Ensitreffit alttarilla 2025 OFFICIAL
Onko yhtä paska kuin aiempina kausina eikä mikään pari jatka?
Katso lähetysajat : Ensitreffit alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (22307)
Sillä ei ole väliä tekeekö joku jotain pahuuttaan vai ei. Vahinko on sama ja suojautumistarve myös.
Ymmärrän mattia tosi hyvin. Noin hyökkäävä lähestymistapa mihinkään suhteeseen, työ tai parisuhde 😬
Vierailija kirjoitti:
Mua melkein säälittää Elisan tilanne.
Nyt kaikki ohjelmaa katselleet nähneet miten hän käyttäytyy kun asiat eivät mene hänen mielensä mukaan. Hyökkää ja syyllistää, mutta odottaa toiselta läheisyyttä ja hellyyttä takaisin. Tämä ohjelma ei todellakaan ole mikään mainos hänestä, en usko, että hänen ovellaan on innokkaita kosijoita tämän ohjelman takia. Monet aiemmat osallistujat, jotka ovat olleet symppiksiä, ovat voineetkin saada uusia kumppaniehdokkaita ohjelman takia. Esim. Matti luultavasti tulee kyllä löytämään uuden suhteen paljon helpommin.
Epäilen, että kaikki Elisan aiemmat suhteet ovat alkaneet voimakkaasta seks. vetovoimasta, jonka kautta sitten edetty parisuhteeseen. Tuntuu, että jopa jotenkin halveksii ihmisiä, jotka syttyvät hitaammin ja tarvitsevat ensin vahvan tunneyhteyden ennen seksiä ja muuta intiimiä kosketusta. Vihaista ihmistä harvoin tekee mieli koskettaa millään tavalla. Ja Elisa on
MIstä tällaisia miehiä löytää (muualta kuin EA:sta), jotka tarvitsee vahvan henkisen yhteyden ennen seksiä? Itse kun en muista törmänneeni yhteenkään?
Vierailija kirjoitti:
Mikko bongattu Oulussa ilman sormusta
Eiköhän Mikon syksyn työkiireet aja tän parin erilleen...
Matti on ollut suorastaan ällistyttävän kärsivällinen Elisan suhteen.
Jos mulle olisi joku pitänyt tuollaisen läksytys- ja kuulusteluluennon, jonka Elisa piti Matille leirinuotioilla, olisin sanonut, että nyt mun rajat on lopullisesti ylitetty. Mun ei tarvitse vastaanottaa tuollaista epäasiatonta hyökkäystä keneltäkään ja poistunut paikalta. Olisin myös ilmoittanut tuotannolle, että tämä jää nyt tähän. Mitä tahansa ei tarvitse sietää.
Pelkästään Matin lauhkeus esti tilanteen eskaloitumisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelma on tylsä. Haluaisin pikakelata loppuratkaisuun.
Itse olet tylsä tuossa lyhytjännitteisyydessäsi. Kiinnostavaahan on nyt seurata parien yhteiseloa, mitä tapahtuu ja miten luovivat, mitä asiantuntijat sanovat. Loppuratkaisu syntyy sitten kun syntyy. Se on vain yksi palanen tätä matkaa. Rauhoitu ja mieti, mitä itse voisit oppia omaan elämääsi tän ohjelman pareja seuraamalla.
Se on tää mulle heti kaikki -maailma, kun ei ole kärsivällisyyttä yhtään. Kertakäyttökulttuuri, jossa nopeesti vaan vähän vilkastaan, ei kiinnosta, kelataan loppuun ja siirrytään seuraavaan. Mikään ei o mitään eikä mikään tunnu miltään.
Kertakäyttökulttuuri laskeutunut deittimaailmaankin. Hei uusi tuttavuus - Jaa oot aika huono - seuraava -
hirveä tylytys Artun lapsista. Kukaan ei hauku kun maajusseissa kumppania hakee naiset joilla lapsia. Pointti mennyt sulta ohi, että miksi jotkut suhtautuu eri tavalla asiaan riippuen sukupuolesta.
Kun inkkarit putosivat kanootista ja muumit pakenivat laaksosta jo aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Saan helvetisti rahaa 😆
Hyvä Elisa. Seuraavaksi kone kiinni ja nukkumaan.
Elisa myös sanoi että matti tuli valmistautumatta tähän ohjelmaan, ei ollut käsitellyt aikaisempia parisuhteitaan. Oliko Elisa käsitellyt tai oppinut niistä jotain, mitään😅
Vierailija kirjoitti:
Niin, onko Elisa yrittänyt koskea Mattia, joka on hänet sitten torjunut? Vai vinkumalla vain kysellyt, miksi Matti ei lähesty?
Silloin paljussakin olis ollut hyvä tilaisuus mennä siihen lähelle, eikä vaan syytellä ja tivata
Elisa hyökkää kuten viime kauden Anna. Elisa varmaan sanonut että kyllä saat koskea vaikka olkapäähän kysymättä lupaa. Kuten Annakin ystävällisesti kertoi. Jännä juttu ettei Hai ja Matti kokenut tarvetta koskea.
Nää parisuhderäpellykset on niin ahdistavia, että jopa kuvaaja etsii jo keinoja antaa armoa meille katsojille. Ja löysikin sitten Katrin hymyilevän koiran. :) Eilisen jakson ainoa valopilkku oli hymyilevä koira Katrin ja Jannen hääkuvan äärellä. Iina ja Mikkokin ovat jo alkaneet pakittamaan.
Seuraavalle kaudelle pelkästään hymyilevä koira ja Kari Kanala kertoilemaan sille elämänviisauksiaan. Sellaista katsoisi mielellään.
On muuten mielenkiintoista nähdä pystyykö Elisa yhtään analysoimaan käytöstään edes näin jälkeenpäin. Että onko se edelleen minä vastaan maailma, minun tunteeni ja minun oikeuteni saada kosketusta. Viis Matista tai muistakaan ihmisistä, jotka eivät tanssi minun pillini mukaan. Viime vuoden Annahan sentään rauhoittui ja pehmeni syksyä kohden. Tajusi ylireagoineensa moneen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko bongattu Oulussa ilman sormusta
Eiköhän Mikon syksyn työkiireet aja tän parin erilleen...
On se Iinakin ainakin opiskelemassa alalle, jossa voi olla ajoittain työkiireitä. Että ymmärrystä luulisi löytyvän
"Hiusvärin, tatuointien, pituuden jne. negatiivinen kommentointi on kyllä todella iso virhe. Ikään kuin Julia olisi joku häneen omistukseensa siirtynyt esine, jonka ominaisuuksia hän voi nyt vapaasti kritisoida ilman että vaimoesine voisi siitä loukkaantua. On sitten ihan hoomoilasena, että miten tässä näin kävi."
Ja sitten:
"Näytit tosi kauniilta ruskeassa tukassa."
"Itselläni ei ole tatuointeja, mutta muiden tatuoinnit eivät minua haittaa. Ja saahan ne peitettyä vaikka vaatteilla tarvittaessa, jos henkilö itse niihin kyllästyy."
"Olet ihan sopiva, voisit olla pidempikin, eikä sekään haittaisi".
Jos itse sanoisin jotakin tuollaista, en todellakaan tarkoittaisi loukata, päinvastoin. Ja jos toinen saisi niistä jonkun itkukohtauksen ja kaivelisi asiaa vuoroin keskustellen, vuoroin korvat tulpattuna, varmasti haluaisin selittää asian niin monta kertaa, että tulisin ymmärretyksi.
Tuossakin hiuksista kirjoittamastani hiuksista sanottu on kehu. Ei se tarkoita, että näytätpä nykyään rumalta. Tatuoinneista toteaminen olisi osoitus, että saat olla sellainen kuin olet. Pituudesta sanominen olisi positiivinen kommentti hänelle, joka on jo luultavasti monesti antanut ymmärtää, miten paljon oma kroppa ahdistaa jos jostakin suunnasta.
Mietin, että kun puututaan tuollaiseen ja oikein asiantuntijakin kehuu, miten rajat ovat löytyneet, niin oikeuttaako se arvostelemaan toista? Miksi miestä saa pitää miesesineenä? Saako kaikkea hänessä arvostella oikein kameroille ja monta kertaa? Hänen tapaansa puhua, avautua, kuunnella, olla läsnä...? Eikö se nyt ole täysin törkeää toimintaa arvostella tuollaisia asioitakin koko ajan? Ajatuksella MINULLA on oikeuksia, MINÄ olen täydellinen?
En ymmärrä koko formaattia, koska se ei ole rehti, tasapuolinen ja siellä ei laiteta ruotuun hmm... no välillä jopa kiusaajia. Kolikossa kun on aina kaksi puolta.
Vierailija kirjoitti:
Elisan suurin ongelma on, ettei osaa asettua itsensä ulkopuolelle. "Miltä toisesta tuntuu, kun teen näin?" "Miltä tämä toimintani näyttäisi jonkun muun näkökulmasta?" "Onko reilua, että kommentoin tällä tavalla heti hääpäivänä?"
Ihan totta. Ahdisti oikein katsoa hänen saunavilvoittelussa laukomia kommenttejakin. Miten voi ihminen olla noin takakireä koko ajan...
Ja tuo kosketuksesta vinkuminen. Itse torjui vahvasti kaikkea hääjaksossa. Olisi ollut lämmin ja ystävällinen. Aistinut toisen läheisyyttä eikä ahdistunut jostakin hiusten väristä. Mies on niin söpö, että ihan sama millaiset hiukset hänellä on.
En tiedä miten suhtautua Juliaan. Hän kertoo hyvin negatiivisia asioita asiantuntijoille. Maalaa kuvaa miehestä joka kerta toisensa jälkeen kommentoi ulkoista olemusta. Esimerkiksi kommentti "Arttu toivoi minun olevan pidempi". Sanoiko Arttu juuri noilla sanoilla vai kenties esimerkiksi "Jos olisit hieman pidempi niin ylettäisit keittiön yläkaapeillekin helpommin".
Viimeisimmässä telkkari jaksossa sanoi Artulle että ei halua muuttaa pelkän parisuhteen takia mihinkään. Hänelle siis parisuhde ei ole riittävä syy muuttoon toiselle paikkakunnalle. Herää kysymys onko hän antanut valheellisia tietoja hakuvaiheessa. Tuskin muuten heitä olisi pariutettu.
Julia myös kehui kovasti Arttua Artulle itselleen ja sanoi hänen olevan hyvä tyyppi jolle löytyy kyllä se oikea. Katsojana en voi uskoa korviani. Julian ylistyspuhe Artulle itselleen ei ole mitenkään tasapainossa Julian puheesta asiantuntijoille ja kameralle.
Vierailija kirjoitti:
Elisa myös sanoi että matti tuli valmistautumatta tähän ohjelmaan, ei ollut käsitellyt aikaisempia parisuhteitaan. Oliko Elisa käsitellyt tai oppinut niistä jotain, mitään😅
Juurikin noin. Kukas se siellä kertookaan, miten entisessä suhteessa kosketus loppui ja...? Niinpä. Toisen käytöstä analysoi tauotta, mutta omaa ei kyllä näe yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Katrissa ja Jannessa voisi olla potentiaalia, mutta ymmärrän, että työkuviot, lapset, koirat ja asuminen eri paikkakunnilla tuovat haasteita. Varmaan heille helpompi vain luovuttaa kun ei mitään suurta kipinää ole.
Siis minä en ymmärrä, kun täällä niin moni on sitä mieltä, ettei Janne olisi kiinnostunut Katrista. Miksi ei olisi? Katri on mukava, fiksu, turvallinen ja kivannäköinen. Jannen kuuluisi olla tyytyväinen Katriin. Ainakaan parempaa naista kuin Katri Janne tuskin löytää.
Elisan suurin ongelma on, ettei osaa asettua itsensä ulkopuolelle. "Miltä toisesta tuntuu, kun teen näin?" "Miltä tämä toimintani näyttäisi jonkun muun näkökulmasta?" "Onko reilua, että kommentoin tällä tavalla heti hääpäivänä?"