eivät ne puutteellista vetovoimaa korvaa.
Kuka sitä Kanalaa on takaisin kaipaillut, varmaan ukko vain itse. Tuon anti ohjelmalle on ollut lähinnä tahattoman humoristinen.
Juurikin tämä. Kyllä normaaliin parisuhteeseen ja tapailuunkin kuulu se että kumpikin olisi halukas viettämään aikaa yhdessä ja olisi edes sen verran yritystä että myös kumpikin suunnittelisi yhteisiä menoja ja olisi niistä edes vähän innoissaan. Jannesta tulee kuva että riittää etttä ei caan kauheasti kiinnosta tehdä juttuja Katrin kanssa eikä edes vaivaudu kauheasti kommunikoimaan saatika suunnittelemaan yhteisiä menoja ja juttuja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ressukka se jaksat. Tässä lopettamisessa on olleet asiantuntijatkin taustalla puoltamassa. Mölliskön sukulaiset yms. yrittävät valkopestä tätä, mutta onneksi jokainen voi itse tehdä johtopäätöksensä tyypistä. Kukaan fiksu nainen ei kyllä tuohon sekaannu.
Sinä se rassukka olet, kun päivystät täällä haukkumassa muita möllisköksi ym. ja puolustamassa selän takana puhuvaa luovuttajaa. Julia on epäkypsä ja epäsopiva ohjelmaan omankin käytöksensä perusteella. Murjottaa aurinkolasit silmillä ja kuulokkeet korvilla heittäen itse pistäviä kommentteja. Ei vika ole aina vain muissa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä yhteiskokoontumisesta terapeuttien kanssa nousi muutama ajatus.
Elisa ei ole realiteeteissa itsensä suhteen. Kuvailee myös persoonallisuushäiriöiselle tyypillistä tapaa, että toinen ihminen muuttuu salamaniskusta valkoisesta mustaksi ja se oli sitten siinä. Johtuu siitä, että henkilö luo valheellisen ihannekuvan ja kun siihen ilmestyy särö, joskus vaikka kumppanin lihominen 5 kg tai joku väärä lause tai hiusmallin muuttaminen, se riittää. Mistään vakavammasta puhumattakaan.
Elisan mielestä mihinkään traumakäytökseen ei vielä päästy, koska heidän suhteensa ei ole sillä tasolla. Mutta eihän tämä mitään muuta ole ollutkaan koko yhdessäolo kuin hänen traumakäytöstään, joka estää kaiken normaalin kanssakäymisen.
Oliko se Matilta piilovit***lua, että sanoi ketun kusevan siilin päälle. Kun ei voi suoraan räjähtää, ilmaisee mielipiteensä edes jotenkin.
Minä en luota Janneen. En ol
Kyllä itsellä tulisi ainakin aika huonoa ja ahdistunutta käytöstä jos joutuisi olemaan naimisissa miehen kanssa joka selvästi ei ole viehättynyt minusta fyysisesti. Muutenkin ihmeellistä että herkkä Matti on naitettu räväkälle ja suoralle Elisalle. Ovat luonteeltaan aikamoiset vastakohdat, ja niin suuret erot harvoin toimii yhdessä.
Myös se on outoa että ihmisiä naitetaan yhteen niin että lapsia on jo kuvioissa ja sitten vielä asutaan eripuolilla suomea. Jos kummallakaan ei olisi lapsia voisi noi etäsuhteet jotenkin toimia, mutta noiden lapsikuvioiden kanssa niin se kellä ei ole lapsia joutuisi väkisin aina sittenvaan joustamaan ja muuttaamaan ja kulkemaan sen lapsellisen perässä. Lähtökohtaisesti jo aika epätasaarvoinen lähtökohta suhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin mielipiteen esittäjä mikään "Ressukka" on, joten lopeta alentava suhtautumisesi alkuunsa.
Meistä on oikeasti niin väärin että ohjelmaan valittu henkilö lopettaa.
Aikuinen ihminen vetää tyylillä alkamansa loppuun asti.
Minusta taas on vaivaannuttavaa katsoa tätä väkisin yrittämistä. Vain Iinassa ja Mikossa on jotain oikeaan parisuhteeseen viittaavaa.
Ehdotan parempia asiantuntijoita. Nykyiset parittavat aivan outoja yhdistelmiä.
Matista ja Elisasta sekä Katrista ja Jannesta tulee itselle fiilis kuin katselisi salaa loputonta perheriitaa.
Johan hääjaksossa Elisa oli se joka ei halunnut lähellä oloa Matin kanssa edes hääkuvassa ja muutenkin kommentoi negatiivisesti Matin hiuksia. Totesi vielä jotenkin että ei innostutunut Matista tms.
Mattihan oli mielestäni tuolloin vielä ihan positiivisen oloinen Elisan suhteen, joten en sanoisi että hän ei lähtökohtaisesti syttynyt Elisasta.
Se että Matilla meni into, johtui mun nähdäkseni aivan varmasti muista kuin ulkoisista seikoista, eli lähinnä Elisan omasta käytöksestä.
Pari sivua taakse oli taas joku "älykäs" analyysi osallistujista; viimeisenä kommenttina mainittiin että "Arttu on narsisti". Mitä ihmettä nyt taas, ihmiset? Mies on käyttäytynyt kameroiden edessä ihan fiksusti ja yrittänyt pärjätä vastamelukuulokkeet päässä kiukuttelevan, häntä selän takana haukkuvan parinsa kanssa, ja sit netissä hänestä tehdään tämmösiä "diagnooseja" perustuen ei yhtään mihinkään. Ihmiset voisi rauhoittua Artun suhteen. Nähdyn perusteella vaikuttaa suht perus miekkoselta, sattui nyt vaan ohjelmaan saamaan epäkypsän/epävakaan parin (Julian).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elisassa on jonkinlaista tosi syvää ilottomuutta, joka on koko ajan nähtävillä myös hänen nauraessaan. Muistuttaa kaveriani, joka on sairastanut 20v kroonista masennusta ja jotenkin kyynistynyt tosi pahasti kaikkeen. Terapiasta ei ole apua hänen mukaansa, koska terapeutti on liian tyhmä hänen älykkyytensä rinnalla (kaveri on oikeastikin älykäs mutta asenne on masentava).
No en ole huomannut. Mutta toisaalta jos lööppejä olet koskaan lukenut, hän on se ensimmäinen, joka ne "ottaa vastaan" oikeassa elämässä. "Mies ampui vaimonsa, ilmoittautui itse poliisille." Niin eli hätäkeskukseen soitti. Mielestäni hyvin on pysynyt kasassa ammatistaan ja ohjelman sekopäisyydestä huolimatta.
Se on Katri, joka on hätäkeskuksessa. Ei kuitenkaan tarvitse liiaksi nostaa tuon työn tekemistä. Opituilla kaavoilla kysyvät heille opetetut asiat soittajalta ja laittavat hälytyksen eteenpäin. Siinä yksinkertaisuudessa tuo tehtävä. Tottakai tehtäviin kuuluu myös elvytyksen ja muidenkin soittajalle puhelimitse neuvottavat hätäensiavut. Heimlichin otteet yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on Katri, joka on hätäkeskuksessa. Ei kuitenkaan tarvitse liiaksi nostaa tuon työn tekemistä. Opituilla kaavoilla kysyvät heille opetetut asiat soittajalta ja laittavat hälytyksen eteenpäin. Siinä yksinkertaisuudessa tuo tehtävä. Tottakai tehtäviin kuuluu myös elvytyksen ja muidenkin soittajalle puhelimitse neuvottavat hätäensiavut. Heimlichin otteet yms.